Nowak do dymisji. Rząd do dymisji. Nowe wybory. Tramwajarze do urn.
'
Ze strzępków rozmów (siostra pojechała zobaczyć, to raptem 1-2 kilometry stąd) słyszałem m.in. że pociąg szybkiej kolei zderzył się ze stojącym technicznym pociągiem, że było sporo młodzieży, jeden znajomy zdążył wysiąść we Włoszczowie.
Spory huk na zewnątrz, pojazdy służb ratunkowych, helikoptery. Samolotów na razie nie widziałem.
[2]
czemu akurat tramwajarze?
qwa o 120 jechał i czołowe
"ociąg jechał z prędkością około 120-130 km/h. Potem było nagłe hamowanie i poczuliśmy uderzenie. Przypuszczam, że te osoby, które były ranne, są już wyciągnięte. Niestety, są też ofiary śmiertelne. Gdy się okazało, że zderzyliśmy się z innym pociągiem, to większość osób poszła pomagać"
nie chce krakać ale coś mam czyja ze będzie to bardzo tragiczna katastrofa
Szkoda, bo to kolejny kanister paliwa na motor PiS.
Ktos tu sie bał elektrowni atomowej w Polsce... pewnie niesłusznie. Tym zwyczajnie muszą zająć sie eksperci, to nie tylko od nas zależy, zdaje sie...
ale szybka kolej w Polsce, jeśli kiedykolwiek powstanie, to naprawdę będzie igranie ze śmiercią. Niech już lepiej jeżdżą te 50km/h, a z Gdanska do Warszawy niech jadą 12h. Bo u nas to by sie pewnie i dwa ICE przy 250km/h zderzyć potrafiły... na wydzielonym torze w jedną stronę... Polska druugą Japonią? ale, na Boga, bez shinkansen...
Rod > daj spokój > Tusk śmiał JK w 2006 r zapytać czy nie ma wyrzutów sumienia w związki z zamarznięciem 15 bezdomnych -tej zimy było ok 100 .
jest jeden wielki burdel na kolei i tyle
TVP Info dostało właśnie informację od jednego z członków zarządu PKP PLK, że pociąg jechał ok. 100km/h, 60 osób rannych i 7 zabitych. Cały czas szukają ludzi.
Cały rząd jeedzie na miejsce katastrofy. Musi być grubo tylko po co tam jadą?
Przy takiej prędkości to ofiar może być sporo.
Po co? Jak każdy rząd - ogrzać sie w blasku policyjnych i strażackich reflektorów. I żeby opozycja ujadała ciut mniej...
Znowu przez kolejne tygodnie w TV będzie masa ekspertów ds. pociągów, kolei, torów i pasażerów. A ludzie giną, giną, giną, giną.
Herr Pietrus > to nie do konca tak . bardzo dobrze ze jadą
Znowu przez kolejne tygodnie w TV będzie masa ekspertów ds. pociągów, kolei, torów i pasażerów.
A to już inna sprwa. Eksperci, wzajemne oskarżenia polityków, biadolenie przez tydzień jaka to nasza kolej jest beznadziejna.
Bo akurat jest. Choć zapewne nie w tym sensie, zę wszędzie gina co i rusz ludzie i tory krzywe itp. Ale nei ejst różowo, i z powodu braku kasy, niegospodarności, ogólnego burdelu i zacofania an pewno łatwiej o takie pomyłki.
rvc - ale przyznasz, ze nawet jakby tego złośliwie nie oceniać, to tylko taki gest. i wykonywany w pierwszej kolejnosci z obowiązku. Na pewno "ryży tawarisz Tuskowitz", jak to sie na GOLu pisze, nie zaciera raczek, zę ludzie zginęli, i tak jak każdemu z nas jest przykro itp, ale oni w niczym tam nei pomogą, niczego nie załatwią. Taki teatr, w pewnym sensie zrozumiały, ale..
Wygląda to bardzo, bardzo źle. Zwłaszcza że można porównać z katastrofą pod Otłoczynem, a tu mieliśmy dwie "osobówki".
Ja nie mówię, że nie jest. Mam raczej na myśli stwierdzanie oczywistego. Będziemy słuchać to co wszyscy wiemy od dawna, a i tak się na kolei wiele nie zmieni. Na to potrzeba czasu, tym bardziej że samą kolej zaniedbano, a długość torów i ilość pociągów jest ogromna.
Herr Pietrus
ale szybka kolej w Polsce, jeśli kiedykolwiek powstanie, to naprawdę będzie igranie ze śmiercią. Niech już lepiej jeżdżą te 50km/h, a z Gdanska do Warszawy niech jadą 12h. Bo u nas to by sie pewnie i dwa ICE przy 250km/h zderzyć potrafiły...
Weź nie pieprz bez sensu. Te pociągi jeżdżą tamtędy niemal codziennie od lat, ilość kursów jakie już się - bezproblemowo - odbyły idzie w tysiące, jak nie dziesiątki tysięcy. Shit, po prostu, happens. Od czasu do czasu.
Herr Pietrus > jak wiesz nie jestem zwolennikiem premiera ale tu byłbym ostrożny w osądach. masz racje ze wygląda to jak teatr ale tylko wygląda. Na miejscu trzeba podejmować decyzje uruchamia służby. obecność rządu czyni cuda . łamie opory urzędników itp widziałem na własne oczy Gdańsk wybuch gazu chyba 93 r 21 ofiar śmiertelnych. potrzebny były ciężarówki i sprzęt budowlany > minister jednym tel załatwił apel w mediach i sprzętu było za dużo. PSP była bezradna
niestety wykasował fotkę torów warszawa -Kraków > zobaczył bys stan torowiska . tak sie nudziłem na peronie
z PKP kombinacja non stop jak nie zmiana rozkładu to burdel z remontami a i 60 spółek tez nie ułatwia zarządzania. premie za narodowy to tylko czubek góry lodowej poczekaj az ujawnia premie prezesów od peronów, lewego i prawego toru, semaforów i diabli wiedzą czego jeszcze.
Będziemy słuchać to co wszyscy wiemy od dawna, a i tak się na kolei wiele nie zmieni.
Tylko tu już nawet nie chodzi o to czy coś się zmieni, ale o rannych i zabitych ludzi. Dwa pociągi jadące w przeciwnym kierunku po tych samych torach. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Kierujący pociągiem nie zauważył, że jedzie po złych torach? Daleki jestem od osądzania kogokolwiek bo póki co wszyscy gówno wiemy ale dla mnie jest to nie do pojęcia.
Macco™ >> tam chyba była organizacja ruchu wahadłowa .
Zgadza sie. Chyba po prostu ktoś (komputer albo człowiek) puścił dwa pociągi w tym samym momencie...
rvc - mozę obecność premiera cos tam zdziałać jest w stanie, ale czy w tym przypadku? Zresztą, procedury powinny byc takie, zęby nei tzreba było , jak zwykle, wszystkiego po znajomości załatwiać...
A te tory to takie dobre, czy złe? :)
No to nie rozumiem jak ktoś mógł wydać pozwolenie na przejazd pociągu, który powinien czekać na przejazd tego z naprzeciwka. Przecież w takich sytuacjach zawsze kierujący pociągiem pyta "centralę" o zgodę. Cóż pozostaje czekać na dokładniejsze info bo na razie to można sobie gdybać a tam ludzie umierają.
A te tory to takie dobre, czy złe? :)
> tragiczne spróchniałe podkłady . brakujące i poluzowane śruby .
tragedia
>> a wiec sprawdzić czy procedury działają i w razie potrzeby zlecić doprecyzowanie. zostawmy to do wyborów daleko wiec jego wizyta z potrzeby sytuacji )))
katastrofa katastrofą, ale żeby tak załatwić ponad 100tonową lokomotywę? to chyba cud, ze tylko tyle osob zginelo, skoro przy katastrofie kolejowej takie siły działąją...
pablo - 80-87 ton w zalezności od modelu (mowa i intercity) ;P
ale tak poważnie to poczekajmy do oficjalnych danych, mocno nie ciekawa sytuacja :(
Jak tylko tyle osób zginęło.15 zabitych to mało?
mowia ze nie bylo ostatnio zadnej katastrofy a ta sprzed roku:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_w_Babach
niestety pkp to skansen i to jezdzacy..
Bo akurat jest. Choć zapewne nie w tym sensie, zę wszędzie gina co i rusz ludzie i tory krzywe itp. Ale nei ejst różowo, i z powodu braku kasy, niegospodarności, ogólnego burdelu i zacofania an pewno łatwiej o takie pomyłki.
Staram się nie narzekać i raczej dostrzegać pozytywy w naszym kraju (;p), ale tak gównianej kolei to nigdzie w europie nie widziałem. W UK na jakimś totalnym zadupiu w Kornwalii (najbiedniejszy region) dworce (czy raczej małe stacyjki) wyglądają tysiąc razy lepiej niż w zimowej stolicy polski Zakopanym. Analogicznie reszta infrastruktury i poziom obsługi klienta przez personel.
Niech już się skończy okres ochronny, to może Niemcy wreszcie zbudują tu porządną kolej ;/
Alternatywa to PEŁNA prywatyzacja i odpolitycznienie PKP i reszty spółek, które powstały do zarządzania peronami, tablicami, kasami ,etc, a służą jako przechowalnia zasłużonych nieudaczników typu BMW.
Nie chciałbym się znaleźć w którymś z tych pociągów :(
Współczucia dla podróżujących i bliskich :(
To może być robota złomiarzy, złodziei kabli i wszystkiego co na metal wygląda.
To może być robota złomiarzy, złodziei kabli i wszystkiego co na metal wygląda.
Im dłużej czytam Twoje posty, tym częściej dochodzę do wniosku, że jedyna strona, którą powinieneś przeglądać w internecie, znajduje się pod adresem: http://www.mzk.jgora.pl/
ElMundo --> Im dłużej czytam Twoje posty, tym częściej dochodzę do wniosku, że jedyna strona, którą powinieneś przeglądać w internecie
"Jak wyjaśnia st. insp. Paweł Boczek ze Straży Ochrony Kolei: "Złodzieje kradnący elementy infrastruktury kolejowej stwarzają realne zagrożenie dla podróżujących, a także pracowników kolei. Brak urządzeń sterujących ruchem grozi ryzykiem wystąpienia zakłóceń w komunikacji, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do wypadku np. w następstwie zderzenia dwóch pociągów...."
http://m.onet.pl/kronika_policyjna/5045144,detal.html
jak najbardziej może to byc robota złomiarzy . ja znam tylko jedną katastrofie gdy już 2 godz po było wiadomo kto ponosi odpowiedzialność .
Świeć Panie nad ich duszami...
PS: Szykuje się wyżerka dla rządu. Politycy będą deklarować pomoc rodzinom ofiar (oczywiście gówno dostaną, najwyżej co marne grosze) no i kolejna żałoba tez tradycyjnie musi być.
http://wiadomosci.onet.pl/wideo/wizualizacja-katastrofy-kolejowej,46129,w.html#play
Straszne.
Jak podają media, zginęło 15 osób. Czy wiadomo ile osób jechało razem w obu pociągach?
tory na tiry i wywieźć na złom
rvc - ja znam tylko jedną katastrofie gdy już 2 godz po było wiadomo kto ponosi odpowiedzialność .
tutaj też chcesz zaczynać? to ja tylko zauważę, że nie tylko "oni" wiedzieli", ale i ci "my" też
A wątek jest o czym innym, póki co.
ale szybka kolej w Polsce, jeśli kiedykolwiek powstanie, to naprawdę będzie igranie ze śmiercią. Niech już lepiej jeżdżą te 50km/h, a z Gdanska do Warszawy niech jadą 12h
To oczywiste, że wraz z szybką koleją musi przyjść odpowiedni system sterowania ruchem, ale dalsze ograniczenia prędkości mogę przynieść tylko kolejne tragedie. Na drogach codziennie ginie ok. 15 osób i skłanianie ich do porzucenia droższej i wolniejszej kolei na rzecz samochodów jest właśnie niczym innym jak igraniem ze śmiercią. Postaraj się spojrzeć poza medialność katastrofy i skoncentrowanie ofiar w jednym miejscu.
Inna sprawa, że przesuwania pieniędzy z kolei na drogi też nie można winić o niesienie śmierci, bo autostrady po prostu trzeba wybudować jak najszybciej, żeby bezpiecznie poruszać się po kraju i to jak najbardziej przyczynia się do ratowania życia, tylko, że w bardziej rozproszony sposób.
W energetyce też mniej widać śmierć górników, (nie tylko w medialnych katastrofach, ale też np. z pylicy) czy też tych wszystkich, którzy umierają na rozmaite choroby płuc związane z zanieczyszczeniem powietrza. Dlaczego nikt nie pomyśli na przykład, że jeśli będziemy mieli tani prąd z atomu, szybciej będziemy mogi się przesiąść do samochodów elektrycznych?
no i kolejna żałoba tez tradycyjnie musi być.
Nie jest to odpowiedni moment na dyskuje polityczne, ale naprawdę myślałem, że to była tylko taka fanaberia ś.p prezydenta, a nie nowa świecka tradycja narodowa. Dlaczego u diabła mieszkaniec Szczecina miałby nie móc pójść w niedzielę na koncert, bo na śląsku rozbił się pociąg? Ni w ząb tego nie rozumiem, państwo powinno się odpierdzielić od życia obywateli i zamiast epatować czarnymi wstążkami zadziałać tak, żeby takie rzeczy po prostu miały miejsce jak najrzadziej.
pablo - 80-87 ton w zalezności od modelu (mowa i intercity) ;P
ET22 - 120 ton
EP09 - 83,5 tony
kszaq - wymadrzam sie bo na wiki nic nie ma o ET22 - jesli popelnilem blad to sorry :)
Herr Pietrus > mówię tyko ze na tym etapie nie można wyrokować i wykluczyć nawet tych bardzo nieprawdopodobnych przyczyn. Przykład Smoleńska jest jak najbardziej trafiony > porównaj zachowanie mediów dziś i wtedy > apele o wstrzemięźliwość itp
kazdy kto mówił ze należny poczekać z wyrokami natychmiast był spychany do poziomu teorii spiskowych. dziś jest idealnie odwrotnie.
R.I.P
a niektórzy mówią że samolot walący w ziemię z jeszcze większą prędkością, nie powinien się tak mocno zniszczyć...
Od wczoraj oglądam wiadomości o tym i nie przypominam sobie, że mówili coś o maszynistach. Czy żyją itp. Wiadomo coś ?
bogi1
Pociągi zderzyły się czołowo przy prędkości około 120 km/h, myślisz, że maszyniści mieli szanse przeżyć?
Thermometrr --> Ale jedna z lokomotyw nie jest zniszczona prawie w ogóle więc maszynista miał szanse przeżyć.
edit: Teraz powiedzieli, że jeden prawdopodobnie nie żyję a drugi jest ranny
[33] Nie potrafię sobie wyobrazić jak się muszą czuć osoby, które przeżyły a tym bardziej rodziny ludzi, którzy zginęli/zostali krytycznie ranni.
[34] Jeśli by faktycznie się tak okazało to szczerze życzyłbym sk******m, żeby ludzie zorganizowali patrole społeczne wymierzające samosądy na idiotach.
EDIT: chociaż nie wyobrażam sobie (aczkolwiek w ogóle się nie znam na temacie) jak działania złomiarzy mogłyby skierowac pociąg na zły tor. Wykolejenia pociągu - owszem. Ciekam z niecierpliwością na ustalenie powodów (nie, żeby to w tym momencie było najważniejsze...).
Pociągi zderzyły się czołowo przy prędkości około 120 km/h, myślisz, że maszyniści mieli szanse przeżyć?
Mój wujek kolejarz kiedyś mi mówił, że lokomotywy w centralnej części tam gdzie są zainstalowane silniki elektryczne są bardzo zwartą konstrukcją. Jeśli przed zderzeniem maszynista tam ucieknie to ma spore szanse na przeżycie.
Ogólnie w tym wypadku to wkurza mnie tylko jedna rzecz. Rozumiem, że politycy powinni się pokazać na miejscu wypadku, ale niech dolatują tam śmigłowcem. Bo kawalkady nieoznakowanych pojazdów z kogutami przewalające się w tą i z powrotem przez okoliczne miasta potrafią naprawdę napsuć ludziom krwi. Do sklepu nie da się wyjechać bo co chwilę jakiś pajac jedzie i trzeba ustąpić miejsca.
Maszyniści mogli przeżyć. Obaj pewnie zaciągneli wszystkie możliwe hamulce i spier... na tył lokomotywy. O ile był na to czas, zależy po jakim czasie zorientowali sie że jadą po tym samym torze.
Jedno jest pewne- los tych dwóch pociągów został przesądzony w momencie kiedy oba wjechały na ten sam tor.
Co do maszynistow - czesto sie zdarza ze w przypadku katastrofy kolejowej jak gina ludzie z pierwszych wagonow maszynisci przezyja. Lokomotywa ma bardzo zwarta konstrukcje, ponadto jak puszcza hamowanie moga uciec do przedzialu silnikowego i na przyklad polozyc sie na podlodze przy przedniej sciance, dzieki czemu unikna krotkiego lotu i uderzenia o blache.
przez moją mieścine całą noc jeździły karetki zresztą trael wie o czym mowie. No cóż... pytanie kogo będą osądzać... ja tylko mogę współczuć i mieć nadzieje że żaden z rannych nie trafił do zawierciańskiego szpitala.
Skoro maszyniści przeżyli to ciekawe czy powtórzą numer z poprzedniej katastrofy - 2x areszt wydobywczy?
To oczywiste, że wraz z szybką koleją musi przyjść odpowiedni system sterowania ruchem, ale dalsze ograniczenia prędkości mogę przynieść tylko kolejne tragedie.
Dodam tylko, że niemożna zapomnieć o miejscu w jakim doszło do katastrofy. CMK jednak jest w tej chwili najlepiej funkcjonującą trasą kolejową w kraju, a i tak doszło tam do takiej tragedii. Nawet jeśli zawiódł czynnik ludzki przede wszystkim, to nie zmienia to faktu, że w innych miejscach Polski może być tylko gorzej z koleją.
Inna sprawa, że przesuwania pieniędzy z kolei na drogi też nie można winić o niesienie śmierci, bo autostrady po prostu trzeba wybudować jak najszybciej, żeby bezpiecznie poruszać się po kraju i to jak najbardziej przyczynia się do ratowania życia, tylko, że w bardziej rozproszony sposób.
Problem tkwi w praktycznym rezygnowaniu z inwestowania w kolej, gdy inne kraje właśnie do tego wracają. Autostrady są konieczne, ale głównie ze względu na rozładowanie dróg z tranzytu. Niestety przy obecnych cenach, wcale nie służą one zwykłemu szaremu obywatelowi tak jakbyśmy tego oczekiwali.
Nie jest to odpowiedni moment na dyskuje polityczne, ale naprawdę myślałem, że to była tylko taka fanaberia ś.p prezydenta, a nie nowa świecka tradycja narodowa. Dlaczego u diabła mieszkaniec Szczecina miałby nie móc pójść w niedzielę na koncert, bo na śląsku rozbił się pociąg? Ni w ząb tego nie rozumiem, państwo powinno się odpierdzielić od życia obywateli i zamiast epatować czarnymi wstążkami zadziałać tak, żeby takie rzeczy po prostu miały miejsce jak najrzadziej.
Bronek jest tak nijakim prezydentem, że nie może sobie pozwolić na jakąś wpadkę. Pewnie woli dla świętego spokoju ogłosić żałobę niż tego nie zrobić i narazić się na głosy, że nie przejmuje się tragedią. Z drugiej strony, od ilu "sztuk" z jednej katastrofy żałoba mogłaby obowiązywać, żeby nikt nie narzekał, że została niepotrzebnie wprowadzona?
Dlaczego nikt nie pomyśli na przykład, że jeśli będziemy mieli tani prąd z atomu, szybciej będziemy mogi się przesiąść do samochodów elektrycznych?
Cudów bym się nie spodziewał. Nawet w tej chwili są plany budowy/rozbudowy kilku elektrowni konwencjonalnych na najbliższe lata do 2020 roku. Od węgla nie odejdziemy w ciągu kilkudziesięciu lat. Tani prąd z atomu to też bujda. Będzie kosztował tyle samo co teraz, albo i więcej.
To oczywiste, że wraz z szybką koleją musi przyjść odpowiedni system sterowania ruchem, ale dalsze ograniczenia prędkości mogę przynieść tylko kolejne tragedie.
>> dzisiaj funkcjonujący system sterowania ruchem uniemożliwia skierowanie dwóch pociągów na jeden tor .
nawet jeżeli maszynista czy zawiadowca będzie chciał to zrobić celowo zabezpieczenia są tak wymyślne ze mu to uniemożliwią . To info uzyskane od gościa orientującego sie w temacie .
;(
Ech, kolejna nauczka żeby nie wierzyć dziennikarzom
Cichocki potwierdził też, że trójka maszynistów nie żyje. - Mamy potwierdzenie o identyfikacji jednego z maszynistów z dwuosobowej załogi maszynistów z PKP Intercity oraz o potwierdzeniu tożsamości jednego maszynisty z Interregio - powiedział z kolei minister transportu Sławomir Nowak. Jak dodał, wciąż oczekiwane jest potwierdzenie identyfikacji drugiego maszynisty z PKP Intercity.
Bramkarz > to info słyszałem godzinę temu w radiu .
ale ciekawiej mówił gość od bezpieczeństwa na temat turystyki wip ów .
więc wip y zrobiły sobie wycieczki na niespotykana skale podał przykład Londynu i zamachów gdy szef tamtejszej policji( Scotland-yardu ) próbował sie dostać do centrum akcji ratunkowej został zatrzymany przez konstabla .
krawężnik zapytał czy udaje sie tam w celu objęcia dowodzenia czy tez zwiedzać
facet zrezygnował
Szczęście w nieszczęściu, że mamy wolną kolej. Trudno mi było by sobie wyobrazić katastrofę gdyby Polska miała zaawansowaną kolej tak jak mają na przykład w Japonii.
Dwa pociągi zmierzające ku sobie nie z prędkością 100 kilku kilometrów na godzinę, a 400.
mają podobno powrócić do starych zasad bezpieczeństwa i ograniczyć automatykę .
przed pociągiem będzie zaiwaniał koleś z czerwoną szmatą
http://rail.phototrans.eu/14,63898,0.html hmm zdjęcie zrobione 3h przed wypadkiem
kilkanaście godzin przed
zatrzymano dwóch dyżurnych ruchu
Od razu widać, że to biedaki. Nie ma kaucji, muszą siedzieć, bo cholera wie gdzie mogą mataczyć?
mirencjum
Zatrzymano a nie aresztowano.
Inna sprawa, że jednego wsadzili do psychiatryka.
http://rail.phototrans.eu/14,63898,0.html hmm zdjęcie zrobione 3h przed wypadkiem
To jest najprawdopodobniej ostatnie zdjęcie EP09-035
http://maciejpraga.flog.pl/wpis/4411376/110-ep09035-jaktorow