Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

R.U.S.E. - poradnik do gry

R.U.S.E. - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE poradnik R.U.S.E.

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

[Niemcy] - W paszczę niedźwiedzia...

Legenda - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Legenda:

[1] - baza Alamo

[2] - baza Termopile

[3] - pierwszy skład zaopatrzenia

[4] - linia obrony bazy Termopile

[5] - składy zaopatrzeniowe i baza lotnicza Rosjan na północnym wschodzie

[6] - fabryka ciężkich czołgów

[7] - "opuszczona" baza zaopatrzeniowa

[8] - ośrodek tajnych broni

[9] - składy zaopatrzeniowe oraz radziecka baza

[10] - składy zaopatrzeniowe wraz z bazą

[11] - silnie broniony sztab główny

Przejmij sztab zanim zostanie zgromadzona określona liczba surowców

Bez względu na to, którą z czterech stron (Amerykanie, Francuzi, Brytyjczycy, Niemcy) wybierzesz, to zasadniczy przebieg misji nie ulegnie większym zmianom. Między poszczególnymi stronami istnieją pewne różnice, ale najważniejsze, że każda z nich posiada spadochroniarzy, którzy są niezbędni do wykonania tego zadania. Wszystko opiera się na błyskawicznych zrzutach komandosów, którzy muszą przejmować kluczowe pozycje, odcinając tym samym Rosjan od kolejnych dostaw. Podczas zrzutów warto stosować fortel "Blitz", który nie tylko ułatwi samolotom przelot nad silnie bronionymi pozycjami, ale również samym piechurom nada przysłowiowego "kopa" przydającego się w gorących sytuacjach.

Zaczynasz z dwoma bazami - na południowym wschodzie [1] jest ośrodek Alamo, natomiast nieco dalej na północny zachód od niego znajdują się Termopile [2] . W Alamo stwórz kilka oddziałów spadochroniarzy, zrzuć ich w okolicę pierwszego składu zaopatrzenia [3] , przejmij go, a resztę jednostek wyślij do lasu pod nim. Jest to świetna pozycja do niszczenia konwojów i cięższych oddziałów wroga (obrazek poniżej).

Następnie przenieś się szybko do Termopil, gdzie również stwórz parę jednostek desantowców i wyślij ich do małego lasu [4] na północy - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Następnie przenieś się szybko do Termopil, gdzie również stwórz parę jednostek desantowców i wyślij ich do małego lasu [4] na północy. Stanowi on dobry punkt do obrony przed piechotą i czołgami przeciwnika. Kolejnym krokiem jest stworzenie paru oddziałów spadochroniarzy w bazie Alamo i wysłanie ich do lotniczej bazy Rosjan na północnym wschodzie [5] . Nie kieruj jednak samolotów bezpośrednio nad cel, tylko najpierw poleć nimi nad wschodnią wyspę, a dopiero potem na północ (inaczej wpadniesz w ogień artylerii przeciwlotniczej). Po przeprowadzeniu desantu, jak najszybciej opanuj sztab i dwa lotniska (obrazek poniżej).

Następnie umocnij przyczółek stawiając przed budynkami bunkry przeciwpancerne oraz przeciwpiechotne - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Następnie umocnij przyczółek stawiając przed budynkami bunkry przeciwpancerne oraz przeciwpiechotne. Pozwoli ci to odeprzeć ewentualne kontrataki Rosjan (obrazek poniżej). Pamiętaj, że możesz ponadto szybko stworzyć na lotniskach samoloty szturmowe, które również ułatwią ci obronę. Po stworzeniu umocnień wybuduj na wschód od lotnisk trzy składy zaopatrzeniowe i sztab pomocniczy (oczywiście nie musisz tworzyć wszystkiego od razu), dzięki czemu zapewnisz sobie spory dopływ gotówki.

Podczas prowadzenia działań desantowych nie zapominaj o bazie Alamo - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Podczas prowadzenia działań desantowych nie zapominaj o bazie Alamo. Najlepszym sposobem na uchronienie jej przed wrogimi atakami jest stworzenie kilku jednostek przeciwlotniczych, a na wschodniej drodze wybudowanie umocnień przeciwpancernych i przeciwpiechotnych. Do lasu wprowadź oddziały zwiadowcze (zwiększa efektywny zasięg dział) z piechotą (tę warto umieścić na obrzeżach, skąd może skutecznie razić przeciwników). W ten sposób uchronisz się przed wrogimi atakami (obrazek poniżej) przeprowadzanymi ze sztabu głównego Rosjan. W miarę upływu czasu polecam budować kolejne zabudowania coraz bardziej na południowy zachód, aż do momentu, kiedy będziesz w stanie ostrzeliwać jadące drogą konwoje i tym samym odciąć Rosjan od kolejnych dostaw.

Zanim przystąpisz do wykonywania tej części misji polecam najpierw wypełnić cele dodatkowe, czyli Przejmij bazę czołgów [6] i Przejmij opuszczoną bazę [7] - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Zanim przystąpisz do wykonywania tej części misji polecam najpierw wypełnić cele dodatkowe, czyli Przejmij bazę czołgów [6] i Przejmij opuszczoną bazę [7] . Dopiero kiedy się z nimi uporasz polecam stworzyć w Termopilach około 6 oddziałów spadochroniarzy. Być może zanim przystąpisz do tej operacji zostaniesz już ostrzelany z zachodniego brzegu przez wrogą artylerię. Aby uniknąć takiego scenariusza lub w celu zminimalizowania strat wyląduj swoimi jednostkami w miasteczku na zachodnim brzegu [8] (koniecznie użyj w sektorze fortelu "Blitz") i jak najszybciej zniszcz wszystkie jednostki artyleryjskie i przeciwlotnicze. Następnie zajmij swoimi ludźmi trzy budynki stojące na zachód od miasteczka (obrazek poniżej). Ich utrzymanie nie jest konieczne, ale jeśli chcesz trochę zmiękczyć wroga to możesz na przykład pobudować bunkry przeciwpancerne, aby oponent nie miał z tobą zbyt łatwiej przeprawy. Najważniejsze jednak, że powstrzymasz artylerię przed ostrzeliwaniem Termopil.

Po zażegnaniu niebezpieczeństwa szybko przygotuj kolejną akcję desantową - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Po zażegnaniu niebezpieczeństwa szybko przygotuj kolejną akcję desantową. Tym razem weź na celownik leżące na północnym zachodzie [9] składy zaopatrzenia. Zrzuć do znajdującego się przy nich lasu (pamiętaj, aby aktywować w sektorze fortel "Blitz") około 6-7 grup spadochroniarzy, którzy natychmiast rozpoczną ostrzał wrogich konwojów (obrazek poniżej). Twoi ludzie nie powinni mieć też problemów z odparcie ewentualnych kontrataków. Kiedy tylko sytuacja na to pozwoli postaraj się zniszczyć obrońców składów (kilka oddziałów piechoty) i zająć je swoimi ludźmi. Zauważ, że po wykonaniu tego zadania Rosjanie zostaną odcięci od jakichkolwiek dostaw, które już od dawna pracują na twoją korzyść. Od tej pory jest już tylko z górki.

W Termopilach przygotuj kolejną, potężną akcję desantową - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

W Termopilach przygotuj kolejną, potężną akcję desantową. Tym razem zrzuć swoich ludzi w radzieckiej bazie na północnym zachodzie [9] nieco poniżej zajętych niedawno składów zaopatrzenia. Podziel zrzut na trzy grupy - pierwszą zajmij koszary na południowym wschodzie wyspy (zaliczysz tym samym cel dodatkowy Zajmij koszary), drugą grupę skieruj do lasu między zabudowaniami (poukrywało się tutaj sporo wrogich jednostek), a trzecią do budynków na zachodzie wyspy i przejmij każdy z nich (obrazek poniżej). W ten sposób zabezpieczysz swoją zachodnią flankę, a transporty zaopatrzenia z północnego zachodu będą do ciebie docierały błyskawicznie.

Od tej pory to ty dyktujesz warunki - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Od tej pory to ty dyktujesz warunki. Rosjanie będą zapewne próbowali w niektórych miejscach dostać się do swoich składów, ale ich ataki powinny rozbić się na zorganizowanych liniach obrony. Ty natomiast spokojnie przygotuj się do natarcia na sztab główny [11] . Zmiękcz oponenta atakami lotniczymi oraz artylerią, a następnie stwórz potężną armię i zaatakuj najczulszy punkt wroga (obrazek poniżej). Twoja przewaga ekonomiczna powinna być w tym momencie tak ogromna, że bez problemu uporasz się z radziecką obroną.

Po rozbiciu w pył radzieckiej defensywy nie pozostanie ci już nic innego, jak tylko zajęcie żołnierzami sztabu głównego (obrazek poniżej) - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Po rozbiciu w pył radzieckiej defensywy nie pozostanie ci już nic innego, jak tylko zajęcie żołnierzami sztabu głównego (obrazek poniżej).

Przejmij bazę czołgów (cel dodatkowy) - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Przejmij bazę czołgów (cel dodatkowy)

Po zdobyciu bazy na północnym wschodzie przeprowadź desant na fabrykę czołgów [6] , znajdującą się na zachód od bazy Alamo. Do zajęcia budynku wystarczy kilka oddziałów spadochroniarzy, wspomaganych fortelem "Blitz" (obrazek poniżej). Pamiętaj tylko, aby zrzucić ich blisko budowli, ponieważ dość szybko wpadną pod ogień radzieckich czołgów. Następnie możesz zmiękczyć bazę na północ od fabryki czołgów - jest tam kilka budynków militarnych oraz trzy składy zaopatrzenia [10] , które trzymasz w szachu po opanowaniu punktu na północny zachód od bazy Alamo [3] .

Przejmij opuszczoną bazę (cel dodatkowy) - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Przejmij opuszczoną bazę (cel dodatkowy)

Zadanie to wykonaj zaraz po zajęciu bazy lotniczej na północnym wschodzie [5] albo po zdobyciu fabryki czołgów na południowym zachodzie [6] . Zrzuć w pobliże sztabu [7] kilka oddziałów spadochroniarzy, zajmij budynek (obrazek poniżej) i koniecznie przystąp do tworzenia fortyfikacji, ponieważ okaże się, że baza wcale nie jest taka opuszczona, jak podaje to wywiad. Musisz się zatem liczyć z kilkoma oddziałami pancernymi oraz paroma jednostkami piechoty. Po ich unicestwieniu warto zająć koszary na wschód od lasu i oczywiście wybudować składy zaopatrzenia w przeznaczonych do tego punktach. Radziecki oddziały próbujące odbić bazę od zachodu najlepiej powstrzymać fortyfikacjami i pojazdami zwiadowczymi zwiększającymi ich zasięg ostrzału.

Przejmij koszary (cel dodatkowy) - Niemcy - W paszczę niedźwiedzia... | Kampania | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Przejmij koszary (cel dodatkowy)

Cel ten najłatwiej wypełnić podczas szturmu na bazę znajdującą się na północnym zachodzie [9] . Po zrzuceniu spadochroniarzy po prostu przejmij nimi któreś z koszar - jedne znajdują się na południowym wschodzie wyspy, drugie na północnym zachodzie.