Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Walking Dead - poradnik do gry

The Walking Dead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wskazówki i informacje | Podstawy The Walking Dead The Walking Dead poradnik ,solucja

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Dialogi

Większość część gry spędzisz na rozmawianiu z innymi osobami. W znacznej większości przypadków będziesz musiał wybrać którąś z odpowiedzi, zanim skończy się czas (choć możesz po prostu zapauzować grę i wybrać na spokojnie). Jeśli się skończy, oznacza to automatyczny wybór opcji "milczenie". Czasami zdarzą się sytuacje, w których licznika czasu nie ma. Wtedy gra nie ruszy dalej, póki nie wybierzesz którejś z odpowiedzi.

Milczenie można wybrać samemu - to równie właściwy wybór co każda inna opcja, czasami wręcz najwłaściwszy, choć rzadko (nie ma znaczenia, czy czekasz na koniec czasu, czy wybierzesz opcję "..."). Jeśli nie chcesz milczeć, wybierz jedną z pozostałych odpowiedzi. W większości przypadków nie ma znaczenia, co wybierzesz - co najwyżej postać, z którą rozmawiasz, da ci inną odpowiedź, ale nie wpłynie to na przyszłe jej zachowanie.

Jednak jest sporo opcji, które taki wpływ mają - i właśnie one zostały wyszczególnione w poradniku w postaci tabelek lub w tekście czerwoną czcionką. Po wybraniu takiej mającej wpływ odpowiedzi gra powiadomi cię o tym (o ile włączyłeś odpowiednią opcję w ustawieniach gry, domyślnie powiadomienia są włączone). Zdarzają się również takie odpowiedzi, po których nie zobaczysz powiadomienia, a które wpłyną na to, co postać powie lub zrobi w późniejszej grze.

Znaczna większość różnic polega właśnie na tym, co postacie do ciebie mówią, a dokładniej - jak. Budowanie relacji z postaciami jest niezwykle istotną częścią gry i warto zdecydować się, po której stronie staniemy (a będzie to trzeba robić całkiem często) i pozostać konsekwentnym.

Są sytuacje, w których towarzysze są rozlokowani w różnych miejscach. Do każdego możesz podejść i porozmawiać z nim, lecz twoim głównym zadaniem będzie rozwiązanie jakiejś zagadki. W tych przypadkach nie uzyskujesz kilku możliwych odpowiedzi, z których możesz wybrać jedną, ale tematy rozmów, które można wybierać w dowolnej kolejności. Poznasz taką sytuację, jeśli ostatnią opcją będzie zakończenie rozmowy, czyli "Exit".

Czasami będziesz musiał - mówiąc dosłownie - "użyć jakiegoś przedmiotu na osobie". Masz dwie możliwości, a jedną z nich jest rozpoczęcie rozmowy i wybranie odpowiedniego tematu. Możesz także wybrać odpowiednią ikonę i wskazać postać.

Eksploracja, oglądanie przedmiotów i interakcja z nimi

Po rozmowach eksploracja, w tym oglądanie przedmiotów i wchodzenie z nimi w interakcję, to druga rzecz, na której spędzisz najwięcej czasu w grze. Warto tu nadmienić, że informacje na temat sterowania można znaleźć w menu ustawień (Controls).

Zacznijmy od poruszania się. Jedyną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę jest to, że czasami na jednym ujęciu kamery nie jesteś w stanie wykonać jakichś czynności. Dopiero po przejściu w jeden z "końców ekranu" - czyli lewo, prawo, głąb ekranu lub w stronę ekranu - ujęcie się zmieni. Pamiętaj o tym podczas eksploracji otoczenia. Jeśli ujęcie się nie zmieniło, oznacza to, że po prostu jest tam "niewidzialna ściana" i nie można dalej przejść. Czasami ujęcie zmieni się w taki sposób, abyś mógł lepiej obejrzeć jakiś ważny przedmiot.

Oglądanie przedmiotów jest czasami konieczne, aby pchnąć wydarzenia do przodu, np. trzeba obejrzeć jakiś przedmiot, żeby go potem użyć. Takie sytuacje zostały wyszczególnione w poradniku. Jednak w znacznej większości oglądanie przedmiotów jest opcjonalne, choć nierzadko dostarcza np. wskazówek do zagadki lub informacji o tle fabularnym. Oglądanie odpowiada ikonie oka.

Interakcja z przedmiotami jest o wiele ważniejszą czynnością. Możesz podnosić przedmioty lub próbować zrobić coś z tymi, których nie możesz podnieść (np. otwieranie drzwi). Wszystko to oznaczone jest ikoną ręki. Dodatkowo możesz używać przedmiotów na innych, wtedy wybierz kolejną z ikon odpowiadającą danemu przedmiotowi.

Aby porozmawiać z postacią, wskaż ją i wybierz ikonę dymka komiksowego, a potem zatwierdź właściwym przyciskiem. Niezwykle często rozmowa z jakąś postacią jest tym, bez czego nie popchniesz wydarzeń do przodu.

Akcje (Quick Time Events)

Są to te momenty w grze, w których możesz zginąć. Jeśli to się stanie, rozpoczniesz grę od poprzedniego zapisu. Początek takiego momentu został oznaczony słowami [POCZĄTEK AKCJI], zaś jego koniec - [KONIEC AKCJI].

W czasie akcji musisz wykonywać wskazane czynności. Może to być:

  • jak najszybsze wciskanie wskazanego przycisku;
  • jak najszybsze wciskanie wskazanego przycisku, a potem jednokrotne wciśnięcie kolejnego;
  • uderzanie lub strzelanie - wtedy pojawi się czerwony celownik;
  • jakakolwiek inna interakcja, w tym i uderzenie, i strzelanie, ale nie tylko - np. wzięcie przedmiotu z rąk innej osoby, zamknięcie drzwi, etc.
  • poruszanie się w odpowiednim kierunku (najczęściej wycofywanie się).

Trudne wybory

Każdy z epizodów ma pięć tzw. trudnych wyborów, w których musisz podjąć ważną decyzję. Niektóre mają wpływ na dalsze wydarzenia, dlatego warto się dobrze zastanowić. Najczęściej też trzeba to zrobić szybko (licznik czasu). Miej na uwadze to, że czasami nie wpłyniesz na zmianę wydarzeń - postać, która ma zginąć, i tak to zrobi, a ty możesz próbować ją uratować lub nie, ew. uratować inną - i to, co zrobiłeś, wpłynie na zachowanie innych osób.

Trudne wybory zostały wyszczególnione w poradniku za pomocą słów [TRUDNY WYBÓR]. Pod koniec każdego epizodu twoje decyzje zostaną podsumowane. Będziesz mógł zobaczyć, jak mają się one do wyborów innych graczy.

Należy też nadmienić, że w przeciwieństwie do większości gier, nie ma tu "dobrych" i "złych" wyborów. Jest to raczej zależne, z kim chcesz mieć dobre stosunki kosztem stosunków z inną postacią. Warto wiedzieć, że nie da się żyć dobrze i zgodnie ze wszystkimi.