Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gobliny (Goblin) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Gobliny (Goblin)

Gobliny to małe kreatury, lubujące się w zniszczeniu. Żyją głównie w jaskiniach, co zaowocowało umiejętnościami Nocne widzenie (Night Vision) (zasięg widzenia jednostek zwiększony o +2 w podziemiach) oraz Przedzieranie się przez jaskinie (Cave Crawling) (koszt poruszania się w podziemiach zredukowany o 2 punkty ruchu na każde posunięcie). Dodatkową umiejętnością jednostek Goblinów jest Chodzenie po mokradłach (Wetland Walking), redukująca wymaganą ilość punktów ruchu o 2 przy przesunięciu na mokradła (Wetland). Najmocniejszą jednak cechą tych małych stworzeń jest ochrona przed truciznami (40% Blight Protection). Gobliny lubią oczywiście tereny podmokłe (Wetlands).

Nazwa

Koszt rekrutacji (złoto)

Punkty życia

Punkty ruchu

Obrona (Defense)

Odporność na magię (Resistance)

Budowniczy (Builder)

60

55

28

8

8

Osadnik (Settler)

150

55

28

8

8

Łupieżca (Marauder)

50

35

28

9

8

Nadziewak (Skewer)

50

35

28

9

8

Żądlarz (Swarm Darter)

70

27

28

7

8

Niedotykalny (Untouchable)

50

30

28

8

8

Znachor (Blight Doctor)

60 (+ 20 mana)

31

28

9

11

Jeździec wargów (Warg Rider)

90

45

36

11

10

Chrząszcz (Big Beetle)

160 (+ 20 mana)

65

36

12

11

Główną wadą jednostek goblińskich jest ich niska ilość punktów życia. Rekompensują to jednak dobrymi umiejętnościami poszczególnych jednostek. Oddziały Łupieżców są niewidoczne w podziemiach dzięki umiejętności Maskowanie w jaskiniach (Cave Concealment), z kolei jednostka Niedotykalny cechuje się dobrym atakiem nie fizycznym (typu Poison) oraz cechą Spowoduj trujące osłabienie (Inflict Noxious Vulnerability) (jednostka traci 2 punkty odporności (Resistance)). Oddziały łuczników (Żądlarz), bardzo wrażliwe na atak, mogą jednak zadawać obrażenia fizyczne oraz obrażenia typu trucizna. Największą zaletą najlepszych jednostek Goblinów (Chrząszcz) jest całkowita odporność na trucizny oraz możliwość atakowania murów (Kruszenie murów (Wall Crushing)) i przedzierania się w podziemiach przez niedostępne dla innych jednostek tereny (Drążenie tuneli (Tunelling)).