Kupiłem przedmiot ze Szwecji na ebayu, sprzedający umieścił prawidłowy adres:
Imię nazwisko
Ulica 8/4
Kod pocztowy miasto , WOJEWÓDZTWO
Poland
Dlaczego paczka do niego wróciła?
Ma być bez województwa?
Tracking? O co chodzi? To była wysyłka Expedited Int'l Shipping.
Jeżeli adres się zgadza to dlaczego nic do mnie nie dotarło, towar ponownie wrócił do sprzedawcy?
Sprzedawca raz wysłał na mój pierwszy adres, a później na drugi, i za każdym razem paczka do niego wróciła. Jak mam to sprowadzić?
Nie wiem dlaczego, ale z 2m-ce temu mialem podobna sytuacje z paczka wyslana ze stanow. Na szczescie za drugim razem doszla.
No przecież teraz ebay, usps i poczta polska oferują tracking takich paczek na całej długości. więc możesz zobaczyć gdzie ja zawrocono
Sprawdź maila, powinien gdzieś być numer przesyłki. Wtedy wpisujesz go na odpowiedniej stronie i już znasz trasę przesyłki.
jest też opcja, że sprzedający robi Cię w konia i nic nie wysłał skoro nawet nie dostałeś numeru śledzenia przesyłki
No jak nie masz tego numeru, to lipa. Ja tylko raz zamawiałem coś zza granicy przez Ebay'a i sprawdzałem trasę przesyłki na stronie poczty polskiej.
A sprzedawca na paczce nie ma zadnych adnotacji, pieczatek gdzie byla ? np. urzad celny, poczta polska i inne.
z tego co czytam to Expedited Int'l Shipping to jakby priorytet, ale nie polecony tlumaczac na reguly naszej poczty, ale moge zle tlumaczyc
i takie cos
eBay ma wbudowany mechanizm do sledzenia paczek, pod warunkiem, ze sprzedawca wyslal towar jednym z kurierow z dostepnej listy. Jesli ty chcesz cos tak malego to raczej to sie samo nie stanie, musisz dogadac sie ze sprzedawca.
moze byc, ze do takiej opcji bedziesz musial doplacic.
Sprzedawca tylko pyta, dlaczego nie otrzymałem przedmiotu.
Powiedział, że nie wyśle trzeci raz, bo to dla niego za duże koszty. Mogę dopłacić, ale czuję, że znów nie dojdzie... Co zrobić?
Sprzedawca leci w kulki. Każda paczka ma numer nadania który możesz śledzić, niech ci poda albo zgłaszaj o zwrot kasy. Bo nie ma opcji że paczka wraca jak adres jest prawidłowy.
Sprzedawca chce po prostu dodatkowo na Tobie zarobić. Do tej pory paczki nie wysłał, a teraz domaga się dodatkowej opłaty.
Pewnie można by tak pomyśleć, jednak ten wygląda na zwykłego człowieka, który chce tylko sprzedać CD. A ja to CD koniecznie chcę mieć.
Sprzedawca powiedział, że nie wyśle trzeci raz, bo za dużo go to będzie kosztować. Zaproponował zwrot pieniędzy.
Btw. ile jest czasu na otwarcie sporu? Ktoś mi napisał, że trochę ponad miesiąc, jednak od innej osoby wiem, że to 180 dni, i tak też jest napisane na PayPalu.
Poza tym taka dopłata to już chyba ryzyko, bez kontroli ebay/paypal?
Jesli sprzedawca wysyla przedmiot przesylka rejestrowana, to ma jej numer. Ten numer podaje sie klientowi mailem lub czesciej wpisuje przy zamowieniu (zaznacza, ze przedmiot zostal wyslany i podaje numer). W tym drugim przypadku klient moze w swoim profilu na ebayu zobaczyc go przy kupionym przedmiocie i sprawdzic cala trase. Expedited nie oznacza, ze bedzie tracking, to raczej odpowiednik polskiego priorytetu (czytaj: powinno byc szybciej).
Paczka moze wrocic do sprzedawcy z wielu powodow, dosc czestym jest zatrzymanie na granicy i brak zaplaty cla przez kupujacego.
Otwarcie sporu nic ci nie da. Sprzedawca zaoferowal ci zwrot pieniedzy.
Jesli chcesz doplacic, sprzedawca moze wyslac ci nowy invoice z paypala. W tym przypadku pomysl nad przesylka rejestrowana. Jest drozsza, ale bedziesz dokladnie wiedzial co sie dzieje z paczka.
Jesli wroci po raz kolejny, bedziesz wiedzial gdzie i dlaczego zostala zawrocona.
Kto wie moze informacje, czy w ogole paczka przekroczyla granice? moze popros o zdjecia tych zwroconych przesylek zanim wysle kolejna przesylke jako zarejestrowana?
Sprzedawca zna powod czemu tak jest? Nie? to niech sie dowie lub sprobuje dowiedziec. sam sie nie dowiesz, a przyczyn moze byc kilka.
Jak ja bym mial taki problem to bym chcial zdjecia kopert, ktore wrocily, takze z zblizeniem na adnotacje czy pieczatki.
Zreszta sprzedawca ma te koperty i jak nie zna powodu to niech skontaktuje sie z posrednikiem pocztowym czy pojdzie do okienka gdzie nadal list/paczke i zapyta się poprostu dlaczego paczka wrocila. Sama z siebie, ot tak sobie, nie zadnych informacji na kopercie/paczce?
Moze zle wypisal jakies inne rzeczy lub na kopercie jest dobrze, a nie wypisal jakis innych kartek(nie znam procedur wysylki z szwecji do pl) lub zaplacil za malo, pracownik, ktory to przyjal nie znał sie i dopiero pozniej ktos sie zorientowal, ze brakuje czegos (dokumentow/ za malo zaplacil) i poszlo do zwrotu.