Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval poradnik Grand Ages: Medieval

Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019

Jednostki i modyfikacje

W poniższym rozdziale znajdziesz przydatne informacje związane z poszczególnymi typami jednostek oraz dowiesz się w jaki sposób możesz uczynić je skuteczniejszymi.

Podstawowe jednostki

W tej sekcji znajdziesz tylko dwie jednostki, które są dostępne dla każdej nacji już od początku rozgrywki. Najemnicy są przydatni na początku rozgrywki, ale później ustępują miejsca silniejszym oddziałom. Trebusze przydatni są jedynie w przypadku oblężeń i z powodzeniem możesz ich werbować przez całą rozgrywkę. Pamiętaj tylko, żeby nie utrzymywać oddziałów trebuszy aktywnych gdy nie planujesz oblężenia, ponieważ koszt ich żołdu jest dosyć wysoki.

Opis

Statystyki ogólne

Statystyki bojowe

Najemnik

Premia przeciwko: Jazda

  1. Koszt utrzymania 200
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 20
  3. Siła bojowa 100

Trebusz

Oblężenia

  1. Koszt utrzymania 500
  2. Szybkość podróży 162
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 4
  2. Punkty życia 300
  3. Siła bojowa 15

Jednostki ogólnoświatowe

Poniższa sekcja przeznaczona jest dla jednostek, które po odblokowaniu za pośrednictwem drzewka rozwoju możesz rekrutować w dowolnym regionie. Zwróć uwagę na ich koszt oraz premie wynikające z zastosowania poszczególnych oddziałów. Jest to istotne z punktu widzenia starć z przeciwnikami, ponieważ korzystając z nich raczej nie ma szans żebyś zaskoczył przeciwnika różnorodnością jednostek.

Ikona

Opis

Statystyki ogólne

Statystyki bojowe

Włócznik - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Włócznik

Premia przeciwko:

Jazda

  1. Koszt utrzymania 500
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 26
  3. Siła bojowa 195

Topornik - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Topornik

Premia przeciwko:

Broń drzewcowa

  1. Koszt utrzymania 500
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 25
  3. Siła bojowa 188

Zwiadowca - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Zwiadowca

Premia przeciwko:

Broń dystansowa

  1. Koszt utrzymania 50
  2. Szybkość podróży 552
  3. Zasięg widzenia 14
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 20
  3. Siła bojowa 2

Łucznik - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Łucznik

Premia przeciwko:

Broń sieczna/obuchowa

  1. Koszt utrzymania 500
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 3
  2. Punkty życia 25
  3. Siła bojowa 188

Zbrojny - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Zbrojny

Premia przeciwko:

Broń drzewcowa

  1. Koszt utrzymania 650
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 225

Konny - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Konny

Premia przeciwko:

Broń dystansowa

  1. Koszt utrzymania 850
  2. Szybkość podróży 357
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 225

Konny łucznik - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Konny łucznik

Premia przeciwko:

Broń dystansowa

  1. Koszt utrzymania 650
  2. Szybkość podróży 357
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 3
  2. Punkty życia 28
  3. Siła bojowa 210

Jednostki regionalne

W tej sekcji znajdziesz wyłącznie jednostki, które po odblokowaniu w drzewku rozwoju możesz rekrutować tylko w miastach, które leżą na terenie wybranego regionu. Dzięki temu poszczególni przeciwnicy mają dostęp do wskazanych jednostek tylko w przypadku zasiedlenia określonego obszaru lub przejęcia miasta, które do niego przynależy.

Ikona

Opis

Statystyki ogólne

Statystyki bojowe

Pikinier - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Pikinier

Premia przeciwko: Jazda

Italia i Hiszpania

  1. Koszt utrzymania 850
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 263

Wojownik z kiścieniem - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Wojownik z kiścieniem

Premia przeciwko:

Broń drzewcowa

Niemcy i Arabia

  1. Koszt utrzymania 650
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 32
  3. Siła bojowa 240

Szermierz - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Szermierz

Premia przeciwko:

Broń drzewcowa

Afryka Północna i Bałkany

  1. Koszt utrzymania 850
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 244

Rycerz - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Rycerz

Premia przeciwko:

Broń dystansowa

Polska i Francja

  1. Koszt utrzymania 1,050
  2. Szybkość podróży 357
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 263

Berserker - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Berserker

Premia przeciwko:

Broń drzewcowa

Skandynawia

  1. Koszt utrzymania 650
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 1
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 244

Konny wojownik - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Konny wojownik

Premia przeciwko:

Broń dystansowa

Rosja

  1. Koszt utrzymania 1,000
  2. Szybkość podróży 422
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 4
  2. Punkty życia 26
  3. Siła bojowa 260

Strzelec - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Strzelec

Premia przeciwko:

Broń sieczna/obuchowa

Brytania i Kaukaz

  1. Koszt utrzymania 800
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 4
  2. Punkty życia 25
  3. Siła bojowa 250

Kusznik - Jednostki i modyfikacje | Armia w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Kusznik

Premia przeciwko:

Broń sieczna/obuchowa

Bizancjum i Kijów

  1. Koszt utrzymania 850
  2. Szybkość podróży 227
  3. Zasięg widzenia 10
  1. Zasięg ataku 3
  2. Punkty życia 30
  3. Siła bojowa 255

Żeby mieć możliwość zwerbowania każdej z tych jednostek musisz kontrolować przynajmniej jedno miasto w określonym regionie. Pamiętaj, że umożliwia to werbowania jednostek jedynie w tym mieście, a nie w każdym z tych które kontrolujesz. Oznacza to, że poza czasem potrzebnym na sformowanie oddziału musisz też wziąć pod uwagę czas potrzebny do przerzucenia wojsk.

Modyfikatory wojska

Poza statystykami poszczególnych jednostek wskazanymi w poprzednich sekcjach masz dwie możliwości na wzmocnienie ich skuteczności bojowej.

Akademia

Po uzyskaniu najwyższej rangi w grze woje imperium zmienia się w Cesarstwo. Jednocześnie uzyskujesz dostęp do Akademii wojskowej, w ramach której możesz podnosić statystyki wszystkich oddziałów jakie powołasz do swojej armii. Wspomniane modyfikacje mają szczególne znaczenie, ponieważ dostępne są dopiero po osiągnięciu odpowiedniej populacji cesarstwa a wprowadzonych zmian nie można cofnąć, ponieważ za pośrednictwem zmian modernizujesz Koszary.

Nazwa

Wymagania

Skutki

Koszary cesarskie

250,000 obywateli

Siła bojowa jednostek +50%

Koszt utrzymania jednostek +50%

Akademia wojskowa

500,000 obywateli

Siła bojowa jednostek +150%

Koszt utrzymania jednostek +200%

Koszary cesarskie

1,000,000 obywateli

Siła bojowa jednostek +300%

Koszt utrzymania jednostek +500%

Jak łatwo zauważyć, pierwszy stopień rozwoju daje równorzędne korzyści w stosunku do ponoszonych kosztów. W dalszych etapach rozwoju ponosisz coraz większe koszty, ale jednocześnie jednostki zyskują sporo siły bojowej. Pamiętaj, że zmian nie będziesz mógł cofnąć, więc zanim je wprowadzisz upewnij się czy twój skarbiec poradzi sobie z większym obciążeniem.

Tytuły regionalne

W rozdziale poświęconym zarządzaniu został poruszony już temat tytułów regionalnych i wynikających z nich korzyści. Pamiętaj, że przysięgę wierności i tytuł uzyskasz od dowódcy dopiero po zajęciu 40% wskazanego regionu. Żeby korzystać z premii musisz werbować jednostki, które należą do poszczególnych regionów i łączyć je w oddziały na czele których będzie stał dowódca zapewniający premie.