Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Twierdza - poradnik do gry

Twierdza - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja VIII - Handel z diabłem | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza poradnik Twierdza

Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019

Misja VIII: Handel z diabłem

Cele:

  1. zgromadź towary - 10 piwa
  2. wyeliminuj wszystkich wrogów

"Szpiedzy donieśli nam, że Szczur szukuje ostatni desperacki atak na nasze ziemie. Musisz znaleźć i opóźnić marsz jego armii. Nie mamy czasu, aby zaprowadzić zaciąg do wojska, ale diuk Beauregard (zwany Wężem) wspomoże nas znacznymi siłami, jeśli otrzyma od nas w zamian ładunek piwa. Kiedy pokonamy armie oblężniczą Szczura, Beauregard zgodzi się, abyśmy zagarnęli sąsiadujące z naszym terytorium ziemie Szczura. Uprawiaj więc chmiel i waż piwo, a później wyślij je Wężowi , ale strzeż się - nie łatwo będzie Ci zapanować nad własnymi poddanymi i nakłonić ich do pracy. Skorzystaj ze wszystkich środków, które masz do dyspozycji. Jeżeli zajdzie nawet taka potrzeba, możesz się nawet posunąć do okrucieństwa - armia Szczura musi zostać rozbita."

Strategia: " wybuduj umocnienia i chroń swoje farmy przed atakami przeciwnika. Po osłabieniu sił wroga wyślij drużynę pałkarzy, która w błyskawicznym tempie rozprawi się z machinami wojennymi."

Porady:

  1. "Tylko niewielka część gruntu nadaje się pod uprawy. Jeżeli zacznie Ci brakować żywności, skorzystaj z usług kupca, aby uzupełnić swoje zapasy.
  2. "Korzystanie z "Rzeczy przyjemnych" lub "Rzeczy przygnębiających" pomoże Ci rozwiązać wszystkie problemy z popularnością, bądź niską wydajnością pracy, jakie mogą Cię czekać."
Przyjrzyj się uważnie mapie, drzewa znajdują się w różnych, znacznie oddalonych od siebie miejscach, dlatego koło każdego postaw kilka, bądź jedną chatę drwala. Kolejną ważną sprawą jest zielona dolina (centralna część zdjęcia), tylko tam mogą stanąć farmy więc nie zagracaj tego miejsca innymi budynkami. - Misja VIII - Handel z diabłem | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry
Przyjrzyj się uważnie mapie, drzewa znajdują się w różnych, znacznie oddalonych od siebie miejscach, dlatego koło każdego postaw kilka, bądź jedną chatę drwala. Kolejną ważną sprawą jest zielona dolina (centralna część zdjęcia), tylko tam mogą stanąć farmy więc nie zagracaj tego miejsca innymi budynkami.

Na samym początku standard - wybuduj podstawowe budynki dające Ci minimalne bezpieczeństwo i utrzymanie. W tym celu postaw spichlerz (w miejscu wskazanym na zdjęciu, dzięki temu polanę dookoła zabudujesz piekarniami i browarami). Postaw około 8 chat drwali w różnych częściach mapy, blisko drzew (drewno najszybciej napływa i będziesz go mógł sprzedać dzięki czemu zdobędziesz potrzebne złoto do rekrutacji); dwie farmy (blisko siebie, bo teren pod uprawy jest bardzo skromny); kamieniołom i wóz zaprzęgowy obok niego. Na koniec wznieś zbrojownię i warsztaty (obydwa rodzaje, ale łuczniczych więcej), idealne miejsce wydaje się być to na zdjęciu, blisko magazynu, a nie koliduje z "fabryką jedzenia".

Swoją, startową garstkę żołnierzy odeślij z pod siedziby lorda w wschodnią część terenu, by ochronili poddanych przed atakami (pierwszy - skromny - nastąpi dość szybko), a kolejne nieco silniejsze co kilka minut.

Po zregenerowaniu surowców rozpocznij tworzenie sił zbrojnych, oraz zaopatrz ludność w żywność - Misja VIII - Handel z diabłem | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry

Po zregenerowaniu surowców rozpocznij tworzenie sił zbrojnych, oraz zaopatrz ludność w żywność. Stawiaj nowe farmy (w tym te, potrzebne do chmielu i piwa), piekarnie i młyn. Zwiększ także ilość warsztatów i dobuduj nowy kamieniołom wraz z wozem zaprzęgowym.

Kolejnym bardzo ważnym etapem jest wybudowanie muru i odgrodzenie się od ciągłego napływu wroga - Misja VIII - Handel z diabłem | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry

Kolejnym bardzo ważnym etapem jest wybudowanie muru i odgrodzenie się od ciągłego napływu wroga. Są trzy miejsca, z którego nieprzyjaciel może Cię zajść (zaznaczone na zdjęciu). Trzy odcinki palisady wznoś w takiej kolejności, w jakiej zaznaczyłem, dzięki temu łatwiej stworzyć strategię obronną.

Kiedy dolny odcinek jest już odgrodzony nieprzyjaciel ma tylko jedną drogę, zaatakować górą, dlatego w okolicach farm ulokuj włóczników, a łuczników na bramie. Strzały kieruj w łuczników wroga, a swoimi włócznikami niszcz każdego kto zapuści się za daleko.

Po zbudowaniu drugiego kawałka muru (nie ustawiaj na nim nikogo) oponent ma już tylko jedną drogę - środek. Idąc tamtym miejscem jest w zasięgu strzał z bramy, a włócznikami niszcz jak wcześniej, wszystkich którzy się za daleko wybiorą.

Gdy już powstanie trzeci odcinek umocnij go blankami i obsadź strzelcami, stamtąd mają zasięg do miejsca gdzie wróg się pojawia, i od razu możesz zacząć niszczyć go.

Kolejnym krokiem jest pogrubianie murów (szczególnie trzeciego i drugiego odcinka) oraz zwiększanie liczby łuczników (teraz obsadź również drugi odcinek). Pod murami od strony miasteczka ustawiaj nowych włóczników, jeśli wróg przedrze się przez palisadę wpadnie prosto w zasadzkę.

Między czasie rozpocznij produkcję piwa, postaw farmę chmielu i browarnie, by zebrać odpowiednią liczbę dla Węża (transport wyśle się samoczynnie).

Niedługo po wysyłce nadejdą obiecane posiłki, 20 łuczników i 20 włóczników - Misja VIII - Handel z diabłem | Kampania i misje dodatkowe w Twierdza - Twierdza - poradnik do gry

Niedługo po wysyłce nadejdą obiecane posiłki, 20 łuczników i 20 włóczników. Strzelców umieść na południowym wzgórzu, obok bramy (bo mury powinny być już wypełnione przez Twoich), a ludzi z dzidami ustaw pod murem (od strony miasta oczywiście) w miejscu gdzie jest najmniej żołnierzy.

Będąc tak przygotowanym ostatnia potyczka jest już tylko formalnością, wybij wszystkich strzałami. Nie sądzę by ktokolwiek doszedł do muru, a już niemożliwym jest by się przedarł przez niego. Priorytetowy ruch to atak na machiny oblężnicze, należy je zniszczyć zanim nie uszkodzą znacznie murów.

Zwycięstwo (czyt. zabicie wszystkich) kończy misję.