League of Legends - poradnik do gry

Poradnik do gry League of Legends zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat tego tytułu. Znajdziesz w nim m.in. opisy dostępnych map, ról postaci, interfejsu, liczne porady odnośnie rozgrywki czy szczegółowe buildy do konkretnych bohaterów.

18 marca 2014Autor solucji: Qwert (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Poradnik do League of Legends to rozbudowane kompendium wiedzy na temat jednej z najpopularniejszych gier sieciowych na świecie - League of Legends - poradnik dla początkujących

Poradnik do League of Legends to rozbudowane kompendium wiedzy na temat jednej z najpopularniejszych gier sieciowych na świecie. Znajdziesz w nim zarówno informacje przydatne dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy. Szczegółowo opisano w nim m.in. wszystkie dostępne tryby gry, interfejs, role bohaterów, rodzaje postaci czy słowniczek często używanych pojęć. League of Legends to gra z gatunku MOBA stworzona przez amerykańską firmę Riot Games. Tytuł ten błyskawicznie zyskał olbrzymią popularność i stał się najpopularniejszą grą sieciową na świecie. Twórcy stale rozwijają swoje dzieło, dodając co kilka tygodni nowe postacie i wydając liczne patche. Rozpoczęcie zabawy w League of Legends nie jest jednak łatwe. Żeby uniknąć licznych i dotkliwych porażek, warto dobrze poznać zasady rządzące tym wymagającym tytułem. Wszystkie przydatne informacje znajdziesz w niniejszym poradniku.

W poradniku do League of Legends znajdziesz m.in.:

  • opis rozgrywki na wszystkich dostępnych mapach
  • porady odnośnie konkretnych ról
  • opis bohaterów polecanych na start
  • informacje na temat interfejsu i klienta gry
  • szczegółowe poradniki do bohaterów

League of Legends - poradnik do gry

Poradnik do gry

League of Legends - poradnik dla początkujących

Poradnik dla początkujących do gry League of Legends zawiera wszystkie niezbędne informacje, żeby rozpocząć zabawę w świecie Runeterry. Znajdziesz w nim szczegółowe informacje na temat interfejsu gry, map, rozgrywki czy polecanych bohaterów.

League of Legends - graj jak pro - poradnik do gry

W poradniku „graj jak pro” do gry League of Legends, znajdziesz informacje m.in. na temat last hitowania, tworzenia drużyny czy walki o smoka lub barona. Znajdziesz również liczne porady odnośnie kontrolowania wizji czy poruszania się po mapie.

League of Legends - poradnik TOP Lane

Poradnik do LoLa zatytułowany Top Lane został w pełni poświęcony górnej alejce mapy Summoner’s Rift. Dowiesz się z niego jak grać na górnej linii i jakiego bohatera wybrać. Poznasz również najpopularniejsze zestawy run oraz specjalizacji.

Aatrox - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Aatrox z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem na TOPie lub w dżungli. W tekście znajdziesz m.in. opis run, umiejętności, przedmiotów czy popularnych przeciwników na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Ashe - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Ashe z LoLa zawiera wiele porad dla osób, które chciałby się nauczyć grać tym specyficznym AC Carry. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, specjalizacji, przedmiotów, run czy dobrze współpracujących supportów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Blitzcrank - build i poradnik - LoL

Poradnik do Blitzcranka z gry Leage of Legends zawiera m.in. szczegółowy opis umiejętności, proponowany wybór specjalizacji, run i przedmiotów, informacje na temat przeciwników na linii oraz liczne porady dla początkujących i zaawansowanych graczy.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Caitlyn - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Caitlyn z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. opis run, umiejętności, przedmiotów, specjalizacji czy listę odpowiednich supportów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Dr. Mundo - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Dr. Mundo z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym bohaterem. W tekście znajdziesz m.in. informacje na temat polecanych run oraz przedmiotów czy kolejności wyboru umiejętności.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Evelynn - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Evelynn z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. opis run, umiejętności, przedmiotów czy porady dotyczące rozgrywki.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Ezreal - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Ezreala z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które chciałyby się nauczyć grać tym bohaterem, zarówno jako AD, jak i AP Carry. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, run czy przedmiotów, również dla Blue Ezreala.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Janna - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Janny z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które chciałby rozpocząć zabawę tym bohaterem w League of Legends. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, run, przedmiotów, specjalizacji czy porady odnośnie gry na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Jax - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Jaxa z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby rozpocząć zabawę tym bohaterem w Jungli lub na TOPie. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, przedmiotów, specjalizacji czy porady odnośnie rozgrywki.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Jinx - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Jinx z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. opis run, umiejętności, przedmiotów, specjalizacji czy listę odpowiednich supportów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Kha'Zix - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Kha'Zix z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby rozpocząć zabawę tym bohaterem. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, przedmiotów, specjalizacji czy porady odnośnie gry na linii czy w dżungli.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Lee Sin - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Lee Sin z LoLa zawiera wiele porad dla osób, które chciałby się nauczyć grać tą ciężką w opanowaniu postacią z League of Legends. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, specjalizacji, przedmiotów, run czy porady dotyczące gry.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Leona - build i poradnik - LoL

Poradnik do bohaterki o imieniu Leona z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby rozpocząć zabawę tą postacią. W tekście znajdziesz m.in. opis zdolności czy run, build oraz postacie dobrze współpracujące z Leoną na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Lissandra - build i poradnik - LoL

W poradniku do Lissandry z gry Leage of Legends znajdziesz m.in. szczegółowy opis umiejętności, proponowany wybór run, przedmiotów i przedmiotów, informacje na temat przeciwników na linii oraz liczne porady dla początkujących i zaawansowanych graczy.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Lucian - build i poradnik - LoL

W poradniku do postaci Luciana z LoLa znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dla osób, które chciałby się nauczyć grać tym bohaterem. Poradnik zawiera m.in. opis umiejętności, specjalizacji, przedmiotów, run i porady dotyczące polecanych suportów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Lulu - build i poradnik - LoL

W poradniku do postaci Lulu z LoLa znajdziesz najważniejsze informacje na temat gry tym herosem, zarówno w roli supporta, jak i AP carry . Poradnik zawiera m.in. opis umiejętności, run, przedmiotów, specjalizacji czy porady dotyczące gry na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Lux - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Lux z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które chciałby się nauczyć grać tym bohaterem w League of Legends. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, run, przedmiotów, specjalizacji czy porady dotyczące gry na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Morgana - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Morgany z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby rozpocząć zabawę tą postacią na pozycji Supporta lub AP Carry. W tekście znajdziesz m.in. opis zdolności czy run, build oraz postacie dobrze współpracujące.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Nami - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Nami z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. informacje na temat polecanych run oraz przedmiotów czy listę odpowiednich towarzyszy na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Nasus - build i poradnik - LoL

W poradniku do postaci Nasusa z LoLa znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby nauczyć się grać tym bohaterem. Poradnik zawiera m.in. opis umiejętności, run, przedmiotów, specjalizacji czy porady dotyczące gry na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Nidalee - build i poradnik - LoL

W poradniku do postaci Nidalee z LoLa znajdziesz najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby się nauczyć grać tym bohaterem. Poradnik zawiera m.in. opis umiejętności, specjalizacji, przedmiotów, run, czy porady dotyczące przeciwników na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Quinn - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Quinn z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. opis run, umiejętności, przedmiotów, specjalizacji czy listę odpowiednich supportów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Riven - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Nami z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. informacje na temat polecanych run oraz przedmiotów czy listę odpowiednich towarzyszy na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Shen - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Shen z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które pragną zacząć grać tym herosem. W tekście znajdziesz m.in. opis specjalizacji, umiejętności, przedmiotów czy listę najpopularniejszych przeciwników na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Shyvana - build i poradnik - LoL

W poradniku do postaci Shyvany z LoLa znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dla osób, które chciałby się nauczyć grać tym bohaterem. Poradnik zawiera m.in. opis umiejętności, run, przedmiotów, specjalizacji czy porady dotyczące gry na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Thresh - build i poradnik - LoL

W poradniku do postaci Thresha z LoLa znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby się nauczyć grać tym bohaterem. Poradnik zawiera m.in. opis umiejętności, run, przedmiotów, specjalizacji czy porady dotyczące gry na linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Vayne - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Vayne z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym czempionem. W tekście znajdziesz m.in. opis specjalizacji, umiejętności, przedmiotów czy listę odpowiednich supportów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Vi - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Vi z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji i porad dla osób, które chciałyby się nauczyć grać tym bohaterem. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności oraz run, build przedmiotów oraz specjalizacji czy liczne porady dotyczące rozgry

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Wukong - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Wukong z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które pragną rozpocząć zabawę tym bohaterem. W tekście znajdziesz m.in. opis run, umiejętności, przedmiotów czy ogólnego sposobu gry Wukongiem.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Xin Zhao - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Xin Zhao z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które chciałyby nauczyć się grać tym bohaterem, zarówno na górnej linii (TOP), jak i w dżungli. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, run czy przedmiotów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Yasuo - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Yasuo z LoLa zawiera najważniejsze informacje dla osób, które chciałyby rozpocząć zabawę tym bohaterem. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, przedmiotów, specjalizacji czy porady odnośnie gry na środkowej oraz górnej linii.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Zac - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Zaca z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które chciałyby się nauczyć grać tym bohaterem, zarówno na górnej linii (TOP), jak i w dżungli. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, run czy przedmiotów.

Zobacz Poradnik

Poradnik do gry

Ziggs - build i poradnik - LoL

Poradnik do postaci Ziggs z LoLa zawiera wiele przydatnych informacji dla osób, które chciałyby się nauczyć grać tym bohaterem na środkowej linii. Znajdziesz w nim m.in. opis umiejętności, run, specjalizacji czy polecanych przedmiotów.

Zobacz Poradnik
League of Legends - poradnik dla początkujących
League of Legends - graj jak pro - poradnik do gry
League of Legends - poradnik TOP Lane
Aatrox - build i poradnik - LoL
Ashe - build i poradnik - LoL
Blitzcrank - build i poradnik - LoL
Caitlyn - build i poradnik - LoL
Dr. Mundo - build i poradnik - LoL
Evelynn - build i poradnik - LoL
Ezreal - build i poradnik - LoL
Janna - build i poradnik - LoL
Jax - build i poradnik - LoL
Jinx - build i poradnik - LoL
Kha'Zix - build i poradnik - LoL
Lee Sin - build i poradnik - LoL
Leona - build i poradnik - LoL
Lissandra - build i poradnik - LoL
Lucian - build i poradnik - LoL
Lulu - build i poradnik - LoL
Lux - build i poradnik - LoL
Morgana - build i poradnik - LoL
Nami - build i poradnik - LoL
Nasus - build i poradnik - LoL
Nidalee - build i poradnik - LoL
Quinn - build i poradnik - LoL
Riven - build i poradnik - LoL
Shen - build i poradnik - LoL
Shyvana - build i poradnik - LoL
Thresh - build i poradnik - LoL
Vayne - build i poradnik - LoL
Vi - build i poradnik - LoL
Wukong - build i poradnik - LoL
Xin Zhao - build i poradnik - LoL
Yasuo - build i poradnik - LoL
Zac - build i poradnik - LoL
Ziggs - build i poradnik - LoL

Komentarze do League of Legends - poradnik do gry:

komentarze czytelników

berial6  2013-09-27 - 17:49

XyrteC  2013-09-27 - 18:22

League Of Legends samo w sobie jest bardzo dobrą grą, jednak wrażenie często psuje jej toksyczna społeczność. W żadnej innej grze multiplayer'owej nie spotkałem się z aż tak wielką falą żali i wyzwisk jaka występuje w "lol'u".

kwiść  2013-09-27 - 19:15

@XyrteC Niestety podobnie jest w każdej grze MOBA. Gatunek ten zakłada, że 5 losowo dobranych osób będzie w stanie w trakcie kilku minut rozdzielić między siebie role i współpracować przez całą grę. Jeśli dodamy do tego fakt, że jeden słabszy gracz może zaprzepaścić szansę na zwycięstwo całej drużyny, a mecz można przerwać dopiero po 20 min, to otrzymamy prawdziwą mieszankę wybuchową. Trzeba się do tego przyzwyczaić, albo grać tylko ze znajomymi ;) Mam nadzieję, że nasz poradnik pomoże przynajmniej części nowych osób lepiej poznać zasady LoLa, przez co będą mniej narażone na wyzwiska ze strony flamerów. Osobiście polecam zwyczajnie ignorować takich trolli ;) Jeśli macie jakieś pomysły odnośnie naszych poradników do LoLa, dajcie znać w komentarzach. Na pewno okażą się pomocne :)

Bart2233  2013-09-27 - 19:53

kwiść-->Oficjalny termin dla ADC to obecnie Marksman, starzy wyjadacze z przyzwyczajenia korzystają dalej ze starej terminologii, ale warto to nadmienić. Trochę się spóźniliście z tym poradnikiem, może znajdzie się garstka graczy która z tego skorzysta heh.

Marcines18  2013-09-27 - 19:53

LoL jest bardzo fajną grą :) chyba że przegrywasz..heh

kwiść  2013-09-27 - 21:27

Zdziwilibyście się ile graczy dopiero zaczyna swoją przygodę z LoLem ;) @berial6 Buildów jest dużo, ale często są buildami i niczym więcej. W poradnikach do postaci staramy się poruszać różne kwestie, które przydadzą się również bardziej doświadczonym graczom: jak grać przeciwko konkretnym postacią? Jak grać przeciwko opisywanej postaci? Na czym skupiać się w poszczególnych fazach gry? Sam sporo kiedyś korzystałem z wielu różnych poradników i na każdej stronie zawsze czegoś brakowało. Mam nadzieję, że w naszych poradnikach zbierzemy większość przydatnych informacji. Nie wspominając już o tym, że nasze teksty są po polsku, co dla części osób może być przydatne :)

Bart2233  2013-09-27 - 21:37

kwiść-->Kiedyś taki poradnik byłby fajny, ale obecnie LOL ma pełny support po polsku, tutorial jest wymuszony i zawiera wszystkie przydatne informacje. Parcie i popyt jest głównie na content dla zaawansowanych graczy typu buildy, counterpicki, tips&tricks, strategie etc.

mnkh  2013-09-27 - 22:00

Jaki sens jest robienie pvradnikow do tak banalnej gry jak LoL? Gracze w tej grze to na prawde dno i wodorosty. Nic dziwnego ze jak lolki ida grac w dote2 to potrafią feedowac pierwsze 50 gier bez jakiekokolwiek rozeznania w swiecie moba

Soulcatcher  2013-09-27 - 23:00

Bardzo fajny poradnik, wreszcie mogę doczytać to czego nie wiem.

ProTyp  2013-09-27 - 23:43

Na Lux, jako że jest miderem, niebieskie runy pod M.res. są lepsze niż pod ap.

Codmarek  2013-09-28 - 12:44

Jak w taki chłam można grać?

Milka^_^  2013-09-28 - 12:48

Macie lolpro.com. Dla każdej postaci :)

GimbusomNIE  2013-09-29 - 12:20

Wpadłem przeczytać komentarze bo założyłem się sam ze sobą, że na bank będzie przynajmniej jeden, że dota2 jest dla pro a lol dla casual-i i wygrałem bo oczywiście znalazł się jakiś ślepy fanboj [8] , któremu nie szkoda czasu na takie bzdety - gratuluje :D A co do LoL-a - fajna gra tylko czat trzeba wyłączyć bo po 5 minutach nic innego nie robisz tylko się wyzywasz - zresztą nikt normalny nie gra na East EU bo tam tylko gimbusy i reszta frustratów :]

widelec256  2013-09-30 - 12:30

"Lane – Linia, alejka, których na mapie znajdują się trzy. Na liniach są rozmieszczone wierze (Turrety)"- błagam poprawcie tą wiarę bo aż kłuje w oczy...

thaalt  2013-10-01 - 23:42

Uzupełnijcie słowniczek o skróty, które pojawiają się dość często na czasie typu: re, oom, bd/backdoor, pull, taunt etc. Nowi mogą nie wiedzieć o co chodzi

kwiść  2013-10-02 - 21:04

@thaalt Dzięki za sugestię. Myślę, że zrobimy mały update :)

kwiść  2013-10-16 - 14:32

Słowniczek uzupełniony o nowe pojęcia :)

CrisElohell  2014-02-24 - 14:52

Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę! Masz dosyć elo hell ? Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy? Zapraszamy do naszej oferty [link] Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie. Serdecznie zapraszamy!

czopor  2014-05-30 - 15:01

Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?

Darth Father  2014-06-21 - 14:47

Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem. Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł. Napiszcie do mnie na email: krzysztoftokarskiporadnik@gmail.com żeby to ...