Ja mam taki problem z serialami, że nie tworzą one historii zamkniętej.
Nie ma tak, że mają przedstawić historię o A do Z w 30 ciekawych odcinkach (pomijam tu mini serial), tylko są produkowane w zależności od oglądalności. Nawet jeżeli twórcy założyli sobie jakiś punkt "Z", to i tak skończy się później, jak będzie oglądalność.
Kolejny problem to wymienność obsady i twórców, co wpływa na nierówny poziom.
5 najlepszych? ;)
- Z archiwum X;
- Dragon Ball Z;
- My Little Pony (chociaż Dino Pociąg też dawał radę :);
- Gwiezdne Wrota;
- przecież trzeba wspomnieć o FireFly, a potem oddać za jego świetność życie
Co, już koniec? A mógłbym wymienić jeszcze kilka...
Swoją drogą te Gry o Tron, Walking Dead itd. tylko potwierdzają to, co napisałem na początku (wiem, wiem, książka i komiks, ale do nich też stosuje się tę zasadę).
Zdarzylo sie jutro, dr Quinn, Zagubiony w czasie, Nietykalni, Herkules.
Murder One - http://m.imdb.com/title/tt0112086/
Twin Peaks
Dempsey & Makepeace - http://m.imdb.com/title/tt0088503/
Miami Vice
Robin of Sherwood
Jak w tytule.
Moja piątka (kolejność przypadkowa):
- Narcos
- Dexter
- Breaking Bad
- Chuck
- Lost
Mr. Robot, Chicago Fire, The 100, House of Cards i The Man in the High Castle.
(Kolejność nieprzypadkowa):
1. Breaking Bad
2. Gra o Tron
3. Wikingowie(chociaż najnowszy sezon strasznie kiepsko na razie)
4. Daredevil
5. The Walking Dead
1. Gra o tron
2. Dexter
3. Spartakus
4. Rzym
5. Dynastia Tudorów
Co prawda mam jeszcze na liście do obejrzenia Wikingów i TWD, więc możliwe że w tym roku skład tej listy się jeszcze zmieni :)
Jeśli chodzi o seriale z XXI wieku, to wybrałbym
The Wire
Black Mirror (każdy odcinek to odrębna historia)
Generation Kill
Boss (bez zakończenia)
Zawsze wolę rozdzielić seriale na 'poważne'(40-60+min) i 'komediowe'(20-40min) ale jak już wybrać 5 ze wszystkiego.. ciężko, lepiej byłoby 10 ale ok:
The Office
Friends
Mad Men
Mr Robot
13 Posterunek
Heroes - 1 sezon mega
Mimo wszystko prison break i twd
Agents of shield i gra o tron
Moze i wszystko liche ale mozna sie odprezyc :)
1. Świat według Bundych
2. Dr House
3. MLP :)
4. 13 posterunek
5. Allo Allo
Kompania Braci
Spartakus. Bogowie Areny
Filary Ziemi
Piraci (Black Sails)
Kacze Opowieści
Lost
Breaking Bad
Six Feet Under
Game of Thrones
The Killing
Sons of Anarchy
Batle Star Galactica
Spartacus (sezon z Gannicusem przede wszystkim)
Breaking Bad
Big Bang Theory
Bezapelacyjne top 5 - kolejność przypadkowa :
Dr House
Dexter
Breaking Bad
Spartacus
Band of Brothers
Na uznanie zasługują jeszcze That '70s show, Friends, 24 ( hours ), Vikings, Supernatural i Suits. Ewentualnie jeszcze Lost za tematykę i 1-sze sezony.
Wielki zawód to dla mnie GoT - taki boom na ten serial a mnie bardzo często po prostu nużył - mimo, iż faktycznie miał/ma bombowe momenty. Drugi to TWD - fantastyczna tematyka, jednak serial ma świetne odcinki/sezony a ma takie że osobiście życzyłem wszystkim postaciom pożarcia przez trupy - ileż można dyskutować o sensie życia w jednym odcinku... Po prostu momentami grubo przegadany. Niewykorzystany potencjał.
Jeszcze parę lat temu miało się trochę wolnego więc to był czas na zaległości, a dziś to już gorzej - wybieram tylko absolutne "debeściaki" :).
Przyjaciele
Glina
Pitbull
Dr House
Friends
The Wire
Fargo
The Simpsons
i 5tego nie mogłem wybrać szczerze mówiąc. Niech będzie True Detective 1 season.
Robin of Sherwood
Twin Peaks
Fargo
Breaking Bad
Pitbull
i wyróżnienie dla Homeland i Vikings :)
Absolutnie fantastyczne
Allo Allo
Dragon Ball
Czarna Żmija
Hotel Zacisze
Mała Brytania
spoiler start
Jaś Fasola
spoiler stop
Twin Peaks
Detektyw, sezon pierwszy
South Park
Mad Men
Homeland
Dorzucam listę najgorszych seriali z waszych ulubionych:
1. Dexter
2. The Walking Dead
Przystanek Alaska
Friends
House MD
+ oczywiscie cala masa innych dobrych, ale te moge ogladac w kolko
zwlaszcza Przystanek Alaska
swego czasu mialem na plytach zgrywane z vhs z dwojki, z tym wspanialym lektorem, wysylalem to w Polske ludziom:) koszmarna jakosc, w Polsce byly pomieszane odcinki w telewizji, ale co tam
5 to za mało, bo kolejność jest losowa:
Drużyna A
Deadwood
Daredevil
Firefly
Family Guy
30 Rock
Scrubs
Battlestar Gallactica
The Expanse
Jesse Stone (nie serial, ale jest 8 filmów, więc tak to traktuję)
Ciężko zrobić taką listę. Z czasów bliższych współczesnym na pewno Lost, Gra o Tron. Swego czasu też z zapartym tchem oglądało się Prison Break, przynajmniej pierwszy sezon.
A z kolei za łepka Xena, Hercules, Drużyna A czy Słoneczny Patrol to był obowiązkowy punkt każdego dnia.
1.MacGyver
2.Zakazane Imperium(Broadwalk Empire)
3.Czarna żmija(Blackadder)
4.Doctor Who (Głównie te starsze odcinki z Tomem Bakerem)
5. Zagubiony w czasie(Quantum Leap)
1. Breaking Bad
2. Mr. Robot
3. Fargo
4. True Detective
5. Sherlock
1. Twin Peaks
2. Breaking Bad
3. True Detective (pierwszy sezon)
4. Gra o Tron
5. House of Cards
Wymieniłem same seriale z żywymi aktorami, bo gdyby uwzględniać seriale animowane, troszeczkę lista by się zmieniła.
Apropo seriali. Gdzie można obejrzeć online takie BB, czy TWD w rozsądnej jakości?
Trzeba nadrobić zaległości..
Nie wiem czy oglądałem tyle seriali wartych polecenia, ale spróbuję coś stworzyć.
Kolejność przypadkowa:
* LOST
* Breaking Bad
* Utopia
* The Walking Dead
* Janosik
- Chuck
- Dexter
- Breaking Bad
- Lost
Najlepsze. Ale na uwagę u mnie zasługuje również Arrow. Serial może nie jest największych lotów, ale zazwyczaj mam dużo funu oglądając seriale z tego uniwersum.
Trudno wybrać TOP5 ale spróbuje:
1) Westworld
2) Breaking Bad
3) MD House
4) Lost
5) Gra o Tron
sopranos
house md
it's always sunny in philadelphia
breaking bad
the expanse
bonusowo
flight of the conchords
1. Twin Peaks
2. FRIENDS
3. Dwóch i pół
4. IT Crowd
5. Kapitan Bomba
1. Klan
2. M jak Miłość
3. Na Dobre i na Złe
4. Na wspólnej
5. Pierwsza Miłość
1. Friends
2. Breaking Bad
3. Dark
4. Stranger Things
5. Belfer / ew Dexter
1) Rzym ( i długo, długo nic...)
2) Black Mirror
3) Gomorra
4) Gra o Tron
5) The Young Pope
PS. Może nie w kategorii najlepszy, ale Życie na fali (mam straszny sentyment z czasów nastoletnich)
1. M*A*S*H
2. Hotel Zacisze
3. How I Met Your Mother
4. Stranger Things
5. Weeds
I tuz za top5 Rick i Morty, La Casa de Papel, Breaking Bad, Sons of Anarchy oraz Manhunt: Unabomber
Battlestar Gallactica
The Expanse (Carmina Drummer to moja ulubiona postać ever)
Firefly (dostrzegam tu pewną tendencję :))
Kaznodzieja
Californication
1. Twin Peaks s1&2
2. True Detective s1
3. Mindhunter
4. Leftovers
5. Robin z Sherwood (ale to tylko z powodów nostalgii)
1.Przystanek Alaska
2.Przyjaciele
3.Świat według Kiepskich
4.Ally McBeal
5.Dr.House
Bez kolejności, wszystkie cenię podobnie mocno:
Bojack Horseman
Sons of Anarchy
Breaking Bad
Black Mirror (wykluczając ostatni sezon)
House of Cards
Breaking Bad
Lost
Miodowe lata
Six Feet Under
Twin Peaks
pierwsza miłość
lombard zycie pod zastaw
gotowe na wszystko
fala zbrodni
13 posterunek
M jak miłość
Barwy szczęścia
Klan
Świat według kiepskich
Kuchenne rewolucje
Breaking Bad, Black Sails, Zakazane Imperium, Gra o Tron i ciężko mi wskazać ostatni - Impersonalni, Gotham, Dr.House, Grimm, Skazany na śmierć, American Crime Story itd., za dużo tego po prostu było.
Po tych listach można wysnuć wniosek, że seriale wynaleziono dopiero 5 lat temu.. ;)
Ciężko wybrać tylko 5.
Person of Interest
The Expanse
Breaking Bad i Better Call Saul
The Sopranos
Hannibal
1. -Ja, Klaudiusz - nie wiem czemu tv nie wznawia tej produkcji ?? Świetny Derek Jacobi !
2. Co ludzie powiedzą ?
3. Allo ' Allo
4. Z archiwum X
5. 40-latek i 20 lat później - dobre bo nasze :) :)
Wcześniej napisałem swoją top piątkę, ale w tym roku miałem przyjemność zobaczyć dwa świetne seriale: Zaraza (La Peste) oraz Waco i zdecydowanie hiszpańska warta jest obejrzenia. Produkcja osadzona jest w końcówce XVI wieku w Sewilli, która jest jednym z głównych portów, do których zawijają statki z Nowego Świata. Jednak bogaci kupcy mają problem, bo w mieście pojawia się dżuma oraz grasuje tajemniczy, rytualny morderca... Tym samym top 5 wygląda teraz tak:
Kompania Braci
Zaraza (La Peste)
Spartakus. Bogowie Areny
Filary Ziemi
Piraci (Black Sails)
Kolejność losowa:
Hoży Doktorzy
Przyjaciele
W garniturach
Dr House
Technicy-magicy
Six Feet Under
Futurama
Twin Peaks
Friends
Nie umiem wybrać między Sopranos i The Wire
Breaking bad
The walking dead
Sons of anarchy
Lost
Prison break
Kolejność przypadkowa.
seriali raczej wielu w życiu nie oglądałem, ale...
1. Breaking Bad
2. Cudowne lata
3. Przyjaciele
4. Rzym
5. - tu wciąż się zastanawiam nad "The Haunting of the Hill House", ale muszę jeszcze poczekać, aż przetrawię wrażenia.
kolejność bez znaczenia.
1. Mr Robot
2. Hannibal
3. Breaking Bad
4. True Detective (pierwszy sezon tylko)
Cztery takie zdecydowanie najlepsze
- Miodowe Lata
- Detektyw Monk
- Detektyw Columbo
- Świat Według Bundych
Nie wiem czemu, ale mi podobają się wyłącznie seriale komediowe :) Z to obyczajowych to oglądałem kilkanaście lat temu Pierwszą Miłość. Więc nie są to jakieś wybitne produkcje, tylko takie odmóżdżace dla zabicia czasu.
Przystanek Alaska - pierwszy raz ogladalem go nascie late temu w tv i do dzisiaj wciaz bardzo chetnie ogladam. Najlepszy, jak dla mnie, serial jaki kiedykolwiek powstal.
Alternatywy 4
MiasteczkoTwin Peaks
M.A.S.H.
Trzecia planeta od slonca
Niestety dlatego ze mozna bylo wymienic tylko 5 seriali musialem odpuscic: Kompania Braci, Stawka wieksza niz zycie, Czterej pancerni i pies, 07 zglos sie, Co ludzie powiedza, Allo Allo, Alf, Swiat wedlug Bundych
Kolejność przypadkowa.
1. Gra o Tron
2. Stranger Things
3. Breaking Bad
4. Wikingowie
5. The Walking Dead
Honorable mentions:
1. Czas Honoru
2. Daredevil
3. The Lost
4. Świat według Kiepskich
5. 13 Posterunek 1 i 2
Skazany na śmierć, Narcos, Suits, Spartakus, Hannibal
1. The Wire
2. Breaking Bad
3. Futurama
4. Rick and morty
5. Sopranos
polecam zwłaszcza 4ke bo nikt nie wymienił jeszcze a świetny serial scifi
ps. na 6 miejscu bym wymienił pewnie Community tego samego twórcy co r&m ale niestety tylko pierwsze 3-4 sezony są spoko, później robi się kaszanka
kolejne honorable mention to Startrek: TNG, moim zdaniem najlepszy serial z uniwersum startreka
oraz
Stargate SG-1.
Barwy szczęścia
Na wspólnej
M jak miłość
Kuchenne rewolucje
Azja Express
XDDDDDDDDD
a tak na serio to się nie zastanawiałem nad tym, ale na pewno The Walking Dead