Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2017, 13:28

autor: Adrian Werner

Pine - nowy zwiastun przygodowej gry akcji od studia Twirlbound i firmy Square Enix

Zespół Twirlbound opublikował nowy zwiastun powstającego we współpracy z firmą Square Enix projektu Pine. W grze spróbujemy przetrwać na tajemniczej wyspie, pełnej drapieżników oraz inteligentnych ras, których zachowaniem sterować mają zaawansowane moduły sztucznej inteligencji, potrafiące wywołać duże zmiany w całym ekosystemie.

Studio Twirlbound wypuściło nowy zwiastun Pine, czyli przygodowej gry akcji, która ma trafić na pecety pod koniec tego roku. Filmik opublikowano z okazji umieszczenia projektu w Steam Greenlight. Produkcja zostanie wydana w ramach tzw. Square Enix Collective, co znaczy, że japońska korporacja pomoże w promocji i dystrybucji, ale autorzy zachowają prawa do marki.

PINE W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Twirlbound
  2. Wydawca: Square Enix
  3. Gatunek: przygodowa gra akcji
  4. Platforma: PC
  5. Data premiery: końcówka 2017 r.

Akcja gry osadzona zostanie na wyspie Albamare, poziomem rozwoju przypominającej epokę kamienia łupanego. W miejscu tym ludziom nigdy nie udało się wdrapać na szczyt łańcucha pokarmowego z powodu obecności kilku innych inteligentnych ras, z których większość może pochwalić się większą siłą i bardziej imponującymi rozmiarami.

My wcielimy się w młodego mężczyznę, będącego członkiem jednego z ostatnich ludzkich plemion. Jego lud stoi na krawędzi zagłady i to na nasze barki spadnie obowiązek znalezienia nowego domu dla swoich pobratymców.

Fundamentem rozgrywki w Pine będzie dynamiczny świat. Wyspa ma żyć własnym życiem - wszystkie postacie, zwierzęta i plemiona kontrolowane będą przez zaawansowane moduły sztucznej inteligencji, potrafiące podejmować ważne decyzje nawet pod nieobecność gracza. Autorzy chcą zaoferować prawdziwą symulację, bazującą na współczesnej wiedzy o funkcjonowaniu ekosystemów oraz ich ewolucji, gdzie każda istota zrobi co może, aby przetrwać i wzmocnić pozycję swojego gatunku. Doprowadzi to często do dużych zmian w stosunkach sił na wyspie, co wpłynie na przebieg rozgrywki.

Akcję będziemy obserwowali z kamery umieszczonej za plecami bohatera. Jako jeden z najsłabszych drapieżników zmuszony on często zostanie do polegania na sprycie oraz metodach składankowych. Otwarte konfrontacje nie będą jednak samobójstwem. Tworząc system walki autorzy chcą odtworzyć płynność i poziom trudności mechaniki potyczek w Bloodborne. Gracze będą mogli wyprowadzać różne ataki i kombosy oraz wykonywać uniki. Nieprzyjaciele otrzymają zdolność nauki naszych taktyk i spróbują zwiększyć swoje szanse w starciu z nami, np. poprzez wypróbowywanie nowych stylów lub wzmacnianie swoich atrybutów fizycznych.

Sama wyspa pełna będzie sekretów i ich odkrycie nie tylko pozwoli poznać historię tego miejsca, ale zapewni nam dostęp do wielu przydatnych przedmiotów. Przykładowo, odnalezienie zapalniczki umożliwi wykorzystywanie ognia do odstraszania wrogów lub atakowania ich.

Obecnie Pine zmierza wyłącznie na pecety. W przyszłym miesiącu autorzy zamierzają jednak zorganizować zbiórkę na Kickstarterze w celu uzyskania dodatkowych środków na produkcję i jednym z celów kampanii ma być sfinansowanie wersji konsolowych.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Pine w Steam Greenlight

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej