Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 maja 2018, 11:30

Praca dla gracza – jak zmienić pasję w poważny zawód?

Co może zrobić młody gracz, który połowę swego wolnego czasu poświęca na budowanie domków w Minecrafcie? Czy granie w gry może stanowić profesję? A jeśli tak, to jak to zrobić, żeby i pograć, i zarobić?

Spis treści

Z tego artykułu dowiecie się, gdzie może pracować gracz, co gracz może robić w pracy, a nawet – gdzie jej szukać. Jeśli zastanawiacie się, czy gry mogą służyć do czegokolwiek poza rozrywką, sprawdźcie kolejne strony.

Udało nam się przeprowadzić kilka ważnych rozmów z przedstawicielami szeroko rozumianej branży gier – przepytaliśmy producentów, dziennikarzy, piarowców, a nawet naukowców pracujących w uczelnianych katedrach. Posłuchajcie ich opowieści, bo doświadczenie, jakie zdobyli, nierzadko wpływało nie tylko na ich kariery i życie, ale również na rozwój branży i popularyzację gier w Polsce. Tych kilka rad i anegdot może okazać się pomocnych przy rozmowie o pracę, tworzeniu CV albo po prostu poprawić Waszą pewność siebie i poczucie własnej wartości. Niektóre zawody mogą Was zdziwić, dlatego to również okazja do odkrycia zupełnie nowych zjawisk czy gałęzi tej ogromnej branży, tak w Polsce, jak i na świecie.

Jak powstał ten artykuł?

Przepytaliśmy kilka osób z szeroko rozumianej branży gier i na podstawie ich wypowiedzi powstał przekrój zawodów, które mają dużą styczność z grami. Odezwaliśmy się m.in. do zespołów tworzących gry, wydawców, firm testujących czy nawet e-sportowców. Dziękuję wszystkim specjalistom i przedstawicielom najróżniejszych gałęzi tej branży za podzielenie się swoją wiedzą.

Spis treści

  1. Dziennikarstwo – o grach może pisać każdy?
  2. Produkcja gier – robimy Wiedźmina w garażu
  3. Organizacja, edukacja i instytucje – gra jako wytwór kultury
  4. Groznawstwo – kolokwium z gier
  5. E-sport – fragowanie za pieniądze
  6. Lokalizacja gier – patriotyzm, za który ci płacą
  7. Tester gier – nerwy ze stali
  8. Public relations – gra pod krawatem
  9. Wideo i YouTube – parcie na szkło

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Wykształcenie: game designer. Wywiad ze współtwórcą kierunku Game Studies na Uniwersytecie Opolskim
Wykształcenie: game designer. Wywiad ze współtwórcą kierunku Game Studies na Uniwersytecie Opolskim

Czy indeks z Game Studies na UO to paszport do growej branży? Trudno na razie stawiać tak mocne wnioski. Ale kierunek, który uczy studentów zarówno analizy, jak i tworzenia gier, po trzech latach radzi sobie co najmniej nieźle.

Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać
Szef idzie! Gry w pracy – podpowiadamy w co i jak grać

Ostatnio zachęcaliśmy Was do zdobycia pracy w branży gier, dziś pomożemy Wam ją stracić. Dlaczego? Bo polecamy gry, w które możecie grać w robocie.

10 typów klientów w sklepie z grami – spowiedź sprzedawców
10 typów klientów w sklepie z grami – spowiedź sprzedawców

Byłeś kiedyś w sklepie z grami? Na pewno ci się zdarzyło. Pytanie, czy zachowywałeś się jak ci klienci? Oto unikalne spojrzenie zza sklepowej lady na grających, a przynajmniej kupujących gry Polaków. FIF-ę na PlayStation 360? Już podaję.