Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Doom - deweloperzy mówią o wcześniejszej wersji gry

13.12.2016 16:03
👍
1
2
zanonimizowany307509
99
Legend

Studio kładło zbyt duży nacisk na fabułę, w produkcji było wiele scenek przerywnikowych, mnóstwo postaci towarzyszących głównemu bohaterowi, a poza tym akcję umiejscowiono nie na Marsie, a na Ziemi

Bardzo dobrze, że nie doszło do tego. Zupełnie nie pasuje do Doom. Już mamy Gears of War, Call of Duty i wielu podobnych tytułów.

13.12.2016 20:18
Gry-Fan Games
2
4
odpowiedz
Gry-Fan Games
25
Chorąży

Kurcze, a ja bym chciał zobaczyć co by z tego wyszło. Może nie pod nazwą DOOM, ale pod jakąś inną.

14.12.2016 09:59
assassin47
3
odpowiedz
1 odpowiedź
assassin47
107
Konsul

Fabuła i scenki przerywnikowe w FPSie? O NIE, TO CALL OF DUTY ;O Bicz pls

post wyedytowany przez assassin47 2016-12-14 10:00:06
14.12.2016 11:25
😉
3.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Fabuła w FPS? Może być. Half-Life i Metro już udowodnili, że tak. Spec Ops po prostu wymiata! O ile fabuła będzie zrobiona przyzwoita i sensowna.

Scenki przerywnikowe? Nie muszą być. Half-Life i Portal jakoś potrafią żyć bez tego. ;D

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-12-14 11:25:49
14.12.2016 13:03
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
DUNCAN_83
168
Generał

Mnie Doom znudzil gdzies w polowie poprzez swoja arenowa rozgrywke. [Idziesz> wyjscia zablokowane> wybicie potworow> wyjscia odblokowane]x100. Na poczatku bylo to fajne ale brak jakichkolwiek zmian w schemacie i w samej rozgrywce nuzyl. Dla mnie jest to krok w tyl nawet w porownaniu do Q3 gdzie taki typ rozgrywki mial sens. Doom to dobra gra ale glownie z powodu braku konkurencji ktora przerzucila sie na ciagle skrypty lub mix fpsa/RPG/storytellingu.

Nie podoba mi sie, ze Doom jest laurka, ktora tworcy sami sobie wystawili. Takimi wspominkami "jacy to bylismy kiedys dobrzy i jakie gry robilismy" - nawet beton Carmack rozumial ze gry oprocz kwestii technicznych, musza isc naprzod takze w innych kwestiach (co prawda opornie ale jednak:). Woolfenstein 3d/Doom/Quake/QII/Q3/Doom3/Rage szly do przodu nie po to aby sie teraz cofac.

Zeby nie bylo ze marudze, nowy Doom byl calkiem udany jesli patrzyc na jego wartosc sentymentalna (no i swietny model strzelania co w grach od ID jest raczej oczywiste) ale jesli jego nastepca nie zmieni sie znaczaco to ja podziekuje.

post wyedytowany przez DUNCAN_83 2016-12-14 13:05:53
14.12.2016 16:09
Koktajl Mrozacy Mozg
4.1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Ten argument "gra sie nudzi bo robisz w kolko to samo" jest zawsze dziwny. Nikomu to nie przeszkadza w Borderlands, Destiny, czyms ala Diablo gdzie chodzisz, zabijasz, idziesz do bossa i tak dzien w dzien po lepszy sprzet.

14.12.2016 17:26
4.2
DUNCAN_83
168
Generał

Koktajl> Czemu dziwny? Aby "to samo" nie nudzilo musi byc podparte dobrymi mechanikami, a tego w Doomie brak wg mnie - to po prostu brak pomyslu lub brakorobstwo spowodowane brakiem czasu/kasy/doswiadczenia. Tak jak ze znajdzkami w asasynach... sa nuuuudne, przejmowanie dzielnic w Mafii 3 jest... nuuudne. Areny w Doomie nie maja zadnego uzasadnienia - ani jako popychacz fabuly, ani jako przygotowanie do multi (jak w Q3), sa takie same na poczatku jak i na koncu. Zreszta to nie Devil May Cry ktory i tak do tematu aren podszedl sto razy lepiej.

Wspomniane gry opieraja sie na tym samym ale ich szkielet jak i mechaniki sa zbudowane na powtarzalnosci i to bardzo dobrze zbudowane, dlatego sie nie nudza. W Doomie jest to proste powielenie tego samego x razy w zupelnym oderwaniu od reszty gry. Nie widze zadnego powodu dlaczego zostalo to rozwiazane w ten sposob (oprocz glupiego "wykryto obecnosc demonow").

Tak jak pisalem, kontynuacja w tej samej formie nie ma u mnie szans.

15.12.2016 17:24
Koktajl Mrozacy Mozg
4.3
1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Jeszcze w gre nie gralem ale takie gry dobrze jest sobie porcjowac. Grajac w mody do Dooma to tez rdzen gry jest niezmieniomy.

Doom3 probowal czegos innego i dla wielu osob to nie Doom, mnie sie osobiscie podobal, D4 to powrot do korzenii, chetnie bym zagral w takiego Q1+ jak to zrobili z Doom i Wolfem.

15.12.2016 23:05
5
odpowiedz
DUNCAN_83
168
Generał

Miłej zabawy,
Doom jest dobry, jako powrot do korzeni bardzo dobry ale wolałbym aby tworcy zaryzykowali zamiast obnosic sie ze swoim oldschoolem. Strzela sie swietnie, rozgrywka ma powera a pierwsza polowa gry jest wysmienita - pewnie kiedys dokoncze:)

Mam problem z takimi grami, bo o ile dobrze bylo przeniesc sie na chwile w przeszlosc z Legend of Grimrock czy Pillars of Eternity to nie chcialbym aby nowe gry tak wygladaly. Raz wystarczy i mam nadzieje ze nastepny Doom bedzie duzym krokiem naprzod.

A Doom 3 tez bardzo mi sie podobal, kurde gra z taka rozgrywka moglaby wyjsc dzisiaj z drobnymi zmianami i wsrod survival horrorow odnalazlaby swoje miejsce.

16.12.2016 23:02
6
odpowiedz
Reendlerer
74
Konsul

Ta arenowa rozgrywka aż tak nagminna nie jest. To nie to samo co taki Painkiller. Tu mamy chwile odpoczynku, mniejsze lokacje z mniejszymi grupkami stworków (a takich miejscówek jest sporo), przeważnie mniej liniowe poziomy co dziś jest rzadkością w fpsach. Jeśli w ogóle kiedykolwiek powstanie następna część to naturalnie różnić się musi, lecz nie może stracić ofc swej tożsamości. DOOM to DOOM jak sugeruje artykuł : D
PS. [SPOILER/SPOILER 50/50]

Zakończenie gry jasno sugeruje że kontynuacja w jakiejkolwiek formie jest prawdopodobna. Mnie osobiście od samej gry kopara opadła. Zostawiła Dooma 3 w tyle.

Wiadomość Doom - deweloperzy mówią o wcześniejszej wersji gry