witam,
własnie jestem po wymianie amortyzatorów przednich w CC, gdy odbierałem go z warsztatu zauważyłem, że auto zjezdza mi na prawą stronę, gdy kierownica jest prosta. Wcześniej troszeczke mi zjezdzalo ale nie tak bardzo jak teraz, co może być nie tak?
Zwykle to objaw rozjechanej geometrii zawieszenia. Najczesciej to swiadczy, ze auto mialo wypadek, ale tutaj zapewne - jak kolega wyzej pisze - po grzebaniu w zawieszeniu chlopaki nie ustawili zbieznosci poprawnie.
gdy kierownica jest "prosta" to mi zjeżdza na prawą stronę. Muszę ja lekko przekrzywić, żeby samochód jechał prosto...
Ale jak jedziesz na prostej drodze, i puscisz kierownice, to auto jedzie prosto, czy skreca?
Przy wymianie amorow musieli zdjac kola. Wiec pewnie trza ponownie wywazyc/ ustawic zbierznosc kol. Zbierznosc powinno sie tez ustawiac po wymianie kol na zimowe i z powrotem .
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87_k%C3%B3%C5%82 - wykonaja ci to w kazdej stacji diagnostycznej (to tam gdzie dostajesz pieczatke, ze samochod jest dopuszczony do ruchu). Stary naprawde podstawowe sprawy, ktory kazdy facet powinien wiedziec zwlaszcza posiadajacy samochod.
Prawdopodobnie dokrecili amortyzatory gdy samochod byl na podnosniku, czego sie nigdy nie powinno robic, bo wtedy wlasnie bedzie taki efekt. Oczywiscie brednia jest twierdzenie, ze za kazdym razem po wymianie kol na zimowe, trzeba je wywazac i ustawiac zbieznosc.
maciell -- Stary, naprawdę, przestań się wymądrzać. Ustawianie zbieżności po wymianie kół to jakiś absurd, a też nie każdy musi wiedzieć o niej od urodzenia. Pochwal się, prawdziwy facecie, skąd ty wiesz o tym zagadnieniu.
"powinno sie tez ustawiac po wymianie kol na zimowe i z powrotem" - a po jaką cholerę?
a po jaką cholerę? po to aby warsztat wiecej zarobil :)
Teoretycznie geometria wplywa na komfort jazdy, lepsze spalanie, mniejsze zuzycie opon z naciskiem na to ostatnie.
Jak ktos kupuje opony za 40 GBP to mozna to olac bo placic za geometrie za 100-150GBP to troche bez sensu. Ale jak placisz za opone 150 GBP to juz sie moze oplacic :)
Ja zawsze spawdzam geometrie po zmianie opon lub przy przegladzie i jesli czuje ze prowadzenie auta sie zmienilo to robie korekcje. Geometria moze sie rozwalic juz przy jednokrotnym wjechaniu w dziure na drodze wiec notoryczne korekty to tylko dla tch co maja swoj sprzet albo kasa sraja :p
Zanim zrobisz geometrię sprawdź ciśnienie we wszystkich oponach. Może Cię ściągać na prawo ponieważ, w którejś oponie z prawej strony może być niższe ciśnienie niż w tych z lewej.
Drackula ---> Nie ściemniaj nam tu, hrabia Drackula jeździł powozem bez pompowanych kół i ustawianej geometrii.