Ostateczne wymagania sprzętowe Pillars of Eternity
Na stronie Pillars of Eternity w usłudze Steam pojawiły się nowe, najprawdopodobniej ostateczne wymagania sprzętowe gry; zarówno minimalne, jak i rekomendowane.
Michał Jodłowski

Na oficjalnej stronie Pillars of Eternity na platformie Steam pojawiły się zaktualizowane wymagania sprzętowe gry, najprawdopodobniej będące ostatecznymi, gdyż gra debiutuje na rynku dokładnie za tydzień. Nie da się nie zauważyć, że wymogi stawiane pecetom przez erpega studia Obsidian Entertainment mocno wzrosły od czasu zeszłorocznej wzmianki na ten temat. Pierwsza korekta pojawiła się przy okazji uruchomienia przedsprzedaży, kiedy to polskie i zagraniczne sklepy zaczęły podawać mocniejszą konfigurację, natomiast dzisiejsza zdecydowanie nie przystaje w żaden sposób do tego, co podawano końcem czerwca ubiegłego roku. Oczywiście plan minimum nie stawia żadnych niebotycznych wyzwań przed przeciętnym blaszakiem w polskim domu, aczkolwiek wielu posiadaczy starszych desktopów, a zwłaszcza laptopów, może ostatecznie obejść się smakiem. Wszystko wskazuje też na to, że posiadacze leciwego, choć wciąż bardzo popularnego Windowsa XP niestety nie będą jednak mieli możliwości zagrania. Sami zobaczcie, co jest potrzebne, aby udać się w sentymentalną podróż do złotych czasów cRPG.
Konfiguracja minimalna
- System: Windows Vista
- Procesor: Intel Core i3-2100T (2.5 GHz) lub AMD Phenom II X3 B73
- Karta grafiki: Radeon HD 4850 lub GeForce 9600 GT
- Pamięć RAM: 4 GB
- Dysk twardy: 20 GB wolnej przestrzeni dyskowej
Konfiguracja zalecana
- System: Windows Vista [zapewne wzwyż – przyp. Meehow]
- Procesor: Intel Core i5-2400 (3.1 GHz) lub AMD Phenom II X6 1100T
- Karta grafiki: Radeon HD 7700 lub GeForce GTX 570
- Pamięć RAM: 8 GB
- Dysk twardy: 20 GB wolnej przestrzeni dyskowej
Pillars of Eternity osiągnęło status złoty i zadebiutuje dokładnie za tydzień, czyli 26 marca. Gra dostępna będzie wyłącznie na komputerach osobistych z systemami Windows, Linux i Mac OS. Już w tej chwili trwają wczesne prace nad oficjalnym dodatkiem, który wielkością ma odpowiadać Opowieściom z Wybrzeża Mieczy.
- Zapowiedź gry Pillars of Eternity
- Kompendium wiedzy o grze Pillars of Eternity
- Oficjalna strona internetowa gry Pillars of Eternity
Więcej:Twórcy Battlefield 6 ujawnili „magiczny” trik stojący za wydajnością gry. „Nie jesteśmy już na PS4”

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- wymagania sprzętowe
- PC
Komentarze czytelników
koobun Legend

@[54]
Świetnie, że wyprowadziłeś go z błędu swoim rzeczowym wyjaśnieniem. Teraz jest już dla niego jasne i oczywiste, czemu ta gra ma takie a nie inne wymagania.
Maxs Pretorianin
Podejrzewam że silnik Unity robi swoje niestety... Dobrze że grafiki z DX11 nie wymaga ;)
tanato Pretorianin
silnik unity to najgorszy syf, rozleniwia devow , oni oszczedzaja czas i pieniadze , a ze optymalizacja i grafika kijowa to co ich obchodzi niech klienci poleca do sklepow po nowe kompy to nie ich brozka
XineX Generał

Wonder_Boy: Ja ich nie bronię, tylko sobie rantuję o tym gdzie to wszystko zmierza. To ich wina, że wybrali taki silnik, zgadzam się tu z tobą. :P
Silinace: Hur dur, Tetris w 21 wieku wymaga GTX 570, bo na Unity zrobiony i tak powinno być. Hur dur, Unity 5 ucina klatki w pół w porównaniu do poprzedniej wersji, ale co z tego, w 2 lata i tak wszyscy zdążyli kupić 2 razy mocniejsze kompy, hur dur.
tanato Pretorianin
co ta biedna gra bedzie robic z szescioma rdzeniami procesora 3ghz i 8 GB ram tego najwieksi gorale nie wiedza