Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Elder Scrolls 6 - gra może mieć mechaniki survivalowe i oryginalny system magii

23.03.2021 11:05
😐
8
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1349061
16
Generał

A całość podlana sosem CreationEngine który dusi nowe konsole do tego stopnia że nawet w 1080p się potrafią męczyć w tych drewnianych i brzydkich grach

23.03.2021 10:45
Lena
2
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
Lena
13
Chorąży

Była kiedyś taka gra o Harrym Potterze w której rysowało się różdżką różne zaklęcia :P. Niech sobie zmieniają. Dla mnie najważniejszy jest polski dubbing. W Skyrimie może nie był najwyższych lotów (na przykład irytujące było to, że często niektóre głosy były cichsze od innych) ale i tak mi się podobał.

23.03.2021 10:51
sasuke284
5
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
sasuke284
83
Fleshless
Image

Ciekawsze są informacje dotyczące magii, bowiem rzucanie czarów podobno ma wymagać kreślenia run myszą lub gałką analogową
moje skojarzenie:

23.03.2021 11:12
Xsardass
9
1
odpowiedz
Xsardass
143
The Next Pirate King!

Tak dawno nie było nic o nowym TES że nawet randomowe plotki będę zasysał jak odkurzacz. ( to samo się tyczy GTAVI)

23.03.2021 12:10
16
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Olekrek
47
Rotmistrz

Fabuła i jeszcze raz fabuła. Oby VI ją miała.
Mam nadzieję, że MS nie zrobi z tego gry usługi. Jest to idealny produkt pod taki typ sprzedaży. Gracze grają latami, pojawi się w GP, to czemu by nie zaoferować jej tylko w GP? Mokry sen Spencera :)

23.03.2021 10:41
MaBo_s
1
MaBo_s
64
Generał

Gdyby tak system walki/magii pozwolono zaprojektować panom z Arkane i powstała mieszanka Arx Fatalis/Dark Messiah. Cudo :)
Tylko, że nie bardzo pasuje to do TESowych założeń Bethesdy (level scaling), więc szansę małe.

23.03.2021 10:46
lukan246
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
lukan246
21
Centurion

Te mechaniki survivalowe powinny być już dawno wprowadzone i na stałe włączone. Powiedzmy sobie szczerze (a przynajmniej w takich produkcjach jak TES czy Fallout) - kto korzystał, tym bardziej w późniejszym etapie gry z przypadkowego jedzenia, napojów itp.? Na początku może zdać to egzamin, ale szybko się wzbogacamy, a medykamenty są praktycznie we wszystkich miejscach co zwiedzamy i nie używamy już chleba, ziemniaków czy gumy balonowej, aby odzyskać punkty zdrowia. Tak samo ze zmianą ubrań (na cieplejsze), snem itd. Ostatnio grałem z tymi mechanikami we F76 i immersja z gry o wiele lepsza jak musisz prócz swojej kanciapy wybudować pole z jedzeniem oraz zbiorniki co produkują wodę. Już nie mówię o poszukiwanie odpowiedniego złomu do naprawy swoich rzeczy.

23.03.2021 11:20
10
odpowiedz
xittam
166
Generał

"oryginalny system magii" - brzmi jak kupno na amazonie bluprintów do wenusjańskich i marsjańskich korwet wojennych w tym gratis projekt zabudowy przestrzennej dla lotniska do nich.

23.03.2021 11:29
😍
11
odpowiedz
zanonimizowany1281120
31
Pretorianin

Jestem za! jeżeli chodzi o mechaniki survivalowe w fallout 4 takowe się sprawdziły fajnie by było jednak gdyby pojawił się tryb taki jak właśnie w fallout 4 który by NAPRAWDĘ utrudniał grę

23.03.2021 11:40
bestwishforyou
12
odpowiedz
bestwishforyou
22
Centurion

Myślę, że nie jeden jest taki jak ja, co czeka na godnego następcy Dark Messiah. Ta gra jest przeze mnie co jakiś czas ogrywana i śmiem twierdzić, że nie ma drugiej takiej po dziś dzień na rynku, która dawała by tyle satysfakcji, immersji, wyczucia i soczystości co właśnie DM.
Po prostu nie ma drugiej tak dobrej gry z tego typu.

23.03.2021 11:44
13
odpowiedz
6 odpowiedzi
tynwar
82
Senator

moze byc ciekawie, tylko co z wykonywaniem zaklec, czy nie bedzie w tym przeszkadzal fakt, ze np walczymy z kilkoma wrogami, ktorzy nas bija, a my probujemy machac myszka, zeby rzucic zaklecie? to jedno, a drugie to co z obracaniem sie ekranu skoro w pewnej chwili musimy kreslic zaklecie myszka? to moze utrudnic w obracaniu sie postaci.

23.03.2021 11:59
Jurkowski
14
odpowiedz
Jurkowski
58
Pretorianin

Jeśli chodzi o zmiany w TES w porównaniu do poprzednika to wszystko powinno być przeprojektowane. Może tylko eksplorację zostawić bo tylko ta była cudowna w Skyrimie reszta bieda jak na dzisiejsze czasy.

23.03.2021 13:05
elathir
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
elathir
98
Czymże jest nuda?

Jedyne czego bym chciał to nie liniowych i ciekawych lochów z ręcznie rozmieszczonym lootem a nie generycznym oraz zmian w systemie walki tak by nie był aż tak drewniany i jednak się jakoś rozwijał z graczem. Na fabułę, ciekawe postacie i dialogi i tak nie ma co liczyć przy ich podejściu więc niech chociaż eksploracja nie nudzi po kilku godzinach. Mniej instancji ale za to ciekawsze niech będą i niech ze zwiedzania pojawiają się realne korzyści. Mogliby też początek gry utrudnić by opłacało się rozglądać za przydatnym lootem (jak u Pirahni gdzie zwykła mikstura czy zwój na początku gry potrafią zrobić różnicę) a nie jak w Skyrimie gdzie od początku do końca lecimy jak po sznurku bez wyzwania.

23.03.2021 14:19
18
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany637308
81
Konsul

Nieee, tylko nie rysowanie czarów w powietrzu, to będzie padaka jakaś. Arx Fatalis rzucanie czarów zostało wykonane tragicznie ale dobra, niech będzie ze stara gra itd. Wolę żeby był procent na wykonanie czaru który można by trenować w jakiś stopniu.

23.03.2021 17:34
dj_sasek
20
odpowiedz
dj_sasek
154
Freelancer

Jak zobaczę w akcji to uwierzę. Niestety Bethesda swoimi bajeczkami o poprawieniu tego i owego trochę przeholowała w mojej ocenie. Jak zrobią TESa VI na starym silniku, albo lekko zmodyfikowanym jak to było w przypadku przejścia z Obliviona na Skyrima to ja podziękuję... Kolejny raz się na to samo nabrać to nawet śmieszne już nie będzie. A z drugiej strony to o wiele bardziej przekonują mnie gameplaye i screeny niż słowa.

post wyedytowany przez dj_sasek 2021-03-23 17:34:26
23.03.2021 19:00
21
odpowiedz
boy3
107
Senator

Po co TES mechaniki survivalowe?

23.03.2021 20:33
Wrzesień
22
odpowiedz
Wrzesień
59
Stay Woke

System magii w TES jest w porządku i osobiście bym go co najwyżej poszerzył o nowe zaklęcia. Zwłaszcza, że pamiętam kreślenie znaków z Arx Fatalis i o ile w założeniu było to całkiem fajne, tak w działaniu okazało się zupełnie niepraktyczne i nie wyobrażam sobie tego w nowych scrollsach.
Crafting natomiast, jak najbardziej. Ogólnie nie miałbym nic przeciwko temu, aby kolejna część była w założeniu trochę mniej przyjazna, bo co prawda Skyrim bardzo mi się podobał, ale miałem wrażenie, że wszystko przychodzi mi tam trochę za łatwo. Siadając do Morrowinda nie znałem jeszcze założeń świata, a mechanikę poznawałem na bieżąco, więc rozwój postaci szedł swoim tempem, wydawał mi się naturalny i wyważony. W Oblivionie i Skyrimie wiedziałem już z czym to się je, jak zdobywać kasę, dobry sprzęt i rozwijać postać. I bawiłem się świetnie, ale uczucie progresu gdzieś się w tym gubiło. Nie cieszyłem się z uzbierania hajsu na lepszy pancerz, nie miałem potrzeby bawić się w wykuwanie mieczy... Dlatego jestem jak najbardziej za wprowadzeniem więcej elementów survivalowych (oczywiście przemyślanych i jako urozmaicenie, a nie trzonu rozgrywki). Przy tak ogromnym świecie tu jest masa możliwości.

23.03.2021 22:39
👍
23
odpowiedz
MacGyver
2
Junior

W sumie w TES takie mechaniki byłyby nawet mile widziane. Wydaje mi się, że taki bardziej zręcznościowy system walki mógłby być naprawdę ciekawy

25.03.2021 09:05
25
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Oryginalny system czarów chyba dla ludzi kiszących się w mainstreamie :] bo taki system był w innych grach.
Pewnie survival też uproszczony, pojawią się dodatkowe paski do wypełnienia + niewielkie problemy przy braku uzupełnien (-1% do odnawiania zdrowia/many/staminy czy coś takiego) co dla współczesnych graczy jest normą :]

Pamiętam że w Arx czarowanie działało dobrze jedynie gdy mieliśmy myszkę z kulką (zaraz pewnie ktoś wyskoczy z „gimby nie znają..." a znają, znają) oraz monitor 4:3, inaczej było nieciekawie. Na szczęście jest Arx Libertatis i znowu można cisnąć czary komfortowo.

Z innych to oczywiście Harry Potter czy Serpent in the Staglands.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2021-03-25 09:09:22
23.03.2021 10:46
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany523693
23
Pretorianin

Oni niech się silnikiem zajmą - bo niedługo będzie on archeologiczną sensacją na rynku wykopalisk albo złomu. System magii i kreślenie znaków - dobre ale wyłącznie do VR jako OPCJA dodająca realizmu. W normalnym trybie to kolejny powód będzie aby sobie odpuścić zakup.

23.03.2021 16:31
Kaze_PL
📄
19
odpowiedz
Kaze_PL
37
Centurion

(moderzy od lat z powodzeniem wzbogacają poprzednie odsłony cyklu TES – Oblivion i Skyrim – o mechaniki głodu, pragnienia czy zimna).
Ktoś tu nie grał w morrowinda, takie mody były już w TESIII. A firma bethesda miałaby wpaść na to dopiero teraz? No, to słabo tam z doświadczeniem i kreatywnością u ludzi z tego studia. Ale co się dziwić, przykład z Skyrim. Jakby dodali do piątej części elementy survivalowe, to nieco lepiej ta gra by wyglądała. Wtedy mógłbym powiedzieć że Skyrim, to faktycznie mroźna i niebezpieczna kraina Nordów. A tak chodząc po tym świecie gry, nawet na początku rozgrywki nie czułem tego klimatu niebezpieczeństwa, samotności oraz zagubienia jaki czułem chodząc po pustkowiach Vvardenfell. Tak czy inaczej mroźnej krainie powinni dobrze radzić sobie Nordowie, anie wszystkie rasy i powinno być to ukazane w formie wizualnej, anie wyłącznie dialogów.
Chociaż jak teraz sobie pomyśle, to wam powiem że bethesda zaoferowała nam pewien element survivalowy w swojej serii, nie wiem czy specjalnie czy też nie, ale granie wampirem w TES III było naprawdę wymagające w porównaniu do tego co oferują nowsze części. Tam żeby przetrwać istotą nocy trzeba było zmienić sposób podróżowania i poruszania się po świecie. Słońce zabijało naszą postać, więc rozgrywkę ograniczało się do chodzenia w nocy, co tylko potęgowało oraz sprawiało że faktycznie czułeś że grałeś wampirem. W nowszych częściach tego nie czuć.
Sama rozgrywka z odnajdowaniem lokacji/miejsc wymagała od nas używania mózgu, gdzie dziś jest to do nie pomyślenia przez większość graczy. Mapa, kompas i dziennik był przez zemnie wielokrotnie przeglądany w czasie rozgrywki w TES III, by dojść do miejsca docelowego związanego z zadaniem jaki dostałem od npc-a. W Skyrim miałem gdzieś dziennik czy też używanie kompasu, ba nawet nie musisz mieć pojęcia jak go używać, bo wszystko za ciebie robiła gra, zaznaczała miejsce związane z zadaniem, więc biegnij idioto do miejsca docelowego.
Jak widać TES III jest 1000% razy lepszą grą od jej najnowszych części i zarazem szczytem możliwości studia bethesda, później już tylko równia pochyła i wycinanie formy, wprowadzanie głupich elementów rozgrywki, tylko aby gracz się nie spocił, a głupi gracz przyklaskuje, chwali i rzuca pieniądze na stół, a na sam koniec pieprzy że to najlepsza część serii.
A dziś po wielu latach wychodzi news o tym że jakoby TES VI miałby mieć elementy survivalowe, więc po 19 latach chcą wrócić do tego co miał już w niewielkiej części TES III i co mam przyklasnąć lub mam się zachwycić?
Jaja sobie ktoś robi czy jak?
Bethesda zobaczyła jaki sukces osiągnął mały zespół związany z grą Valheim i nagle ich chciwe oczka się zaświeciły albo inaczej żarówki nad głową, bo przecież to uczciwe studio, czemu nie wprowadzić tego w TES VI skoro ludzie tego chcą. Jeszcze lepiej rzućmy newsa że takie coś wprowadzimy do rozgrywki, zrobimy mały szum wokół nas.
A gracze już wooooow i walą sobie konia pod stołem z zachwytu, że wprowadzą taki element rozgrywki. Serio??? Ludzie serio??? Kupujecie takie coś???
To coś wam powiem, jakby od czasu TES III zamiast wycinać z gry elementy rozgrywki, a zamiast tego dodawali i wprowadzali by jeszcze tego typu elementy survivalowe, to dziś TES IV i V byłyby o wiele lepszymi grami, niż są obecnie.
Tym bardziej że wszyscy wiemy że seria TES głównie skupia się na eksploracji, a to by tylko wzbogaciło serię i wtedy faktycznie chodząc po takim świecie jak w grze Skyrim można byłoby odczuć że kraina ludzi północy jest faktycznie surowa i niebezpieczna.
Jak mi jakiś zagorzały fan skyrima przyjdzie i napiszę że przecież są mody, to ja ci odpowiem, że to żadne tłumaczenie. Bowiem mody powinny służyć wzbogacaniu rozgrywki, anie dodawaniu tego co powinno być oryginalnie w grze lub przywracaniu tego co było kiedyś w serii.
Poza tym nowy system magi nie zrobi na mnie wrażenia, ani nie będzie miał sensu, jaki i kreślenie run myszką póki nie przywrócą to co było w TES III, czyli wszystkie zaklęcia i możliwość tworzenia własnych, do tego powrót starych umiejętności i atrybutów, wtedy możemy rozmawiać.
A tak póki co bethesda jest u mnie przegrana.
Kolejne tłumaczenie że narzekam, a jeszcze gra nie wyszła uznam za głupie pieprzenie. Bo wiem my gracze powinniśmy wymagać od twórców, a przynajmniej ci co mają rozum i rozumieją, że gry powinny dawać satysfakcje i przyjemność z rozgrywki, bo na tym polega granie w gry, anie że gra robi wszystko za nas.
Wszystko w świecie rozgrywki elektronicznej powinno iść do przodu, anie tylko grafika. Iście na łatwiznę i wciskanie kitu że gra jest świetna i super przez twórców jak już to nie wielokrotnie zaprezentował pan Todd, będzie wiązało się z tym że będziecie się łatwo łapać jak przy zakupie Cyberpunka. Nie powinniśmy im dawać luzu, powinniśmy wytykać, wtedy dostaniecie produkt, który będzie spełniał chociaż minimalne wasze wymagania. Bo jak wiadomo nie każdemu da się dogodzić.
Dlatego piszę tak jak piszę, nie dlatego że narzekam, tylko dlatego że dążę do tego by uświadomić jak najwięcej graczy tych młodszych i tych starszych jak powinni podchodzić do tego typu newsów, do zakupu gier czy rozmowy z twórcami na forach itp., bo to jak wyglądają gry jest niczym w porównaniu do debilizmu wśród graczy i to mi się nie podoba. A jeśli ktoś uzna że czuję się obrażony tym co napisałem, to tylko pokaże jednak jest coś na rzeczy. Dlatego warto być świadomym i uważać na wszelkie zagrywki marketingowe i podchodzić na wszystko na trzeźwo, bo znów dacie się wyrolować jak to zawsze bywa przy zakupie gry. Pozdrawiam.

post wyedytowany przez Kaze_PL 2021-03-23 16:38:06
24.03.2021 10:32
Matysiak G
24
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Scrolls 76.

23.03.2021 12:03
15
odpowiedz
ugabuga
21
Centurion

Ja bym chciał coś bardziej podobnego do Morrowinda, najlepszej odsłony tej serii.

23.03.2021 11:03
👍
7
odpowiedz
Marcinmarcinek
11
Chorąży

Jak ktoś chce to tu jest dostępne Playstation 5 Digital od ręki z PS Plus na rok po normlanej oficjalnej cenie.

https://www.amazon.pl/Sony-Playstation-Digital-PlayStation-miesi%C4%99cy/dp/B08XX7ZKS3/

23.03.2021 10:55
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1343770
18
Generał

O coopie mogliby pomyśleć

Wiadomość Elder Scrolls 6 - gra może mieć mechaniki survivalowe i oryginalny system magii