Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

4 - Nie z tej ziemi | Misje - opis przejścia poradnik The Bureau: XCOM Declassified

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

4 - Nie z tej ziemi [Chapter IV: Not of This Earth]

Biuro? To zwykła chatka dla myśliwych. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Biuro? To zwykła chatka dla myśliwych.

Po rozpoczęciu misji idź przed siebie, przy ognisku odnajdując list myśliwego. Podążaj dalej jedyną możliwą ścieżką, aż dotrzesz do domku myśliwskiego (screen powyżej). Na ławce przed nim dostrzeżesz stronę z dziennika - to kolejna znajdźka. Zanim pójdziesz dalej, obróć się w lewo i odszukaj niepozorną ścieżkę pomiędzy krzakami. Prowadzi ona do niewielkiej jaskini, w której znajduje się fotografia, kolejna strona z dziennika oraz schemat zestawu skupienia taktycznego (który przyspiesza tempo odnowienia umiejętności, ale pogarsza celność broni).

Tak wygląda jaskinia ze
Tak wygląda jaskinia ze "skarbami".

Po wyjściu z jaskini przygotuj się na walkę - natrafisz na niewielki oddział kosmitów, składający się z Przybysza oraz dwóch Dronów. Zlikwiduj zagrożenie i powróć do znanego już domku myśliwskiego, tym razem mijając go od lewej strony. Po kilku chwilach dotrzesz do bajorka, przy którym stacjonuje Przybysz, Dron oraz Elitarny Przybysz. Ich eliminacja nie powinna zająć Ci więcej, niż kilka sekund - na tym etapie gry taka grupa nie stanowi prawie żadnego zagrożenia.

Elitarnego kosmitę warto podnieść , a Drona zniszczyć Strzałem krytycznym. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Elitarnego kosmitę warto podnieść , a Drona zniszczyć Strzałem krytycznym.

Po zabiciu przeciwników przejdź przez kałużę, likwidując pobliskie miny. Dalej czeka Cię dłuższa przechadzka, podczas której znajdziesz kolejną stronę z dziennika - na jednym z pali wspierających most. Kiedy dotrzesz do domku rybackiego nad morzem, przygotuj się do walki z trzema Dronami oraz Mutonem. W pierwszej kolejności zajmij się latadłami, w ten sposób uniemożliwiając leczenie wielkiej bestii. Zabić je możesz krótkimi seriami z karabinów i strzelb lub przy pomocy Strzału krytycznego.

Muton nie stanowi już większego zagrożenia. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Muton nie stanowi już większego zagrożenia.

Mutona możesz zabić przy pomocy pola plazmy (komandos), które potrafi wyeliminować przeciwnika w ciągu kilku sekund. Dobrym pomysłem jest też przywołanie sojuszniczego Silacoida (Carter) lub wezwanie ostrzału artyleryjskiego (agent zwiadu). Wieżyczka laserowa XCOM (inżynier) będzie co najmniej równie skuteczna. Jeśli brakuje Ci amunicji, rozejrzyj się po bokach lokacji - znajdziesz tam skrzynie z nabojami do broni laserowej.

Dookoła wala się sporo różnych broni - nie powinieneś narzekać na brak amunicji. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Dookoła wala się sporo różnych broni - nie powinieneś narzekać na brak amunicji.

Idź dalej, przeglądając okoliczne składowiska z bronią (na jednej z półek znajdziesz między innymi przylepne granaty [Sticky Grenade]). Następnie podejdź do panelu z lewej i po rozmowie z agentką Weaver nakaż jednemu z towarzyszy Cartera, aby zhakował zepsutą bramę. Następnie przygotuj się na walkę z całą armią obcych. W pierwszym rzucie pojawią się trzy Drony oraz gromadka Sectoidów (najpierw trzeba zająć się tymi pierwszymi), a potem kilku Przybyszy. Gdy ci ostatni zostaną w większości zlikwidowani, na plac boju wkroczy Sectopod, którego okrążenie może być w tym przypadku problematyczne (wszak dysponujesz tylko dwoma agentami). Optymalnym sposobem walki jest więc odwrócenie uwagi przeciwnika dzięki sojuszniczemu Silacoidowi (zdolność Cartera) i ciągłe ostrzeliwanie wroga z różnych pozycji - najlepiej od tyłu, gdzie ma słabszy pancerz.

Jeśli zabraknie Ci naboi, wycofaj się do bramy - zaraz przy niej znajduje się skrzynka z amunicją laserową, podobnie jak przy pierwszych obwarowaniach.

Agentką kierowała troska o brata - to on jest autorem dziennika. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Agentką kierowała troska o brata - to on jest autorem dziennika.

Po pokonaniu wszystkich wrogów przejdź przez odblokowaną właśnie bramę i wejdź do wielkiej fabryki. Kiedy dotrzesz do agentki Weaver, porozmawiaj z nią, a następnie przejdź na drugą stronę mostu (musisz go najpierw aktywować). W dalszych pomieszczeniach znajdziesz stację zaopatrzeniową, przy której możesz uzupełnić straty w amunicji.

Nie jest to może najprzydatniejszy zestaw, ale i tak warto go zdobyć. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Nie jest to może najprzydatniejszy zestaw, ale i tak warto go zdobyć.

Dalej dotrzesz do rozwidlenia dróg - skręć na nim w prawo i rozejrzyj się po strasznym pomieszczeniu, w którym obcy eksperymentują na ludziach. Na laboratoryjnej szafce po prawej dojrzysz schemat zestawu zwiększającego zasięg [Range Enhancer Pack], który zwiększa dystans, na jakim działają wszystkie umiejętności. W korytarzu obok znajdziesz kolejną stronę z dziennika Pete'a - kiedy do niej podejdziesz, w pomieszczeniu pojawią się dwaj Przybysze, których możesz łatwo zabić.

Po walce wróć do rozwidlenia ścieżki i tym razem skręć w lewo.

Likwidacja Fantomów to kwestia kilku sekund. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Likwidacja Fantomów to kwestia kilku sekund.

W dużym pomieszczeniu, do którego teraz dotarłeś, czeka Cię niełatwa walka z przeważającymi siłami wroga. Pod sklepieniem czają się dwaj Elitarni snajperzy, a poniżej przechadza się dwóch Fantomów, Elitarny Przybysz oraz zwykły Przybysz. Jako, że strzelcy wroga są dobrze ukryci i znajdują się bardzo daleko, raczej nie masz szans na ich szybkie wyeliminowanie. Z tej przyczyny cały swój wysiłek powinieneś skupić na Fantomach - jeśli zabijesz ich wystarczająco szybko, to nie zdążą użyć kamuflażu (tym samym uratujesz drużynę przed nieuchronnym oflankowaniem). Następnie zajmij się Elitarnym Przybyszem i Dronem, który w tym momencie pojawi się na miejscu walki. Następnie zmień pozycję na nico bliższą w stosunku do snajperów.

Drony trzeba zniszczyć zanim uleczą swoich sojuszników. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Drony trzeba zniszczyć zanim uleczą swoich sojuszników.

Kiedy większość przeciwników polegnie, do walczących wcześniej kosmitów dołączy niewielki oddział Przybyszy oraz Sectoidów. Priorytetowy cel w tej sytuacji stanowią jednak snajperzy, którzy dysponują największą siłą ognia. Warto podnieść jednego z nich i błyskawicznie rozstrzelać, drugim zajmując się w przerwie pomiędzy pomniejszymi potyczkami (z resztą obcych). Brakującą amunicję uzupełnisz w centrum pomieszczenia, korzystając ze skrzynki lub karabinów plazmowych porzuconych przez wrogów.

Zaskoczyć Fantoma od tyłu - to niełatwa sztuka. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Zaskoczyć Fantoma od tyłu - to niełatwa sztuka.

To nie ostatnie trudne starcie na tym etapie - za korytarzem znajduje się kolejne pomieszczenie, w którym czają się jeszcze silniejsi przeciwnicy. W pierwszej kolejności warto pozbyć się Fantoma oraz Tech Commandera - zlikwidowani od razu będą stanowić znacznie mniejsze wyzwanie. Pozostali przy życiu przeciwnicy, czyli Sectoidzi, stawią zdecydowany opór - wiedzą bowiem, że wejście Cartera do laboratorium to najzwyklejsza w świecie zasadzka.

Pole plazmowe pozwala na błyskawiczne zniszczenie pancerza wroga. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Pole plazmowe pozwala na błyskawiczne zniszczenie pancerza wroga.

Rzeczywiście - kiedy zabijesz kilku pierwszy przeciwników, za Tobą pojawi się wielki Muton oraz dwóch Sectoidów. Musisz często zmieniać pozycję, bo w przeciwnym wypadku zostaniesz otoczony. Likwiduj po kolei słabszych przeciwników, równocześnie osłabiając molocha - przyda się do tego Pole plazmowe, działko laserowe XCOM, ostrzał artyleryjski oraz sojuszniczy Silacoid. Musisz sobie poradzić bardzo szybko, bo w pewnym momencie na pole walki dotrą trzy Drony, które natychmiast uleczą Mutona. Jeśli nie udało Ci się zgrać w czasie, przestań interesować się najsilniejszym z wrogów i całą uwagę skup na irytujących latadłach. Brakującą amunicję uzupełnij przy kolumnie z zaopatrzeniem niedaleko wejścia oraz przy panelach komputerowych na końcu areny.

Smutny los Angeli i jej brata. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Smutny los Angeli i jej brata.

Po walce przejdź do pomieszczenia z agentką Weaver i ciałem Pete'a. Odłącz nieszczęśnika lub pozwól, aby zrobiła to Angela. Następnie wróć do sali, w której przed chwilą stoczyłeś walkę i skieruj swe kroki w lewo, przechodząc przez długi korytarz. Gdy dotrzesz do rozwidlenia dróg, ponownie skręć w lewo - w następnych pokojach znajdziesz fragment dziwnej książki oraz schemat zestawu kosiarza (zwiększa obrażenia zadawane ciężko rannym wrogom). Kiedy załatwisz tę sprawę, wróć do skrzyżowania i wybierz właściwą ścieżkę - czyli tę po prawej. Po drodze na Cartera napadną trzej Przybysze, których możesz spokojnie zabić.

Zgranie drużyny to podstawa sukcesu. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Zgranie drużyny to podstawa sukcesu.

W następnym pomieszczeniu czai się dwóch Przybyszy oraz jeden Elitarny Przybysz, których powinieneś szybko zlikwidować. Gdy rozpocznie się akcja, do pomieszczenia wbiegnie Tech Commander, wspierany przez kilku Sectoidów, Przybyszy oraz Silacoidów. Na szczęście możesz liczyć na pomoc agentki Weaver, która jest doskonałym strzelcem - korzystając z jej umiejętności możesz błyskawicznie likwidować wrogów (zacznij od wrogiego technika!). Gdy uporasz się z zagrożeniem, przyjrzyj się Plazmowemu karabinowi snajperskiemu [Plasma Sniper Rifle], który leży pośrodku pomieszczenia - jeśli nie posiadasz zwykłej snajperki, to jej ulepszona wersja z pewnością Ci się przyda. Wyposażony w ten sprzęt, udaj się na poszukiwanie Osi.

Tak wygląda komputer, który musisz wyłączyć. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Tak wygląda komputer, który musisz wyłączyć.

Kosmicznego arcyłotra spotkasz nieco dalej, za szeregiem korytarzy i mniejszych, pustych pomieszczeń. Gdy kosmita ujrzy Cartera, natychmiast otoczy się niezniszczalną osłoną i przywoła kilku Sectoidów oraz Przybyszy. Zlikwiduj pierwszą falę przeciwników, zwracając przy tym uwagę na następne zagrożenie - dwóch Fantomów, którzy spróbują okrążyć drużynę, a później Tech Commandera tworzącego wieżyczkę. Kiedy się z nimi uporasz, wejdź do dowolnego z pomieszczeń zasilających tarczę Osi i wyłącz znajdujący się tam komputer (screen powyżej). Do zwycięstwa pozostały jeszcze dwa!

Mutony zwabiaj przy pomocy dywersji i likwiduj atakami obszarowymi. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Mutony zwabiaj przy pomocy dywersji i likwiduj atakami obszarowymi.

W momencie dezaktywacji pierwszej z tarcz na placu boju pojawią się kolejni przeciwnicy: Fantomy, Przybysze, Dron oraz Muton. Na szczęście ponownie możesz liczyć na wsparcie agentki Weaver, której zabójcza umiejętność regeneruje się nadzwyczaj szybko. Zlikwiduj więc wszystkich przeciwników, oszczędzając przy tym na amunicji (którą możesz uzupełnić w pomieszczeniach zasilających tarczę Osi) i korzystając ze wszystkich przydatnych zdolności. Nie śpiesz się z wyłączeniem kolejnego komputera - najpierw uzdrów drużynę i odrób straty w wyposażeniu (nowi wrogowie pojawią się dopiero z chwilą dezaktywacji urządzenia).

Oś to twardy zawodnik - z łatwością unika ataków obszarowych. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Oś to twardy zawodnik - z łatwością unika ataków obszarowych.

Pokonaj wszystkich kosmitów, którzy pojawią się z chwilą wyłączenia drugiego z komputerów (Elitarny snajper, Fantom, Przybysze i nieco opóźniony Muton - eliminuj ich w tej kolejności), a następnie przejdź do trzeciego z urządzeń. Upewnij się, że posiadasz dość amunicji i zregenerowałeś wszystkie umiejętności - w razie czego możesz trochę poczekać oraz oszabrować pobliskie zwłoki. Kiedy będziesz gotowy, wyłącz ostatni z komputerów - teraz czeka Cię walka z Osią.

Agentka Weaver to prawdziwy as w rękawie podczas tej walki. - 4 - Nie z tej ziemi - Misje - The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry
Agentka Weaver to prawdziwy as w rękawie podczas tej walki.

posiada wytrzymałe osłony, potrafi się teleportować, strzela celnie i zabójczo, a do tego dysponuje bardzo silnym atakiem obszarowym, którym zadaje gigantyczne obrażenia wszystkim członkom drużyny. Podczas walki z nim nie należy korzystać z umiejętności działających na niewielkim obszarze, bo kosmita z łatwością ich uniknie, podobnie jak granatów (no chyba, że chwilę temu skorzystał z teleportacji - zdolność odnawia się co kilka sekund). Dużo lepszym rozwiązaniem jest natomiast przywołanie sojuszniczego Silacoida, wspieranego przez Drona (umiejętności Cartera) oraz nieustanne zasypywanie wroga pociskami agentki Weaver. Nie należy przy tym zapominać o jak najczęstszym uzdrawianiu drużyny i zachowaniu bezpiecznej odległości od przeciwnika.

Z chwilą klęski Osi misja zostanie zaliczona. Możesz już wracać do bazy.