Galeria screenów Alien: Isolation

obrazków w galerii: 76 | aktualizacja: 6 października 2014

Galeria HD 6 października 2014

gamescom 2014 13 sierpnia 2014

Galeria z Pre-order DLC 10 lipca 2014

E3 2014 11 czerwca 2014

Obrazki z gry 16 grudnia 2013

PC
X360
PS3
XONE
PS4

Komentarze Czytelników (667)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
06.12.2015 17:30
1
odpowiedz
ExEM_PL
16
Chorąży
10

Plusy Optymalizacja gra pójdzie na 2GB ramu ,klimat , muzyka Gra nie zrobiona na opierdol .... Minusy Przeciągnięta końcówa dopiero przy końcu gry skumałem że nie musze kucać by alien mnie nie uslyszal moge biec Wy to nazywacie horrorem ? nie no spadam z konia , horrorem można nazwać SIlent Hill Homecoming to jest horror byscie w gacie srali ale hmm pewnie nawet byscie sie za to nie wzieli ...

06.12.2015 20:29
odpowiedz
A.l.e.X
102
Alekde

--->sickrabbit - polecam mod na całkowicie nieprzewidywalne zachowanie obcego. Dla mnie Alien Izolacja to nie tylko najlepsza gra z uniwersum Obcego co w ogóle jedna z najlepszych gier w jakie grałem i dokładnie tak samo ją oceniłem już wcześniej :) Co do pisania recenzji to pamiętaj że recenzenci niestety często mają ograniczone spojrzenie bo grają na szybkość wybierając najniższy poziom. Różnica jest duża, nawet bez moda odnośnie zachowania obcego + ilości znajdywanego paliwa.

17.01.2016 21:51
-5
odpowiedz
Wolfman_PL
53
Pretorianin
5.0

Dla mnie średniak
zalety
- grafika i optymalizacja
- dźwięk

wady
- obcy terroryzuje całą stacje xD - androidy , uzbrojeni ludzie nie mają z nim szans. Dlaczego? Bo jest nieśmiertelny użył kodów na nieśmiertelność.
- Obcy i kody na teleportację , tam gdzie jest gracz, a jakże
- crafting i praca śmieciarza
- większość gry przechodzisz na czworakach
- nudne powroty w te same miejsca
- ciemność i komputery z roku 1980.
- brak checkpointów w grze z 2014? Serio? Cofamy się do epoki psx

Rozumiem , że to bazuje na filmie Alien, ale bez przesady tu jest baza, a nie statek kosmiczny z kilkoma cywilami bez broni.
AvP 1 & 2 pokazują , że do dziś nie mają konkurencji. Było napięcie i dynamika. W tej grze dynami leży i kwiczy, o masturbacji na wyższych poziomach nie wspomnę. Zginiesz, zapomnisz zapisać, powtarzasz masturbację od początku...

post wyedytowany przez Wolfman_PL 2016-01-17 21:52:47
21.01.2016 22:31
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
yarocorpse
38
Chorąży

O maj gad ale badziewie. Dobrze, że zobaczyłem tutaj filmik gameplay, to zaoszczędzę trochę kasy i nerwów. Drodzy producenci wbijcie sobie w końcu do tych swoich wielkich małych główek, że piękna grafika to nie wszystko. Tylko dzieci łapią się na kolorowe obrazki. Ja wolę sensowną treść.

24.01.2016 14:35
odpowiedz
ajax34
29
Porucznik

Wolfman normalnie bym sie nie odzywał, ale ten minus o komputerach sprawia, że wnioskuję, iz masz maksimum 16 lat. Maksimum, ani dnia więcej.

26.01.2016 19:42
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wolfman_PL
53
Pretorianin

ajax34
Ja wnioskuję , że chodzisz do podstawówki, bo "starsi" już wiedzą o co chodzi. O ile w filmie Aliens to nie przeszkadzało to w grze gdzie mamy akcję w ... 23 wieku, razi mnie w oczy wygląd sprzętu z 20 wieku.

26.01.2016 23:48
odpowiedz
Olekrek
9
Legionista

Nie rozumiem tak niskiej oceny.
To jedyna gra od kilku lat, którą skończyłem z ochotą. Nie mogłem doczekać się kolejnej sesji z grą.
Nieziemski klimat strachu, zagrożenia. Całyczas praktycznie mamy na głowie Obcego, który jest nie śmiertelny. W sumie dobrze, bo i tak na stacji nie było broni, która by mu zaszkodziła.
Mało naboi, mało napalmu sprawia, że ucieczka czy bezpośrednie starcie odpada. Historia ciekawa, wciągająca i z kilkoma zaskoczeniami. Nawet będąc metr od "nieba" możemy spać prosto do "piekła". Muzyka i oprawa wizualna na wysokim poziomie - budują świetny klimat. Zapisy są dość często, a jeśli ktoś twierdzi, że zbyt rzadko, to znaczy, że jest młodym graczem, który musi mieć podane wszystko na tacy. Który nie potrafi przejść 400m bez zapisu. Jestem z pokolenia, które zaczynało od "Pegasus'ów"(lata 90) i wymagam by gra była choć trochę trudna.
Podsumowując - gra na 10. Nie pamiętam gry z ostatnich 5 lat, która wywołała by w mnie tyle emocji. Grę polecam.

P.S: Jak wstawić swoją ocenę w komentarzu? Ten obrazek z np. 10, jak w co niektórych komentarzach.

post wyedytowany przez Olekrek 2016-01-26 23:49:45
28.01.2016 23:12
1
odpowiedz
ajax34
29
Porucznik

Tym bardziej uważam cię za szesnastolatka. Przykro mi.

22.03.2016 21:48
-1
odpowiedz
BracoForOne
8
Konsul
6.5

Nie wiem czy ta gra ma być śmieszna czy straszna dla mnie kicz

27.03.2016 10:03
2
odpowiedz
Mati184
24
Chorąży
10

Niesamowita, klimatyczna gra! Polecam KAŻEMU kto kocha serie Aliena :) Myślę, że nawet młodzi którzy po prostu lubią survival horrory (np. Outlast), również znajdą tutaj świetną zabawę na długi czas.

01.05.2016 15:27
odpowiedz
zamek9
17
Legionista
9.5

Jeszcze raz napisze, "Unpredictable Alien mod" to podstawa w tej grze ! stopień minimum "hard" lepszy "koszmar":) Gra nabiera rozpędu, mamy prawdziwy horror, a obcego trzeba się bać

01.05.2016 18:35
-1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Hydro2
108
Senator

Podstawą to jest granie w to na Rifcie samemu w nocy, a nie granie na monitorze i głośnikach Biedronki z kolegami z gimnazjum w środku dnia.

post wyedytowany przez Hydro2 2016-05-01 18:36:15
03.06.2016 20:00
odpowiedz
Freezermich
4
Legionista

Spodziewałem się średniaka, a tu taka niespodzianka.
Polecam !!!! SPOILERY W FILMIKU!!!!!

spoiler start


[link]

spoiler stop

post wyedytowany przez Freezermich 2016-06-03 20:04:30
03.06.2016 20:09
odpowiedz
Freezermich
4
Legionista

SPOILERY W FILMIKU!!!

spoiler start


[link]

spoiler stop

25.09.2016 01:17
-5
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
102
Alekde

Obcy dostaje wsparcie dla VR kosmos, nie wiem czy chciałbym w to grać z VR, ale ciągnie mnie strasznie sprawdzić :)

11.11.2016 22:48
odpowiedz
saito123
39
Sam Fisher
8.0

Aktualnie mam około 70% gry i jest ok... Bardzo mocno wieje monotonią, czuć to już od połowy. Póki co 8.0/10.

post wyedytowany przez saito123 2016-11-11 22:49:43
19.11.2016 21:49
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
commando rock
38
Pretorianin

Obcy: Izolacja to gra autorstwa Creative Assembly twórców, którzy do tej pory robili tylko strategie. Fani wiec podchodzili ostrożnie do izolacji, tym bardziej że rok wcześniej dostaliśmy co najwyżej średniego Colonial Marines. Jednak czas pokazał, że obawy fanów i graczy były niepotrzebne gra jest najlepszą grą o Obcym od AVP2 z 2001 o ile nie najlepszą jaka kiedykolwiek wyszła. Akcja gry dzieje się pomiędzy Ósmym Pasażerem Nostromo Ridley'a Scott'a a Decydującym Starciem Jamesa Camerona. Akcja gry dzieje się konkretnie 15 lat po zaginięciu Ellen i Nostromo wcielamy się w Amande Ripley córke Ellen Ripley która cały czas szuka matki. Dostajemy informacje, że czarna skrzynka Nostromo została odnaleziona i przewieziona na stacje Sevastoopol która kontroluje Segasson konkurencja Weyland-Yutani. Razem wiec z Amandą i kilkoma innymi pracownikami Weyland-Yutani wyruszamy na stacje Sevastoopol. Od początku coś jest nie tak ze stacją nie ma połączenia. Amanda oraz inni pracownicy WY postanawiają jednak wejść na pokład Sevastoopola. Stacja wygląda na opuszczoną wkrótce dowiadujemy się, że ludzie w obliczu zagrożenia połączyli się w grupki i są wrogo do siebie nastawieni zagrożenie nazywają jakimś stworem, którym jest oczywiście Ksenomorf. Fabuła świetnie wpasowywuje się w kanon w przeciwieństwie do ACM. Dla Amandy głównym zagrożeniem jest oczywiście Obcy jednak tak jak wspomniałem mamy też ludzi, oraz androidy jednak jest to gorsza wersja niż tych od WY. Pierwsze co rzuca się w oczy to bardzo ładna grafika a konkretnie to oświetlenie jest to najlepsze oświetlenie jakie kiedykolwiek widziałem w grach bardzo przypomina te z Ósmego Pasażera Nostromo ogólnie Sewastopol jest zrobiony tak, że przypomina Nostromo. Twórcą też udało się super przenieść z filmu Scott'a wizje przyszłości z lat 70 wiec mamy tu super zawansowane komputery z wyglądem Commodore 64, duże kwadratowej ekrany a zakłócenia podczas komunikacji video wyglądają bardziej jak problemy z kasetą VHS lub zabrudzoną głowicą magnetowidu. Poza tym gra ma też świetną ścieżkę audio zarówno różnego rodzaju odgłosy, jak i muzykę polecam grać na słuchawkach. Jak nie trudno się domyślić jest to survival horror gra jest pierwszą w historii serii, która czerpie inspiracje z pierwszego filmu, a nie drugiego jak to było do tej pory. Koniec wiec z granatami, karabinami pulsacyjnymi i smartgunami tutaj kluczem do sukcesu jest cierpliwość, oraz chowanie się. Głównym zagrożeniem jest Obcy, który ma najlepszą sztuczną inteligencję jaką widziałem oskryptowane
akcje z nim można policzyć na palcach jednej ręki cała reszta to nie oskryptowane akcje co oznacza, że nie ma tu możliwości zapamiętania ścieżek, po jakich porusza się Obcy, bo za każdym razem może robić coś innego. Ponadto Obcy może zastawiać na nas pułapki może czekać na nas w szybach wętyalcyjnych. Czasami nawet czujnik ruchu nie pomaga, bo Obcy może się zatrzymać i czekać aż my wyjdziemy z kryjówki. Obcy potrafi się też dostosowywać do naszych sztuczek np. jeżeli często będziemy odwracali jego uwagę flarami Obcy w końcu nie da się na to nabrać i zamiast lecieć do flary będzie szukał miejsca z jakiego ta flara nadleciała. Poza tym ma bardzo wyczulony słuch, oraz węch, przez co większość gry będziemy przechodzić kucając. Chodzenie stanowi zagrożenie, że Obcy nas usłyszy a bieganie jest zawsze śmiertelne warto pamiętać, że Obcy jest od nas dużo szybszy ponadto potrafi wywęszyć nas w szafce, w której się schowaliśmy. Obcy jest (chyba) jeden, ale zabić go nie można jedynie można go na krótki czas przepędzić miotaczem ognia, lub Mołotowem jednak zasoby są ograniczone wiec nie powinniśmy tego robić często. Poza tym zagrożeniem są ludzie, oraz androidy ludzie są łatwi do pokonania androidy to wrzut na dupie potrafią przyjąć kilka strzałów w głowę ze strzelby mimo wszystko polecam ich omijać niż atakować, bo odgłosy walki dość szybko potrafią zwabić Obcego. O ile sztuczna inteligencja Obcego jest jedną z najlepszych, jaką widziałem to inteligencja ludzi jest katastrofalna jednak nie spotykamy ich często inteligencja androidów też do najlepszych nie należy, ale można to tłumaczyć tym, że jest to mniej zaawansowana wersja niż modele WY. Mamy też craftig dzięki któremu możemy robić różne przedmioty jak apteczki granaty EMP koktajle Mołotowa itp. Twórcy stworzyli też bardzo fajny system zapisów, żeby zapisać grę musimy znaleźć specjalną budkę do której wkładamy kartę czekamy 3 sekundy i dopiero wtedy możemy zapisać w trakcie zapisywania jesteśmy też narażeni na zabicie. No dobrze zapewne niektórzy już się niecierpliwią czy gra straszy otóż tak straszy, oraz stresuje i trzyma w napięciu i to bardzo. Głównie przez nieprzewidywalność Obcego, ale również przez wcześniej wspomniane świetne oświetlenie, oraz ścieżkę audio, oraz muzykę gra w żadnym wypadku nie poszła na łatwiznę i nie straszy nas jumpscare'ami. Chociaż czasami zdarzają się sytuacje, że Obcy wyskakuje nam nagle tuż przed nami z szybu ale są to sytuacje losowe system zapisów powoduje, że jeżeli przez dłuższy już czas nie spotkaliśmy miejsca zapisu modlimy się, żeby nie trafić na Obcego a piknięcie czujnika ruchu po dłużej chwili spokoju sprawia, że niemal natychmiast chwytamy za niego i obserwujemy gdzie jest kropka dostając przy tym palpitacji serca. oprócz tego wszystkiego w grze mamy też znajdzki w postaci identyfikatorów, które absolutnie nic nie dają i są ogólnie zbędne, oraz ciekawe dzienniki z Nostromo do których głosu użyczyli aktorzy grający w filmie. Czy gra ma jakieś wady niestety tak niektórych może denerwować backtracking czyli wracanie do lokacji, w których już byliśmy. Jednak największą wadą gry jest zakończenie, ponieważ kończy się dość sporym urwaniem zapewne na potrzeby sequela, którego nie wiadomo kiedy zobaczy ani, czy w ogóle gra bowiem mimo nagród gry roku, oraz świetnych ocen recenzentów jak i graczy nie sprzedała się tak jakby chcieli tego twórcy. Myślę że głównym powodem był niesmak pozostawiony po ACM, oraz to, że CA do tej pory nie mieli żadnej styczności z innymi grami niż strategie. Ocena Obcy: Izolacja to mocne 9.5/10 jak dla mnie nie ma lepszej gry o Obcym nawet AVP1, oraz AVP2 polecam jednak grać na wysokim, lub koszmarnym poziomie trudności, gdyż tylko te poziomy pozwolą wam w pełni docenić grę, oraz świetną sztuczną inteligencję Obcego. Gra trochę też wolno się rozkręca podobnie jak filmy, ale jak się już zacznie to na pewno nie pożałujecie.

PLUSY
-Klimat
-Grafika
-Ścieżka dźwiękowa
-Crafting
-Sztuczna inteligencja Obcego
-inspiracja pierwszym filmem
-Wizja przyszłości z lat 70 znana z filmu
-Poziom Trudności
-Straszy bez pójścia na łatwiznę
-Trzyma w napięciu od początku do końca.

MINUSY
-Backtracking
-Zakończenie -Sztuczna inteligencja ludzi

post wyedytowany przez commando rock 2016-11-19 21:49:52
02.12.2016 11:20
odpowiedz
3 odpowiedzi
rafq4
83
Pretorianin
8.0

Gra dobra, trzeba przyznać, na początku strach się gdzieś wychylić, strach poruszać się inaczej niż na kucaka.. ale z biegiem gry to przemija. Obcy staje się zbyt przewidywalny, irytujący. Wkurza też jego nieśmiertelność. Z czasem po prostu gra w niektórych momentach zaczyna irytować a nie straszyć. Rozumiem że ma to być skradanka survivalowa i musi być efekt zaszczucia, ale walić w niego granatami, z shotguna, seriami z rewolweru.. i zero efektu ? To trochę przesada. Tym bardziej że później okazało się, że

spoiler start

na stacji i tak jest całe gniazdo, więc zabijanie obcego i pojawianie się nowego mogło mieć sens

spoiler stop

. Długość gry na plus, lubię gdy gra nie kończy się zbyt szybko. Tak samo klimat i całe udźwiękowienie - rodem z filmu - duży plus. Ogólnie gra spokojnie na 8 i taką ocenę ode mnie dostaje :) mimo wszystko - polecam.

16.12.2016 01:38
odpowiedz
tomek2082
6
Legionista

Grałem na najtrudniejszym od początku (nie wiem czy to jest koszmarny czy pojawia sie on dopiero po przejsciu gry ) ja czesto miotacza nie używałem chodziłem na czworaka :) tylko sama myśl że mam go pod ręką i w razie czego moge go poczestować - działała uspokajajaco. A tak BTW po przejsciu gry obejrzałem po dłuższej przerwie Alien z 1979r, bardzo dużo podobienstwo zarówno na samym statku jak i dzwięki różnego rodzaju urzadzeń pokładowych, komputerów, zabawek itp

18.12.2016 19:45
odpowiedz
DoktorHiszpan
4
Junior

Wczoraj widziałem tą grę w Carrefourze za 29.99zł, z pomarańczowej kolekcji klasyki. Prawdopodobnie dostanę tą grę na święta i już się "jaram", bo "Obcego" uwielbiam. Fanom zatem polecam się przejść do pobliskiego Auchana, Carrefoura i przejrzeć nowe dostawy. ;)

23.12.2016 12:55
odpowiedz
Barklo
37
Centurion
8.5

Ukończyłem grę i mogę powiedzieć że warto było , klimat grywalność , grafika oraz audio na wysokim poziomie gra kozacka , zapraszam serdecznie na gameplaya z gry. https://goo.gl/Z5xEfA

03.01.2017 15:35
odpowiedz
Lothers
117
Generał
9.5

Jedna za najlepszych gier w jakie grałem, a na pewno najlepszy survival-horror dziejący się w kosmosie. Dead Space przy AI to bajeczka dla małych dzieci. Przepraszam, ale piszę w emocjach, bo dopiero ukończyłem i nie mogę znaleźć słów podziwu dla tej gry. CA powinien częściej robić coś innego niż strategie... Wszystkie elementy na najwyższym światowym poziomie, grafika, dźwięk, oświetlenie, animacja obcego, a klimat po prostu miażdży (może tylko pierwszy AvP tak straszył swego czasu). Po prostu rewelacja. A kupiłem przypadkiem w jakiejś promocji - i to było najlepsze, co mogłem zrobić. Nie dla gimbusów i ludzi o słabych nerwach, tym nie polecam grania w nocy, w słuchawkach, bo naprawdę można zejść :)

04.01.2017 01:04
1
odpowiedz
yakaart
10
Chorąży
6.5

Pomimo że bardzo lubię filmy / gry z tej serii to niestety ta gra nie zrobiła na mnie jakiegoś super wrażenia, klimat super ale strasznie szybko mi się nudzi...

21.01.2017 17:36
odpowiedz
Urhu
2
Junior
9.0

Jako fan filmowych Obcych, gra bardzo przypadła mi do gustu. Mimo iż ma defekty, jaka gra nie ma? Gra wywołuje u mnie emocje grozy, zastraszenia i ciągłego skradania się. Mimo iż w sumie jestem niedzielnym graczem (gram na normal) to wcale nie jest ani prosto, ani trudno. Trzeba wyczuć moment, na ile gra pozwoli w danym czasie.
Rozumiem jednak dlaczego gra budzi skrajne emocje. Przede wszystkim skrypty, które potrafią oszukiwać. Natomiast NPC w postaci ludzi, to bardzo dziwne zachowanie, ale ok. Androidy dają radę, bo w końcu to AI :P
Najbardziej pozytywnie zaskoczyła mnie oprawa dźwiękowa oraz gra aktorska głównej postaci. (spoiler:

spoiler start

po wystrzeleniu kapsuły i powrocie na stację

spoiler stop

, świetnie zagrana narracja, włącznie z oddychaniem. Super).
Ja jestem na tak i jest to gra w którą mi się świetnie grało, mimo iż widzę również jej słabości

13.02.2017 10:32
odpowiedz
bialypc
24
Legionista
9.5

Świetna gierka, super klimat, świetnie odwzorowane wnętrza w stylu pierwszej części filmu z roku 1979. Nie podoba mi się jedynie że w dodatkach DLC nie ma zapisów i trzeba je przechodzić naraz.

Ale ja tu nie o tym bo osobiście bardzo chciałbym jeszcze survival horror z kimś innym;)

10.03.2017 01:16
odpowiedz
1 odpowiedź
Laterett
3
Chorąży

OCENA - 8.5

Alien to gra, gdzie deweloper stworzył wyśmienity gameplay i wraz z fenomenalnym udźwiękowieniem, wykorzystał do stworzenia rewelacyjnego klimatu, olbrzymiego tempa i dobrego horroru. To bardzo dobra skradanka, z wysokim poziomem trudności, wymagająca uczenia się na błędach. To produkcja gdzie przejście każdego etapu daje niesamowitą satysfakcję.
Wymagająca, klimatyczna, sensownie zaprojektowana i napakowana w treść.

Trzeba przyznać, że jest to produkcja trudna. Inaczej się powiedzieć nie da, gdy gra wymaga logicznego myślenia, chłodnego umysłu - opanowania. Trzeba też przyznać, że deweloper zdający sobie sprawę, iż tworzy dzieło nienajprostsze, stworzył podwaliny i umiejętnie zaprojektował cały projekt - by gra pomimo dużego poziomu trudności była grywalna. Oczywiście, nie bez powodu są poziomy trudności "ułatwiające rozgrywkę", ale fakt, że mamy sporej maści przydatne i ciekawe zabawki, fakt - że ogólny poziom trudności zwiększa się wraz z postępem fabularnym, fakt - że jesteśmy stopniowo urozmaicani nie tylko nowym zakątkiem Sewastopola, ale że także poszczególni przeciwnicy, są przed nami "otwierani" stopniowo, że nie musimy się męczyć tylko z tym najtrudniejszym - który defacto jest gry główną reklamą, również robi robotę. Bardzo mi się podobało, że gra w gruncie rzeczy o Obcym, nie tylko jest grą o Obcym, że gra ma do zaoferowania również innych przeciwników - także porządnie zrobionych. Ludzie, Androidy, Obcy, małe paskudztwa. Nie ma tego zbyt wiele, ale wystarcza. Być może, gdybyśmy od razu dostali wszystko na widelcu, może by nie wystarczyło.. Ciekawi pierwszego spotkania z Obcym, nie mogliśmy się znudzić, niczego nam nie brakowało, a gdy już go dostaliśmy, to z czasem, doszły również Sentetyki, potem te ustrojstwa, bardziej groźni ludzie, bardziej groźni Obcy - tak, czasami nawet Obcy w liczbie mnogiej.

Dużym plusem są też tutaj zabaweczki, niedość, że różnorodne - ciekawe i przydatne, to również umiejętnie rozdysponowane do rąk graczy, wszystko z czasem, to w końcu gra wymagająca cierpliwości, także i ten szczebel został dobrze zrobiony. Gdyby dali wszystko od razu, nie było by takiej satysfakcji z odkrywania, takiego docenienia waloru poszczególnej broni, tak, cenie sobie fakt - że przez większość rozgrywki nie miałem "broni dedykowanej Sentetyką", zdołało to wyrobić mi mniemanie i respekt do tych Androidów, który był wymagany, bym
nie popełniał w przyszłości głupich błędów podczas potyczek z jegomościami. Tak, SI ogólnie wszystkich stworzeń tutaj sobie chwalę. Owszem, SI Obcego jest zrobione najlepiej, jest najbardziej zaawansowane. Owszem, SI np ludzi na początku gry - przy pierwszych misjach, odstaje. Nie mniej, ostatecznie każda nacja zrobiła na mnie wrażenie, i ciesze się że gra ominęła wadę której się obawiałem, że mianowicie sztuczna inteligencja Obcego będzie tak dobra, że SI pozostałych nacji nie podoła - co zbudziłoby niesmak.

Zabaweczki choć dużym plusem, tak już mogę wypisać jedną dokładną wadę gry. Mianowicie, w grze występuje coś takiego jak "respawn" np przedmiotów. Choć nie tylko, bo i ludzi. Tak jak akurat, podczas przedmiotów - które służą zabaweczką, wyszło to dobrze, tak podczas ludzi burzy imersję - trochę, ale jednak. Drugą sprawą, są sami ludzie. Jak napisałem wcześniej, na początku gry ich SI odstaje, ale generalnie później daje radę, tak jednak samo zachowanie - nastawienie, wymawiane kwestie... Cóż. Słabo to wygląda. Ciągle krzyczą, zabijcie każdego kogo napotkacie, ogólnie zachowują się jak stado przestępców co to uciekło z zakładu zamkniętego - ale zaraz, zaraz... Czymże jest Sewastopol? Ja wiem, ja znam naturę ludzką. Wiem kim, a raczej czym - jest człek. No ale bez przesady.. Deweloper tylko ułatwił sobie robotę, ewentualnie trochę na plus rozgrywki samej, brakuje tutaj imersji, drobnego oderwania od wątku głównego, bardziej logicznej interakcji z tymi ludźmi niż tylko możliwości ich wyrżnięcia.
No ale generalnie wada mała.

Na dużą pochwałę, jeszcze w woli ścisłości - zasługują Syntetyki. Zachowanie genialne + zgrane z wymawianymi kwestiami, co to same w sobie są przecudowne. Natomiast mają w sobie też taką magię, np łatwo ich zmylić - sprawić, by odwrócili od nas wzrok. Widać, że to jakieś proste roboty. Natomiast, ich reagowanie na np zabitego przez nas człowieka... Podejście do Aliena, który swoją drogą - traktuje Sentetyki jak przedmioty, co jest jeszcze piękniejsze, no kurde robi robotę! A na dodatek, dzięki faktowi że wyglądają na najprostszego przeciwnika,
robią nieraz największą robotę w "stawianiu wyzwania" i naprawdę, potrafią przerazić w bardziej kastrofobicznych lokacjach. Rdzeń apollo... Ja pierdole..

Sewastopol, świat, grafika. Taa, kolejna wielka zaleta tejże gry. Np Sentetyki "rozkładają" się na naprawdę wysokim poziomie, tak technicznie ujmując - co rodzi wyśmienity klimat. Nie mniej, sama stacja, no no, wielka, piękna na swój sposób - różnorodna. Na dodatek gra stoi grafiką, ma pełno efektów cząsteczkowych i namacalny dobrze oświetlony świat.
Animacje, tekstury, cienie - wszystko cacy.

Sama stacja pozwala np spojrzeć na okoliczny kosmos z naprawdę wielu "stron", dostrzec ciała niebieskie jakich się nie spodziewaliśmy, ogólnie lepiej zilustrować sobie stacje.

Największą jednak zaletą gry jest udźwiękowienie. Bądź inaczej, gra posiada najlepszą ścieżkę dźwiękową z jaką się do tej pory spotkałem. Nie chodzi tu tylko o odgłosy Obcecgo, czy zwykłą muzykę - bardziej o te melodie które dbają o napięcie, które towarzyszą napięciu gdy ganiamy się z Obcym, gdy poziom rozgrywki jest bardzo wysoki i wymagający. A co najlepsze, gdy gra ma zamiar nas wystraszyć, a co przecudowne - gdy straszy nas realną cielesną rozgrywką, tu nie chodzi o gówna co to wyskoczą przez monitor, i naturalnie przybieramy obroną formację - bojąc się, nie, tutaj jak gra straszy to w porządniejszym smaku. Ja pierdole... Miałem taki etap, zresztą dorzucę do recki filmik. Lokacja hardkorowa, naprawdę szacun, klimat jak jasna cholera, wszędzie pełno Alienów - no kurwa, i te małe cholerstwa.. Byłem skupiony strasznie, nic nie miało prawa pójść nie tak, a jednak. Gra mnie wydymała w 4 literach i jedyne co mi pozostało to stanowcze "kurwa".
Także udźwiękowienie perfecto, a sama gra też straszyć umie.

Przejdę zaraz do fabuły, ale najpierw słów kilka o aktorstwie. Poziom dubbingu jest tutaj naprawdę wysoki, a główna aktorka dała z siebie chyba wszystko, byśmy potraktowali graną przez nią postać za byt, którego naprawdę obchodzi co dzieje się wokół. Choć też na pochwałę zasługują osoby, co to pisały kwestie wymawiane przez Ripley. Humor, niepokój, strach i przerażenie... Wszystko to dało się odczuć. A ważne, bez tego trudniej byłoby się wczuć.

Natomiast sama fabuła? Jest dobra. Nie powiem, że wybitna, nie powiem że oryginalna... Nie mniej, dobra. Wczułem się, plus na końcu miałem takie same pragnienie jak Ripley, byle się wyrwać z tego cholernego miejsca. Historia trochę podobna jak w jednym z pierwszych filmów z Obcym, ta - powiązana z tym filmem. Natomiast, na duży plus cenie sobie różne dopowiedzenia fabularne w postaci terminali, dyktafonów, no generalnie drobnostek. Było to potrzebne, wymagane, idealne wręcz do tego świata.

Choć wadą tutaj jest mała ilość cut scenek. Brak dialogów.. Tak, to mógłby być taki minimalny RPG. Nawet pieprzyć tych obcych ludzi, ale to najbliższe fabularnie grono... Najpewniej, byłoby wykonalne wepchnąć trochę dialogów, było na to miejsce nawet - tak od strony rozgrywki patrząc, no ale cóż, może w drugiej części... ;)

PS. Generalnie zasadniczo nie wymieniłem wad. A to dlatego, że główną jaką można by wybrać to Alien który koncentruje się tak jakby na graczu, tak - niby mamy stacje, niby mamy innych ludzi - ale w praktyce Obcy gania głównie nas.

Nie mniej, pominąłem tą "wadę" bo jakby widzę powód. Znaczy, mamy w głównym wątku 14 misji - to brew pozorom nie jest gra otwarta... Mamy po prostu misje gdzie Obcy nas gania. Oraz misje, gdzie przeciwnikiem jest ktoś inny bądź przeciwników jest liczba mnoga. Także, to dla wielu osób może być wadą. Dla mnie niezbyt.. Choć, przyszłościowo mogliby zrobić bardziej "otwarte" misje - gdzie czynników będzie tyle, że np Obcy skupi się na innych ludziach. Ta, to będzie wymagać mocnego SI ludzi (a było w zasadzie najgorsze).

[link]

11.03.2017 01:54
odpowiedz
1 odpowiedź
Laterett
3
Chorąży

[link]

Ta, to na bazie tego filmu chce kolejne gry z Alienem...

11.05.2017 16:41
1
odpowiedz
lsolszewski
5
Legionista

Tak irytującej gry nie widziałem nigdy. Z jednej strony wciąga bo to przecież Obcy, ale jakość wykonania i pogarda twórców dla gracza poraża. Wieczna ciemność, wieczna słabość w starciu z obcym, wieczne oglądanie się za siebie zamiast skupienie na świecie i (last but not least) wieczne odtwarzanie scenek gyż autorzy stwierdzili, że wyskakiwanie obcego znienacka zmuszając nas do przechodzenia tryliard razy tego samego korytarza uczyni gre fajną. Te wlaśnie aspekty czynią z tej gry dno. Przeszedłem całość - bo bardzo chciałem wystawić ocenę, a nie mam w zwyczaju wystawiać jej bez ukończenia. Podsumowując: nie popełniajcie tego błedu, nie grajcie, nie kupujcie. Jedna z gorszych gier. Nuda, irytacja, myśli samobójcze.

11.05.2017 18:32
odpowiedz
Hydro2
108
Senator

Co z tym modem vr? Obiecali go pół roku temu.

21.06.2017 21:19
odpowiedz
MA1L0
20
Legionista

Grę ograłem dwukrotnie, na premierę na PS4 i dosłownie przed chwilą na PC. Zdziwiłem się, że chciało mi się grać ponownie w grę, która ma zerowe replay ability ale po 3 latach grało mi się równie dobrze co za pierwszym razem. Klimat tego retrofuturystycznego dzieła dosłownie wylewa się z ekranu a poziom detali i jakość wykonania to majstersztyk, mógłbym nawet stwierdzić, że twórcy mają świra na punkcie detali a do tego wszystko jest bardzo dobrze zoptymalizowane. Dobrze, że gra nie jest wyprana całkowicie z sekwencji walki i zdarzy nam się po drodze trochę postrzelać. Co do poziomu trudności, moim zdaniem twórcy innych gier strasznie nas rozleniwili tworząc oskryptowane sekwencje poruszania się NPC przez co można się nauczyć jego trasy na pamięć i łatwo przechodzisz takie skradanki. A obcy tutaj jest nieprzewidywalny i trzeba po prostu korzystać z gadżetów i nie siedzieć w szafce 24/7 :P Zasłużona dycha.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze