Graczu, sterujesz mną źle! Najciekawsze przykłady burzenia czwartej ściany
Momenty, w których wirtualny bohater zwraca się bezpośrednio do gracza, zdarzają się rzadko, ale za to odpowiednio zaserwowane potrafią na bardzo długo zapaść w pamięć. Wybraliśmy najlepsze tego typu sytuacje, na jakie można natrafić w grach komputerowych
Spis treści
- Graczu, sterujesz mną źle! Najciekawsze przykłady burzenia czwartej ściany
- Max Payne
- Conker’s Bad Fur Day
- Assassin’s Creed II
- Leisure Suit Larry
- Vangers
- Monkey Island
- The Stanley Parable
- Batman: Arkham Asylum
- Deadpool
- Metal Gear Solid
Batman: Arkham Asylum
Pierwsza odsłona gackowej sagi studia Rocksteady w pewnym momencie zmusza Batmana do zmierzenia się z jego największymi lękami, gdy znajduje się on pod wpływem stworzonego przez Stracha na Wróble gazu wywołującego przerażenie. Nie tylko jednak Bruce Wayne przeżywa chwile grozy, wcielający się w niego gracz również może poczuć silny przypływ adrenaliny. W pewnym momencie bowiem na ekranie zaczynają pojawiać się niepokojące błędy graficzne, chwilę później zaś gra udaje, że się zawiesiła. Scena robiła szczególne wrażenie na posiadaczach konsoli Xbox 360. Maszynka ta w tamtym okresie znana była z tego, że spora część egzemplarzy ulegała uszkodzeniu określanemu jako niesławny Red Ring of Death. Wielu graczy żyło w niepokoju, że w każdej chwili taka usterka może przytrafić się także im, łatwo więc wyobrazić sobie ich reakcję na widok dziwnych błędów graficznych i zawieszenia się gry.
Chociaż później sekwencja majaczeń jest kontynuowana i oferuje kilka kolejnych zapadających w pamięć scen, to żadna nie potrafi już wywołać aż takiego przypływu adrenaliny jak ten krótki moment, w którym los sprzętu gracza zdaje się wisieć na włosku.