Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Machinacje

Miejsce startowe. - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce startowe.

Warunki zwycięstwa:

1. Odzyskaj klejnot oscylacyjny

2. Edward nie może zginąć

3. Zabij zdrajców

a) Zabij Drugala

b) Zabij Gormsoga

c) Zabij Svengira

Odzyskaj klejnot oscylacyjny

Rozpoczynasz grę wyjątkowo z jednym miastem oraz twierdzą i dwoma (jak się okaże - czasowymi sojusznikami).Wybierając opcję dialogową "Can you assist me?", a następnie "Yes" sprawisz, że sojusznik wyśle wojska do obrony Twojego miasta, jednak w świetle późniejszych wydarzeń nie jest to wskazane. Zbierz wszystkie jednostki, również te z miasta, które (na razie) jest bezpieczne i oczyść okolicę. W posiadanym mieście natomiast rozpocznij budowę budynków umożliwiających rekrutowanie kolejnych jednostek oraz te podnoszące ich poziom.

Twierdza po zdobyciu której nastąpi przewrót w scenariuszu. - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Twierdza po zdobyciu której nastąpi przewrót w scenariuszu.

Kieruj się w kierunku zachodnim wytyczoną ścieżką, po drodze "czyszcząc" okolice oraz eksplorując grobowce (Tomb) i ruiny (Ancient Ruins). Po krótkiej wędrówce natrafisz na niepodległe miasteczko, które możesz wcielić do swojego imperium. Pozostań chwilę w okolicy i upewnij się, że dokładnie wyczyściłeś ją z wrogich jednostek, a następnie ruszaj drogą na południe, gdzie natrafisz na kolejne niezależne miasto, które również powinieneś wcielić w granice swego imperium. Poniżej osady znajdziesz twierdzę w kierunku której skieruj się WYŁĄCZNIE, gdy Twoje miasta będą zabezpieczone, a ich okolice oczyszczone z nieprzyjaciół. Na wschodzie znajdziesz jeszcze jedno miasto, którym możesz się zaopiekować. Przed zdobyciem twierdzy warto również posiadać dobra armię, którą będziesz mógł z marszu zaatakować pierwszego przeciwnika, jakim będzie Svengir. Gdy będziesz już gotowy zdobądź wrogą fortecę i przygotuj się na niespodziankę.

Zabij Svengira

Atak sojuszniczych wojsk. - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Atak "sojuszniczych" wojsk.

Cóż, Twoi dotychczasowi sojusznicy to zwykli zdrajcy, którymi musisz się zająć jednym po drugim. Po zdobyciu fortecy powinieneś więc wyruszyć dalej ze swoją armią, w stronę najbliższego rywala, jakim jest Svengir i jak najszybciej wyeliminować tego przeciwnika. Na początku zajmij więc pierwsze miasto, a po tym postaraj się oczyścić jego okolicę oraz skieruj swoje wojska na północny zachód. Cały czas pamiętaj o szkoleniu jednostek w podległych Ci miastach, a w tych leżących najbliżej wrogich osad również jednostek potrzebnych do przyszłego ataku. Pamiętaj, że najprawdopodobniej będziesz nękany przez ciągłe ataki nieprzyjaciela, a już na pewno na początku, tuż po zmianie sojuszy.

Stolica Svengira. - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Stolica Svengira.

W międzyczasie powinieneś dotrzeć do kolejnego miasta na północny zachód od pierwszego, które przejąłeś od Svengira. Ponownie, wciel je do swojego imperium, i kieruj się wciąż na zachód, do stolicy Twojego przeciwnika. Jeżeli opanujesz już sytuację i zabezpieczysz kolejne zdobycze terytorialne przyjdzie pora na ostateczną rozprawę z pierwszym z zdrajców. W tym celu zbierz odpowiednią armię, wraz z maszynami oblężniczymi i zaatakuj stolicę. Poruszaj się powoli, ale metodycznie, dzięki czemu unikniesz niespodziewanego ataku na jeszcze słabo bronione miasteczko. Po udanym szturmie na stolicę Svengira pora zwrócić swe oczy na północny wschód, gdzie czekają już na Ciebie kolejni przeciwnicy, którymi powinieneś być w stanie zająć się jednocześnie.

Zabij Drugala

Stolica Drugala - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Stolica Drugala

Miasta Drugala znajdziesz na wschodnim krańcu mapy. Powinieneś w tym rejonie posiadać swoje, już dobrze rozbudowane miasto, które będzie idealną bazą wypadową do zaatakowania przeciwnika. Pamiętaj o odpowiedniej ilości jednostek dystansowych oraz trebuszach. W miarę możliwości dostarcz również jednego z swoich bohaterów na pole bitwy, co znacząco zwiększy Twoje siły.

Zabij Gormsoga

Stolica Gormsoga. - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Stolica Gormsoga.

Tutaj sprawa jest bardzo podobna, jeśli nie identyczna, jak w dwóch poprzednich przypadkach - zbierz odpowiednią armię wyposażoną w machiny oblężnicze i ruszaj na północny wschód od swojego pierwszego miasta, które powinno być Twoja bazą wypadową. Jeżeli zdobędziesz miasto, a nie będzie w nim Twojego głównego antagonisty znajdziesz go w drugim z kolei mieście, które znajduje się na południe od zdobytej stolicy. Jeżeli masz wystarczającą armie ruszaj tam od razu. W innym wypadku zaczekaj, uzupełnij siły i spokojnie zadaj ostateczny cios.

Wskazówki

Wybuchający Spy Drone. - Machinacje | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Wybuchający Spy Drone.

1. Początkowe sojusze nie są trwałe. Powinieneś o tym pamiętać i maksymalnie wykorzystać czas, który masz. Upewnij się, że Twoje miasta są bezpieczne, dobrze się rozwijają oraz posiadają zalążki przyszłych armii ofensywnych. Nie śpiesz się więc ze zdobyciem twierdzy, po którym to zwycięstwie dotychczasowi sojusznicy Cię zdradzą. Jeśli będziesz poruszał się zbyt szybko w głąb mapy i błyskawicznie zdobędziesz wrogą fortecę, pozostawiając miasta niebronione i nierozwinięte nie masz co liczyć na błyskawiczne zwycięstwo (jeśli w ogóle). Gra najprawdopodobniej strasznie się wydłuży, a Ty będziesz zajęty bieganiem po mapie i odbijaniem swoich miast, zamiast atakowaniem przeciwników.

2. W razie potrzeby szybkiego przywołania wojska do obrony miasta, najczęściej nowo zdobytego, w obliczu oblegającej armii użyj czaru strategicznego Milicja obywatelska (Raise Militia). Sprawia on, że w wybranym mieście pojawi się sojusznicza jednostka, a miasto straci 100 ludzi (populacji). Nie licz jednak na jakąś silną jednostkę, jednak jeżeli nie będzie innej możliwości obrony to pamiętaj o tej opcji.

3. Nie śpiesz się ze zdobyciem wspomnianej już twierdzy. Uzupełnij jednostki w miastach, eksploruj mapę oraz przygotuj się na wymagające bitwy.

4. Armie przeciwników są dość liczne, jednak bardzo często dużo wrogich jednostek to Dron szpiegowski. Musisz wykorzystać na swoją korzyść wiedzę, jaką jest świadomość, że owe drony wybuchają po zniszczeniu, zadając całkiem konkretne obrażenia wszystkim pobliskim jednostkom. Postaraj się więc uruchomić reakcję łańcuchową, w której każdy kolejny Dron szpiegowski niszczy lub poważnie uszkadza inny, pobliski. Dzięki temu będziesz mógł zadać przeciwnikowi spore obrażenia, w odpowiednim momencie "detonując" wroga. Działa to jednak w obie strony - za wszelką cenę nie dopuść, aby owe maszyny zbliżyły się i otoczyły Twoje jednostki.

5. W końcowej fazie gry, gdy przeciwnikom zostanie po jednym mieście możesz podesłać już wszystkie jednostki do oblężenia i pozostawić miasta słabo bronione lub wcale. Prawdopodobnie nikt się nie przedrze, a jeśli nawet przeciwnik połakomi się na łatwy kąsek i rozdzieli swoje siły tym lepiej. Im mniej jednostek broni wrogiego miasta tym łatwiejsze okaże się oblężenie.