Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Grand Ages: Medieval - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Polityka zagraniczna | Zarządzanie w Grand Ages Medieval poradnik Grand Ages: Medieval

Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019

Polityka zagraniczna

Działania dyplomatyczne są dosyć kosztowne z punktu widzenia kampanii, ponieważ w jej ramach jest to raczej jednostronna mechanika. Sprawa wygląda zupełnie inaczej w przypadku gry w trybie wolnym. Często masz możliwość przyjęcia poszczególnych porozumień i wiążą się z tym również korzyści finansowe. W poniższym rozdziale dowiesz się w jaki sposób możesz prowadzić politykę zagraniczną.

Opcja pogarszania stosunków przydaje się tylko gdy dążysz do wojny - Polityka zagraniczna | Zarządzanie w Grand Ages Medieval - Grand Ages: Medieval - poradnik do gry
Opcja pogarszania stosunków przydaje się tylko gdy dążysz do wojny

Działania dyplomatyczne

Przychylność

Jest to jeden z warunków, który musisz spełnić jeśli zamierzasz przejąć dowolne miasto w sposób dyplomatyczny. Za pomocą łapówek będziesz w stanie poprawić swoją reputację w mieście co w dłuższej perspektywie pozwoli na przejęcie miasta lub zawarcie z jego przywódcą traktatów handlowych przy mniejszym nakładzie środków finansowych.

Uzyskane w ten sposób korzyści z czasem wracają do poprzedniego poziomu więc korzystaj z mechaniki tylko w bliskim czasie od próby przeforsowania innych działań dyplomatycznych. Najlepiej będzie jeśli wykorzystasz zdobywanie przychylności jedynie w celu zajęcia innego miasta.

Wymiana towarowa

Możesz w każdej chwili złożyć propozycję wymiany na określony towar. W oknie dyplomacji znajdziesz tylko te produkty, którymi dysponuje dane miasto. Pamiętaj, że zamiast złota możesz za towary zapłacić innym towarem lub korzystną umową.

Mechanika rzadko stosowana, głównie z uwagi na fakt, że bardzo ciężko uzyskać zgodę na wymianę gdy masz niską reputację w mieście. Żeby ją podnieść musisz wręczać łapówki co znacznie podwyższa koszt całego przedsięwzięcia.

Przejęcie miasta

Jak zapewne wiesz gra umożliwia przejęcie miasta w sposób dyplomatyczny. Propozycję możesz złożyć jedynie w sytuacji, gdy twoja reputacja w mieście jest na poziomie 80% a przychylność mieszkańców wynosi 95%. W przeciwnym wypadku propozycja zostanie natychmiast odrzucona.

Pamiętaj, że im większe miasto, tym większą sumę będziesz musiał wyłożyć za jego przejęcie. Upewnij się, że posiadasz wystarczające środki zanim zaczniesz poprawiać swoją opinię wśród mieszkańców i władz miasta. Po jakimś czasie oba czynniki wrócą do pierwotnego poziomu i znowu będziesz musiał powtarzać swoje wysiłki.

Handel

Ważne z punku widzenia dystrybucji towarów na kontynencie. Dzięki umowie tranzytowej twoi kupcy będą mogli swobodnie poruszać się po terenach innych graczy co znacznie przyśpieszy realizację szlaku. Jeśli zdecydujesz się na zawiązanie umowy handlowej, to miasta innego gracza będziesz mógł objąć szlakiem handlowym. W takim układzie kupiec nie będzie jedynie przez nie przejeżdżał, ale zatrzyma się na rynku i wymieni towary.

Przydatne w każdej okoliczności, najlepiej wychodź z taką propozycją do mniejszych miast żądając odpowiedniej kwoty za wspomniane porozumienia.

Traktaty

W grze dostępne są trzy typy traktatów: pokojowy, wojskowy i neutralny. Ostatni z nich można podpisać jedynie wtedy gdy miasta są w stanie wojny i traktat ma wprowadzić zawieszenie broni. Traktat pokojowy nie zobowiązuje cię do niczego, ale za to umożliwia ci wizję w całym otoczeniu miast sojusznika. W przypadku traktatu wojskowego, będziesz musiał włączyć się do wojny, jeśli twój sojusznik zostanie zaatakowany lub zainicjuje wojnę.

Na początku rozgrywki najlepiej realizować traktaty pokojowe dla zapewnienia sobie lepszych relacji z innymi graczami i względnego spokoju. W wielu przypadkach wojny prowadzone przez graczy kończą się tak szybko, że nie zdążysz nawet zareagować. Zabiegaj o traktat wojenny z najsilniejszymi przeciwnikami, żeby nie narazić się na agresję z ich strony w najbliższym czasie.

Wojna

Wypowiedzenie wojny oznacza rozpoczęcie konfliktu z innym graczem i może być zrealizowane dopiero wtedy, gdy wasze porozumienia handlowe zostaną wycofane. Możesz tego dokonać za pośrednictwem okienka interfejsu, korzystając z opcji "pogorsz stosunki". Wywołanie wojny spowoduje, że będziecie mogli wzajemnie blokować swoje szlaki handlowe i okradać kupców. Dodatkowo każde zbliżenie się do siebie jednostek wojskowych wywoła starcie. Podobnie wygląda sytuacja z miastami, jeśli rozkażesz wojskom udać się na terytorium wrogiego miasta, będzie to równoznaczne z rozpoczęciem oblężenia.

Zanim wypowiesz wojnę upewnij się, że dysponujesz odpowiednią liczbą oddziałów i zbierz je w pobliżu miasta, które planujesz przejąć. Po wybuchu wojny najpierw zablokuj szlaki handlowe, żeby odciąć miasto od zapasów. Kiedy poziom dobrobytu spadnie poniżej 40% możesz przeprowadzić szturm.

Przywileje regionalne

Jeśli w danym regionie będziesz kontrolował większość terenów, to dowódca lokalnego elitarnego oddziału przysięgnie ci wierność i dołączy do twojej armii. Jest to szczególnie istotne, gdyż włączanie tego typu jednostek do armii podnosi ich parametry. Pamiętaj, żeby stale kontrolować tereny, w przeciwnym wypadku możesz stracić tytuł i zaufanie dowódcy. Wraz z odzyskaniem utraconych ziem i wpływów odzyskasz dostęp do elitarnego oddziału.

Poniżej znajdziesz kompletną listę elitarnych oddziałów dostępnych dla każdego z regionów.

Region

Dowódca

Premia

Brytania

Robin Hood

Strzelec

Zasięg ataku +20%

Skandynawia

Eryk Rudy

Berserker

Obrażenia +15%

Hiszpania

Don Kichot

Pikinier

Punkty życia +10%

Francja

Hugues de Payns

Rycerz

Siła bojowa +10%

Niemcy

Arminius

Wojownik z kiścieniem

Siła bojowa +10%

Polska

Lestek

Rycerz

Morale +20%

Kijów

Ilja Muromiec

Kusznik

Gromadzenie doświadczenia +20%

Rosja

Aleksander Newski

Konny wojownik

Obrażenia 20%

Bizancjum

Alexios Skavo

Kusznik

Siła bojowa +20%

Kaukaz

Rusłan Jastrząb

Strzelec

Siła bojowa +20%

Bałkany

Milos Obilic

Szermierz

Punkty życia +10%

Italia

Dytryk z Werony

Pikinier

Obrażenia +20%

Arabia

Raszid ad-Din Sinan

Wojownik z kiścieniem

Gromadzenie doświadczenia +20%

Afryka Północna

Tarik ibn Zijad

Szermierz

Morale +20%

Istotnym elementem dominacji nad wieloma regionami jest to, że możesz jednocześnie korzystać ze wszystkich premii jakie są przypisane do jednostek. Zauważ, że większość z dostępnych jednostek ma przewidziane dwa dodatkowe modyfikatory. W połączeniu z ulepszeniami jakie możesz uzyskać za pośrednictwem drzewka rozwoju masz możliwość stworzenia silnej i skutecznej armii.