Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

Warhammer 40,000: Dawn of War II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki - Kosmiczni Marines | Tryb wieloosobowy poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Jednostki - Kosmiczni Marines

Drużyna szturmowa (Assault Squad)

Jeśli lubisz wykorzystywać w walce skok szturmowy, drużyny szturmowe będą zapewne Twoimi ulubionymi jednostkami. Całkiem nieźle sprawują się przy atakowaniu większych grupek wrogów (a takimi dysponują np. Tyranidzi) i... pojazdów - szturmowcy mogą z nimi walczyć po zakupieniu usprawnienia, jakim są bomby termiczne. Osobiście uważam jednak, że drużyny taktyczne z wyrzutniami rakiet lepiej sprawdzają się w roli piechoty przeciwpancernej niż drużyny szturmowe.

Drużyna Wsparcia z ciężkimi bolterami (Devastator Heavy Bolter Squad)

Gdy decydujesz się na przejęcie jakiegoś punktu, możesz skutecznie zatrzymać kontratakujących wrogów rozstawiając drużynę z ciężkimi bolterami. Po rozłożeniu ich na domniemanej drodze ataku są w stanie przygwoździć przeciwników, pozwalając pozostałym jednostkom w spokoju przejąć jakiś ważny punkt na mapie.

Drużyna Wsparcia z działami plazmowymi (Devastator Plasma Cannon Squad)

Jeśli masz dużo zasobów, bierz drużyny z działami plazmowymi zamiast drużyn z ciężkimi bolterami. Spełniają praktycznie tą samą rolę co jednostka opisana wyżej, lecz zadaje ona zdecydowanie większe obrażenia, jest w stanie powalić na ziemię celnym strzałem (co tymczasowo czyni adwersarzy bezbronnymi) i - co najważniejsze - potrafi walczyć przeciwko pojazdom.

Drużyna Zwiadu (Scout Squad)

Bez ulepszeń jest to jednostka wyjątkowo słaba. Można by powiedzieć: chłopcy do bicia. Mając karabiny snajperskie (jest to jeden z upgrade'ów) mogą wspomagać swoich towarzyszy w bitwie samemu nie stojąc w sercu walk. Jest to bardzo komfortowy układ dla zwiadowców - mają oni słabe pancerze, toteż nie powinni pchać się w miejsca, w których toczone są najzacieklejsze bitwy. Warto dodać też, że zwiadowcy znają się na naprawianiu pojazdów i wieżyczek - trzymaj w bazie jedną grupkę tego typu żołnierzy, by w razie kłopotów możliwe było szybkie naprawianie Drednotów.

Drużyna Taktyczna (Tactical Marine Squad)

Godna uwagi jednostka. Zaraz po wyszkoleniu, żołnierze ci są w stanie z umiarkowaną skutecznością zwalczać wrogą piechotę. Dopiero po zakupieniu dodatków (rakietnica, miotacz ognia) możesz ich dostosować do swoich potrzeb. Drużyny taktyczne są najlepszym dowodem na to, że armia Kosmicznych Marines zawiera mało typów jednostek - siła tej frakcji drzemie w elastyczności żołnierzy.

Drużyna Terminatorów (Terminator Squad)

Rewelacyjna piechota. Jeśli tylko masz odpowiednio dużo surowców (a tych trzeba wiele...), wzywaj ich na pole bitwy bez wahania. Samotny oddział Terminatorów jest w stanie bardzo skutecznie walczyć z piechotą, nawet jeśli nie zakupisz żadnych ulepszeń. Kupując działko szturmowe uzyskasz niemal doskonałą broń przeciwpiechotną, a kupując zasobniki rakietowe umożliwisz swoim ludziom niszczenie pojazdów. Co ważne, Terminatorów nie da się przygwoździć ogniem zaporowym. Z drugiej jednak strony, jednostka ta nie ma opcji wycofania do bazy.

Drużyna Szturmowa Terminatorów (Terminator Assault Squad)

Jak wyżej - Terminatorzy to świetni żołnierze. Dobrze jest ich mieć w armii jak najwięcej. Szturmowi Terminatorzy wyróżniają się tym, że nie używają broni palnej. W walce wykorzystują młoty energetyczne, co sprawia że muszą za każdym razem blisko podchodzić do celu. Warto jednak podejmować się tego trudu, bowiem obrażenia zadawane przez Szturmowych Terminatorów są ogromne - na tyle duże, że bez problemu radzą sobie z pojazdami, piechotą i budynkami. Co ważne, Szturmowych Terminatorów nie da się przygwoździć ogniem zaporowym. Z drugiej jednak strony, jednostka ta nie ma opcji wycofania do bazy.

Drednot (Dreadnought)

Drednoty świetnie sprawdzają się w walce przeciwko wrogiej piechocie, głównie za sprawą ulepszenia, jakim jest działko szturmowe. Gdy działko nie jest zainstalowane, Drednot całkiem nieźle radzi sobie z pojazdami. Najlepiej, aby maszyny tego typu posiadały wsparcie w postaci Drużyn Taktycznych wyposażonych w wyrzutnie rakiet.

Predator (Predator)

Bardzo dobra jednostka. W walce radzi sobie świetnie (według mnie lepiej niż Drednot), lecz nie można jej pozostawić bez opieki. Czołg musi mieć wsparcie w postaci co najmniej dwóch oddziałów drużyn taktycznych. Predator ma to do siebie, że... nie ma do niego ulepszeń. Do raz kupionej maszyny nie trzeba więc dopłacać.

Transporter "Razorback" (Razorback)

Stosunkowo słaby pojazd. Choć potrafi dobrze zwalczać wrogą piechotę i uzupełniać szeregi sprzymierzeńców, Razorback jest rzadko wykorzystywaną jednostką. Zamiast w niego, lepiej inwestować w Drednoty i Predatory.

Czcigodny Drednot (Venerable Dreadnought)

Choć nie jest wyposażony w działko szturmowe, jest dużo silniejszy od zwykłego Drednota. Lepiej radzi sobie z wszelkimi przeciwnikami i ma dużo lepszą żywotność. Ponadto, potrafi wykonywać miażdżące szarże. Jego niewątpliwą wadą jest wysoka cena - zebrane surowce przeważnie lepiej zużyć na coś innego, np. słabsze, lecz dużo liczniejsze jednostki.