Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 11 stycznia 2010, 14:53

autor: Remigiusz Maciaszek

Wszystko, co wiemy o World of Warcraft: Cataclysm

Informacji na temat nadchodzącego trzeciego dodatku do World of Warcraft jest w Internecie zatrzęsienie. Postanowiliśmy zebrać najważniejsze z nich w jednym obszernym artykule.

Spis treści

Gildie

Bardzo dużym zmianom ulegnie system gildii. Do tej pory, zanim jeszcze wprowadzono bank gildyjny i kalendarz, gildie były tak naprawdę dodatkowym czatem. Kolejne zmiany, jakie szykowane są w rozszerzeniu, mają jeszcze bardziej spoić gildie, sprawić, by stały się wspólnym dobrem swych członków. Na powodzenie gildii ma pracować większa liczba osób, a praca ta ma przynosić wymierne korzyści.

Rozwijanie gildii.

Gildia będzie teraz osiągać poziomy. Maksymalny to 20, a doświadczenie będzie można zdobywać na kilka sposobów. Na razie ujawnione zostały dwa:

  • gra w grupie, kiedy 75% stanu grupy stanowią członkowie jednej gildii, zabijanie bossów w rajdach, udane wizyty w instancjach, a nawet aktywność grupy w battlegroundach czy na arenach;
  • gra samodzielna, zdobywanie doświadczenia czy nawet ulepszanie swoich profesji bądź reputacji.

W systemie rozmiary gildii zostaną uwzględnione w ten sposób, by rekrutowanie setek graczy nie decydowało o szybkości zdobywania doświadczenia. Tylko dwadzieścia najbardziej aktywnych osób będzie miało wpływ na rozwój gildii.

Każdy poziom doświadczenia gildii zostanie nagrodzony jednym punktem talentów. Punkty te spożytkujemy w zupełnie nowym drzewku talentów. Blizzard, co prawda, ujawnił pełne drzewko, ale tylko kilka talentów mieliśmy okazję poznać ze szczegółami. Oto one:

  • niewymagające składników rajdowe buffy;
  • zredukowane dzięki temu koszty napraw wszelkich przedmiotów;
  • większa ilość złota pozostawianego przez potwory lub wrogich graczy;
  • możliwość teleportacji całego rajdu do instancji;
  • przywrócenie życia wszystkim graczom w rajdzie (aktywne raz na 30 minut);
  • redukcja ilości rzadkich składników potrzebnych do wykonania przedmiotów (Rune Orbs, Frozen Orbs);
  • automatyczny transfer części złota zdobywanego przez graczy do gildyjnego banku.

Powyższy system będzie także w przeróżny sposób nagradzał graczy, np:

  • możliwością zakupu przedmiotów dla wszystkich postaci w obrębie jednego konta – mowa o wprowadzonych w dodatku Wrath of the Lich King przedmiotach powiązanych z kontem gracza;
  • wierzchowcami i petami;
  • wyjątkowymi receptami i schematami dla różnych profesji;
  • dostępem do mikstur i rzadkich składników;
  • gildyjnymi sztandarami.

Usprawniony zostanie również interfejs gildyjny. W nowym oknie będzie można obejrzeć listę najważniejszych wydarzeń, jakie miały miejsce w obrębie gildii. Będziemy mogli więc zobaczyć pokonanych bossów, nowe poziomy profesji czy też nowe wyjątkowe przedmioty zdobyte przez członków gildii. Informacje da się oczywiście filtrować w zależności od potrzeb.

Spis graczy również zostanie zmodyfikowany. Oprócz standardowych informacji, takich jak imię, rasa i klasa, pojawi się również lista profesji. Dzięki niej będzie można zobaczyć wszystkie przepisy znajdujące się w spisie danego gracza. Także kalendarz zostanie wzbogacony o nowe funkcje, między innymi o możliwość zapraszania innych gildii do organizowanych wydarzeń. Kolejnym rozwinięciem interfejsu gildyjnego ma być narzędzie poszukiwania gildii. Każda gildia będzie mogła skonfigurować swoje potrzeby odnośnie nowych członków, co powinno ten proces ułatwić i przyspieszyć.

W obrębie gildii będziemy mogli teraz zdobywać również nowe osiągnięcia, takie jak np.:

  • Praca zespołowa – zdobycie przez członków gildii maksymalnych poziomów we wszystkich możliwych profesjach;
  • Jesteśmy Legendarni – pozyskanie dziesięciu legendarnych przedmiotów przez członków gildii;
  • Narody Zjednoczone – osiągnięcie najwyższych reputacji z wszystkimi frakcjami kontynentu Northrend;
  • Handel Wewnętrzny – wykonanie stu tysięcy przedmiotów i wymiana ich pomiędzy członkami gildii.
Zaginone Wyspy.