Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 marca 2015, 11:40

Koniec zbiórki na Crowfall. Kwota docelowa przebita dwukrotnie

Wczoraj zakończyła się zbiórka pieniędzy na Crowfall - MMORPG od debiutującego studia ArtCraft. Zebrana suma dwukrotnie przekroczyła kwotę minimalną wymaganą do rozpoczęcia prac nad grą i pozwoliła na osiągnięcie wszystkich celów dodatkowych.

O to, że powstanie Crowfall – debiutancki projekt studia ArtCraft Entertainment – można było być spokojnym już w cztery dni po rozpoczęciu zbiórki pieniędzy na Kickstarterze. Tyle bowiem zajęło uzbieranie minimalnej kwoty, ustalonej przez twórców na 800 tysięcy dolarów. Jak się okazuje, ostateczny wynik zakończonej wczoraj akcji jest nie mniej imponujący. Ekipa pod przewodnictwem J. Todda Colemana (Shadowbane, Wizard 101) oraz Gordona Waitona (Ultima Online, Star Wars: the Old Republic) zdołała zebrać ponad 1,78 miliona dolarów, przekazanych przez ponad 17 tysięcy osób (liczby te uwzględniają także datki poprzez PayPala). Zespół ArtCraft podziękował wszystkim, którzy wsparli ich projekt i zapowiedział wzięcie się do pracy nad grą:

A więc co teraz? Bierzemy się do roboty! Mamy grę do zrobienia. Musimy dopracować naszą wizję. Kontaktować się z wami na forach. Otwarcie dyskutujemy o naszych pomysłach (i wpadkach), razem szukamy dobrego rozwiązania. I szukamy ludzi podobnych do nas. Crowfall nie jest grą dla każdego. Ale gdzieś tam są gracze – odważni, zagubieni lub dyskusyjnie szaleni – którzy podzielają nasza wizję. Ci, którzy, tak jak my, będą MUSIELI zobaczyć powstanie naszej gry. Musimy ich znaleźć i sprowadzić do domu.

Zatrudnienie specjalisty od efektów specjalnych ma dać więcej czasu na dopracowanie modeli postaci, w tym dodanie żeńskich centaurów. - Koniec zbiórki na Crowfall. Kwota docelowa przebita dwukrotnie - wiadomość - 2015-03-27
Zatrudnienie specjalisty od efektów specjalnych ma dać więcej czasu na dopracowanie modeli postaci, w tym dodanie żeńskich centaurów.

Zebrana suma pozwoliła na osiągnięcie wszystkich celów dodatkowych, wyznaczonych po uzbieraniu minimalnej kwoty potrzebnej do stworzenia Crowfall. Wśród nich znalazły się dodatki estetyczne (zatrudnienie grafika od efektów specjalnych celem poprawienia wyglądu czarów), techniczne (obsługa urządzeń rzeczywistości wirtualnej) oraz rozwinięcie mechanizmów rozgrywki (wierzchowce służące nie tylko do przemieszczania się, ale i transportowania surowców, krasnoludzki kowal Thrall i wiele innych). Nie zabrakło też bonusów dla osób, które przeznaczyły konkretną kwotę na produkcję studia ArtCraft: dostęp do bety, darmowe konto VIP (nawet do 5 lat), rangi i odznaki na forum gry, edycja kolekcjonerska czy też większa pojemność wirtualnego konta bankowego. Pełną listę możecie znaleźć na Kickstarterowej stronie produkcji.

Na koniec dobra wiadomość dla osób, które przegapiły zbiórkę na Kickstarterze – twórcy oferują możliwość złożenia datków bezpośrednio poprzez oficjalną stronę gry. Nie będą się one pokrywać z tym, co otrzymali fundujący w ramach zbiórki, ale mimo wszystko mają stanowić wystarczającą zachętę do zaangażowania się w produkcję gry.

Zapowiedziany na 2016 rok Crowfall to debiutancki projekt studia ArtCraft, będący dość nietypowym MMORPG. Jedną z ważniejszych cech gry ma być świat zbudowany nie z wielokątów, ale z wokseli, co ma pozwolić na znaczną zmianę wyglądu lokacji w trakcie walki. Każdy z nich będzie traktowany jako osobny serwer ze specjalną kampanią (trwającą od jednego do trzech miesięcy) i nieco odmiennymi zasadami, a po zakończeniu rozgrywki świat zostanie całkowicie zniszczony (podobne rozwiązanie obecne było w stareńkich grach MUD). W grze nie będzie także docelowych klas postaci – poszczególne rasy na początku mają dysponować odmiennymi umiejętnościami, ale będzie można je dowolnie rozwijać. Istotny ma być wybór jednej z dwunastu frakcji o zróżnicowanych celach. Ponadto każdy z graczy będzie posiadał własną domenę – Wieczne Królestwo, które rozwiniemy przy wykorzystaniu zdobywanych surowców. Sama walka skupi się na unikach i celowaniu, a mapa będzie pokryta znaną z RTS-ów mgłą wojny, co wymusi bardziej strategiczne podejście do rozgrywki.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej