Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PlayStation 5 wydajniejsze dzięki ostatniej aktualizacji

21.09.2021 11:44
dzl
👍
1
dzl
97
John Yakuza

Bardzo dobrze, że takie poprawki się pojawiają (podobnie jak aktualizacje sterowników dla GPU, które też potrafią poprawić wydajność), choć te 3% to różnice blisko granicy błędu statystycznego, ale zawsz coś.

21.09.2021 11:54
Ard'aenye
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Ard'aenye
65
Pretorianin

Tu 3%, tam 2 i coś z tego się uskłada. Nikt się chyba nie spodziewa po aktualizacjach softu konkretnych wzrostów. Musiałoby być coś dokumentnie skopane aby tak się stało. PS5 jest jakie jest, szybsze już nie będzie.

21.09.2021 12:01
dzl
2.1
dzl
97
John Yakuza

To zależy, obecne konsole działają na pecetowej architekturze i mają całkiem niezłe chłodzenia, więc możliwe, że w przyszłości dostaniemy jakiś tryb boost podnoszący zegary kosztem kilku decybeli więcej.

21.09.2021 12:04
quark
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
quark
61
Generał

Tyczy się to jedynie niektórych produkcji i wynika z dostosowania działania wentylatorów do indywidualnych potrzeb poszczególnych tytułów.

Autor chyba nawet nie obejrzał materiału i wymyśla jakieś bzdury. Takie stwierdzenie nie padło w filmie. Konsola to nie pecet żeby chłodzenie miało wpływ na wydajność systemu.

21.09.2021 12:17
Łosiu
3.1
Łosiu
269
German quality

GRYOnline.pl

No nie do końca. Jakiś czas temu SONY dość jasno dawało znać, że będzie dynamicznie dopasowywać działanie wentylatora konsoli do poszczególnych gier -> https://www.tweaktown.com/news/75737/sony-can-dynamically-control-playstation-5-fan-speeds-via-game-updates/index.html

Zakładam, że poza faktycznymi usprawnieniami softu, to też może mieć tu miejsce.

21.09.2021 12:37
quark
3.2
quark
61
Generał

Tak, Sony może zmieniać ustawienia wentylatorów w aktualizacjach ale to nie wcale nie oznacza, że te ustawienia mają wpływać na wydajność konsoli, a to sugeruje autor. Mogą to robić po prostu po to żeby konsola ciszej chodziła.

21.09.2021 12:51
JohnyWol
3.3
4
JohnyWol
24
Chorąży

Praca układu chłodzenia jak najbardziej może mieć wpływ na wydajność tak samo jak w przypadku PC. Piszesz, że mogą optymalizować pracę wentylatora aby ciszej chodziła. Ale przecież równie dobrze mogą w konkretnych grach nieco podkręcić prędkość wentylatorów przez co obniży się temperatura APU i lekko zwiększy taktowanie co może się przełożyć właśnie na te 2-3% wzrostu wydajności

21.09.2021 13:25
quark
3.4
quark
61
Generał

Z tego co pamiętam to PS5 nie działa w ten sposób. Wydajność konsoli i jej taktowanie w żaden sposób nie jest uzależnione od temperatury układów, po to żeby deweloperzy nie musieli się martwić spadkami wydajności przez temperaturę. Jeśli konsoli będzie za ciepło to podbije obroty wentylatora a nie obniży taktowanie, lub na odwrót - nie podbije taktowania gdy będzie jej chłodniej. Taktowanie uzależnione jest od tego ile mocy potrzebuje konsola. Jeśli więcej to zegar idzie wyżej, jak konsola się nudzi to niżej. Jedyne co mogliby zrobić z zegarami to podbić maksymalną wartość taktowania bo poczuli, że chłodzenie i tak da radę. Ale w tej aktualizacji wzrost wydajności spowodowany jest po prostu usprawnieniami bibliotek.

21.09.2021 17:51
3.5
zanonimizowany251643
134
Legend

Nie całkiem.
Konsola ma założony 'budżet' mocy (watów) którego nie przekroczy. Taktowanie oraz używanie dostępnej mocy jest uzależnione od tego, która część układu (GPU czy CPU) potrzebuje w danej chwili bardziej tej mocy.
W ten sposób konsola nigdy nie przekroczy poboru mocy, od którego wprost zależy generowanie ciepła.
Ergo - nie będzie nigdy głośniej, nie powinno być również throttlingu bo w testach wyszło, że do tego nie dochodzi przy używanych częstotliwościach.

21.09.2021 18:40
MineBeziX
3.6
MineBeziX
61
Generał

Wydajność konsoli i jej taktowanie w żaden sposób nie jest uzależnione od temperatury układów

...oraz inne bajki dla dzieci.
Wydajność każdego sprzętu elektronicznego jest zależna od temperatury jego układów. KAŻDEGO. Wszystko może się przegrzać i spalić.
A tym bardziej dlatego, że w tych konsolach siedzą układy bezpośrednio bazujące na desktopowym Zen 2 czy tam Zen 3 oraz RDNA, AMD nie projektowało architektury CPU i GPU specjalnie pod konsole, co już samo w sobie powoduje, że twoje stwierdzenie nie ma sensu, już poza zwykłą logiką. Fizyki nie oszukasz.

21.09.2021 12:22
Airwaves
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Airwaves
8
Chorąży

Przy tylu zmiennych, te 3% wydajności to jak błąd pomiarowy.

21.09.2021 13:20
BlurekPL
4.1
BlurekPL
131
Generał

Tu 3%, tam 2%, później kolejne 3% i coś z tego będzie, nikt przecież nie mówi że dzięki temu nagle The Last of Us 2 czy nowego Ratcheta odpalisz w 8K60 xD

21.09.2021 13:45
Szefoxxx
5
odpowiedz
Szefoxxx
76
Doradca

Przecież to jest oczywiste, patrząc na stan oprogramowania i funkcji ps5 to nadal beta po roku, będą to rozwijać latami więc jest pewne, że konsola nie jest idealnie zoptymalizowana i trochę jeszcze procent wycisną.

Technologie PlayStation 5 wydajniejsze dzięki ostatniej aktualizacji