Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Angry Birds Epic - poradnik do gry

Angry Birds Epic - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bomb | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic poradnik Angry Birds Epic

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Bomb

Bomb, przedostatni w kolejce do odblokowania, to wielki, czarny ptak. Jest to mieszanka postaci zadającej obrażenia i wspomagającej - sporo z jego umiejętności wzmacnia sojuszników, zmienia ich mechanikę działania, bądź osłabia wrogów. Kilka z umiejętności dostępnych dla jego klas uzależniona jest od maksymalnych punktów zdrowia - jeśli chcesz zmaksymalizować jego skuteczność, skup się właśnie na tym.

Bomb, jak reszta ptaków, posiada 5 klas postaci - Pirate, Cannoneer, Berserk, Cap'N i Sea Dog. Po użyciu na nim Rage Chilli, Bomb zadaje wszystkim przeciwnikom 150% obrażeń.

Klasa Pirate

Pirate

Dostępne umiejętności

Odblokowanie

Pummel - Bomb atakuje cel, zadając 100% obrażeń - Bomb | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic - Angry Birds Epic - poradnik do gry

Pummel - Bomb atakuje cel, zadając 100% obrażeń.

Arrr! - bomb wzmacnia wszystkie ptaki, zwiększając ich obrażenia o 25%. Efekt utrzymuje się przez 3 tury.

Dostępne od momentu gdy Bomb dołącza do twojej drużyny.

Wyjaśnienie

Pierwsza dostępna klasa dla tego wielkiego ptaka, choć jednocześnie nie wyróżniająca się niczym szczególnym. Jego atak nie posiada żadnych szczególnych właściwości oprócz zadawania średnich obrażeń. Jego druga umiejętność wydaje się być dużo ciekawsza - 25% bonus do zadawanych obrażeń jest zawsze mile widziany.

Niestety, na tle innych swoich klas (a szczególnie innych ptaków), ta klasa wypada bardzo słabo. Jego podstawowy atak nie daje żadnych korzyści, prócz zadawania średnich obrażeń, a sam Bomb nie jest nawet specjalnie wytrzymały, by rekompensować luki w zdolnościach ofensywnych jakimiś profitami w obronie. Sama aura, która zwiększa obrażenia o 1/4 jest dość dobra, ale to za mało, by zająć jedno z trzech miejsc w drużynie.

Zastosowanie: jeśli bardzo chcesz mieć go w drużynie, a nie masz innych jego klas, to wtedy możesz go wybrać. Jeśli cenisz sobie przede wszystkim skuteczność w walce, nawet nie rozważaj tego, by go mieć w drużynie, gdyż ta klasa jest bezużyteczna.

Klasa Cannoneer

Cannoneer

Dostępne umiejętności

Odblokowanie

Cover Fire - Bomb atakuje wskazany cel trzykrotnie, zadając za każdym razem 30% obrażeń - Bomb | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic - Angry Birds Epic - poradnik do gry

Cover Fire - Bomb atakuje wskazany cel trzykrotnie, zadając za każdym razem 30% obrażeń. Obrażenia celu są dodatkowo zmniejszone o 20% na 2 tury.

Counter - wskazany sojusznik kontruje ataki wroga własnymi, zadając przy tym 40% obrażeń. Efekt trwa 3 tury.

Do kupienia u Trenera w Limestone Great Cliffs za 250 Snoutlingów.

Wyjaśnienie

Pierwsza dodatkowa klasa dla Bomby, która jest już znacznie ciekawsza od podstawowej. Podstawowy atak jest co prawda nieco słabszy, lecz prócz zadawania obrażeń, obniża jeszcze skuteczność wrogich ataków na 2 tury, co przyda się w każdej sytuacji - szczególnie podczas walki z co mocniejszymi przeciwnikami. Druga umiejętność, Counter, pozwala zakląć sojuszniczego ptaka, przez co kontratakuje on przy każdym wrogim ataku, zadając średnie obrażenia.

Jedyną wadą, jeśli można to tak nazwać, jest to, iż kontra zadaje mniejsze obrażenia niż ataki Kanoniera - nie zawsze warto poświęcać turę, by zakląć któregoś sojusznika (bądź samą Bombę), czasem po prostu lepiej atakować, tym bardziej, że jego atak osłabia wroga.

Zastosowanie: klasa przydaje się zarówno podczas walki z mocniejszymi wrogami (dzięki zmniejszeniu skuteczności ataków przeciwnika), jak i gdy toczysz bój z masą słabszych wrogów - zwiększa się wtedy szansa, że zaklęty ptak zostanie zaatakowany, przez co wyprowadzi kontratak. Kanonier szczególnie przydatny jest gdy w twojej drużynie jest Red z klasą Avengera - po użyciu I Dare You! wszyscy wrogowie zaczną okładać go bez opamiętania, a on będzie wszystkie ataki kontratakował, co pozwoli ci zadawać całą masę obrażeń.

Klasa Berserk

Berserk

Dostępne umiejętności

Odblokowanie

Enrage - Bomb atakuje wskazany cel, zadając 85% obrażeń - Bomb | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic - Angry Birds Epic - poradnik do gry

Enrage - Bomb atakuje wskazany cel, zadając 85% obrażeń. Obrażenia są zwiększone o 1% na każde 2% naładowanego Rage Chilli.

Frenzy - wskazany ptak otrzymuje obrażenia w wysokości 15% maksymalnych punktów zdrowia. Jednocześnie, wszyscy wrogowie otrzymują takie same obrażenia.

Do kupienia u Trenera w Snowy Peak za 500 Snoutlingów.

Wyjaśnienie

Ciekawa klasa dla Bomby, u której obrażenia ataków zależą od kilku zmiennych. Podstawowy atak, Enrage, nie zadaje sam w sobie może gigantycznych obrażeń, lecz wraz ze wzrostem poziomu naładowania Rage Chilli rośnie skuteczność tego manewru. Gdy Rage Chilli naładowany jest do maksimum, umiejętność ta zadaje ponad 130% obrażeń. Z kolei Frenzy poświęca część punktów zdrowia sojusznika, by dotkliwie zranić przeciwników.

Niestety, klasa ta, mimo bardzo obiecujących umiejętności, cierpi z dwóch powodów. Pierwszym jest obowiązek posiadania naładowanego Rage Chilli, by atak Bomby miał jakąkolwiek siłę, co uniemożliwi ci aktywację specjalnych umiejętności twoich ptaków - jeśli ich użyjesz, obrażenia Berserkera drastycznie spadną. Drugim powodem jest fakt, iż by Frenzy było skuteczne, któryś z twoich ptaków musi mieć bardzo dużą pulę zdrowia - jeśli tak nie jest, atak będzie bardzo słaby.

Zastosowanie: z powodu wad przedstawionych powyżej, klasa ta ma bardzo wąskie zastosowanie, które jest ograniczone nie przez napotkanych wrogów, a przez twój styl gry i ilość punktów zdrowia twoich ptaków. Jeśli jesteś w stanie zafundować któremuś z twoich żołnierzy pokaźną ilość punktów HP, bierz Bersekera w ciemno - jeśli jest inaczej, zastanów sie nad zmianą.

Klasa Cap'N

Cap'N

Dostępne umiejętności

Odblokowanie

Raid - Bomba atakuje wskazany cel, zadając 90% obrażeń - Bomb | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic - Angry Birds Epic - poradnik do gry

Raid - Bomba atakuje wskazany cel, zadając 90% obrażeń. Dodatkowo, z celu ściągnięte są wszystkie pozytywne efekty.

Whip Up! - wskazany ptak odnosi obrażenia równe 10% jego maksymalnych punktów zdrowia, lecz w zamian otrzymuje 60% premię do zadawanych obrażeń. Efekt utrzymuje się przez 3 tury.

Do kupienia u Trenera w Northern Sea za 750 Snoutlingów.

Wyjaśnienie

Prawdopodobnie najmocniejsza klasa dostępna dla tego ptaka. Jego atak, Raid, pozwala, prócz zadawania dobrych obrażeń, zdjąć wszystkie pozytywne efekty z celu, co przyda ci się podczas walki z przeciwnikami potrafiącymi rzucać zaklęcia wspierające. Oprócz tego, jego umiejętność dodatkowa, Whip Up!, to najmocniejszy buff występujący w grze - co prawda trzeba poświęcić trochę punktów zdrowia, ale da się je zaraz przywrócić, a efekty zdecydowanie są tego warte.

Klasa ta nie ma praktycznie żadnych wad - może po za faktem, iż jego atak mógłby zadawać trochę większe obrażenia, ale przy dodatkowym efekcie, który oferuje, jest to zbędne.

Zastosowanie: jeśli chcesz mieć tego ptaka w drużynie, to tylko z klasą Cap'N. Jego umiejętności są nie do przecenienia - ataki przydadzą ci się na wścibskich wspomagaczy wroga, a jego Whip Up!, rzucony na odpowiedniego ptaka, pozwoli ci dosłownie roznieść wroga na strzępy, nawet za pomocą pojedynczego ataku.

Klasa Sea Dog

Sea Dog

Dostępne umiejętności

Odblokowanie

Hulk Smash - Bomba atakuje wybrany cel, zadając 125% obrażeń - Bomb | Ptaki i klasy postaci | Angry Birds Epic - Angry Birds Epic - poradnik do gry

Hulk Smash - Bomba atakuje wybrany cel, zadając 125% obrażeń. Obrażenia te zmniejszone są o 1% za każdy 1% brakujących punktów zdrowia.

Gang Up - zaklina wybranego ptaka, a jeśli cel zaatakuje któregoś wroga, Bomba natychmiast atakuje ten sam cel. Efekt trwa 2 tury.

Do kupienia u Trenera w Cobalt Plateaus za 275 Lucky Coin.

Wyjaśnienie

Ostatnia dostępna dla tego ptaka klasa jest równie skuteczna co poprzednio opisana, jednak jest pewien haczyk. Jego podstawowa umiejętność, Hulk Smash, zadaje bardzo duże obrażenia, jednak uzależniona jest od jego punktów zdrowia. Znacznie ciekawszą jest Gang Up, która pozwala Bombie zakląć wybranego ptaka - jeśli ten zaatakuje któregoś wroga, Bomba atakuje ten sam cel. Umiejętność trwa 2 tury, więc bez problemu można rzucać umiejętność co drugą turę na któregoś ptaka, bądź rzucać w każdej turze na inny cel - w ten sposób w każdej turze Bomba będzie atakował dwa razy.

Minusem i największym wrogiem tej klasy jest rzecz jasna utrata punktów zdrowia. Gdy pula jego zdrowia uszczupli się o połowę, obrażenia także spadną o połowę, przez co by był on skuteczny, musisz trzymać jego zdrowie na możliwie najwyższym poziomie.

Zastosowanie: Sea Dog przydaje się głównie wtedy, gdy nie walczysz z przeciwnikami z obrażeniami obszarowymi, ponieważ nie będziesz w stanie ochronić go przed utratą zdrowia (a co za tym idzie spadkiem obrażeń) i gdy masz w drużynie kogoś, kto może leczyć i kogoś, kto skupi na sobie uwagę wrogów (np. niektóre klasy Reda), przez co Bomba będzie zadawał pełne obrażenia. W innym wypadku nie ma sensu poświęcać miejsca na tą klasę - ryzyko spadku obrażeń jest zbyt wysokie.