Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza - poradnik do gry

Twierdza - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki poradnik Twierdza

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Źródła pożywienia

Sad jabłoni: kiedy stworzysz sad, drzewa jabłoni zaczynają rosnąć i rodzić owoce zanim przybędą robotnicy - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Sad jabłoni: kiedy stworzysz sad, drzewa jabłoni zaczynają rosnąć i rodzić owoce zanim przybędą robotnicy. Owoce są gotowe do zbiorów po mniej więcej trzech miesiącach. Rocznie możne się odbyć 4 do 5 zbiorów. Pracownicy sadu jednorazowo są w stanie dostarczyć 3 jednostki jabłek do spichlerza.

Najlepszy układ to sad posadzony bardzo blisko spichlerza lub naprzeciwko. Przy takim rozkładzie robotnicy mogą dostarczyć 2 razy po 3 jednostki jabłek z jednego zbioru. Jeśli sad jest daleko od spichlerza zachodzi niebezpieczeństwo, że robotnicy nie zdołają zebrać jabłek, dostarczyć i wrócić do sadu w porze kolejnych zbiorów. W takim razie drzewa zbrązowieją i cały zbiór będzie stracony.

Robotnicy potrafią zbierać jabłka także z sąsiednich sadów, więc jeśli macie wolnych ludzi wykorzystajcie ich do pomocy.

Zagroda bydła: krowy nie rodzą się i nie rosną dopóki do farmy nie przybędą robotnicy - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Zagroda bydła: krowy nie rodzą się i nie rosną dopóki do farmy nie przybędą robotnicy. Kiedy 3 krowy są dorosłe zaczynają cykl dawania mleka i sera. Pierwszy ser jest gotowy po około 5 miesiącach od przybycia robotników. Po takiej "rozgrzewce" cykl się skraca i na wyprodukowanie mleka i sera potrzeba już tylko 2 miesięcy. Za każdym razem do spichlerza można dostarczyć 3 jednostki sera. Jeśli krowia farma jest bardzo blisko spichlerza można dostarczyć nawet 18 jednostek sera rocznie. Oczywiście zwiększenie odległości sprawia, że dostaw jest mniej.

Należy pamiętać, że krowami zainteresowany jest wytwórca skórzanych zbroi. Kiedy zabierze jedną z nich, pozostałe dwie nie będą dawać mleka dopóki nie zostanie wyhodowana trzecia krowa.

Farma pszenicy: robotnik po przybyciu na farmę orze ziemię, sieje ziarno i czeka aż wyrośnie pszenica - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Farma pszenicy: robotnik po przybyciu na farmę orze ziemię, sieje ziarno i czeka aż wyrośnie pszenica. Kiedy zboże jest dojrzałe następują żniwa, a następnie dostawa 2 jednostek do składu. Pełny zbiór to 12 dostaw, w sumie 24 jednostki pszenicy. Cały proces (orka, siew i żniwa) zajmuje około 18 miesięcy. Podobnie jak w poprzednich wypadkach odległość od składu decyduje o ilości dostarczonego zboża. Trzeba uważać, bo jeżeli nie zbierzesz plonów w ciągu 24 miesięcy od posiania plony zostaną zmarnowane.

Farma chmielu: tak jak w wypadku pszenicy po przybyciu robotnika następuje orka, siew i żniwa - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Farma chmielu: tak jak w wypadku pszenicy po przybyciu robotnika następuje orka, siew i żniwa. Zebrane owoce są dostarczane do składu-1 jednostka za każdym razem. Pełny zbiór to 4 jednostki chmielu.

W tym wypadku oczekiwanie na plony, od momentu przybycia robotnika to 13 miesięcy. Zbiory, których nie zdążysz zebrać w ciągu 15 miesięcy można uznać za stracone.

Przetwarzanie żywności

Młyn: pracuje w nim 3 robotników, do których należy odbiór zboża ze składu (1 jednostka na robotnika) i dostarczenie go do młyna - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Młyn: pracuje w nim 3 robotników, do których należy odbiór zboża ze składu (1 jednostka na robotnika) i dostarczenie go do młyna. Po zmieleniu ziarna, otrzymana mąka wraca do składu (1 worek na robotnika). Jeśli młyn znajduje się w rozsądnej odległości od składu może wyprodukować rocznie 32 worki mąki rocznie.

Piekarnia: zużywa 1 worek mąki na 8 bochenków chleba - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Piekarnia: zużywa 1 worek mąki na 8 bochenków chleba. Na wypiek chleba potrzeba 2 miesięcy. Oczywiście w ten czas wliczam wędrówkę piekarza po mąkę powrót, a później dostarczenie gotowego wyrobu. Teoretycznie możliwe jest wyprodukowanie 32 bochenków chleba rocznie, ale praktycznie ta liczba jest zwykle dużo niższa.

Browar: przeciętnie browarnik potrzebuje około 4 miesięcy na przetworzenie 1 jednostki chmielu w beczkę piwa - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Browar: przeciętnie browarnik potrzebuje około 4 miesięcy na przetworzenie 1 jednostki chmielu w beczkę piwa.

Przemysł

Kamieniołom: kamieniołomy potrzebują 3 pracowników i produkują 30 jednostek kamienia rocznie - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Kamieniołom: kamieniołomy potrzebują 3 pracowników i produkują 30 jednostek kamienia rocznie. Gotowy kamień jest układany na składzie, który jednorazowo mieści 48 jednostek kamienia. Kiedy składowisko napełni się maksymalnie robotnicy zaprzestają pracy, aż kilka kamieni ubędzie.

Zaprzęg wołów: są potrzebne, aby dźwigać olbrzymi ładunek kamienia do składu - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Zaprzęg wołów: są potrzebne, aby dźwigać olbrzymi ładunek kamienia do składu. Robotnicy zatrudnieni przy zaprzęgu wędrują do najbliższego składu kamieni i zabierają jednorazowo 8 jednostek kamienia. Oczywiście im krótsza droga, tym dostawy kamienia są bardziej regularne.

Odkrywka smoły: zazwyczaj wyprodukowanie jednego dzbanka smoły trwa 2 miesiące - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Odkrywka smoły: zazwyczaj wyprodukowanie jednego dzbanka smoły trwa 2 miesiące. W odkrywce pracuje tylko jeden robotnik, więc zajmuje się zarówno wydobywaniem smoły, jak również jej dostarczaniem na składowisko. Dopiero po powrocie zajmuje się wydobywaniem następnej porcji smoły.

Kopalnia rud żelaza: w każdej pracuje dwóch robotników - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Kopalnia rud żelaza: w każdej pracuje dwóch robotników. Pierwszy zajmuje się wydobywaniem i przetapianiem rudy żelaza. Podczas gdy drugi dostarcza gotowy produkt na składowisko. Blok żelaza powstaje, co 2 miesiące. Jeśli drugi pracownik (dostawca) nie zdoła wrócić na czas, wtedy nadmiar bloków jest składowany na stercie (maksymalnie 8 bloków). Jeśli składowisko jest przepełnione górnik przestaje pracować, aż do momentu, kiedy jego kolega zdoła dostarczyć część produkcji na główne składowisko.

Drwal i drewno: drwale wycinają jedno drzewo i zabierają pień do swojej chaty - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Drwal i drewno: drwale wycinają jedno drzewo i zabierają pień do swojej chaty. Wtedy wracają i ścinają następne. Trwa do momentu ścięcia 3 drzew. Kiedy mają 3 pnie zabierają się do przetworzenia ich na deski. Kiedy uzyskają 12 desek zanoszą je do składu.

Ponieważ drwale pokonują dość duże odległości wytworzenie desek zajmuje około 3 miesięcy. Im dalej wędrują po drzewo tym dłużej trwa wykonanie desek. W grze występują cztery gatunki drzew: sosna, dąb, kasztanowiec i brzoza. Trzy pierwsze dają się przerobić na większą ilość desek niż ostatnia brzoza, więc wniosek jest chyba prosty.

Raz ścięte drzewo nie może odrosnąć. Las odrasta z nasion dojrzałych drzew. Przeciętnie, co dwa lata zaczynają się pojawiać młode drzewa. Zdarza się też, że las obumiera, drzewa tracą liście i po dwóch latach usychają (takie drzewa są ignorowane przez drwali). Jest to zjawisko zupełnie losowe i nie ma nic wspólnego z wiekiem drzew.

Produkcja na potrzeby armii

Warsztat łuczniczy: wyprodukowanie strzały to dwie jednostki drewna, więc ich producent musi odbyć dwie podróże do składu i przynieść deski - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Warsztat łuczniczy: wyprodukowanie strzały to dwie jednostki drewna, więc ich producent musi odbyć dwie podróże do składu i przynieść deski. Kiedy ma potrzebne materiały zabiera się do roboty. Wyprodukowanie strzały zajmie mu 2 miesiące. Później musi ją dostarczyć do zbrojowni.

Wyprodukowanie łuku trwa dokładnie tyle samo mimo tego, że potrzebna jest jeszcze jedna wyprawa do składu gdyż na łuk zużywane są 3 deski.

Warsztat grotniczy: powstają tu dwa rodzaje broni-włócznia i pika - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Warsztat grotniczy: powstają tu dwa rodzaje broni-włócznia i pika. Wykonanie włóczni to 1 miesiąc pracy. Rzemieślnik idzie do składu po deskę i z niej robi włócznię. Produkcja piki trwa o miesiąc dłużej gdyż potrzebne są dwie deski.

Warsztat kowalski: miecz i pałka wymagają 1 jednostki żelaza i 2 miesięcy pracy - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Warsztat kowalski: miecz i pałka wymagają 1 jednostki żelaza i 2 miesięcy pracy. Gotowa broń trafia do zbrojowni.

Warsztat garbarski: z 1 krowy można wytworzyć 3 komplety skórzanej zbroi - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Warsztat garbarski: z 1 krowy można wytworzyć 3 komplety skórzanej zbroi. Garbarz idzie do najbliższej farmy krów i zabiera krowę, z którą wraca do swego warsztatu. Zabija ją i zabiera się za przygotowanie zbroi. Na wyprodukowanie każdej zbroi potrzebuje dość sporo czasu, bo aż 3 miesięcy. Po wyprodukowaniu każdej zbroi zanosi ją do zbrojowni i dopiero po powrocie robi następną.

Warsztat płatnerski: na wytworzenie jednej zbroi potrzebna jest 1 jednostka żelaza - Budynki w Twierdza | Podstawy rozgrywki - Twierdza - poradnik do gry

Warsztat płatnerski: na wytworzenie jednej zbroi potrzebna jest 1 jednostka żelaza. Rzemieślnik idzie do składu bierze blok żelaza i wraca do swego warsztatu. Tam pracuje przez dwa miesiące, a po skończonej robocie zanosi zbroję do zbrojowni.