League of Legends - poradnik do gry

Poradnik do gry League of Legends zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat tego tytułu. Znajdziesz w nim m.in. opisy dostępnych map, ról postaci, interfejsu, liczne porady odnośnie rozgrywki czy szczegółowe buildy do konkretnych bohaterów.

22 kwietnia 2016Autor solucji: Qwert (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Poradnik do League of Legends to rozbudowane kompendium wiedzy na temat jednej z najpopularniejszych gier sieciowych na świecie - League of Legends - poradnik dla początkujących

Poradnik do League of Legends to rozbudowane kompendium wiedzy na temat jednej z najpopularniejszych gier sieciowych na świecie. Znajdziesz w nim zarówno informacje przydatne dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy. Szczegółowo opisano w nim m.in. wszystkie dostępne tryby gry, interfejs, role bohaterów, rodzaje postaci czy słowniczek często używanych pojęć. League of Legends to gra z gatunku MOBA stworzona przez amerykańską firmę Riot Games. Tytuł ten błyskawicznie zyskał olbrzymią popularność i stał się najpopularniejszą grą sieciową na świecie. Twórcy stale rozwijają swoje dzieło, dodając co kilka tygodni nowe postacie i wydając liczne patche. Rozpoczęcie zabawy w League of Legends nie jest jednak łatwe. Żeby uniknąć licznych i dotkliwych porażek, warto dobrze poznać zasady rządzące tym wymagającym tytułem. Wszystkie przydatne informacje znajdziesz w niniejszym poradniku.

W poradniku do League of Legends znajdziesz m.in.:

  • opis rozgrywki na wszystkich dostępnych mapach
  • porady odnośnie konkretnych ról
  • opis bohaterów polecanych na start
  • informacje na temat interfejsu i klienta gry
  • szczegółowe poradniki do bohaterów

League of Legends - poradnik do gry

Poradnik do gry

League of Legends - poradnik dla początkujących

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

League of Legends - poradnik TOP Lane

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

League of Legends - graj jak pro - poradnik do gry

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

League of Legends - Droga do golda w 10 krokach

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Magowie

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Wojownicy

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Wsparcie

Pobierz w PDF lub EPUB

Poradnik do gry

Strzelcy

Pobierz w PDF lub EPUB

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem League of Legends - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 22 kwietnia 2016.

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.09.2013 17:49
berial6
71
Donut Hole

27.09.2013 18:22
odpowiedz
XyrteC
27
Chorąży

League Of Legends samo w sobie jest bardzo dobrą grą, jednak wrażenie często psuje jej toksyczna społeczność.
W żadnej innej grze multiplayer'owej nie spotkałem się z aż tak wielką falą żali i wyzwisk jaka występuje w "lol'u".

27.09.2013 19:15
odpowiedz
kwiść
78
Generał

@XyrteC
Niestety podobnie jest w każdej grze MOBA. Gatunek ten zakłada, że 5 losowo dobranych osób będzie w stanie w trakcie kilku minut rozdzielić między siebie role i współpracować przez całą grę. Jeśli dodamy do tego fakt, że jeden słabszy gracz może zaprzepaścić szansę na zwycięstwo całej drużyny, a mecz można przerwać dopiero po 20 min, to otrzymamy prawdziwą mieszankę wybuchową. Trzeba się do tego przyzwyczaić, albo grać tylko ze znajomymi ;)

Mam nadzieję, że nasz poradnik pomoże przynajmniej części nowych osób lepiej poznać zasady LoLa, przez co będą mniej narażone na wyzwiska ze strony flamerów. Osobiście polecam zwyczajnie ignorować takich trolli ;)

Jeśli macie jakieś pomysły odnośnie naszych poradników do LoLa, dajcie znać w komentarzach. Na pewno okażą się pomocne :)

27.09.2013 19:53
odpowiedz
Bart2233
120
Peaceblaster

kwiść-->Oficjalny termin dla ADC to obecnie Marksman, starzy wyjadacze z przyzwyczajenia korzystają dalej ze starej terminologii, ale warto to nadmienić.

Trochę się spóźniliście z tym poradnikiem, może znajdzie się garstka graczy która z tego skorzysta heh.

27.09.2013 19:53
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

LoL jest bardzo fajną grą :) chyba że przegrywasz..heh

27.09.2013 21:27
odpowiedz
kwiść
78
Generał

Zdziwilibyście się ile graczy dopiero zaczyna swoją przygodę z LoLem ;)

@berial6
Buildów jest dużo, ale często są buildami i niczym więcej. W poradnikach do postaci staramy się poruszać różne kwestie, które przydadzą się również bardziej doświadczonym graczom: jak grać przeciwko konkretnym postacią? Jak grać przeciwko opisywanej postaci? Na czym skupiać się w poszczególnych fazach gry? Sam sporo kiedyś korzystałem z wielu różnych poradników i na każdej stronie zawsze czegoś brakowało. Mam nadzieję, że w naszych poradnikach zbierzemy większość przydatnych informacji. Nie wspominając już o tym, że nasze teksty są po polsku, co dla części osób może być przydatne :)

27.09.2013 21:37
odpowiedz
Bart2233
120
Peaceblaster

kwiść-->Kiedyś taki poradnik byłby fajny, ale obecnie LOL ma pełny support po polsku, tutorial jest wymuszony i zawiera wszystkie przydatne informacje. Parcie i popyt jest głównie na content dla zaawansowanych graczy typu buildy, counterpicki, tips&tricks, strategie etc.

27.09.2013 22:00
odpowiedz
mnkh
17
Konsul

Jaki sens jest robienie pvradnikow do tak banalnej gry jak LoL? Gracze w tej grze to na prawde dno i wodorosty. Nic dziwnego ze jak lolki ida grac w dote2 to potrafią feedowac pierwsze 50 gier bez jakiekokolwiek rozeznania w swiecie moba

27.09.2013 23:00
odpowiedz
Soulcatcher
188
back to DA:I

Bardzo fajny poradnik, wreszcie mogę doczytać to czego nie wiem.

27.09.2013 23:43
odpowiedz
ProTyp
77
work work

Na Lux, jako że jest miderem, niebieskie runy pod M.res. są lepsze niż pod ap.

28.09.2013 12:44
odpowiedz
Codmarek
9
Legionista

Jak w taki chłam można grać?

28.09.2013 12:48
odpowiedz
Milka^_^
147
Zjem ci chleb

Macie lolpro.com. Dla każdej postaci :)

29.09.2013 12:20
odpowiedz
GimbusomNIE
62
Pogromca Gimbusów

Wpadłem przeczytać komentarze bo założyłem się sam ze sobą, że na bank będzie przynajmniej jeden, że dota2 jest dla pro a lol dla casual-i i wygrałem bo oczywiście znalazł się jakiś ślepy fanboj [8] , któremu nie szkoda czasu na takie bzdety - gratuluje :D

A co do LoL-a - fajna gra tylko czat trzeba wyłączyć bo po 5 minutach nic innego nie robisz tylko się wyzywasz - zresztą nikt normalny nie gra na East EU bo tam tylko gimbusy i reszta frustratów :]

30.09.2013 12:30
odpowiedz
widelec256
36
Chorąży

"Lane – Linia, alejka, których na mapie znajdują się trzy. Na liniach są rozmieszczone wierze (Turrety)"- błagam poprawcie tą wiarę bo aż kłuje w oczy...

01.10.2013 23:42
odpowiedz
thaalt
41
Centurion

Uzupełnijcie słowniczek o skróty, które pojawiają się dość często na czasie typu: re, oom, bd/backdoor, pull, taunt etc. Nowi mogą nie wiedzieć o co chodzi

02.10.2013 21:04
odpowiedz
kwiść
78
Generał

@thaalt
Dzięki za sugestię. Myślę, że zrobimy mały update :)

16.10.2013 14:32
odpowiedz
kwiść
78
Generał

Słowniczek uzupełniony o nowe pojęcia :)

24.02.2014 14:52
odpowiedz
CrisElohell
1
Junior

Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!

30.05.2014 15:01
odpowiedz
czopor
60
Pretorianin

Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?

21.06.2014 14:47
odpowiedz
Darth Father
94
Dungeon Master

Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.

Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.

Napiszcie do mnie na email: krzysztoftokarskiporadnik@gmail.com żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.

23.10.2014 00:44
odpowiedz
yadin
81
Senator

Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin

12.07.2016 08:51
odpowiedz
1 odpowiedź
mruczek42
1
Junior

Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3

PS: Naprawdę dobre poradniki :)

02.08.2016 22:25
jozehym
1
Junior

Nie dajcie się zwieść ta strona TO JEDNE WIELKIE ZDZIERSTWO

post wyedytowany przez jozehym 2016-08-02 22:26:13
07.09.2016 22:41
odpowiedz
Hypnotic
0
Junior

Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.

Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]