autor: Maciej Kozłowski
Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część II
W 2014 roku wyjdzie cała masa pierwszoligowych gier RPG - w ich zalewie nie należy zapominać o pomniejszych tytułach, ponieważ to właśnie one skrywają najwięcej innowacji. W drugiej części przeglądu prezentujemy najciekawsze perełki gatunku.
Spis treści
- Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część II
- Legend of Grimrock II
- Deep Down
- Bound by Flame
- Child of Light
- Eschalon: Book III
- Meriwether: An American Epic
- Sui Generis
- Nuclear Union
- Dead State
- Forsaken Fortress
- Dungeon Dashers
- Underrail
- Anima: Gate of Memories
- Frontiers
- Blackguards
- Cosmic Star Heroine
- Age of Decadence
Deep Down
Deep Down to projekt dość nietypowy – japońska firma Capcom postanowiła stworzyć grę action RPG z losowo generowanymi podziemiami, której głównym założeniem byłaby kooperacja pomiędzy czterema graczami. Samo w sobie nie budzi to może szczególnych emocji, ale już sposób dystrybucji tytułu – model free-to-play z mikropłatnościami – oraz nadzwyczajna oprawa graficzna, dostosowana do możliwości PlayStation 4, powoduje niemałe poruszenie wśród graczy. Jest to tym ciekawsze, że gra w oczywisty sposób nawiązuje do serii Dark Souls, oferując złożony, choć raczej zręcznościowy system walki oraz wymagające starcia z przerażającymi maszkarami zamieszkującymi katakumby.
Uniwersum zostanie podzielone na dwie odrębne płaszczyzny – przyszłość roku 2094, w której rozpoczniemy zabawę oraz odległą przeszłość zaludnioną przez fantastyczne potwory i bestie. Większość czasu spędzimy w drugim ze środowisk, wcielając się w bohatera przynależnego do określonej klasy, a przy tym dysponującego określonymi, rozwijanymi z czasem zdolnościami. Wspólnie z pozostałymi graczami poszukamy cennych skarbów, nowych broni oraz tajemnic, ginąc raz po raz w kolejnych pułapkach, zastawionych przez losowo dobranych przeciwników.
Tytuł ukaże się wyłącznie na PlayStation 4. Zastosowany w nim silnik Panta Rhei spotkał się z żywymi protestami graczy: część z nich uważa, że wygenerowanie tak szczegółowej grafiki jest niemożliwe przy ograniczonej mocy obliczeniowej współczesnych konsol – często pojawiają się oskarżenia o „podkolorowanie” ujawnionych dotychczas obrazków oraz materiałów wideo. O tym, kto ma rację, przekonamy się już niedługo.