Wiadomość gry na świecie 18 grudnia 2014, 19:00

autor: Adrian Werner

Premiera MGS V: Ground Zeroes na PC, wersja pudełkowa w Polsce na przełomie stycznia i lutego

Do sprzedaży trafiła pecetowa wersja Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, czyli skradanki firmy Konami, która zadebiutowała na konsolach wiosną tego roku. Wersja pudełkowa ukaże się w Polsce na przełomie stycznia i lutego nakładem firmy CDP.pl

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes wreszcie zawitało na pecety. - Premiera MGS V: Ground Zeroes na PC, wersja pudełkowa w Polsce na przełomie stycznia i lutego - wiadomość - 2014-12-18
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes wreszcie zawitało na pecety.

Aktualizacja: Okazuje się, że pecetowej wersji Metal Gear Solid V: Ground Zeroes udało się jednak znaleźć w Polsce dystrybutora. Firma CDP.pl poinformowała, że gra dołączyła do jej planów wydawniczych i edycja pudełkowa trafi na półki polskich sklepów na przełomie stycznia i lutego 2015 r.

Gracze konsolowi już od marca cieszą się własną wersją skradanki Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Dzisiaj do zabawy wreszcie mogą dołączyć pecetowcy. Komputerowa wersja gry trafiła bowiem do sprzedaży w usłudze Steam. Z okazji wyprzedaży zorganizowano promocję, w ramach której tytuł został przeceniony o 33% i kosztuje 13,39 euro , czyli w przeliczeniu 57 złotych. Po 20 grudnia cena zostanie podniesiona do 19,99 euro (ok. 85 zł). Co ciekawe, autorzy przygotowali kilka bonusów, z których posiadacze gry będą mogli skorzystać w nadchodzącym Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Wśród nich znajdziemy dodatkowy kostium dla Snake'a oraz możliwość wykorzystania uratowanych w Ground Zeroes postaci jako podwładnych w bazie. Aktywacja tych atrakcji będzie wymagała zachowania zapisanego stanu gry.

Warto dodać, że firma Konami wypuściła również ostateczne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry:

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i5-4460 (3.20GHz) lub lepszy
  2. Pamięć RAM: 4 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX 650 (2 GB) lub lepsza
  4. Wersja DirectX: 11
  5. System operacyjny: Windows Vista 64-bit lub nowszy

Rekomendowane wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i7-4790 (3.60GHz) lub lepszy
  2. Pamięć RAM: 4 GB
  3. Karta grafiki: GeForce GTX 760 lub lepsza
  4. Wersja DirectX: 11
  5. System operacyjny: Windows 7 64-bit lub nowszy
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes zwiastun na premierę

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes zwiastun na premierę [2:03]

Przypomnijmy, że pecetowe Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nie jstczystą konwersją. Zamiast tego autorzy przygotowali szereg ulepszeń graficznych, w tym większą ilość obiektów i źródeł światła na mapach, wsparcie dla rozdzielczości 4K, ostrzejsze tekstury oraz możliwość wyświetlania maksymalnie 60 klatek na sekundę.

Ponadto twórcy dużo uwagi poświęcili opracowaniu dobrego systemu sterowania na myszce i klawiaturze, choć nie zapomniano także o opcji korzystania z pada.

  1. Metal Gear Solid: Ground Zeroes – oficjalna strona gry
  2. Recenzja gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - absurdalnie drogie demo wyłącznie dla fanów (wersja konsolowa)

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (33)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.12.2014 15:46
odpowiedz
Persecuted
60
Generał

Dema za 70 zł raczej nie kupię, ale Phantom Pain chętnie ;).

18.12.2014 16:09
odpowiedz
kaz.hirai@sonywwe.jp
0
Centurion

#steamtakitani

18.12.2014 17:05
odpowiedz
str
51
Pretorianin

No to polecieli 3 głowne misje i pare pobocznych za 70zł

18.12.2014 17:49
odpowiedz
Gibsonn
47
Pretorianin

...o jakich ty misjach mowisz? to gra na 10 min...moze masz na mysli, wejsc do pudełka i wyjsc z niego i dwie misje zaliczone hehe...

a trzecia misja to pewnie przeładowanie broni... lol

18.12.2014 18:44
odpowiedz
kaszanka9
75
Delbralstroperslerartor

Nie czaję jak można sprzedawać demo w pudełku, żal mi tych rodziców których dziecko naciągnie na to.

18.12.2014 19:56
odpowiedz
ziomekDJ
75
Pretorianin

Nie graliście, gówno wiecie a się wypowiadacie. Gra jest jedną wielką misją którą można przejść na dobre 40 sposobów... Gra ma dużo osiągnięć dzięki czemu wydłuża swoją żywotność.

18.12.2014 20:15
odpowiedz
PortalGta
52
Generał

To jest gra dla fanów. Jak się komuś nie podoba, to niech czeka na Phantom Pain.

18.12.2014 21:35
odpowiedz
Truskawa1991
31
Centurion

Wymagania zawyżone, gra jest świetnie zoptymalizowana. Na i3 540 3,07 GHz, 8 GB RAM i Radku HD6870 1GB śmiga na domyślnych ustawieniach (wszystko na high, poza cieniami) w 50-60 klatkach.

18.12.2014 21:46
odpowiedz
kęsik
65
Legend

Cholera, błogosławiony Kojima. On nawet wersje PC umie robić dobrze, nie to co Ubiszaft.

18.12.2014 21:56
odpowiedz
TRX
113
Forumowy Cień

Zajrzałem do CD-Action z kwietnia bo przypomniałem sobie, jak (zdaje się Berlin?) recenzent zużył 20 paczek chusteczek, bo demko MGSa to najprawdziwszy next-gen, a można je przejść na tysiące (?!) sposobów i w takim graniu istnieje siła dzieła Kojimy.

Eee? O_o

Zaś co do wymagań to tylko idiota myślał, iż są prawdziwe.
Sorry, limit mocy konsol się już wyczerpał. Dodam tylko, że na PC są dodatkowe, ekskluzywne opcje graficzne.

18.12.2014 22:02
odpowiedz
Truskawa1991
31
Centurion

Wystarczy chcieć. Oby tak samo chciało się Rockstarowi.

18.12.2014 22:06
odpowiedz
karvimaga
81
Generał

Optymalizacja świetna :) to trzeba przyznać :)

18.12.2014 22:55
odpowiedz
exkazer
96
Generał

@Truskawa1991 potwierdzam że u mnir gra fajnie chodzi, ja mam Radka5850 1GB + phenom II970 2.0ghz 4 rdzeniowy i 8gb ramu i winde 64 bitową jakby to mialo znaczenie.

18.12.2014 23:14
odpowiedz
NewGravedigger
103
spokooj grabarza

pytanie, czy gra wygląda lepiej, niż na konsolach?

i jest to pytanie an serio, do tych co widzieli wersje

18.12.2014 23:34
odpowiedz
Truskawa1991
31
Centurion

@NewGravedigger Na stronie gry jest porównanie PC vs PS4, jeśli im wierzyć to wygląda DUŻO lepiej. Ja grałem na PS3, nie mam porównania z current-genami.

19.12.2014 00:56
odpowiedz
ziomekDJ
75
Pretorianin

Mój Sprzęt :
Intel Core 2 Duo E4600 2,40GHz
4 GB Ramu
AMD Radeon HD 5670 1GB
Windows 8.1 Pro x64

Stałe 35-40 klatek. Ustawienia średnie/wysokie.

19.12.2014 01:39
odpowiedz
A.l.e.X
99
Alekde

W przecenie macie teraz za 50 PLN na steam, moim zdaniem pozycja obowiązkowa dla fanów MGS, można skończyć i w dwie godziny, jak i w cztery, czy więcej zależnie jak kto gra. Mi się na tyle podoba że postanowiłem kupić też na PC i skończyć jeszcze raz w oczekiwaniu na PP.

19.12.2014 01:48
odpowiedz
Truskawa1991
31
Centurion

Pobrałem pirata by sprawdzić jak działa po czym kupiłem na Steamie. :)

19.12.2014 04:23
odpowiedz
TRX
113
Forumowy Cień

Kurczę, nigdy nie sądziłem, że kiedyś zagram w nowego MGSa na PC ;) Napiszę bardzo krótko o samej technologii, bo dopiero w dzień zagram "na poważnie". Otóż niestety zgrzeszyłem, bo płatnych dem nie cierpię, ale pełną wersję jak najbardziej nabędę i to tylko ze względu na experience, a nie faktyczny zachwyt.

Generalnie widać, że ta gra to czysta pokazówka Fox Engine, bo są najazdy na kompletnie niepotrzebne detale (np. woda na twarzy, flaga, włosy, wiatr), które były milion lat temu na PC a teraz wiadomo, trzeba czymś szokować. Hmm. Samo intro renderowane na żywo prezentuje się ciekawie, choć widać uproszczenia a samo prowadzenie akcji typowe dla gimbazy, bo to wszystko już po prostu było. Serio, nie trzeba robić z gry filmu by zaskakiwać, to nie lata shooterów FMV. Wystarczyłoby wpleść w intro gameplay i już zrobiłoby się ciekawiej, jak np. w CoD:AW. Wprowadzenie jednak fajne, pomimo fabuły z tyłka starszej pani. Niestety gdy przychodzi nam już grać to grafika jest... słaba. A w wielu przypadkach tragiczna. Tekstura podłoża na klifie to okolice Gears of War 1, a spad przy ogrodzeniu to chyba Tomb Raider z akceleratorem 3D. Nie ten nowy, ten pierwszy, takie miałem skojarzenie: totalne mydło. Właściwie żadnej trawy, kępki rodem z Enemy Front lub... San Andreas, a wybuchy i same efekty cząsteczkowe to chyba Project IGI 2 jak nie gorzej. Do tego monotonia i recykling tekstur oraz obiektów. Na szczęście są też plusy jak deszcz, odbicia, w sumie światła i cienie, ale grafice dałbym maksymalnie 4/10. Sorry, Crysis 1 na Medium wyglądał lepiej na PC. Widziałem wcześniej filmiki z PS4 i nie wierzyłem w taką niską jakość a na te chore wymagania machnąłem już ręką, śmiejąc się z 99% wpisów na forach czy FB przy panice braci pecetowców i szyderczego śmiechu konsolowców. Serio ktoś uważał, że można AŻ tak spierniczyć optymalizację? Unity wygląda średnio, ale i tak lepiej od MGSa. OK, całe szczęście studio Kojimy odrobiło lekcje i gra jest bardzo dopracowanym portem: od obłożenia klawiszy, po grafikę. GF Experience wykrył mi wszystko na Extra High i faktycznie: lock na 60 klatek utrzymywany jest przez całe intro, a gdy robię zadymę rozjeżdżając nieruszalne otoczenie, co jest absurdalne, to udało mi się we Frapsie wyczaić minimum na poziomie 51 klatek. Oczywiście w 1080p. MGS nie chrupie przy tym ani nie zwalnia - wielki plus.

Więc kwestię samej zasadności płacenia za (nie oszukujmy się) jednorazowe demo i podania tak chorych nie z tej ziemi wymagań, w które wszyscy chyba na świecie uwierzyli wbrew logice wydajności PS4/XONE, pozostawiam Wam. A ja idę spać z myślą, że jednak warto będzie po raz pierwszy w życiu poczuć klimat MGSa na PC i nawet po przejściu demka, bardzo poważnie zastanowię się nad zakupem pełnej wersji Phantom Pain.

19.12.2014 10:51
odpowiedz
Truskawa1991
31
Centurion

@TRX Grałeś w poprzednie MGSy?

19.12.2014 12:46
odpowiedz
Shalashaska
79
fan MGS

Bezapelacyjnie wersja na PC miażdży wersje konsolowe. A wiem co pisze bo posiadam GZ na PS3, PS4 i PC.

19.12.2014 13:52
odpowiedz
phantom pain
16
Konsul

[22] Nie nazwałbym tego "demo", bo ja np. na liczniku normal i hard razem mam przeszło 40h. Gram na PS3. Grafika jest bardzo ładna, ale racja, że są lepsze jednak z czystym sumieniem gra z najwyższej półki. Mechanika gry, ruchy Snake'a to najlepsze jakie widziałem w grach. Pozostaje czekać na PP, którą zakupie oczywiście na PS4 już. Mam nadzieje, że MGS V:Phantom Pain zaoferuje minimum 15-20 h. Jeśli będzie tak rewelacyjny, jak MGS V:GZ to będzie mistrzostwo świata.

19.12.2014 15:26
odpowiedz
TRX
113
Forumowy Cień

Uff, bałem się miażdżącej krytyki, bo faktycznie, o uniwersum MGSa Kojimy nie mam pojęcia (jedynie teksty, filmy, recenzje @truskawa1991), dlatego skupiłem się na warstwie technicznej. A ta w sumie raczej zawodzi, choćby na screenie powyżej: te tekstury podłoża to naprawdę okolice końca poprzedniej dekady na PC. Ale jestem przekonany, że sam MGS V będzie porażał historią i rozgrywką, na co liczę :)

A dziś wieczorem przejdę Ground Zeroes w całości na dwa sposoby: rambo i stealth :)

20.12.2014 16:45
odpowiedz
Ogame_fan
80
Senator

Wedlug normalnych wiarygodnych porownan, gra nie wyglada jakos lepiej na pececie, a w niektorych aspektach nawet gorzej. Wiadomo ze wielu z pecetowcow nabralo sie na bullshoty nvidii. Lol

http://m.youtube.com/watch?v=r2Brr4fmh0c

20.12.2014 16:47
odpowiedz
Bezi2598
69
Legend

A podobno już nie liczysz pikseli...

Lol, gdzie ta przewaga? Dla mnie wyglądają identycznie.

20.12.2014 18:20
odpowiedz
Ogame_fan
80
Senator

Bo nie licze, po prostu prostuje wypisywane tutaj glupoty, czy bullshoty lieVidii ktorymi karmi sie pecetowcow, zeby nie czuli sie gorsi, oraz zeby lepiej im bylo z inwestowaniem papieru w nowe grzalki. Na marginesie wspomne zawyzone wymagania, czy obiecywanie efektow ktorych do dzisiaj nie ma w np Unity czy the Crew. Nie trzeba liczyc pikseli (bo chyba nie zrozumiales o co chodzilo w stwierdzeniu do ktorego starasz sie odniesc), wystarczy miec glowe na karku zeby widziec jak sie traktuje pecetowcow.

Zobacz glebie ostrosci i to paskudne rozmycie (ktorego nie da sie wylaczyc), czy chociazby detale takie jak opony ciezarowki czy niektore tekstury podloza. Nigdzie nie pisalem o przewadze ,o przewadze pisali przede mna. Ja pisalemmo kilku aspektach.

Ale za to Ty jak zawsze masz jakis problem z tym co ja pisze? ;)

20.12.2014 18:38
odpowiedz
kęsik
65
Legend

Tak, gra na PC wygląda tak samo jak na PS4 lol.
http://i.imgur.com/IttOkB3.jpg
http://i.imgur.com/pmfCoCB.jpg
Nawet na low LoD jest lepszy niż na PS4.

20.12.2014 18:56
odpowiedz
Bezi2598
69
Legend

Chyba ci się strony filmiku pomyliły. Na PS4 masz rozmycie, porównaj sobie dowolną scenę ze zbliżeniem na twarz. Choćby 1:53.
Nie wiem też co do tematu ma Ubisoft i jego gry.
Na filmiku nie widać praktycznie żadnej różnicy poza tym rozmyciem. Gdyby postawić obie gry obok siebie to nie ma możliwości rozpoznania która wersja jest która. Nie ma się o co spierać.
Screeny kęsika też co innego mówią, o ile prawdziwe.

Nie mam żadnego problemu. Jak dla mnie to możesz dalej sobie liczyć piksele i oglądać porównania każdej gry.

20.12.2014 19:03
odpowiedz
NewGravedigger
103
spokooj grabarza

szczerze to i ja nie widzę większe różnicy na tym filmie.

a w te screeny wierzyc mi się nie chce.

20.12.2014 19:54
odpowiedz
bone_man
167
Omikron Persei 8

Różnica nie jest jakaś olbrzymia, ale mimo wszystko trzeba być ślepym, żeby tych różnic nie widzieć. Lepsze tekstury postaci, wygładzanie, lepszy LOD a nie rysowanie obiektów 2 m przed postacią, lepsze cienie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze