Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SOMA - poradnik do gry

SOMA - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

16 - Stacja Omicron

Na zwłokach można wykonać transfer danych. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na zwłokach można wykonać transfer danych.

Gdy wejdziesz do stacji, wykonaj transfer danych na zwłokach leżących na ziemi. Nie ma tutaj w tym momencie nic do zrobienia, dlatego po prostu wejdź w przejście po lewej stronie, a następnie po schodach na wyższe piętro. Wejdź w pierwsze drzwi po prawej.

Na drugim końcu pomieszczenia znajduje się przejście do Dive Room. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na drugim końcu pomieszczenia znajduje się przejście do Dive Room.

Gdy ekran się uspokoi, skieruj się na wprost, do przejścia z napisem "North Hall F1". Stąd skręć w prawo, a następnie wejdź do "Medical Bay". Teraz musisz udać się do dalszej części pomieszczenia, zlokalizowanego po prawej stronie, a następnie przez przejście. Na końcu tunelu znajdziesz wejście do właściwej lokacji - Dive Room.

Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzać biurka. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Pamiętaj, aby dokładnie sprawdzać biurka.

Nie przejmuj się tym, że zatrzasnęły się za tobą drzwi. Wsadź Omnitool do gniazda i poczekaj, aż Catherine "wystartuje". Gdy skończy mówić, odwróć się o 180 stopni i przeglądnij materiały na stole przy ścianie - znajdziesz tam fotografię, notatkę i tablet.

A oto i skafander (Power Suit). - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
A oto i skafander (Power Suit).

Gdy zapali się światło, przejdź do dalszej części pomieszczenia. Otwórz szafkę oznaczoną jako "D", a następnie wejdź w interakcję ze znajdującym się tam ciałem. Gdy Simon skończy gadać, obróć się o 180 stopni i podejdź do terminala stojącego na wprost szafek. Naciśnij przycisk "Activate Terminal", a następnie z prawego monitora wybierz opcję "HPS Activation".

Naciśnij przycisk POD D. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Naciśnij przycisk "POD D".

Z nowego ekranu wybierz "POD D", a następnie poczekaj na załadowanie się systemu. Z diagnozy przeprowadzonej przez komputer dowiesz się, że potrzebujesz trzech przedmiotów: Cortex Chip, Battery Pack i Structure Gel. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do Containment Room, tam gdzie pojawiła się dziwna istota i zaczął świrować ekran.

Rozwiązanie łamigłówki. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Rozwiązanie łamigłówki.

Podejdź do terminala stojącego w centrum pomieszczenia, który teraz będzie aktywny. Naciśnij przycisk "Override", po czym czeka cię mała zagadka. Musisz połączyć kwadraty w taki sposób, by każdy był połączony tylko jeden raz. Na zdjęciu powyżej znajdziesz gotowy schemat, z zaznaczonym cyfrą 1 miejscem startu - po prostu przeciągnij linę w ten sam sposób. Gdy ukończysz zagadkę, pomieszczenia na tym poziomie zostaną odblokowane.

Kolejne nagranie. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Kolejne nagranie.

W "Laboratory", pomieszczeniu na wprost od twojej pozycji, znajdziesz nagranie (na biurku na prawo od wejścia), tablet (w szufladzie biurka na lewo od wejścia) a na drugim końcu, na wprost od wejścia, znajdziesz narośl, dzięki której zregenerujesz zdrowie. Wróć teraz do terminala, przy którym rozwiązywana właśnie była zagadka - tuż obok niego znajdziesz terminal, z kilkoma wiadomościami.

Structure Gel

W pierwszej kolejności skupimy się na zebraniu Structure Gel. Obróć się o 180 stopni (stojąc przed terminalem z zagadką) i wejdź do pomieszczenia o nazwie "Cleanroom". Gdy dotrzesz do właściwego pomieszczenia, skieruj się w stronę tablicy stojącej przy lewej ścianie - na niej wisi kilka fotografii. Na prawo znajdziesz za to komputer, z ciekawą zawartością.

Po aktywacji panelu, poleci z niego dymek. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Po aktywacji panelu, poleci z niego dymek.

Gdy już się naczytasz i naoglądasz, skieruj się do gabloty na prawo od biurka z komputerem. Aktywuj panel, a gdy ten pójdzie z dymem, wyciągnij chip z dolnych drzwiczek, które właśnie się otworzyły. Skieruj się teraz za szklane drzwi na prawo i dojdź do końca pomieszczenia.

Połóż chip na szufladzie, a następnie ją wsuń. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Połóż chip na szufladzie, a następnie ją wsuń.

Są tutaj 3 gablotki, z których środkowa jest pusta. Na dole tej gabloty znajdziesz czerwoną lampkę, a obok niej przycisk - naciśnij go, a następnie wysuń szufladę z gabloty. Umieść w niej chip, wsuń ją, a następnie podejdź do panelu stojącego przed gablotami.

Wykorzystaj joystick, by nakierować laser. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wykorzystaj joystick, by nakierować laser.

Złap za "joystick" leżący na biurku i przy jego pomocy skieruj laser w prawo, na płytkę, która została właśnie wsadzona na szufladę. Gdy laser będzie na środku chipu, puść joystick i naciśnij guzik "Dispense Gel". Poczekaj, aż operacja się zakończy, wyciągnij chip i wsadź go z powrotem do gabloty, z której poszedł dym. Naciśnij ponownie przycisk, a gdy gablota się otworzy, zbierz słoik z Structure Gel. Wróć teraz do lokacji "Containment Room" (tam gdzie rozwiązywana była zagadka).

Battery Pack

W szufladzie leży nagranie. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
W szufladzie leży nagranie.

Stojąc przy terminalu, skieruj się w prawo, przez wejście "South Hall F1". Wejdź do pomieszczenia na wprost (Hydrophonics) i wysuń szufladę obok biurka stojącego po lewej stronie. Wewnątrz jest nagranie do odsłuchania. Wyjdź teraz do korytarza, skręć w lewo, a następnie wejdź do "South Stairwell". Wejdź po schodach, skręć w prawo, a następnie wejdź do środka "Containment F2".

I kolejny poziom odblokowany. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
I kolejny poziom odblokowany.

Podejdź do terminala, wciśnij przycisk "Upper", a następnie "Override", by otworzyć wszystkie pomieszczenia na tym piętrze. Idź teraz przez drzwi po prawej stronie, do "Power Room". Teraz skręć do pomieszczenia po lewej stronie, gdzie czekać będzie nowy rodzaj wroga. Kontynuuj przed siebie, aż dojdziesz do miejsca, w którym stał będzie nieprzyjaciel.

Gdy wróg jest w takiej pozycji, oznacza to, że za kilka sekund zaatakuje - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry

Gdy wróg jest w takiej pozycji, oznacza to, że za kilka sekund zaatakuje.

Gdy się zbliżysz, wróg zmieni nieco postać. By nie zostać błyskawicznie zaatakowanym, musisz podejść wroga od lewej strony, chowając się za regałami. Poruszaj się bardzo powoli, a gdy będziesz wystarczająco blisko, otwórz szafkę znajdującą się przy nieprzyjacielu, zbierz Battery Pack ze środka, a następnie rzuć się sprintem do schodów.

Na wprost wejście prowadzące do East Stairwell. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na wprost wejście prowadzące do East Stairwell.

Musisz teraz wrócić do "Containment F2". Jeśli wróg zdołał cię zaatakować, udaj się do "West Hall", a następnie do "Dinning Hall", gdzie znajdziesz narośl, by się zregenerować. Jest tutaj także nagranie do odsłuchania. Gdy wszystko wykonasz, zejdź na dół, a następnie zlokalizuj przejście o nazwie "East Stairwell" (znajduje się w tym samym korytarzu, co schody, którymi dotarłeś na wyższe piętro)

Cortex Chip

Ostatni terminal służący do odblokowania pomieszczeń. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ostatni terminal służący do odblokowania pomieszczeń.

Gdy zbiegniesz schodami na dół, przejdź przez "Sec. Entrance", a następnie wejdź do "Containment FB". Podejdź do terminala, naciśnij "Lower", a następnie "Override", by otworzyć drzwi na tym poziomie. Gdy to zrobisz, skieruj się do przejścia po lewej stronie, a następnie do pomieszczenia na wprost - "Robot Repair Bay".

Rozwiązanie zagadki. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Rozwiązanie zagadki.

Podejdź do terminala na środku, gdzie czeka cię kolejna zagadka logiczna. By ją wykonać, musisz doprowadzić lasery z lewej strony, do odbiorników na dole. Musisz zrobić to tak, by laser na samej górze szedł do odbiornika po prawej, laser środkowy do odbiornika po środku, a ten na dole do odbiornika lewego - tak jak na zdjęciu wyżej. Gdy to zrobisz, z robota po prawej stronie wysunie się nagroda - Cortex Chip.

Nie waż się zatrzymywać! - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Nie waż się zatrzymywać!

Zbierz chip, wyjdź z pomieszczenia i skieruj się w lewo, gdzie znajdziesz narośl, komputer z kilkoma nagraniami, a także kilka kartek i fotografii. Wróć teraz na wyższe piętro, do "Containment F1", gdzie cały czas pojawia się dziwny upiór. Wejdź do "North Hall B", a następnie wyłącz latarkę i kucnij, gdyż jest tutaj wróg.

Sytuacja ta jest o tyle unikalna, ponieważ wróg zabije cię jednym atakiem, jeśli zdoła do ciebie dojść. Przekradnij się po cichu przez korytarz na prawo, nie wchodząc do "Medical Bay", gdzie siedzi potwór, a następnie wejdź przez drugie przejście, cały czas poruszając się "na kucaka". Gdy dojdziesz do tunelu prowadzącego do "Dive Room", wstań na nogi i biegnij - wróg i tak już wie gdzie jesteś. Gdy dobiegniesz do pomieszczenia, Catherine zamknie za tobą drzwi.

Zainstaluj wszystkie znalezione części w skafandrze. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Zainstaluj wszystkie znalezione części w skafandrze.

Gdy rozmowa pomiędzy Catherine i Simonem dobiegnie końca, zbliż się do skafandra, który leży w szafce "D", a następnie zainstaluj po kolei wszystkie znalezione przedmioty. Gdy to zrobisz, podejdź do terminala i zrestartuj całą procedurę, wciskając klawisz "Retry". Tym razem wszystko się uda. Odejdź od terminala i udaj się do małego pomieszczenia z fotelem po lewej stronie.

A tu rozwiązanie kolejnej zagadki. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
A tu rozwiązanie kolejnej zagadki.

Czeka cię tu kolejna zagadka - podejdź do terminala po prawej stronie. Twoim zadaniem jest nałożenie na siebie fal dźwiękowych. By to uczynić, ustaw:

  • Frequency na 1
  • Offset na 5
  • Amplitude na 7

Teraz wystarczy tylko wcisnąć "Lock Parameters" i usiąść na fotelu, by świadomość Simona została przeniesiona do nowego ciała.

Masz wybór - możesz zakończyć cierpienia klona Simona. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Masz wybór - możesz zakończyć cierpienia klona Simona.

Gdy odzyskasz kontrolę, wróć do fotela, na którym przed momentem usiadł bohater. Okazało się, że jego świadomość nie została przeniesiona, a skopiowana. Masz teraz wybór - możesz skazać klona Simona na życie w samotności, bądź skrócić jego cierpienia, opróżniając jego baterię z poziomu terminala, w którym była zagadka z dźwiękiem.

Jeszcze tylko jedno machnięcie i koniec etapu. - 16 - Stacja Omicron | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Jeszcze tylko jedno machnięcie i koniec etapu.

Niezależnie od wyboru, wróć do pomieszczenia, zabierz Omnitool, a następnie otwórz śluzę, która znajduje się obok szafek, w której był kombinezon. Wejdź do środka i otwórz drugą stronę za pomocą Omnitoola, by zakończyć ten etap.