autor: Maciej Kozłowski
Najlepsze mody do GTA IV - poprawiamy pecetowe Grand Theft Auto
Konsolowcy mogą cieszyć się z GTA V, ale tylko posiadacze pecetów mają dostęp do fanowskich modyfikacji. W naszym przeglądzie prezentujemy najlepsze mody do poprzedniej części sagi.
Spis treści
- Najlepsze mody do GTA IV - poprawiamy pecetowe Grand Theft Auto
- Iron Man IV
- More Liberty
- Skórki ac.amir
- Left 4 Liberty: Infection
- iCEnhancer 2.1 MX
- LCPD First Response
- GTA III RAGE Classic
- GRIM's Weapon Packs in GTA IV
- Gravity Gun
- GTA V Handling For IV
- Back to the Grand Theft Auto Ultimate Mod
- Assassination Mod
Back to the Grand Theft Auto Ultimate Mod
Ta modyfikacja to prawdziwy rodzynek dla fanów Powrotu do przyszłości. Nakładka wprowadza do gry kilka modeli DeLoreana (odwzorowanych razem z wnętrzem!) i umożliwia podróżowanie w czasie. Za każdym razem, kiedy pojazd Nico rozpędzi się do 88 mil na godzinę, następuje efektowna eksplozja – na ulicy pozostają dwa ogniste ślady, a samochód pojawia się w tym samym miejscu o wyznaczonej przez gracza godzinie. Brzmi super? A działa jeszcze lepiej!
Modyfikację przygotowano z wyjątkową skrupulatnością i niespotykaną dbałością o szczegóły. W chwili „lądowania” wehikuł pokrywa się lodowatym szronem, a z jego dysz wydobywa się biały dym. Świetne wrażenie robi także fakt, że po zmierzchu na karoserii pojawiają się specjalne neony, w estetyczny sposób podświetlające sylwetkę pojazdu. To nie wszystko – nakładka zawiera oryginalne efekty dźwiękowe, zapożyczone wprost z filmu! Czy można chcieć czegoś więcej?
Jedyną wadą tego rozszerzenia jest sposób instalacji – to prawdziwa udręka. Aby podróżować w czasie i cieszyć się wszystkimi związanymi z tym efektami, trzeba najpierw ściągnąć trzy inne programy i prawidłowo je zainstalować (lista poniżej). Dopiero wówczas można zająć się właściwą nakładką, której poprawne zaimplementowanie zajmuje kilka dobrych minut i wymaga własnoręcznej modyfikacji plików .dat (warto zrobić wersję zapasową!).
Wszystkie polecenia dotyczące instalacji zostały opisane krok po kroku w pliku readme.txt, zawartym w samej modyfikacji. Nie wspomniano tam jedynie o tym, że dodanie modelu DeLoreana wymaga zewnętrznego programu OpenIV, służącego do eksploracji wewnętrznych plików gry i ich przenoszenia. Nie zapomnijcie o tym!