Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Thief - poradnik do gry

Thief - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zagrożenia czyhające na Garretta w mieście | Wizyty w mieście w Thief poradnik Thief

Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019

Zagrożenia czyhające na Garretta w mieście

Uważaj na przeciwników z pochodniami i lampami naftowymi - Zagrożenia czyhające na Garretta w mieście | Wizyty w mieście w Thief - Thief - poradnik do gry
Uważaj na przeciwników z pochodniami i lampami naftowymi

Tak jak już wspomniałem na poprzednich stronach tego rozdziału większość spośród przemierzanych dzielnic miasta jest pilnowanych przez wartowników. Co więcej, Garrett bardzo często ma do czynienia nie z pojedynczymi strażnikami, tylko z grupami dwóch, trzeciej lub nawet czterech przeciwników. Podobnie jak w przypadku głównych rozdziałów kampanii proponuję dążyć do ciągłego pozostawania w ukryciu, unikając za wszelką cenę bezpośrednich konfrontacji. Dobrze jest też po wkroczeniu do każdej nowej lokacji poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z trasami przemarszu wartowników. Pozwoli ci to przede wszystkim zaoszczędzić na ciągłym wykorzystywaniu obiektów do rzucania do odwracania ich uwagi, albowiem wiedząc czego można się po nich spodziewać w zupełności wystarczy standardowe pozostawanie w cieniu połączone z okazjonalnym używaniem ślizgu (Swoop).

Ważną informacją jest to, że w miarę postępów w głównym wątku fabularnym gry rozmieszczenie i skład przeciwników w niektórych lokacjach ulega zmianom. Doskonałym przykładem może tu być południowa część Ulicy Baronów (Baron's Way South), albowiem w początkowej fazie gry jedna z głównych uliczek tej dzielnicy nie jest przez nikogo pilnowana. W kolejnych rozdziałach pojawia się tu z kolei para wartowników, wymuszając wolniejsze pokonywanie tej okolicy i chowanie się w zacienionych obszarach na lewo i na prawo od głównej ulicy. Na szczęście nie wszystkie tego typu zmiany są negatywne, gdyż przykładowo plac w pobliżu wieży zegarowej staje się bezpieczniejszą lokacją w końcowej fazie rozgrywki.

Uwaga - Jeśli Garrett zostanie zauważony to nie musisz automatycznie załadowywać ostatniego stanu gry, bo główny bohater może w prostszy sposób uciec wrogom aniżeli ma to miejsce w trakcie rozgrywania głównych rozdziałów kampanii. Wystarczy bowiem dotrzeć do jednego z przejść między lokacjami (np. bramy, okiennicy czy drzwi wejściowych do tawerny) i z niego skorzystać, nie tylko uchodząc z życiem ale i kończąc aktualny pościg.

Przykład mieszkania z aktywnymi pułapkami - Zagrożenia czyhające na Garretta w mieście | Wizyty w mieście w Thief - Thief - poradnik do gry
Przykład mieszkania z aktywnymi pułapkami

Wrogo nastawione postacie to nie jedyne zagrożenie o jakim musisz pamiętać w trakcie eksploracji miasta. Praktycznie każda z badanych dzielnic jest kilkupoziomowa, tak więc w zależności od upodobań możesz na przykład przemierzać nisko położone kanały, pozostawać na głównych uliczkach czy wybierać górne kładki oraz dachy budynków. Częsta zmiana położenia jest wskazana, ale musisz unikać upadków z dużych wysokości, gdyż mogą one poważnie zranić lub przyczynić się do natychmiastowej śmierci głównego bohatera. Z dachów i górnych balkoników najlepiej jest więc schodzić z użyciem drabin oraz zeskakiwać tylko w tych miejscach gdzie niżej położona platforma nie jest wyraźnie oddalona. Dobrze jest ponadto zainwestować w ulepszenie wyposażenia bohatera zwiększające bezpieczny dystans zeskoku.

Garrett może zaglądać do wnętrz wybranych budynków miasta, czy to w ramach zaliczania pobocznych zleceń czy z własnej inicjatywy. Jest to oczywiście jak najbardziej wskazane, gdyż w wielu budynkach znajdują się cenne przedmioty i możesz ponadto odnaleźć alternatywne przejścia. Warto jednak pamiętać o tym, że dostępu do części budynków bronią różnego rodzaju pułapki. Po wkroczeniu do każdego nowego pomieszczenia radzę więc dokładnie zbadać okolicę żeby przez przypadek nie uaktywnić jednej z nich.