Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Programuje grę survivalową sandboxową

12.07.2014 14:30
1
delgado88a
57
Pretorianin

Programuje grę survivalową sandboxową

Programuje grę survivalową, jest to wczesna wersja alpha ma troche bugów natomiast chcialbym zapytać WAS o subiektywną i obiektywną opinie co do tej gry.
Miedzy innymi jak sie gra, co moglbym dorobić, co chcielibyscie zobaczyc robuć w tej grze.

Prosil bym o kilka rozwiązań z uzasadnieniem najlepiej.

Jeśli tylko macie chęci udostępnie link do gry

12.07.2014 14:37
.:Jj:.
2
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Robisz ją sam?

Zadaj sobie pytanie czy ma szansę być w czymś lepsza od konkurencji. Jak tak to daj link.

12.07.2014 14:41
3
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Robię ją z bratem, zamysl jest taki aby wypuścić ją na smartfony stąd w ogole pojawiła się myśl że mogła by mieć szanse pozatym to gra 2D (pixel art)
Jesli jeszcze ktos wykaże chęć udostepnie link

12.07.2014 14:44
BloodPrince
👍
4
odpowiedz
BloodPrince
170
Senator

Linki albo screeny jestem ciekaw jak to wygląda.

12.07.2014 15:02
mackof
5
odpowiedz
mackof
46
Prypiat

Chętnie zerknę

12.07.2014 15:35
maly_17a
6
odpowiedz
maly_17a
155
Senator

No mamy ze szklanej kuli wywróżyć, czy to ma sens? Wrzuć Waść cokolwiek, screeny, trailer (hueue), czy sama gre :)

12.07.2014 16:08
7
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Potraktujcie niektóre bugi i niedociągnięcia z przymrużeniem oka
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44710358/pixel%20island/index.html

12.07.2014 16:13
😁
8
odpowiedz
Dukato
0
Pretorianin
Image

--->

12.07.2014 16:52
9
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

podbijam

12.07.2014 17:25
10
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

to chyba nie ma sensu skoro bede otrzymywal takie recenzje j/w ale próbuje dalej

12.07.2014 17:31
Ski_drow
11
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

Pograłem dosłownie chwilę więc wiele nie napiszę ale mogę ci powiedzieć że ciekawie się zapowiada fajny pomysł i wykonanie :)

12.07.2014 17:32
12
odpowiedz
zanonimizowany560811
101
Senator

Jak mam zabić tego kraba? Co mam zrobić jak jestem ranny? Da sie jakoś zebrać te owoce z krzaków?

12.07.2014 17:38
13
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Na kraba nalezy skoczyć, jesli jestes ranny uzyj bandażów (kliknij w LOG i zapoznaj sie z interfejsem)

STEROWANIE: większość rzeczy wymaga kursora myszki, klikamy na widoczne ikony.
Aby wykonać czynności takie jak skok czy szukanie należy trzymać przyciśnięty przycisk myszy aby postać wykonalna cala czynność

Inne czynności to kopanie w skałę (krzemień), w palmy(kokos to doskonale zródło wody i pożywienia, należy złapać zanim sie rozbije) , kopanie w ziemi (szukanie robaków), odcinanie trawy(len nadaje sie do produkcji bandażów) i liany (maja szerokie zastosowanie w grze)

12.07.2014 17:50
kaczmen
14
odpowiedz
kaczmen
98
GINOBILI!!!

daj screena, żebym mógł sprawdzić, czy jest sens zalogować się na windowsa i oblookać :)

edit: jednak nie, ruszyło na elementary OS (wcześniej parę razy stawało na 20%...)

12.07.2014 17:54
15
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin
Image

stawalo na 20 procent poniewaz robilem update na dropboxie teraz powinno śmigać

12.07.2014 17:55
👍
16
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Pierwsze wrażenie jest takie, że grafika ikon ssie. Reszta jak na minigierkę spoko. Tym bardziej, że pewnie póki co działacie nad silnikiem a nie oprawą graficzną.
Najsilniejszą stroną jest oprawa dźwiękowa.

Dodajcie "Skip" dla intra. I koniecznie chmurki z podpowiedziami co dana ikona oznacza.
Niestety padłem raz w wodzie, a raz od trucizny węża i nie mam pojęcia czy to koniec gry (na to wygląda, w końcu celem jest przeżycie), czy jednak coś mogę zdziałać, by odżyć. Zjadłem żarcie, po rozdeptanych krabach, trochę życia przybyło (ale zdaje się prędzej zamieniłem się w szkielet) jednak i to życie spadło, bo skacząc po wężu jedynie się zatrułem. Cały czas chrapiąc dowiaduję się, że jest zbyt zimno dla mnie. Niedaleko mnie coś z czerwonymi oczami się szwęda, no ale ja nie żyję.

Ogólnie gierka ma potencjał na trochę zabawy. Działajcie, bo do odważnych świat należy.
Życzę powodzenia.

ps. jest sporo błedów w angielskim, ale zdaję sobie sprawę, że to wersja do poprawek.

12.07.2014 17:55
17
odpowiedz
William_Wallace
152
Generał

W jaki sposób ścinać drzewa ? lub pozyskiwać materiał do kraftowania ?

12.07.2014 18:04
18
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

@Hakim otóż to, grafika bardziej ssała teraz wiekszość jest poprawiona zostały ikony oraz postać i cos tam jeszcze.
Dodałem wlasnie skip do intra (spacja)
Koniecznie dorobię info do każdej ikonki.

Niestety jesli twoja postac straci pasek Health nie mozesz nic zrobić (zrobie jesszcze dziś mozliwosc resetu)

@William_Wallace scinac mozna trawe i liany ale drzew nie ponieważ drewno wyrzuca ocean na brzeg wszystko właściwie zbierasz lub rozłupujesz.

12.07.2014 19:22
19
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

S-save
L-load game

Dziala tylko podczas rozgrywki

12.07.2014 19:58
BloodPrince
👍
20
odpowiedz
BloodPrince
170
Senator

Pomijając to, że jak wejdzie się do wody to powietrza starcza na dosłownie chwilę, a interfejs jest dość mocno nieczytelny, to wrażenia mam pozytywne.

12.07.2014 20:04
21
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Moglbyś podpowiedzieć co mozna było by zmienić?
Bo zgodze sie ze ikony są okropne ale ciezko bylo mi zmieścić jakiś ładny rysunek na tak malej powierzchni

12.07.2014 20:32
22
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Co do powietrza to się zgodzę z BloodPrince. Wystarczy myślę spowolnić ze 3-4 razy ubywanie tlenu po wejściu do wody, bo w sumie gdy się zanurkuje to powietrze znika jak burza. Nim się człowiek skapnie, to już gnije. Tak właśnie padłem pierwszy raz.

Ale w końcu zbuduję tę tratwę i się stamtąd wydostanę :D
Podoba mi się zamysł gierki.

Idzie podczas gierki włączyć instrukcję która ikona co oznacza? Bo mnie rekin sieknął i krwawię, i nie wiem co zazyć, by to zatamować. Albo jak mnie wąż upierdzieli, to czym zneutralizować toksyny.

12.07.2014 20:33
23
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Dzieki Hakim ze wrociłeś podzielić sie opinią. Oczywiście jak najbardziej wezmę pod uwagę wasze spostrzeżenia drodzy gracze

12.07.2014 20:39
24
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Ponowię pytanko bo dałem edycję poprzedniego postapo Twoim wpisie.

Idzie podczas gierki włączyć instrukcję która ikona co oznacza? Bo mnie rekin sieknął i krwawię, i nie wiem co zażyć, by to zatamować (poporzednim razem też nie coś użarło i się zastanawiałem co to za piksele zostawiam, niby ślady stóp, ale coś zbyt chaotyczne były). A tu proszę, dbałość o szczegóły, toż to plamy krwi :D
Albo jak mnie wąż upierdzieli, to czym zneutralizować toksyny.

Jeśli o mnie chodzi, to lubię i sprawdzam inicjatywy growe tutejszych forumowiczów, bo lubię i wiem ile pracy to kosztuje. I ile moze dostarczyć radośći.
A kto wie, może jakaś gierka zaprezentopwana tutaj po raz pierwszy we wczesnej wersji stanie się mniejszym lub większym hitem? :)

12.07.2014 20:46
25
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin
Image

Co do Twojego pytania o krwawienie krab jesli szczypnie cie kilka rzy bedziesz krwawił natomiast mozesz zatamować bandażami zaś bandaże wykonujesz z lnu (len zbierasz normalnie ale musisz miec noż)

Zamierzam zrobić info do ikonek tylko musze sie zastanowić jak to zrobie.

A co do węża coż poki co niczym, trzeba odczekać. Jad nie zabije jesli masz nawet połowę HP

HP odzyskujesz poprzez jedzenie i picie.

A co do jedzenia i picia nie bede zdradzał wiecej szczegółow sami je odkryjcie :)

Jeszcze raz dziekuje Hakim to przyjemne jesli ktoś gra w moją grę

A w załączniku ikonka lnu

12.07.2014 20:56
26
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Myślę, że zamiast chmurek z informacją co ikona oznacza wystrarczy, że w jakimś neutralnym rogu ekranu czy na górze/dole/środku pojawi się krótkie info co to jest.
Ale pamiętaj, to twoja gierka i robisz ją wedle planu, my tu tylko wybrzydzamy :D

Pauza jest gdzieś? Czy po prostu robić sejwa przed przerwaniem grania i potem load?

12.07.2014 21:03
27
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Jesli otworzymy LOG u dolu bedzie pole tekstowe w nim beda opisy ikonek oraz opisy przedmiotów w inwentarzu

Najlepiej rob save poniewaz nie ma pauzy gry

12.07.2014 21:47
kluha666
28
odpowiedz
kluha666
165
See you space cowboy

Moim zdaniem przydałaby się opcja chodzenia na ukos, ale to tylko moja subiektywna opinia. Niemniej gra naprawdę spoko! Trzymam kciuki nad postępem prac. Żeby się nie okazało, że za jakiś czas projekt się rozwinie i wyląduje na Desurze :D

12.07.2014 21:55
29
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Chwilę pograłem i z moich uwag do wersji 0941:
- opis ikony jedzenia i picia jest zamieniony miejscami
- dodałbym też opisy przedmiotów (te które tworzymy) po najechaniu myszką na ikonę, może nawet z wymaganiami (jeśli nie jest to zbyt dużym spojlerem, chociaż teraz jeszcze nie wiem jak rozpalić ogień, przez co pewnie nie mogę nawet przeżyć nocy)
- zbieram trawę, a jej nie ma nigdzie w plecaku
- ostatnia ikona w plecaku (za krzemieniem) - co to?

Nie potrafię łapać kokosów. Jak to się robi? Przez nie mam spory problem z pragnieniem. Reszty nie zdradzaj, pomęczę się :)

12.07.2014 22:04
30
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

W ktoryms momencie niejasno musialem sie wyrazić. Zbieramy tylko len z wszelkiej trawy on jest potrzebny do rozpalenia również ogniska.

Ta ostatnia ikonka za krzemieniem to metal (narazie nieaktywna)

Myślę ze mozemy spotkać sie w pol drogi czyli zrobie opis wymagań w craftingu do każdego przedmiotu ale ktory pokaże się dopiero po tym jak uda sie stworzyć pierwszy raz przedmiot.

Podejdz pod spadajacy kokos ale musisz byc na identycznej płaszczyźnie co palma ale zeby byc pewnym ze zlapiesz przesun postac nieco bardziej na polnoc od drzewa

Mysle ze nie bede mial problemu z ruchem w 8 kierunkach bo wlasnie koncze nad tym pracę

12.07.2014 23:08
szymon_majewski
31
odpowiedz
szymon_majewski
114
Legend

Stranded to to nie jest, ale jakos idzie. Do gry dodasz solucje i po dopracowaniu mysle ze bedzie zbierac dobre opinie

12.07.2014 23:14
32
odpowiedz
zanonimizowany1010332
0
Centurion

Bardzo fajnie wygląda!

12.07.2014 23:23
33
odpowiedz
zanonimizowany956494
25
Legend

Nie jest takie złe. Jak poprawisz jeszcze trochę grafikę to będzie hit :D

13.07.2014 01:49
Diobeuek
34
odpowiedz
Diobeuek
197
Quid est veritas?

Przez pierwsze kilkanaście minut gra jest ciekawe, potem zaczyna frustrować.

1. Nie wiadomo, gdzie dokładnie kopać te palmy, żeby kokosy spadały, czasem działa czasem nie działa. Jeden kokos nic prawie nie daje. Większość tekstur posiada kokosy ale ich nie dają ;)
2. Brak opisu jak co craftować.
3. Nie da się przejść na drugą stronę wyspy ?
4. Raz zebrane patyki po śmierci się nie pojawiają ponownie.
5. Próbowałem skakać po krabach i nic mi to nie dało oprócz krwawienia.

13.07.2014 12:26
35
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Diobeuek znalazł bardzo istotny bug nr.4

Nie każdą Palmę da się kopać mimo ze z grafiki mozna by wnioskować ze kokos juz jest.
Trzeba sprawdzać
Natomiast jesli chcesz zdeptac kraba trzeba podejsc wystarczająco blisko a on dziabne cie tylko w momencie kiedy idzie w Twoja stronę.
Praktyka czyni mistrza, to bardzo proste.

Kolejne plaże są w budowie

13.07.2014 12:42
36
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Pograłem dzisiaj chwilę i rzeczywiście brak informacji co wymaga czego utrudnia. Opcja, że wymagane składniki będa ujawnione po stworzeniu pierwszego przedmiotu byłaby jak najbardziej pożądana. Np. stworzenie bandażu spowodowało raz, że nie miałem zasobów na ognisko i zgon.
Do teraz nie wiem ile czego potrzeba na ognisko, ale już ze 2-3 spaliłem.
Ale jest postęp, przyżywam już noc ;)

Ogólnie to nie można dać się ukąsić wężowi, bo nas trutka zje prędzej czy później, a bandaże nie są jakoś wybitnie skuteczne. Czy kolejne ukąszenia węża wzmagają działanie trucizny i życie spada szybciej?

Jeszcze dorobiłbym możliwość podnoszenia przedmiotów które się nie niszcza po użyciu (np. wiadro), by można je było postawić w innym miejscu niż pierwotnie.

I bardzo chętnie widziałbym jednak opcję rozpoczęcia po śmieci przygody od np. początku dnia w którym się zginęło. Czyli autosave o świcie po każdej nocy. By można było przemyśleć rozgrywkę na ten kolejny dzień. Zaczynanie od zera, albo od źle zapisanego sejwa jednak potrafi zniechęcić.

Diobeuek:
5. Od góry trzeba je brać. Jednak nie ma co za wiele się nad nimi pastwić, problemem nie jest jedzenie, a woda właśnie, bo kokosy dają tylko 1 porcję wody, a by się nasycić potrzeba ich pewnie z 10.
Ale pewnie do czasu aż się opanuje co po kolei robić. Jest to swego rodzaju wyzwanie.

13.07.2014 12:53
37
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Hakim znakomicie ze jest to dla Ciebie wyzwaniem i jeszcze Cie nie zniechęciło. Ja sam nie grał bym w grę ktora byla by za łatwa.

Przejże wszystkie propozycje i jeszcze dziś zmodyfikuje grę

Jad węża zawsze odbierze nam tyle samo hp natomiast jesli ukąsi Cie kilka razy działanie jadu sie wydłuży

W pierwszej kolejnosci wypisze wymogi do craftingu

13.07.2014 12:57
38
odpowiedz
JonsonJonson
101
Generał

Jak wykrzesać ogień? Miałem drewno i krzesiwo i nie wiedziałem co zrobić dalej.

13.07.2014 13:02
39
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Jonson jesli tylko ikonka craftingu sie podswietli bedzesz mogl zrobic ognisko.
Do tego trzebamieć: 5x drewno, 10x kamień, 2x len, 2x krzesiwo

13.07.2014 13:02
40
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Przeczytałem tytuł i się spodziewałem 12 latka, któremu się gierkę zrobić zachciało. A tu pozytywne zaskoczenie. Gra fajna, może wyjść coś bardzo ciekawego i życzę sukcesu. :) Osobiście nie pomogę z wyłapywaniem błedów. Wracam za 2 tygodnie i jak wątek będzie stał to potestuję i przekażę opinie. :) Trzymam kciuki.

13.07.2014 13:38
41
odpowiedz
Wiciu3300
5
Junior

Gram od wczoraj i za pomocą kokosów udało mi się przetrwać do drugiego dnia. Na środku wyspy jest źródełko, ono wypełnia się wodą 2-3 x kiedy pada deszcz :)

13.07.2014 14:21
42
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Czy taka jest mechanika gry?
Zaspokojenie pagnienia sobie spada swoim tempem, jednak gdy wytrzymałość się nam wyzeruje, proces ten przyspiesza (nie jestem pewien). Gdy doprowadzi się do sytuacji, że pragnienie jest niezaspokojone (o to bardzo łątwo) i brak nam siły (tutaj już musimy się postarać bardziej), to w zasadzie koniec gry. Stamina nie wraca, gdy jesteśmy spragnieni, gdy z kolei złapiemy jakiegoś kokosa i się napijemy, pragnienie momentalnie się zeruje, bo nie mamy staminy, więc nie mamy czasu na odpoczynek. A nawet jak się nam uda chwilę odetchnąć, to 1 kokos nie niweluje zbytnio pragnienia, więc po chwili spada ono znowu do zera, po czym szybko znika stamina i kółko się zamyka.

Mam nieustanny problem z pragnieniem. W zasadzie nie mogę przetrwać drugiego dnia, bo po deszczu (mam sejwa w trakcie jego trwania) wiaderko mi się nie uzupełnia, a "łapalność" kokosów mam znikomą (1 na 5 może mi się udaje i niemal tylko z tych "podwójnych" palm, które przy zrzucaniu kokosa zmieniają swoje położenie, co mi sugeruje, że leci kokos i leci on zawsze w tym samym miejscu).

Jest ciężko ;)

13.07.2014 14:28
43
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Zgadza sie jesli nie mamy choć minimum pasków pragnienia i głodu reszte statystyk zacznie spadać i tego już początek konca.
Zamysł jest taki aby brak którejś z podstawowych potrzeb nie odbił sie bez echa.

W tym wypadku jesli brakuje tylko staminy, prześpij sie chwilę aby odrobine odnowic pasek staminy i szukaj dalej.

Tu wersja na androida 4+
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44710358/Pixel_island_2014_2014_07_12-18_59_42_GooglePlaystoreV3_debug_signed.apk

13.07.2014 14:36
44
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Reasumujac, od kopania w palmy tracę więcej wytrzymałości, niż uzyskuję wody, pozwalającej mi odpoczywać, by odzyskać straconą wytrzymałość. Muszę kopać w palmy by mieć co pić, ale tracę na to zbyt dużo staminy, skutkiem czego picie z kokosów nie pozwala mi na jej odzyskanie, a co dopiero nazbieranie na inne czynności.

Właśnie zmarnowałem cały pasek staminy na kopanie w palmy łapiąc moze ze 2 kokosy. W tym czasie spadła mi niemal połowa paska pragnienia do zera, a podreperowałem minimalnie tymi złapanymi kokosami. A są palmy, które pochłoną nam 1/4 paska wytrzymałości jak nic. I na końcu nie złapiesz jeszcze kokosa :P

13.07.2014 14:39
45
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Fakt to nie moze tak zostać to sie nie kalkuluję. Od teraz jesli po 5-6 kopnięciach nie spadnie kokos nie kop dalej tylko wroć poźniej

13.07.2014 14:45
46
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Może zmienić to tak, że niektóre palmy dadza kokosa po 3-5 kopniakach inne po 20, ale taki spadający kokos zawsze zostanie złapany? Tylko wyliczyć to spadanie tak, żeby nie było za łatwo, ale i nie tak katorżniczo jak teraz. A jak ktoś chce kopać w palmę do oporu (w końcu kokos niech spadnie, ale jak wyżej, z jednej palmy po 3 kopniakach, innej po 30) to niech traci wytrzymałość.
Prędzej czy później wyczuje się moment, w którym nie warto dalej kopać w drzewo, gdy kokos nie spadł.

Po jakim czasie drzewka się resetują i można kopać na nowo?
I czy liany respią się codziennie?

13.07.2014 14:55
47
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Palmy rodza kokosy bardzo różnie nie ma szablonu który ustalał by np 1 dziennie.
Wprowadzam 3 lub wiecej kopnięć w palme.
Liany respią sie nieco dłużej niż reszta przedmiotów

13.07.2014 14:59
Zgrywus1
48
odpowiedz
Zgrywus1
21
Czarownik z Torunia

kilka literówek w intrze (np. form zamiast from) ale tak to calkiem niezłe

13.07.2014 15:10
marcin00
👍
49
odpowiedz
marcin00
100
Forumowy Wilk

Pisze dopiero teraz, ale grałam zaraz jak linka wrzuciłeś - gra fajna aczkolwiek za pierwszym razem sie wykrwawiłem po nieudanej walce z krabem.

13.07.2014 16:15
50
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Zagrałem sobie ponownie i w sumie znowu dopadła mnie ta sama rzecz, która mnie wkurza. Po tym jak wyzeruje mi się stamina, to szybko wzmaga się głód i pragnienie. Tylko bardzo łatwo przeoczyć moment, w którym ta stamina się zeruje. Ja przynajmniej nie patrzę po każdej akcji ile tego paska jeszcze mi zostało.

Czyli przez zwykłe gapiostwo po raz trzeci przegrałem mimo tego, że miałem i picie i jedzenie w plecaku. Brakuje mi czegoś co da mi sygnał gdy wykorzystam całą staminę, nim zacznie mi szybciej zerować pasek głodu i pragnienia. Może najpierw spowolnić postać dwukrotnie na kilkanaście sekund nim zacznie przymierać z głodu i się odwadniać?

dodane: wyjaśniło mi się po części, to włócznia zabiera mi tak dużo staminy, gdy sobie nią wesoło macham.

13.07.2014 16:25
👍
51
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Tak to dobra sugestia, mysle zeby zrobić jakąś ikone nad głową postaci albo dzwiek natomiast nie chcial bym ograniczac ruchu postaci.

13.07.2014 16:26
52
odpowiedz
Drone334
43
Pretorianin

Jeśli to gra 2D to postaraj się tam zrobić ciekawy i szeroki creafting :) tak jakbys chciał do koloryzować.

13.07.2014 16:34
53
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

@Drone334 jakies sugestie? chetnie zrobie nowe przedmioty byle tylko faktycznie sie do czegos nadawaly, rozumiesz :)

13.07.2014 16:54
54
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Tu obecna wersja 9.4.1 w wersji desktopowej na windows
https://dl.dropboxusercontent.com/u/44710358/win32.7z

13.07.2014 18:06
55
odpowiedz
Wiciu3300
5
Junior

Polecam zrobic włócznie która zabija szybko kraby i węże

13.07.2014 18:44
56
odpowiedz
Drone334
43
Pretorianin

Survivalową mówisz ? Są tam zombie itp ? czy raczej mutanty i takie tam ? Teraz rynek jest tego pełny i dobrze bo takie tytuły są świetne ;) Sukcesów ;)

13.07.2014 18:58
57
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Na szczęście zombie brak (albo jeszcze nie dotrwałem do takowych ;)).
Wiciu, włócznia dobra rzecz, ale już mnie zapędziła w kozi róg kilka razy. Trzeba rozsądnie używać.

Jak zauważyłem, to raz postawione ognisko można ponownie potem rozpalać, tylko strasznie dużo drewna to kosztuje. Zużylem chyba ze 30 przez noc, a i tak zamarzłem.
Czy to właśnie na rozpalaniu raz stworzonego ogniska mam się opierać, czy jednak tworzyć nowe?
Jednak i nowe ognicho to może byc problem, bo kamieni za mało. Coś mi się zdaje, że nieźle to obliczałeś ile ma czego być. Wiecznie pod górkę ;)

Pobrałem wersję okienkową i niestety nie skaluje mi się gra przy powiększaniu okna. A granie w takim małym okienku na 24 calach nie jest wygodne. Idzie jakoś to zmienić?

13.07.2014 21:53
58
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Robisz jak uważasz, natomiast skalowanie powinno działać u mnie dziala.
Zachecam do korzystania z przeglądarki póki co bo na nią aktualizuje najczęściej
Natomiast poki co nie da sie zdobyć skóry wiec zmniejszam ilosc drewna do podtrzymywania ognia ale postawienie ogniska bedzie kosztowac o jeden wiecej.

Przy okazji mozna już przenosić wiadra i pułapki

13.07.2014 22:34
59
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Mozecie probować wczytywac grę mimo wprowadzanych przezemnie zmian.

17.07.2014 13:25
60
odpowiedz
smietanken
4
Junior

Dotarłem do 9 dnia, w nocy słychać krzyk i przez kolejne noce też az otrzymuje wpis do dziennika. Dalej nie wiem co mam robić (?)

17.07.2014 15:23
piotr432
61
odpowiedz
piotr432
86
Warrior

delgado88a mógłbym poprosić cię o kontakt ?

17.07.2014 15:28
👍
62
odpowiedz
zanonimizowany1014521
10
Generał

Ale fajna ta gra. Szacunek ode mnie.

17.07.2014 18:35
63
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

kontakt do mnie przez Facebooka lub [email protected]

17.07.2014 21:40
piotr432
64
odpowiedz
piotr432
86
Warrior

Dałbyś link do fb bo jakoś nie mogę znaleźć tego ?

17.07.2014 22:20
65
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

www.facebook.com/IndependentGamedeveloper ten sam link otworzy sie po kliknieciu na ikonke 'F' w grze

18.07.2014 18:46
😊
66
odpowiedz
Hakim
234
Senator
Image

Małe zmiany z tą ikoną przemęczenia i kokosami i gierka o wiele przyjemniejsza :)
Jak kilka dni temu próbowałem przetrwac noc, to mi drewna zabrakło (a miałem ponad 50), a teraz tylko raz rozpaliłem ognisko w nocy i potem jak już zgasło, to nie miałem ikony marznięcia. Zimność nocami jest losowa?

Właśnie zajarzyłem, że nie pojawia mi się napis, że zebrałem huby. Jakimś cudem jedną miałem w plecaku ale nie byłem pewien skąd. Teraz poszedłem i okopałem co trzeba i wpadło więcej, ale każda bez informacji.

Dodam jeszcze, że nie wyświetlają mi się składniki potrzebne do bandaża, mimo tego, że zrobiłem ich już kilka.

Czy ta pochodnia mi nie działa? --->

18.07.2014 19:52
67
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Ups... za chwilę bedie update. Obecnei pracuje nad cieniami w nocy nie wiem co z Tego wyjdzie ale pochodnie juz naprawiam razem z bandażami i napis z hubami tez sie pojawi

18.07.2014 20:08
68
odpowiedz
Hakim
234
Senator

A czy jak już Sanity się wyczerpie to można założyć, że to koniec gry?
Przylazł mi pod szałas w nocy ten czerwonooki zwierz i dostałem na łeb. W zasadzie nie idzie grać, a sejw mam już po zgłupieniu. Pewnie zamiast L dałem S i 4 dni poszły w piach.

Druga sprawa - czy kamienie się "odradzają"? Nie widziałem zadnego od czasu zbiorów pierwszego dnia.

18.07.2014 20:10
👍
69
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Sanity mozesz odzyskać jeśli coś craftujesz ale jeśli w tym momencie nie moesz uzyskać sanity przez tworzenie przedmiotów to znaczy ze nie zrobilem tej aktualizacji. Do 20 minut bedzie gra zaktualizowana.

Kamienie sie nie respią tez naprawie to

18.07.2014 20:16
70
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Bardzo, ale to bardzo upraszałbym o jakieś autosejwy każdego poranka, albo menu ze stanami zapisów (by się nie nadpisywały) bo gram sobie tak na raty, i wpadka jak przed chwilą zniechają do zaczynania znowu od zera.
A gierka wymaga trochę czasu, jednak ile można kopać w te palmy ;)

Zauważyłem w plecaku jakąś flaszkę po pewnym czasie gry, kliknąłem ją i zamiast niej pojawiła się jakaś jakby mapa, ale daje nie szło z tym nic zrobić. I nie mam pojęcia co to było i skąd to. To jakiś element gry?

Acha, i jeszcze długie opisy po otwarciu plecaka są częściowo zasłaniane przez te "belki" łączące okno plecaka, elementów tratwy i dziennika.

18.07.2014 20:23
71
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Ok pomyślę nad menu z sejwami. Wlącz teraz grę i sprawdz swoj stan surowców. Dałem mały bonus. Abyś nie zaczynał zupełnie od nowa to tak w ramach testów.
Tak to będzie wiadomość z mapą i przepustka do innej części wyspy.
Bedzie jeszcze kilka innych przedmiotów. Ciekawi mnie jak ją znalazłeś. Zbierales cos na plaży ?

18.07.2014 20:35
72
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Zastanawiam sie jeszcze nad dodaniem jednego paska nad health a mianowicie przegrzanie organizmu, jesli postac nie bedzie w cieniu pasek bedzie wzrastał (powoli)az do udaru. Dobre czy niepotrzebne?

Postac bedzie mogla stac pod drzewkiem chwile napic sie wody lub isc spac do namiotu aby pasek zmalał

I dodam jeszcze jeden czynnik ktory bedzie wpływał na samopoczucie bohatera a myslę o wietrze mały, sredni i silny sztorm

18.07.2014 21:43
73
odpowiedz
Hakim
234
Senator

Co do zbieractwa, jestem growym kleptomanem (no i chcę przeżyć :D), więc w plecak leci wszystko, łącznie z muszlami (do dziś nie wiedziałem po co one są, ale zbierałem). Więc jak leżała na plaży to ją pewnie podniosłem nie wiedząc, że to flaszka.

Co do przegrzania to pomysł ciekawy, jednak i bez niego gra jest wymagająca. Pozostawiam to Twojej wyobraźni. Czujesz tę gierkę zdecydowanie lepiej niż jakiś tam przypadkowy betatester, czy nawet alfatester ;)

Podnoszenie i przestawianie przedmiotów działa nawet lepiej niż o tym myślałem. By było całkiem idealnie w moich oczach, podniesienie wiaderka czy klatki powinno nastąpić tylko wówczas, gdy nic w nich nie ma. A gdy jest woda w wiaderku czy ptak w klatce (zakładam, że się w nie ptaki łapie, ale póki co próbuję odkryć czy to prawda, bo nic nie złapałem - i to też jest fajne w gierce, że trzeba kombinować w imię przetrwania :D) to pierwsza akcja to będzie opróżnienie ich, a dopiero kolejna to podniesienie.

Postawiłem sobie przed namiotem pochodnię na testy i po pewnym czasie zniknęła. I w zasadzie nie widzę dla takowych sensu, bo swoje kosztują, a potem wyparowują. Może raz postawione pochodnie zostają na stałe (ewentualnie do przeniesienia), ale ich odpalenie będzie wymagało np. huby i krzemieni?
Chyba, że w kolejnych dniach życia rozbitka na wyspie nabiera to większego sensu, albo muszą one znikać, by czasami nie zajmowały miejsca respów przedmiotów więc wówczas w porządku, póki co tego nie wiem. Ot pierwsze spostrzeżenie po testowym stworzeniu pochodni.

20.07.2014 15:42
74
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Dobra sugestia z tą pochodnią zrobię jedną z dwoch rzeczy ktore wymieniłeś, albo bedzie mozna ją przenosić albo rozpalać ponownie

27.07.2014 17:47
75
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin

Małe zestawienie aktualizacji ktore wprowadziłem odkąd opublikowałem tu grę
-ruch postaci w 8 kierunkach
-podnoszenie i przenoszenie pulapek oraz wiadra
-optymalizacja pozyskiwania kokosow
-optymalizacja respa przedmiotow
-optymalizacja statystyk gracza pasek energii itp.
-optymalizacja zabijania krabow poprzez skok
-w momencie kiedy craftujesz sanity wzrasta
-ikonka nad glowa gracza jesli ktoraś ze statystyk jest niebezpiecznie niska
-dłuższy czas nurkowania
-naprawa swiatła pochodni
-efekt niskiego sanity
-dodanie informacji ikon w menu LOG
-dodanie informacji ile trzeba surowcow kiedy juz jeden przedmiot uda sie stworzyc, informacja zapisuje się
-restart po smierci

25.08.2014 11:05
76
odpowiedz
delgado88a
57
Pretorianin
Image

Witam, dawno mnie nie było ale to nie znaczy ze nic sie nie zmieniło. W załączniku jeden widok z kilku jakie bedzie można uświadczyć w grze.
Kilka zwierzątek zostało dodanych oraz zmienione grafiki ikon

Pozdrawiam

Forum: Programuje grę survivalową sandboxową