25 gier, na które nie czekasz, a powinieneś – ciche hity 2015
Zestawiliśmy ćwierć setki mniej znanych tytułów, które w przyszłym roku mogą nam sprawić miłe zaskoczenie i stanowić świetną odskocznię od tytułów wielkich wydawców.
Spis treści
- 25 gier, na które nie czekasz, a powinieneś – ciche hity 2015
- 25. Interstellaria – eksploracja dwuwymiarowego kosmosu
- 24. Sunset – dyktatura oczami pokojówki
- 23. Darkwood – polski horror z lotu ptaka
- 22. Grey Goo – RTS od twórców Star Wars: Empire at War
- 21. The Witness – otwarty świat twórcy Braid
- 20. Subnautica – miszmasz gatunków pod powierzchnią oceanu
- 19. The Devil's Men – śledztwo w sercu wiktoriańskiej Anglii
- 18. Firewatch – tylko Ty możesz zapobiec pożarom lasów
- 17. Mighty No. 9 – nostalgiczny powrót do czasów Mega Mana
- 16. Armikrog – przygodówka w świecie z plasteliny
- 15. SUPERHOT – nowatorski FPS polskiego studia
- 14. The Long Dark – realistyczny survival bez litości
- 13. Adr1ft – interaktywna Grawitacja
- 12. Timespinner – oldskul wraca do łask
- 11. Return of the Obra Dinn
- 10. RimWorld – kolonia na drugim końcu wszechświata
- 9. Axiom Verge – duchowy spadkobierca Contry i Metroida
- 8. Renowned Explorers: International Society
- 7. Everybody's Gone to the Rapture – apokalipsa według twórców Dear Esther
- 6. Satellite Reign – cyberpunkowa metropolia pełna możliwości
- 5. SOMA – kolejny tytuł od mistrzów niezależnych horrorów
- 4. Invisible, Inc. - szpiegowski koktajl gatunków
- 3. Inside – mroczna zręcznościówka twórców Limbo
- 2. Kholat – polski horror oparty na faktach
- 1. Darkest Dungeon – poznajmy istotę szaleństwa
4. Invisible, Inc. - szpiegowski koktajl gatunków
- Deweloper: Klei Entertainment
- Platformy: PC
- Gatunek: strategiczne
Jeden z niewielu tytułów, który pojawił się także w zeszłorocznym zestawieniu najciekawszych „czarnych koni”, Invisible, Inc. może i rozczarowało faktem, że nie mieliśmy szansy w nie zagrać już w tym roku, ale nawet to nie mogło zmniejszyć naszego entuzjazmu. Bo i niełatwo jest zniechęcić kogokolwiek do nowej produkcji studia, które ma na swoim koncie Mark of the Ninja oraz Don't Starve! Tym razem Klei Entertainment serwuje nam prawdziwy gatunkowy miszmasz – Invisible, Inc. to na pierwszy rzut oka turowa strategia z widokiem izometrycznym, na drugi – gra szpiegowska, na trzeci zaś skradanka. Sterowanie grupą działających pod przykrywką agentów, starających się wykraść najlepiej strzeżone sekrety, ma być zarówno wymagające, jak i bez reszty wciągające. Za wykreowanie wysokiego poziomu trudności odpowiadają między innymi takie elementy, jak generowany losowo układ poziomów, permanentna śmierć każdego ze złapanych przez strażników szpiegów oraz potrzeba manipulowania kamerami oraz systemami bezpieczeństwa dla uzyskania przewagi.
Do niecierpliwego wyczekiwania na Invisible, Inc. skłaniają także oceny wersji Wczesnego Dostępu, która zadebiutowała na platformie Steam w sierpniu tego roku. Pośród graczy produkcja Klei Entertainment zebrała około 360 pozytywnych opinii przy zaledwie 18 negatywnych i była powszechnie chwalona za możliwość wielokrotnego powtarzania tych samych etapów bez poczucia nudy oraz uzależniającą rozgrywkę, nagradzającą gracza za podejmowanie ryzyka – oczywiście w granicach rozsądku. Aż strach pomyśleć, jak dobry będzie ten tytuł, gdy wreszcie zostanie ukończony w stu procentach!
Dlaczego warto czekać?
Za tą mieszanką turowej strategii, skradanki oraz gry szpiegowskiej przemawia nie tylko reputacja twórców, mających w swym portfolio Don't Starve czy Mark of the Ninja, ale i doskonałe oceny wersji udostępnionej w ramach Wczesnego Dostępu.