Potwory

Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

28 lutego 2011Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Poniższa tabelka prezentuje listę wszystkich odmian nekromorfów, które można spotkać w trakcie gry. Zdecydowanie polecam się z nią zapoznać, zwłaszcza że w drugiej części dodanych zostało wiele nowych odmian potworów. Warto zaznaczyć, iż w dalszych rozdziałach poszczególne potwory mogą pojawiać się w silniejszych, elitarnych odmianach, co można zazwyczaj rozpoznać po ciemniejszym kolorze ich skóry.

Brute - Potwory - Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

Brute

Walki z tymi potworami pod wieloma względami mogą być traktowane jako potyczki z bossami, a to dlatego, że są one bardzo wytrzymałe i mogą zadawać poważne obrażenia. W trakcie walk z Brute'ami warto przede wszystkim używać stazy do spowalniania ich ruchów. Początkowo potwory te będziesz mógł atakować tylko od przodu, ale po dokonaniu upgrade'ów pojemnika stazy (dłuższy czas jej działania) także z boku i z tyłu. Niezależnie od miejsca ataku celuj w pomarańczowe gruczoły na ciałach Brute'ów, używając najlepszych dostępnych broni.

Crawler - Potwory - Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

Crawler

Na te małe stworki po raz pierwszy wpadniesz po dotarciu do przedszkola. Generalnie rzecz biorąc obowiązują tu zbliżone reguły jak w przypadku Exploderów, czyli nie możesz pozwolić Crawlerom na to żeby zbliżyły się do bohatera. Pilnuj się, bo z racji niewielkich rozmiarów tych potworów łatwo jest jakiegoś przegapić. Co ciekawe, gra pozwala na wykorzystywanie Crawlerów na swoją korzyść, gdyż po odstrzeleniu głowy możesz złapać resztę ciała z pomocą kinezy i użyć w formie granatu.

Cyst - Potwory - Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

Cyst

Stwory te bardziej pełnią rolę pułapek, aniżeli pełnoprawnych przeciwników, a to dlatego, że pozostają nieaktywne do momentu zbliżenia się do nich na niewielką odległość. Gra pozwala w takich sytuacjach na wybronienie się poprzez złapanie z użyciem kinezy wypluwanych przez nich kul energii, ale jest to bardzo ryzykowne. Nekromorfy Cyst polecam likwidować z większych odległości i z użyciem najsłabszych broni, pomagając sobie w ich lokalizowaniu wydawanymi przez nie dźwiękami.

Divider / Divider Spawn - Potwory - Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

Divider / Divider Spawn

Stwory te będziesz spotykał bardzo rzadko. Divider sam w sobie nie stanowi dużego zagrożenia, ale po tym jak zostanie zaatakowany rozpadnie się na kilka mniejszych pajęczych stworów, nazywających się Divider Spawn. Nekromorfy te warto atakować z użyciem słabszych broni (Pulse Rifle w zupełności wystarczy) i zachowując od nich bezpieczny dystans.

Exploder - Potwory - Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

Exploder

Explodery pojawiły się już w pierwszej części gry i tym razem również stanowią poważne zagrożenia. Najważniejszą informacją jest to, że należy celować w ich pomarańczowe gruczoły, wysadzając je w powietrze zanim zbliżą się do głównego bohatera. Najlepiej dokonywać tego w momencie gdy obok danego Explodera pojawią się inne nekromorfy. Do szybkiego lokalizowania Exploderów możesz wykorzystywać wydawane przez nie dźwięki.

Guardian - Potwory - Dead Space 2 - oficjalny polski poradnik do gry

Guardian

Podobnie jak w pierwszej części gry, potwory te stanowią poważne zagrożenie. Pamiętaj przede wszystkim o tym żeby nie zbliżać się do Guardianów, gdyż możesz wtedy zginąć i nie miałbyś na to żadnych wpływu. Uważaj też na wypluwane przez Guardiany odnóża, sprawnie je likwidując. Guardiany najłatwiej jest likwidować z pomocą min, granatów oraz wybuchowych pojemników. Jeżeli nie jest to możliwe, to pomagaj sobie stazą i celuj w macki odchodzącego od ich ciał.

Abonament dla Ciebie
zaloguj się
65%