Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Batman Arkham City - prezentacja technologii PhysX

20.10.2011 10:47
1
Drau
82
Legend

Dodatkowe smieci na ekranie, kawalki szkla przy Pingwinie czy jakies tam smieszne mgielki sa moze jakos tam widoczne, ale imo nijak nie poprawiaja znaczaco samego odbioru gry.

Generalnie bez zachwytu.

20.10.2011 11:03
cRaven
2
odpowiedz
cRaven
149
Konsul

Hmm mam podobne odczucie... w połowie scen widać spore ilości śmieci lub iskier latających po ekranie. Nic specjalnego, choć przyznam, że dym czy mgiełka rozwiewana ruchem postaci wygląda zacnie:)

20.10.2011 11:08
kęsik
👍
3
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Jak dla mnie też nic wielkiego nie wnosi a framrate spada o połowę.

20.10.2011 11:10
4
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

To sa smaczki, ktore na pewno dodaja nieco klimatu, ale na slabszych kartach tez pewnie zabawa bedzie przednia.

20.10.2011 11:11
SebaOnePL
5
odpowiedz
SebaOnePL
100
Konsul

A mi się bardzo podobają takie efekty. Pomaga to budować klimat i sprawia że świat nie jest taki sterylny.
Jeżeli komuś to się nie podoba proponuje jeszcze obniżyć detale, rozdzielczość tekstur i w ogóle zmniejszyć rozdzielczość gry. Przecież wg Was grafika nie wpływa na odbiór gry.

20.10.2011 11:18
NewGravedigger
😍
6
odpowiedz
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

oczywiście, że takie pieprzenie jest idiotyczne. Nic nie wnosi, oczywiście że wnosi. Z taką gadką będziemy się tylko cofać, po co lepsza grafika, lepsza fizyka postaci czy elementów, skoro to nic nie wnosi

20.10.2011 11:19
7
odpowiedz
WlodarW
84
Generał

@Up - Dym i mgiełka rozwiewana ruchem obiektów w tym twoim własnym była już w stalkerze, nic nowego i tam nie było potrzeba żadnego physX. Wszystko to tylko układy z producentami sprzetu i nic więcej wciskanie na siłe czegoś co jest zbędne lub tak jak wyżej ni jak się ma do odbioru gry. Czekam aż takie bajery wpłyną na rozgrywkę itd. ale to poczekamy do nastepnych konsol.

20.10.2011 11:27
lordpilot
8
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

Mam kartę od zielonych i mój komp spokojnie to pociągnie. Ale ta gra i te filmiki dobitnie potrafią pokazać jakim syfem i bagnem bywa niekiedy PC gaming. Pomijam już tradycyjne olanie posiadaczy kart AMD ze względu na jakieś chore licencje, ale tu chodzi o coś innego:

GF 8800 spokojnie dwa lata temu ciągnął pierwszego Batmana (na tym samym przecież silniku) z WŁĄCZONYM Phys X (polecam poszukać sobie tamte filmiki), a dwa lata później na ten sam efekt jest już za słaby i trzeba mieć coś pokroju GTX 460/560. Nazwałbym to bardzo dosadnie, ale to od razu byłby ban W ciemno obstawiam, że Rocksteady na prośbę Nvidii specjalnie olało optymalizację na starszych "dżiforsach" (i specjalnie wyłączono lepszą fizykę) żeby zagnać lemingi do sklepu po nowe karty. Cóż - nawet tak zacny deweloper się nie oprze pokusie lecących ze strony producentów GPU "zielonych liści"...

20.10.2011 11:28
cRaven
9
odpowiedz
cRaven
149
Konsul

@[5]&[6]

Nie mówię, że nie wzbogacają. Mówię, że to co widzę graniczy pewnym przesytem. Przesłania akcje dziejąca się na ekranie. Dwa razy mniej elementów i byłoby genialnie:)

20.10.2011 11:39
kaszanka9
10
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Zgadzam się z Drau ogólnie "nie ma to żadnego wpływu na rozgrywkę" i to by było na tyle , kilka zbędnych śmieci na ekranie nic nie zmienia, a ich dodawanie jest śmieszne, bo po co ktoś ma kupować grafę dla iskier jak na 8800 pójdzie wyśmienicie, sama wyższa rozdzielczość i tekstury lepsze wersji pc wystarczą.

Oczywiście jest jeszcze dx 11 i tasselacja, której podczas grania, a nie siedzenia z lupą nawet się nie widzi.

Zgadzam się też z lordpilot, to jest wszystko marketingowa papka i pic, aby frajerzy kupowali nowe grafiki, takie efekty można spokojnie na 8800gf osiągnąć bez problemu nawet 8600, problem w tym, że oni wszystko chcą symulować, jebana mgła czy cząsteczki muszą mieć taki doje*** algorytm, że cała logika gry jest mniej obciążająca niż te interaktywne cuda, tylko po co, po to chyba tylko żeby na strasznych grafikach nie działało, bo po co zrobić co łatwiejszego i ogólnego, a nie tylko dla physx i nv, physx tylko psuje uniwersalność silnika, takie efekty spokojnie powinny działać też na amd i to jest porażka, że nv tak dzieli rynek a studia jeszcze temu to używają.

20.10.2011 11:41
11
odpowiedz
Likfidator
120
Senator
Wideo

Wygląda na to, że dali te same efekty co w pierwszej części.
Dla porównania: http://www.youtube.com/watch?v=6GyKCM-Bpuw&feature=player_detailpage#t=77s

Poza tym po włączeniu PhysX w B:AS na GF8800 GT gra wciąż wyciągała ok. 30 fps w 1680x1050. Jednak i tak grałem bez PhysX, gdyż gra po prostu była mocno niestabilna z tą opcją. Ciekawe jak to będzie działało w drugiej części.

EDIT:
kaszanka9--> PhysX to bardzo dobry i w dodatku prawie darmowy silnik fizyczny. Jest wykorzystywany nie tylko na PC, ale również w X360, PS3, Wii, czy nawet na iOS. Jedynym drobnym szczegółem jest to, że sprzętowe wsparcie ma tylko z poziomu kart nVidii, a w pozostałych przypadkach wykonuje obliczenia na CPU, co ogranicza ilość efektów jakie komputer może przetworzyć. Gdyby istniała dobra alternatywa dla PhysX, to developerzy by z niej korzystali, a jak widać nie ma alternatywnego silnika fizycznego, który wykorzystywałby sprzętowo dowolną kartę grafizną.

20.10.2011 11:44
nagytow
12
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Oczywiscie, ze takie detale do samej rozgrywki nic nie wnosza, ale klimat znacznie wzrasta.
Juz AA z PhysX byl swietny, specjalnie odkurzylem i wpakowalem do kompa druga karte dla fizyki, zeby ustawic PhysX na high.

Teraz bedzie podobnie. Niby tylko smieci/iskry, ale grac sie bedzie niesamowicie.

20.10.2011 11:47
13
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Dodają one efektowności, nie mówmy że nie. Ale nie jest to nic na co warto wybulić dodatkowe, duże pieniądze. Za to w kolejnej generacji coś takiego mogłoby być normą. Łącznie z zostawionymi śladami po sobie.

20.10.2011 11:52
Mitsukai
👍
14
odpowiedz
Mitsukai
239
Internet is for Porn

Mi tam efekty sie podobalo w B:AA i nadawaly klimatu. No chyba ze oczekiwaliscie ze na pc beda zawalac sie cale budynki :). Raz plakusiacie ze konsole hamuja rozwoj i na pc trafia prosty port by za chwile marudzic ze takie dodatki, ktore mimo wszystko sa na plus, nic ne daja. Oczywiscie ze daja. Bo dzieki temu widac komu sie bedzie chcialo w przyszlosci dbac o wersje pc.

20.10.2011 11:58
15
odpowiedz
Drau
82
Legend

@Niezmordowany [ gry online level: 23 - Konsul ] >Dodają one efektowności, nie mówmy że nie.

Sure, ze dodaja, choc majac za soba wersje konsolowa przyznam, ze wcale nie brak mi tych efektow ani ich nie zazdroszcze.

>Ale nie jest to nic na co warto wybulić dodatkowe, duże pieniądze.

Otoz wlasnie, o to mi chodzilo :)

>Za to w kolejnej generacji coś takiego mogłoby być normą. Łącznie z zostawionymi śladami po sobie.

Tu sie zgadzam. Prawdopodobnie tak bedzie, bo nie wyobrazam sobie nowej generacji np konsol, bez funkcji physix zintegrowanej w przyszlym GPU.

20.10.2011 13:21
Cappo
16
odpowiedz
Cappo
139
Senator

Całkiem całkiem :)

20.10.2011 13:22
17
odpowiedz
Vip_18
28
Pretorianin

PhysX do szczęścia nie jest potrzebny...styknie mi lepsza rozdziałka, AA, tekstury itp względem konsoli...

20.10.2011 13:27
Nerka
18
odpowiedz
Nerka
156
Generał

Ciekawe jak to wygląda w stereoskopowym 3D?

20.10.2011 13:40
19
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

Co tu narzekać: lepiej że jest niż by nie było, szkoda tylko że dotyczy to tylko kart nVidii, o wiele lepiej byłoby jakby nie istniał taki podział, byłoby to dobre dla rozwoju fizyki w grach na PC.

20.10.2011 14:30
Dym14
20
odpowiedz
Dym14
109
Senator

Super :) O tym, że nic nie wnosi mam takie samo zdanie jak w [6]. Argumentacja, że inne gry to miały więc nic nie wnosi jest dziwna. Dziwniejsza tym bardziej, że skoro stare tytuły to miały to czemu nie mają mieć tego nowe?

Soplic->Na AMD/ATI też się będzie dało włączyć(prawdopodobnie - jak w innych tytułach z PhysX) tylko że obliczeniami będzie zajmował się procesor a zazwyczaj to sprawia, że tytuł jest niegrywalny jak nie masz komputera z NASA.

20.10.2011 15:58
Sebo1020
👍
21
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Jestem ciekaw ile Nvidia dała kasy producentom gry za dorzucenie tych "gadżetów"

20.10.2011 18:59
Marcines18
22
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

fajnie to wygląda;D

20.10.2011 20:27
A.l.e.X
23
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Jeśli dla was to nie ma różnicy to jesteście hipokrytami, albo absolutnie nie bierzecie aspektu graficznego w grze, bo różnica jest i to ogromna w odbiorze gry. Mam nadzieję, że nie wypowiadacie się tak bo macie karty od AMD, a nie od NV :]

20.10.2011 21:52
24
odpowiedz
zanonimizowany645018
23
Centurion

Niektórym wystarczy Fiat, inni wolą kupić BMW - jedno i drugie jeździ i tyłek zawiezie... Ale jak nie widzicie różnicy albo jest wam to niepotrzebne to nie mówcie, że to tylko wyciskanie kasy i marketing - niektórzy naprawdę wolą wyższe standardy. A jeśli chodzi o kasę, to ceny są naprawdę tak zbliżone, że lepiej wziąć coś z PhysX'em niż bez - wiem bo codziennie sprzedaje komputery i grafiki. Dodając fakt, że większość gier jest optymalizowana pod Nvidie, to naprawdę 20-50zł oszczędności nie jest tego warte... Nvidia jak wszyscy inni producenci, zawsze będzie promować najnowsze rozwiązania i najnowsze modele kart - tak się robi dobry biznes, trudno żeby coś osiągnęli reklamując karty, których już nawet nie produkują - to się nazywa postęp. To w waszej gestii leży wybór odpowiedniego sprzętu za rozsądne pieniądze - nikt wam nie każe kupować karty za 2 tyś zł. Wystarczy się zorientować na rynku, żeby kupić coś co się kalkuluje wydajnością do ceny. Ale ja was proszę - wydajność to nie tylko liczba FPS! PhysX jest dodatkiem niezwykle wartościowym - patrząc w przyszłość, a nie zakładając, że karta o 50zł tańsza ma tyle samo albo ciut więcej FPS niż droższy odpowiednik od NV.

21.10.2011 08:16
25
odpowiedz
Drau
82
Legend

@ali_tek [ gry online level: 21 - Algeroth ]: pitu pitu, a teraz powiedz ile ci placa za reklamowanie produktu nvidii? :)

21.10.2011 09:47
vojak_2
26
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

Jest różnica, fajnie się prezentuje.

Wiadomość Batman Arkham City - prezentacja technologii PhysX