Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość The Witness sprzedane w 100 000 kopii, możliwa wersja na XONE, iOS i Androida

03.02.2016 13:06
1
Nolifer
99
The Highest

A niedawno był płacz, że przez piratów jest mała sprzedaż i kolejne części nie są pewne. Niech się koleś zdecyduje albo może poczeka kilka dni, a nie po 3 dniach stwierdza, że niska sprzedaż jest.

03.02.2016 13:07
2
3
odpowiedz
nagytow
144
Firestarter

Dev nigdzie nie napisal, ze byla niska sprzedaz.

03.02.2016 13:11
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
pixario
77
Troll Hammer

A chciałem napisać że złodzieje zaraz będą pisać że mimo tego że kradli od groma i tak gierka się jakoś sprzedała, czytam komentarze już tak piszą .... jak można się tak ośmieszać smutne tracę wiarę w młodzież

03.02.2016 13:26
3.1
1
Nolifer
99
The Highest

Gdzie zdobyłeś takie niesamowite umiejętności czytania ze zrozumieniem? "tracę wiarę w młodzież".

03.02.2016 13:33
3.2
1
Sir Xan
76
Senator

Jest powiedziane "nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka" i czytaj ze zrozumieniem. Pozdrawiam. :)

post wyedytowany przez Sir Xan 2016-02-03 13:35:28
03.02.2016 13:14
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Samson1899
12
Generał

W porównaniu do naszego Wiedźmina to wstyd.

03.02.2016 14:45
4.1
3
Zdzichsiu
57
Ziemniak

Wiedźmin to gra AAA, a The Witness to indie z wyższej półki, stąd ta różnica.

03.02.2016 15:35
4.2
Sir Xan
76
Senator

Dodając do tego, że Wiedźmin 3 ma lepsza i kosztowna reklama.

post wyedytowany przez Sir Xan 2016-02-03 15:44:24
03.02.2016 14:58
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
AL DU IN
23
Generał

Ciekawe, ile potencjalnych kopii poleciało z piratów.

03.02.2016 15:23
5.1
.:Jj:.
98
     Frank Sinatra     

podobno ćwierć miliarda.

03.02.2016 15:24
5.2
AL DU IN
23
Generał

O jakiś ty śmieszny i oryginalny "testerze" :)

03.02.2016 15:22
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
106
Alekde

Przychód na poziomie 5 milionów USD przy grze indie to tak jakbyś sprzedał np. rowery w cenie samochodu i też zeszły. Koszt produkcji takiej gry to może z 20-30K USD, więc i tak przebitka jest nieziemska.

03.02.2016 15:55
6.1
CzarnaKreda
40
Konsul

Gra była tworzona od 2008 więc trochę czasu w nią raczej włożył. A czas to pieniądz.

03.02.2016 16:18
6.2
Azerath
117
Senator

Gra jeszcze się nie zwróciła, całkiem daleko do tego. Przychód to $5 milionów przed podatkiem i opłatą dla Valve i Sony. Produkcja kosztowała około $6 milionów i trwała ponad 7 lat. To nie tylko koszt utrzymania niewielkiego studia, ale też zespołu architektów konsultujących nad projektem gry, udźwiękowienia nagrywanego na prawdziwej wyspie, masy zleceń i bóg wie czego jeszcze.

03.02.2016 19:57
6.3
kaszanka9
82
Delbralstroperslerartor

To mogli robić szybciej, bo sorry, ale na 7 lat to to jest totalna bieda.

03.02.2016 15:23
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Cainoor
188
Mów mi wuju

A.l.e.X - Koszt produkcji takiej gry to moze byc i 1m USD jak wszystkie wydatki podliczysz.

03.02.2016 19:10
7.1
Maddred
58
Tau Volantis

No to jeśli koszt był na poziomie 1mln, a przychód wynosi 5 mln, znaczy że gra zarobiła 4. Poprawcie mnie, jeśli to mało.

03.02.2016 19:58
7.2
kaszanka9
82
Delbralstroperslerartor

Nie wiesz ile zarobiła i się nie dowiesz, ani kosztu produkcji, to jest tylko gdybanie.

04.02.2016 07:05
7.3
Maddred
58
Tau Volantis

No właśnie o to gdybanie chodzi. Jak czytam niektóre komentarze, to mam wrażenie, że niektórzy swój talent strasznie marnują :P

03.02.2016 21:54
8
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Nie wiem jak to jest dokladnie w przypadku gier, ale podejrzewam, ze podobnie jak przy sprzedazy muzyki w formie cyfrowej, czyli do samego tworcy w najlepszym wypadku trafia jakies 25%. Minus podatek, rozne koszty etc wiec ostateczna kwota nie wyglada juz tak rozowo jak myslicie.

Wiadomość The Witness sprzedane w 100 000 kopii, możliwa wersja na XONE, iOS i Androida