Witam.
Mam problem, zakupiłem mazdę 6.
Jakiś krętacz zarejestrował ją jako samochód ciężarowy 4 osobowy (żeby odciągnąć vat).
Ja kupując go z komisu otrzymałem info że w Katowicach to jest nie problem przy rejestracji zmienić (i tak - nie jest - sprawdziłem). Jednak ja pochodzę z innego powiatu.
Chcę go przerobić na 5 osobówkę - osobowy. Ma już 5 zagłówków, pasy, brak kraty (taki kupiony).
Na okręgowej stacji kontroli pojazdów powiedzieli że mogą mi to tak zrobić jak chcę ale wiedzą że nasz wydział komunikacji jest upierdliwy i może tego nie przyjąć - i faktycznie robią problem. W powiecie obok również nie ma problemu z takim czymś, tylko u nas;/
Mówią że jak taki wyszedł fabrycznie to nie mogą go zmienić.
Proszę o info/pomysł jak to można załatwić.
Nie wiem czy coś da to jak pójdę do naczelnika wydziału (pewnie będzie bronił swoich).
Kto jest nad nimi? Gdzie mogę złożyć skargę czy coś.... POMOCY...
Dowiedz sie czy to jest fabryczna wersja, na 99% auta takie z fabryki nie wychodza :) Kratka to cebulacka innowacja, zapewne dystrybutor we wlasnym zakresie je wstawil i postaral sie o homologacje zeby tylko sprzedac jak najwiecej :) Potwierdzenie mozesz lub raczej powinienes otrzymac od oficjalnego dystrybutora.
btw. w kraju kwitnacej cebuli widzialem porshe z kratka, po tym juz mnie nic nie zdziwi :)
A gdzie to mogę się dowiedzieć? U Mazdy??
Najlepiej najpierw zapytaj sie w urzedzie jakie papiery i przez kogo wystawione trzeba przedstawic, w cebulandi pelno jest urzednikow-idiotow ktorzy nie ogarniaja swojego stanowiska, wiec warto sie upewnic. Prawdopodobnie bedziesz potrzebowac oswiadczenia/zaswiadczenia ze krata byla montowana po "wyjechaniu z fabryki"
Heh dzięki, tylko obawiam się że u mnie wydział komunikacji i tak tego nie pyknie jak wsio ogarnę.
Pytałem się to mówili że fabrycznie wyszło jako auto ciężarowe i to musi być ciężarowe.... (idiotyzm) - jakiś buc po 50tce.
No ale czego sie spodziewales? Kupiles ciezarowke to musi byc ciezarowka. Dostales chociaz znizke na to czy 'ktos zaplacil mniej, ale u Ciebie nie bedzie problemu bo auto igielka i w wydziale wszystko piknie bedzie. Niemiec by plakal jakby wiedzial'?
To ci powinno pomoc
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/przerobka-auta-ciezarowego-na-osobowe-pokazujemy-jak-pozbyc-sie-kratki/tdvjx8
https://forum.autocentrum.pl/topic/2397-z-ci%C4%99%C5%BCarowego-na-osobowy-jak-przerobi%C4%87-jesli-nic-nie-trzeba-robi%C4%87/
http://moto.onet.pl/aktualnosci/jak-zmienic-auto-z-ciezarowego-na-osobowe/ndrl0
Piotrek czego? Przecież pisałem że inne powiaty robią to bez problemu - jakie?
Warszawa (potwierdzone z PIMOTu) / Katowice (potwierdzone u dilera i w WK) / Łódzkie (Wieruszów) (diler i wk)
Dzięki chłopaki za linki:)
Wszystko zalezy od urzedu, dla tych bardziej upierdliwych potrzebujesz homologacje ze auto moze przewozic 5 osob.
OK, mam homologację.
Rozumiem że to punkt nr42:
Liczba miejsc siedziaćcych (w tym miejsce kierowcy) 5: 2przód, 3 tył)
Dziwne, bo samochód ma homologację na 5 osobówkę a książkę samochodową mam na 4 os ciężarowy - śladów po kratce czy to po włożeniu 5 pasa brak.
Dziwne było to też że 1 z zaczepów pasa był wciśnięty pod kanapę - czyżby typ zrobił tylko kartę i papiery na stacji diagnostycznej a fizycznie nie było kraty i 4 pasów ?
Chyba powrót do osobowego powinien być łatwiejszy?
W homologacji masz czym bylo auto pierwotnie, wiec idziesz urzedu i pokazujesz papiery i powinni ci powiedziec co masz zrobic i jakie kwity przedstawic. W pierwszym linku z posta 6 masz procedure, zanotuj ja sobie, lub zapamietaj, bo moze bedziesz musial "pouczyc" urzedasa, jako ze bardzo czesto to niedouczone skur.... ktore dostaly prace po koneksjach :P Najgorzej jak brakuje piatego pasa koszty sa straszne przy niektorych samochodach, a pas musi byc nowy wg przepisow.
Oczywiście, że fizycznie nie było 4 pasów (kraty pewnie też nie, albo tylko na chwilę doczepiona żeby przypadkiem urzędnik nie zauważył), tylko 5 tak jak w każdej innej Mazdzie 6. I na taką masz homologacje.