Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Supreme Commander - poradnik do gry

Supreme Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wywiad | Podstawy i porady | Supreme Commander poradnik Supreme Commander

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019

Wywiad w Supreme Commander to nic innego jak zdobywanie wiadomości o położeniu wrogich jednostek i budynków. Uzyskiwanie tego typu informacji odbywa się na kilka sposobów:

  1. Wysyłanie jednostek zwiadowczych na obce tereny;
  2. Budowanie radarów;
  3. Stawianie sonarów.

Jednostki zwiadowcze

Pierwszy sposób jest niezwykle wygodny i sprawdza się w bardzo wielu sytuacjach. Kilka samolotów szpiegowskich (jednostki naziemne są zbyt wolne, by przeprowadzać zwiad) wypuszczonych nad teren wrogiej bazy daje informacje nie tylko o rozmieszczeniu, ale i rodzaju budynków przeciwnika. Nie bój się wypuszczać swoich samolotów na misje zwiadowcze będące pewną śmiercią dla pilotów - jednostki zwiadowcze są tanie jak barszcz.

Najpoważniejszą wadą takiego sposobu jest fakt, iż samoloty są w stanie przekazywać dane póki nie zostaną zestrzelone. Gdy to nastąpi, informacje o ruchach wrogich jednostek (te o budynkach na szczęście zostają) zostają utracone.

Radary

Z radarów również warto korzystać. Istnieją trzy poziomy ich zaawansowania. Dwa pierwsze mają mały zasięg działania, dzięki czemu może służyć jedynie jako system wczesnego ostrzegania przed naciągającymi siłami wroga. Muszę dodać również, że radary z poziomu Tech 1 i Tech 2 nie potrafią obejść technologii stealth.

Lepiej radzą sobie radary najbardziej zaawansowane technologicznie. Są to tak zwane omnisensory. Ich zasięg działania jest olbrzymi - potrafi objąć niemal całą mapę. Ponadto, pokazuje również te jednostki, które korzystają z technologii stealth.

Niestety, radary są w stanie pokazać jedynie ogólne informacje o wrogu. Możemy dzięki nim dowiedzieć się, na przykład że przeciwnik tworzy wojska lądowe, ale już nie powiedzą nam jakie dokładnie jednostki wchodzą w ich skład. Podobnie jest z budynkami - znamy ich położenie, ale już przeznaczenie pozostaje niewiadomą. Wrogie siły i struktury pojawiają się na mapie pod postacią szarych ikon.

Sonary

Co tu dużo pisać - informują o nadciągających okrętach podwodnych. Im wyższy stopień zaawansowania technicznego, tym dalszy zasięg ma sonar. Struktury te buduje się na wodzie.

O zasięgu naszych radarów, sonarów oraz polu widzenia naszych wszystkich jednostek informują niebieskie kręgi prezentowane po włączeniu podglądu wywiadowczego [151]. Dodam, że żółte kręgi w tym podglądzie mówią o zasięgu naszych generatorów tarcz i omnisensorów instalowanych na niektórych jednostkach (duży żółty okrąg na poniższym obrazku obrazuje zasięg sensorów Kolosa Galaktycznego).

[151] - Wywiad | Podstawy i porady | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[151]