Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 września 2012, 15:00

autor: Maciej Kozłowski

Najciekawsze książki postapo - wrześniowa Gra na słowa

Fallout, Metro 2033, STALKER to w grach klasyczne przedstawienia świata po apokalipsie. Dla miłośników tej konwencji przygotowaliśmy listę najciekawszych literackich wizji postapo. Zapraszamy!

Spis treści

Komórka – Stephen King

Amerykański mistrz horroru nie zawiódł i tym razem. Zaproponowany przez niego koniec świata wpisuje się w gatunek zombie-apokalipsy, popularnej szczególnie w ostatnich latach. Chociaż początkowo książka epatuje przemocą i brutalnymi scenami mordu, to jednak w dalszej części zyskuje bardziej subtelny wymiar. Zagrożenie staje się odleglejsze i wysublimowane – zombiaki nie są już bezmyślnymi maszkarami, lecz inteligentnymi i dobrze wytrenowanymi łowcami. Ich działania są na tyle przemyślane, że można wręcz podejrzewać je o skomplikowaną organizację i… dowództwo z prawdziwego zdarzenia.

Wszystko zaczęło się od jednego sygnału, który rozbrzmiał w telefonach komórkowych na całym świecie. Jego odbiorcy nagle stali się krwiożerczymi, złaknionymi krwi potworami. W trakcie wydarzeń okazuje się, że osobliwa „infekcja” została dobrze zaplanowana, a sieć intrygi sięga bardzo daleko. Główni bohaterowie, stanowiący zbiór przypadkowych osób, muszą poradzić sobie z tabunami potworów oraz własnymi słabościami i wątpliwościami. Trudno przecież oczekiwać po komputerowym nerdzie czy autorze komiksów nadzwyczajnych umiejętności przetrwania, prawda?

Stephen King to nie tylko bardzo wpływowy pisarz, ale i jeden z najczęściej adaptowanych autorów książek w ogóle. W jego dorobku znalazły się między innymi: Lśnienie, Smętarz dla zwierzaków, Kosiarz umysłów, Skazani na Shawshank czy Zielona mila. Książkowa Komórka nie została na razie przetworzona na potrzeby kinematografii, chociaż niewykluczone, że nastąpi to w przyszłości.

Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika
Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika

Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której nie mogliście wciągnąć się w grę w realiach postapo, bo nie byliście w stanie „kupić” świata po zagładzie? Nam też. Dlatego dziś analizujemy kuriozalne patenty, które stosują twórcy atomowych Pustkowi.

Gra na słowa - Honor Harrington, Fałszywi bogowie i egipscy asasyni
Gra na słowa - Honor Harrington, Fałszywi bogowie i egipscy asasyni

W sierpniowym wydaniu "Gry na słowa" recenzujemy "Fałszywych bogów" - powieść ze świata Warhammera 40 000, "Lwa Kairu" czyli wariację na temat asasynów oraz przyglądamy się klasyce militarnego SF. Zapraszamy!

Gra na słowa - recenzja Diablo III: Zakon, Zborowski Jacka Komudy, Pan Lodowego Ogrodu Grzędowicza
Gra na słowa - recenzja Diablo III: Zakon, Zborowski Jacka Komudy, Pan Lodowego Ogrodu Grzędowicza

W lipcowym wydaniu Gry na słowa na tapetę bierzemy powieść Diablo III: Zakon autorstwa Nate'a Kenyona, nową książkę Jacka Komudy, skutego lodem Stalkera, a z klasyki - Pana Lodowego Ogrodu Jarosława Grzędowicza. Zapraszamy!