Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ile fizyka w grach może zyskać dzięki chmurze? Zobacz demo technologiczne Microsoftu

10.04.2014 14:15
1
zanonimizowany489780
88
Generał

Szczerze mówiąc to niech sobie te wszystkie chmury w tyłek wsadzą: ja chcę wiedzieć że sprzęt który kupuje da sobie radę sam, a nie liczyć na to że singlowa gra mi zadziała dobrze jak serwer gdzieś w USA sobie coś policzy, i na czas, bez lagów to dostanę.
Wystarczy że krew człowiek już zalewa np. W Diablo III, gdy trzeba czekać pół godziny na zagranie w singielka (kilka dni temu) bo serwery przeciążone.

10.04.2014 14:28
2
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Chmura? Nie dzięki. Im dłużej gry nie będą zależne od takich zewnętrznych rzeczy tym lepiej i będę się cieszył każdym takim rokiem, póki jeszcze są :)

10.04.2014 14:45
kaszanka9
3
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

W grze? Już odpowiadam: NIC

Nikt nie będzie płacić za was prądu, żebyście mieli fizykę lepszą, takie fakty.

A ta demonstracja to całkowicie marketingowy bełkot m$.

10.04.2014 15:22
😊
4
odpowiedz
HitmanSA
30
Legionista

kaszanka9, za darmo oczywiście nie ale być może w przyszłości będzie "specjalny" abonament, który będziemy zobowiązani zapłacić żeby sobie fajniejsze wybuchy pooglądać, swoja drogą czytałem gdzieś, że za za kilka dekad producenci odejdą w ogóle od produkcji mocnego sprzętu osobistego i wszystko będziemy mieli na chmurze.

10.04.2014 15:37
5
odpowiedz
wombad
59
Centurion

nie no, to już żeby gra chodziła płynie to trzeba mieć dostęp do jakiejś chmury? I zapewne trzeba będzie za ten dostęp płacić. Konsola sama z siebie powinna dawać 100% możliwości gry bez internetu i dostępu do serwerów.

Jedyne co mi przychodzi do głowy z tymi pomysłami z chmurą to możliwość gry, w gry multiplayer na starszych komputerach w nowsze tytuły. Taki bajer to było by coś fajnego nawet z abonamentem. Kupujesz dostęp do takiego serwera i grasz w BF na full detalach nawet na mikrofali.

10.04.2014 16:03
Stavik
6
odpowiedz
Stavik
54
Chorąży

nie uwierzę w chmurę dopóki to MS będzie wypuszczał te filmiki. Inaczej mówiąc, jak za kilka lat czołówki producenckie topowych gier zaczną w podobny sposób chwalić "clouda" to zacznę wierzyć że to naprawdę działa. Tylko zaraz zaraz. Czy oby za parę lat nie będzie za późno? Bo strasznie wolno trwa rozwój tej wybitnej technologii, która według MS, miała na nowo zdefiniować rynek elektronicznej rozrywki i sposób w jaki gramy w gry.

10.04.2014 16:29
7
odpowiedz
pisz
168
nihilista

HitmanSA -> to już przerabialiśmy, choćby na przykładzie OnLive i póki co streaming gier okazuje się kompletnym niewypałem.

10.04.2014 16:42
dj_sasek
8
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Fizyka fizyką... Ja to czekam na prawdziwie innowacyjne AI. Graficznie i fizycznie rozwinęliśmy się do takiego poziomu, które są już niemal wystarczające. Kiedy w końcu zacznie się coś dziać na polu dobrej sztucznej inteligencji. Jest to chyba jeden z najmniej rozwiniętych aspektów gier i nikt nie potrafi (albo nie chce) się podjąć poprawienia tego.

10.04.2014 17:29
Realx128
9
odpowiedz
Realx128
16
Satanista

Ok będziemy mieli więcej FPS'ów itp ale co nam z tego jak będziemy mieli większe lagi
@dj_sasek "najmądrzejszych" AI widziałem ostatnio w Quake III Arena

10.04.2014 17:37
👎
10
odpowiedz
executor1909
26
Chorąży

Chmury na PC nie włączę, nawet jeżeli gra by mi działała miliard razy szybciej. Dane gier przechowywane w chmurze już nie raz straciłem. Pomijam tutaj błędy z synchronizacją plików. Z jakiegoś powodu Cloud usunął mi wszystkie savy z gier na Steamie. Dzięki Bogu Windows mi kopię zapasową folderu z danymi gier około tygodnia wcześniej zrobił. Jeszcze do tego na pewno dojdzie brak możliwości gry bez połączenia z internetem. Więc ja za takie coś podziękuję!

10.04.2014 19:24
xsas
😍
11
odpowiedz
xsas
184
SG-1

Te chmury mogą robić wyłącznie za zewnętrzne bazy danych gdy lokalny komputer padnie i potrzebujemy natychmiast danych które na nim były zawarte. Tutaj chmura jest nie do ocenienia, ale w przypadku gier odpada całkowicie, bo:
1) łącze musi być bardzo stabilne (nie wspominając o przepustowości) - jednak nikt nie da gwarancji, że nie nastąpi awaria i przerwa w dostępie do netu (awaria zew. sprzętu, brak prądu itp. itd.)
2) obciążenie serwerów, które raczej nie będą pracować na 2-3 osoby
3) charytatywnie też tego nie będą robić, więc abonament w każdej grze byłby konieczny (tudzież f2p - jeżeli mamy dostać "wybór")

BTW. mam takie przeczucie, że M$ przy kolejnej generacji konsol będzie chciał to wcisnąć do swojej puszki (jako, że teraz mu się nie udało - stałe połączenie z netem)

@dj_sasek
Otóż to! grafikę mamy już odpowiednio opanowaną (jeszcze nad fizyką można popracować - ogólniej mówiac, destrukcja otoczenia itp) więc teraz pora na udoskonalenie AI. Taka sztuczna inteligencja nie powinna być "tylko" skryptem, ona powinna się uczyć w trakcie rozgrywki (a może i nawet wymieniać dane z innymi, którzy w dany tytuł grają)

10.04.2014 20:56
12
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Przydało by się gdyby udoskonalono A.I komputera. Jednak by sama zdobywała doświadczenie podczas rozgrywki to mogło by się stać, że przeciętny gracz nie dał by sobie rady. Chociaż przydała by się coś trudniejszego niż sztuczne podwyższanie poziomu trudności. Trzeba by jednak wziąć uwagę na to, że gry zamknięte miały by problem, gdyż takie battlefield , COD lub inne tego typu gry to gracze muszą chodzić w korytarzach i gra musi przeładować poziom. W otwartych grach jest większa szansa, jednak "Kasa musi się zgadzać". Jak twórcy zauważyli, że więcej graczy kupuje łatwiejsze gry to znaczy, że tam się więcej zarobi. ja bardziej należę do graczy, gdzie preferuje wyzwania. Jednak nie patrzmy tylko na samą Polskę a też na inne kraje. Coraz mniej gier nie stawia już na myślenie a tylko na bezmyślnie klikanie. Jednak coś musiało to spowodować. Przykładem jest Assasins Creed IV. Tam kontrą możemy pokonać prawie wszystkich przeciwników. Co jest bez sensu. AI bezsensownie podchodzi do nas i atakuje. Skrypt po prostu łatwiej się robi niż myśleć na zaawansowaną sztuczną inteligencją.

10.04.2014 21:23
xsas
13
odpowiedz
xsas
184
SG-1

@up
Z tą uczącą się AI nie byłoby tak, że by wymiatała (owszem, jak osiągnie poznanie wszystkich możliwych ruchów/interakcji i nie zostanie ograniczona, to tak) Jednak można to "naprawić", dodając to co każdy człowiek ma - czyli nieprzewidywalność. Tutaj przy sztucznej inteligencji można zastosować zaimplementowanie losowości podejmowania akcji - im mniejsza, tym AI jest lepsza i vice versa. Można też i łatwiej to zrobić - ograniczając uczenie się AI.

10.04.2014 21:42
14
odpowiedz
zanonimizowany936141
9
Generał

No różnica 4 fpsów strasznie dużo... Ta chmura to może być jako przechowalnia danych ale nie do grania w gry takie jest moje zdanie. Do gry nie każdy ma super, hiper duper łącze by sobie pograć, po 2 padnie komuś internet i postęp zostanie stracony, po 3 Jak będą DDOSy na serwery mam się użerać z laggami? Wystarczy mi wkurzanie się na laggi i zrywanie połączenia w innych grach, niby mieszkam w mieście mam te tp 100Mb/s ale co z tego jak 2-3x dziennie w losowych porach mi zrywa i z tego co słyszałem na forach nie tylko mi. Niech będzie na zasadzie dobrowolności jak onlive ale nie zmuszanie do grania w chmurze, takie jest moje zdanie I TYLKO MOJE nie każdy musi się zgadzać.

[10] Ja na megaupload przechowywałem zdjęcia z wycieczek i szlag je trafił wraz ze skasowaniem serwisu ;<.

10.04.2014 21:54
👎
15
odpowiedz
-awaw24-
6
Junior

Ciekawe ile będzie potrzeba serwerów żeby to działało/ nie zamierzam płacić 1 tysiąca za grę!!!!

11.04.2014 05:41
16
odpowiedz
xittam
165
Generał

Pieśń przyszłości za 20 lat w USA, a 50 w Polsce.

Wiadomość Ile fizyka w grach może zyskać dzięki chmurze? Zobacz demo technologiczne Microsoftu