Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tropico 5 w 10 prostych krokach

Tropico 5 w 10 prostych krokach

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Tropico 5 - Interfejs
Tropico 5 - Interfejs
Na górnej belce widnieje czas do końca kadencji jako gubernator, gdy jesteśmy w erze kolonialnej. Po jej zakończeniu i przejściu w erę Wojen światowych ukazuje się tutaj normalna data, poczynając od stycznia 1914 roku. Obok widnieją możliwości kontroli upływu czasu.
Na dolnej belce z kolei znajdują się informacje na temat funduszy - dalej możemy wydawać do limitu - 10.000 dolarów. Obok znajduje się liczba ludności wyspy oraz stopień zadowolenia mieszkańców z Twoich rządów.
Na minimapie widać całą wyspę, białymi kropkami są zaznaczone elementy widoczne poprzez mgłę wojny. No właśnie. Mgła wojny okrywa cała wyspę i na początku (czyli do czasu odkrycia Kompasu) widzisz tylko to, co odkryli twoi żołnierze podczas ekspedycji. Na mapie widnieje także aktualna era, w której się znajdujesz.
Te osiem ikon prowadzi do wszystkich ważnych okien interfejsu. Mamy tu menu budowania, przegląd wyspy i dynastii, możliwości wydawania dekretów i ogłoszenia konstytucji oraz zestawienie danych o wyspie - almanach.
Często różni ludzie będą mieli dla ciebie jakieś zadania do wykonania. Ich pomyślne zakończenie będzie skutkować przyrostem gotówki poparcia lub cennymi nagrodami rzeczowymi.
Okienko to pojawia się, kiedy na wyspie zdarzy się coś ważnego - na przykład wyburzenie wyeksploatowanej kopalni czy szybu naftowego. Dodatkowo wyświetlane są tu statystyki przypływających okrętów - ile płacisz za import, ile dostaniesz za eksport oraz ilu ludzi na nim przypłynęło.
Powiększ mapę

Poradnik do gry - 1. Interfejs w Tropico 5 Tropico 5 poradnik

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

Podstawowe informacje na temat wyspy i czasu – Na górnej belce widnieje czas do końca kadencji jako gubernator, gdy jesteśmy w erze kolonialnej. Po jej zakończeniu i przejściu w erę Wojen światowych ukazuje się tutaj normalna data, poczynając od stycznia 1914 roku. Obok widnieją możliwości kontroli upływu czasu.
Na dolnej belce z kolei znajdują się informacje na temat funduszy - dalej możemy wydawać do limitu - 10.000 dolarów. Obok znajduje się liczba ludności wyspy oraz stopień zadowolenia mieszkańców z Twoich rządów.

Minimapa – Na minimapie widać całą wyspę, białymi kropkami są zaznaczone elementy widoczne poprzez mgłę wojny. No właśnie. Mgła wojny okrywa cała wyspę i na początku (czyli do czasu odkrycia Kompasu) widzisz tylko to, co odkryli twoi żołnierze podczas ekspedycji. Na mapie widnieje także aktualna era, w której się znajdujesz.

Ikony działania – Te osiem ikon prowadzi do wszystkich ważnych okien interfejsu. Mamy tu menu budowania, przegląd wyspy i dynastii, możliwości wydawania dekretów i ogłoszenia konstytucji oraz zestawienie danych o wyspie - almanach.

Misje – Często różni ludzie będą mieli dla ciebie jakieś zadania do wykonania. Ich pomyślne zakończenie będzie skutkować przyrostem gotówki poparcia lub cennymi nagrodami rzeczowymi.

Podgląd – Okienko to pojawia się, kiedy na wyspie zdarzy się coś ważnego - na przykład wyburzenie wyeksploatowanej kopalni czy szybu naftowego. Dodatkowo wyświetlane są tu statystyki przypływających okrętów - ile płacisz za import, ile dostaniesz za eksport oraz ilu ludzi na nim przypłynęło.

Interfejs w grze jest trochę skomplikowany i opanowanie go zajmie ci zapewne trochę czasu. Informacje o wyspie zgromadzone są w wielu okienkach i zestawieniach. Wszystkie opierają się na znaczkach i odnośnikach.

Ikony działania

Ten pasek ze znaczkami zawiera wszystkie ważne opcje do zarządzania i kontroli twojej wyspy - Poradnik do gry - 1. Interfejs w Tropico 5 - Tropico 5 w 10 prostych krokach

Ten pasek ze znaczkami zawiera wszystkie ważne opcje do zarządzania i kontroli twojej wyspy.

Patrząc od lewej widnieją tu ikony: Budowania, Almanachu, Dynastii, Badań naukowych, Dekretów, Konstytucji, Szlaków handlowych i Przeglądu wyspy. Większość z nich jest omówiona w kolejnych rozdziałach poradnika.

Menu budowania jest także dostępne za pomocą prawego kliknięcia myszką, co jest wygodniejsze. Podzielone jest na kilkanaście kategorii takich jak Infrastruktura, Surówce, Przemysł, Mieszkania, Rozrywka itp.

Almanac zawiera wszystkie informacje statystyczno-demograficzno-ekonomiczne na temat wyspy. Są tu spisy ludności, zarówno pod względem wieku czy edukacji ale również sytuacji majątkowej czy zatrudnienia. Są także dane ekonomiczne i bilanse.

Ekran Dynastii, nowość w serii, zawiera informacje na temat członków twojego rodu. Mają oni różne umiejętności i można ich wykorzystać do poprawy wydajności budynków jako managerów. Dodatkowo mogą się zmieniać na stanowisku El Presidente, co pomaga, gdy jedna z postaci staje się nielubiana. Można teraz wykorzystywać pieniądze "osobiste", czyli z konta szwajcarskiego, do ulepszania zdolności członków naszej rodziny.

Badania naukowe, kolejna z nowości, pozwolą na wynalezienie sierpa, koła, papieru i innych pożytecznych technologii. Pozwoli to na budowę nowych budynków oraz awans po kolejnych szczeblach rozwoju. Nie wszystkie są dostępne od razu.

Dekrety, czyli dokumenty mające wpływ na całą wyspę, są stałym elementem życia i dyktat... prezydentury. Można dzięki nim zarówno ułatwić ludziom życie jak i utrudnić, spowodować że nasze rządy będą łatwiejsze lub wpływać na strumień pieniędzy "wyrwanych" z objęć kapitalizmu i "bezpiecznie zdeponowanych" na koncie w Szwajcarii. Także one są podzielone na cztery epoki, a część z nich wymaga odpowiednich budynków i technologii.

Konstytucja, czyli dokument w którym zapisuje się najważniejsze elementy ustroju państewka jakim jest Tropico. W każdej epoce możesz dołożyć trzy kolejne elementy konstytucji, jeśli je odkryjesz, oraz zmieniać jej zapisy w różnych okresach czasu.

Szlaki handlowe, czyli możliwość handlu z innymi nacjami jest kolejną nową rzeczą w grze. Kiedy zaczynasz grę, kupujesz licencję handlową, która pozwoli ci na wysyłanie swoich statków handlowych. Każdy kolejny port dodaje jeden taki statek. Co erę lista szlaków handlowych się zmienia i trzeba ustalać nowe.

Przegląd wyspy daje możliwości zbadania takich rzeczy jak żyzność gleby pod dane uprawy czy stopień bezpieczeństwa lub zasilenia w energię elektryczną.