Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne | Dragonspear Castle poradnik Baldur's Gate: Siege of Dragonspear

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne

Zadanie to w dużej mierze składa się z walk. Początkowe bitwy będą odbywały się na terenach pałacowych, ale z czasem akcja przeniesie się do alternatywnego wymiaru. Dokładne zestawienie kroków powiązanych z finałem gry znajduje się poniżej.

Przejęcie kontroli nad zamkiem

Po dotarciu w pobliże zamku zdaj raport Torsinowi de Lancie z tego co udało ci się zobaczyć i dokonać podczas badania jaskiń oraz piwnicy - Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne - Dragonspear Castle - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Pomagaj sojusznikom w eliminowaniu wrogich wojsk

Po dotarciu w pobliże zamku zdaj raport Torsinowi de Lancie z tego co udało ci się zobaczyć i dokonać podczas badania jaskiń oraz piwnicy. Dzięki wcześniejszemu umieszczeniu wybuchowej beczki w jaskiniach zniszczony zostanie fragment muru zamku i sojusznicze siły będą mogły przedostać się na jego zewnętrzny dziedziniec. Wyrusz na północny-wschód i dołącz do ogromnej bitwy, do której dojdzie na dziedzińcu. W trakcie staczania walk w tym miejscu staraj sie nie przesuwać z drużyną za bardzo do przodu, bo może ona nagle zostać okrążona przez wielu wrogów lub znaleźć się na celowniku zbyt wielu wrogich łuczników i magów. Prowadź walki do momentu wyeliminowania wszystkich krzyżowców (będą oni osłabieni jeśli podczas wizyty w piwnicy zatrułeś zapasy wody lub żywności).

Przejście na wewnętrzny dziedziniec początkowo będzie niedostępne - Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne - Dragonspear Castle - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Możesz pokonać Ashatiel w honorowym pojedynku

Przejście na wewnętrzny dziedziniec początkowo będzie niedostępne. Udaj się w rezultacie na północny-zachód gdzie załączy się scenka z rozmowy z Ashatiel. Możesz się tu zachować na dwa sposoby. Jeśli chcesz możesz przede wszystkim przystąpić do standardowej bitwy z Asathiel i jej podwładnymi. Po tym jak ją pokonasz zmuszony zostaniesz jednak do udania się dalej na wschód i do pokonania również dowódcy oddziału krzyżowców Tristiana. Alternatywnym rozwiązaniem jest przystanie na propozycję Ashatiel przystąpienia do honorowego pojedynku jeden na jednego. Jeśli uda ci się ją pokonać w bezpośredniej walce (Ashatiel zadaje m.in. duże obrażenia miażdżące) to pozostali krzyżowcy rzucą się do ucieczki.

Niezależnie od obranej metody działania zbliż się po wszystkim do wewnętrznego dziedzińca zamku gdzie będziesz mógł wysłuchać nowego przemówienia Caelar Argent - Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne - Dragonspear Castle - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Okolice wejścia do skarbca

Niezależnie od obranej metody działania zbliż się po wszystkim do wewnętrznego dziedzińca zamku gdzie będziesz mógł wysłuchać nowego przemówienia Caelar Argent. Po tym jak przejście na dziedziniec zostanie odblokowane skorzystaj z niego i skieruj się na północ. Rozejrzyj się za Dosią, od której możesz ponownie uzyskać darmowe leczenie, oraz za niewielkim przejściem, dzięki któremu przedostaniesz się do wnętrza zamku. Po wejściu do zamku rozpocznij dość liniowy przemarsz przez jego kolejne komnaty. Po drodze drużyna spotka między innymi Belegarma, u którego możesz wydać całe posiadane złoto (nie będzie ci ono już później potrzebne). Docelowo musisz dotrzeć do drzwi zlokalizowanych we wschodniej części pałacu, które prowadzą na niższe piętro. Wysłuchaj rozmowy z kapitan Corwin i skieruj się w stronę północno-zachodniego pomieszczenia gdzie będzie już czekał Bence Duncan. Wejdź do nowej komnaty (skarbca) i obejrzyj scenkę z udziałem Caelar Argent i Hephernaana. Po wszystkim sam przejdź przez portal prowadzący do innego wymiaru.

Podróż do innego wymiaru

W trakcie przemierzania świata Avernus będziesz musiał staczać walki z nowymi typami kreatur i wiele z nich będzie przypominało różne odmiany aniołów i demonów - Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne - Dragonspear Castle - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Pomóż krzyżowcom w zabiciu potworów

W trakcie przemierzania świata Avernus będziesz musiał staczać walki z nowymi typami kreatur i wiele z nich będzie przypominało różne odmiany aniołów i demonów. Niedaleko miejsca startu wpadniesz na grupę krzyżowców próbujących pokonać potwory. Możesz pomóc im w odniesieniu zwycięstwa i następnie ich samych również zabić lub też pozwolić im na opuszczenie tego miejsca. W kolejnej lokacji rozpocznij przemarsz w linii prostej na północny-wschód, który będzie oczywiście utrudniany poprzez wymuszone konfrontacje z nowymi potworami.

Po zbliżeniu się do wielkiej bramy załączy się nowa scenka ze spotkania z Caelar Argent - Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne - Dragonspear Castle - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry

Po zbliżeniu się do wielkiej bramy załączy się nowa scenka ze spotkania z Caelar Argent. Po jej zakończeniu drużynę zaczepi stwór Thrix, który zaproponuje głównemu bohaterowi układ polegający na postawieniu na szali życia jednego z jego towarzyszy. Jeśli bohaterowi uda się rowiązać zagadkę to otrzyma jeden z cennych artefaktów, a jeśli się pomyli to Thrix zabierze jednego z jego sojuszników. Thrixowi możesz oczywiście odmówić, ale w takiej sytuacji go tylko zezłościsz i zmuszony zostaniesz do pokonania przyzwanych przez niego potworów. O wiele lepiej jest zgodzić się na rozwiązanie zagadki. Prawidłowa odpowiedź to You speak of murder, devil i zaznaczona ona została na powyższym obrazku. Jako nagrodę możesz wybrać miecz Tongue of Acid +3, hełm The Guardian Devil lub magiczną laskę Echo of the Fiend +3 (demon nie będzie zbyt chętny do rozstania się z tym przedmiotem).

Niezależnie jak zachowałeś się w trakcie spotkania z Thrixem przejdź przez ogromną bramę, dzięki czemu dotrzesz do windy - Atak na zamek Dragonspear - zadanie główne - Dragonspear Castle - Baldurs Gate: Siege of Dragonspear - poradnik do gry
Winda zawiezie drużynę do miejsca stoczenia ostatniej bitwy gry

Niezależnie jak zachowałeś się w trakcie spotkania z Thrixem przejdź przez ogromną bramę, dzięki czemu dotrzesz do windy. Zanim skorzystasz z tej windy rozważ zapisanie swoich postępów, a to dlatego, że po zakończeniu przejażdżki windą awansujesz od razu do starcia z finałowymi przeciwnikami gry. Po wprawieniu windy w ruch bądź gotowy do pozbywania się mniejszych pojedynczych potworów, które nie powinny stanowić większego zagrożenia dla drużyny.