Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Solucja - Uwagi wstępne | Opis przejscia UFO Afterlight - Bitwa o Marsa poradnik UFO: Afterlight - Bitwa o Marsa

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Znajdziecie tu porady odnośnie tego, co zrobić by ukończyć grę. Podzieliłem całą rozgrywkę na kilka głównych celów, których osiągnięcie jest niezbędne do odniesienia sukcesu. Gra kończy się z chwilą zdobycia głównej bazy Zwierzoludzi. Likwidacja Retikulan i Marsjan jest możliwia, ale nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę.

WSTĘPNE UWAGI

A.

Jak najczęściej zapisujcie grę.

B.

Solucja nie zawiera drobiazgowej ścieżki wynalazków. Nie jest to bowiem istotne dla ukończenia gry. Afterlight jest na tyle liniowe, że potrzebne technologie i tak będą musiały zostać wynalezione. Aby upewnić się, czy niczego nie pominęliście, zerkajcie na zakładkę niedostępnych technologii. Podpowie wam ona, co należy zrobić by odblokować daną technologię.

C.

Kluczem do odblokowania niektórych technologii (zaawansowanych) są artefakty. Uzyskacie je wykonując misje typu "odzyskaj przedmiot". Zadania te występują w ograniczonej liczbie. Należy wykonać wszystkie. Zarówno marsjańskie, retikuliańskie, jak i Zwierzoludzi.

D.

Solucja nie zawiera drobiazgowych informacji o budynkach. W Afterlight należy stawiać wszystkie budynki i pomieszczenia, które tylko się pojawią. Każde z nich będzie jakkolwiek przydatne. Zerkajcie regularnie na ekran budynków i sprawdzajcie, czy nie doszły nowe budowle. Jeśli tak, to zlecajcie ich budowę.

E.

Pamiętajcie też o tym, iż z czasem pojawią się ulepszenia już istniejących budynków. Kwestia ta dotyczy przede wszystkim zbiorników na wodę i elektrowni. Aby udoskonalić wybrany budynek, kliknij na niego z poziomu ekranu bazy, a następnie na przycisku "Ulepsz".

F.

Podczas gry potrzebna będzie tylko 1 dodatkowa kopuła. Ich budowa jest możliwa po opracowaniu technologii "Kopuły".

G.

Pamiętajcie o tym, iż "budynki" dzielą się na wewnętrzne i zewnętrzne. Ponad 90% "budynków" umieszcza się wewnątrz kopuł. Do budynków zewnętrznych należą np. elektrownie i magazyny.

H.

Aby wybudować "Magazyn", należy opracować technologię: "Magazyny". Budowa magazynów wymaga sporego zaplecza surowcowego. Pozwala jednak zwiększyć ich wydobycie.

I.

Dobrym pomysłem na zwiększenie wydobycia surowców są ulepszone kopalnie. Stają się one dostępne w ostatniej fazie gry, po opracowaniu technologii: "Zaawansowane wydobycie". Budowa ulepszonych kopalni odbywa się poprzez wybór terytorium i kliknięcie na przycisku "Ulepsz". Ulepszenie zwiększa produkcyjność kopalni o 50%. Czyli 4 kopalnie będą liczone jako 6.

J.

Nie budujcie stacji radarowych i wyrzutni rakietowych. W wersji 1.4 ich użyteczność jest bliska zeru.

K.

Róbcie regularne przerwy w akcjach na szkolenia. Plan rozwoju postaci znajduje się powyżej.

L.

Mimo wielu rodzajów broni i pancerzy, naprawdę godne uwagi są tylko te wymienione w planie rozwoju postaci. Stąd też i brak drobiazgowych solucji względem innego sprzętu.

M.

W ostatniej fazie gry będziesz mógł korzystać z broni elektromagnetycznej. To potężny sprzęt, w który warto inwestować. Szczególnie względem dwóch ostatnich bitew ze Zwierzoludźmi.

N.

Nie przykładajcie większej wagi do broni laserowej. Jest dużo gorsza od broni Zwierzoludzi i broni plazmowej.

O.

Afterlight oferuje też szereg technologii związanych z dronami. Należy traktować je drugoplanowo. Drony są przydatne dopiero po opracowaniu technologii "Opancerzona wieżyczka". Umożliwi ona budowę "żółwiego" drona zwiadowczego. Pozostałe roboty są zbyt słabe, by wytrzymać ostrzał Zwierzoludzi.