Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Kinect - klęska, czy nadzieja skomplikowanych gier?

09.01.2011 11:21
Scott P.
👍
1
Scott P.
126
Generał
Wideo

Rock stałeś się prawdziwym Stachanowcem gameplay.pl. A jeśli chodzi Kinecta to mój stosunek do niego jest taki jak do wszystkich kontrolerów ruchowych. Czyli jak chce się poruszać to wychodzę na dwór. Przynajmniej nie jestem ograniczony przez wielkość pokoju i zaczerpnę świeżego powietrza. A jak chce się zrelaksować to siadam przed monitorem lub telewizorem z kontrolerem w ręku. Niech poniższy filmik będzie przykładem, co czeka kontrolery tupu Kinect.
PS. Ruse bardziej pasuje do iPada.

http://www.youtube.com/watch?v=DfEGdiJRYa0

09.01.2011 11:31
2
odpowiedz
zanonimizowany767971
15
Pretorianin

Zgadzam się w 100% ze Scottem. Dodam jeszcze tyle - boje się że za jakieś kilka lat każda gra może być po częsci lub całkowicie uzależniona od Kinectów i PS Move.

09.01.2011 11:34
kwiść
3
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Na początek drobna uwaga: Kinect nie sprzedał się w ilości 8 mln. 8mln dostarczono do sklepów :)

Co do reszty, to Kinect i wszelkie kontrolery ruchu tego typu nie mają szans wygrać z padem czy myszką z prozaicznego powodu: sprawiają, że człowiek się meczy ;) Nawet gdyby wymyślili kontroler umożliwiający perfekcyjne sterowanie (w co absolutnie nie wierze) nikt nie będzie machał rękami przez 3 godziny, jak może to samo zrobić ruszając kilka razy nadgarstkiem czy kciukiem. Wyobraź sobie 5h rajdu na takim czyms... Troche się Rock zagalopowałeś z tymi przewidywaniami ;)

Oczywiście nie znaczy to, że w przyszłości ktoś nie zastąpi myszki i klawy jakimś innym sterowaniem, ale ruch odpada. Zawsze mnie śmieszyły te hologramowe interfejsy w filmach sci-fi, gdzie ktoś sterował statkiem machając przed soba rękami. Po półgodzienie nie czułby rąk ;p

09.01.2011 11:47
przeszczep21
4
odpowiedz
przeszczep21
22
Pretorianin

kwiść popieram cię w 100%machanie rękami odpada. Moim zdaniem przyszłość kontrolerów należy do tych dzięki którym będziemy sterować myślami (fale mózgowe) ale do tego jeszcze daleko :]

09.01.2011 11:53
shooter190
5
odpowiedz
shooter190
60
Pretorianin

Rock- widziałeś film Gamer? tam obsługa wszyskiego odbywała się za pomocą rąk nawet strzelanka typu CoD(w filmie pod tytułem Rzeźnia).Wystarczyło dotknąć cel a komputer sam strzelał do celu.Dziś kinect jest pod względem możliwości tego protoplastą.A w przyszłości na Kinecta 2 wyjdzie COD 1X. Będzie to moim zdaniem coś podobnego do tego co było w Gamer. Wszystko ponadto idzie w stronę uproszczenia więc przewiduje taki model biznesowy by gry były dla wszystkich, co niestety stracą gracze hardcorowi.
Są jeszcze co prawda alternatywy, ale jeżeli zobaczymy na popularność prostych gier społecznościowych to na tyle przekona wydawców, że nie sądzę żeby im było opłacalne tworzenie super produkcji z prześwietną grafiką, trudnym sterowaniem, niemal niegrywalnych i skomplikowanym interfejsem dla 500 000 ludzi skoro mogą wydać za tą samą cenę prostą gierkę dla 2 500 000 ludzi.Przy tym na produkcję takiej gry wydadzą 30-krotnie mniej.
Do dziś mdleje na wspomnienie że twórcy farmville są bogatsi od EA.

09.01.2011 12:00
tommik85
6
odpowiedz
tommik85
28
The End of the Line

"Dzisiaj gry, których nie można obsłużyć kontrolerem stanowią margines. Ostatnim bastionem jest już chyba MMO"

Tak, racja. Najlepszymi tego przykładami są nie kupowane przez nikogo StarCraft II i Cywilizacja V.

09.01.2011 12:01
_Luke_
7
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

[6] to zdanie bylo szczegolnie glupie, fakt

09.01.2011 12:04
Rock Alone
8
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

Kwiść jesteś pewny? bo ja tu widzę, że Steve Ballmer powiedział: "As many of you know, we predicted that we would sell about five million of these Kinect sensors by the end of the holiday season. We beat that forecast. In the first 60 days we sold over eight million Kinect sensors worldwide. This has been the biggest holiday and the biggest year ever for Xbox."

09.01.2011 12:06
Rock Alone
9
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

@tommik85 - sam gram w obie, co nie zmienia faktu, że nadal jest to wyjątek, który niestety potwierdza regułę.

09.01.2011 12:14
kwiść
10
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@Rock Alone
Balmerowi wierzysz? ;) Nie ty jeden dałes się mu nabrać.

http://www.videogamer.com/news/8_million_kinect_sensors_sold_in_first_60_days.html

"Update: According to Bloomberg News Tech Reporter Dina Bass, the eight million figure refers to units sold to retailers not to consumers. However, Microsoft's Aaron Greenberg says the sold-in and sold-through figures are essentially the same.
"We have no channel inventory, so essentially the same," he tweeted. "Every Kinect we make we sell."

Oczywiście te 8mln na pewno się kiedyś sprzeda, ale mówienie, że sprzedali tyle w 60 dni, to zwykłe wciskanie kitu ^^

09.01.2011 12:26
tommik85
11
odpowiedz
tommik85
28
The End of the Line

Podobnie przyczepię się do tego zdania: "Dzisiaj gry, których nie można obsłużyć kontrolerem stanowią margines."

W first-person shootery nie da się grać padem, nawet najlepszym. Tzn. możliwość istnieje, ale że to wypacza ideę tego, czym kiedyś FPSy były, to już inna sprawa. Na pewno nie pozwala to na poważną grę, to już jest wtedy bardziej casual z auto-celowaniem.

09.01.2011 12:26
Rock Alone
12
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

A to drań, bandyta i kłamca obłudny, ale pomijając dokładne cyferki, to Kinect się sprzedaje dosyć dobrze. Przy okazji, jak sobie nie wyrobimy rąk do machania nimi przez długie godziny, to za dwa lata Kinectimals będzie należeć do tych bardziej skomplikowanych gier ;-]

09.01.2011 12:28
_Luke_
13
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

Widze, ze co by nie powiedziec to obrona jest prosta - bedzie pozniej albo to wyjatek.

09.01.2011 12:30
Rock Alone
14
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

tommik85 - bądźmy przez chwilkę poważni i zapomnimy o własnej prywatnej ocenie. To, że ja i Ty wolimy myszki, nie zmienia faktu, że znakomita większość graczy siedzi przy FPSach przed konsola z padem w garści.

09.01.2011 12:36
kwiść
15
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Trzeba tu tez rozrónić dwie rzeczy. Choć sie z tym nie zgadzam, to istnieje możliwość, że kontrolery ruchu będą popularniejsze od padów tak jak gry fejsbukowa i casualowe stają się popularniejsze od tych klasycznych. Nie ma jednak takiej opcji, żeby zastąpiły pada i myszke w FPSach, RTSach, RPGach i innych "normalnych" grach :)

09.01.2011 12:37
tommik85
16
odpowiedz
tommik85
28
The End of the Line

To ja, TommiK, z bloga sąsiadującego z Twoim (nie wiedzieć czemu mój nick został zajęty przez kogoś innego) ;]

A wracając do tematu - znakomita większość? Są na to jakieś statystyki? Jestem ciekaw jak to wygląda. Ale nie zapominaj o pro-gamerach grających w Quake Live, CS itp.

09.01.2011 12:46
Rock Alone
17
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

Tekst nie jest o pro-gammerach, tylko o branży. Wiadomo, że każdy pro-gammer wybierze mysz, bo jej przewaga nad każdym innym sterowaniem jest niepodważalna. Co od statystyk, to trzeba prześledzić sprzedaż takiego CODa na PCety i na konsole i już masz odpowiedź. Nie wiem czy w ciągu ostatnich dwóch lat można w ogóle znaleźć FPSa, który nie byłby konsolowa konwersją. Nie rozmawiamy o tym, czy kontroler jest lepszy od myszy, bo to bez sensu dyskusje, każdy ma własne zdanie. Rozmawiamy o tym, że większość graczy wybiera pady i czy to się także powtórzy przy Kinekcie.

09.01.2011 12:49
kwiść
18
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Szczegółowych statystyk tommik brakuje, ale sprawdź tutaj :)
http://www.vgchartz.com/worldtotals.php?name=Call%20of%20Duty:%20Black%20Ops

Oczywiście dotyczy to tylko jedenj gry i pomija piractwo, ale 18mln do 1mln robi wrażenie ;) Dodaj do tego jeszcze Killzona, Halo czy Maga... Nawet jeżeli PC nadal prowadzi dzięki darmowym strzelanką, to już nie długo. Osobiście oczywiście nigdy nie gram w strzelanki na padzie, ale świata w ten sposób nie zmienie ;)

09.01.2011 12:51
Rock Alone
19
odpowiedz
Rock Alone
61
Konsul

Kwiść pytanie tylko, czy komuś się będzie chciało robić "normalne" gry :-[

09.01.2011 12:57
Scott P.
👍
20
odpowiedz
Scott P.
126
Generał

Kwiść -->Żeby tak się nie stało musimy wychować nasze dzieci tak by bardziej podobały się im złożone gry, przy których odrobione trzeba pomyśleć. A kiedy dorosną i przejmą rynek to wszystko wróci do normy.

09.01.2011 12:58
kwiść
21
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Rock
Smutne jest to, że nawet bierzemy pod uwage taką możliwośc ;) Przyszłości nie da sie przewidzieć, ale mam nadzieje, że nie skończymy w takiej niszy jak przygodówki ;p

BTW To jest całkiem dobry pomysł na hasło do kampanii walki z piractwem. "Kupuj oryginały, bo skończysz grając w Kinectimals i Farmvile!" ^^

Hahaha dobry pomysł Scott ^^ Ja już zaczynam od mojego 8letniego brata. Dałem mu Warcrafta 3 do pogrania ;)

09.01.2011 12:59
tommik85
22
odpowiedz
tommik85
28
The End of the Line

Dzięki, no to już wyjaśniliśmy :]

09.01.2011 13:04
23
odpowiedz
Siwyak
35
Centurion
Wideo

Co do RUSE to już można grać na PC przy pomocy Kinecta (oczywiście wsparcie "nieoficjalne") :) http://www.youtube.com/watch?v=-tif-KBZ5Ko - tutaj przedstawiono kawałek rozgrywki i nawet przyjemnie to wygląda.

09.01.2011 19:07
Harry M
24
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Zagrałbym w R.U.S.E na KInekcie :D

gameplay.pl Kinect - klęska, czy nadzieja skomplikowanych gier?