Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lutego 2017, 14:51

autor: Kamil Zwijacz

GTA V, WWE 2K17, NBA 2K17 i Civilization VI największymi hitami Take-Two Interactive (raport finansowy)

Koncern Take-Two Interactive w trzecim kwartale roku podatkowego 2017 (okres od 1 października do końca grudnia 2016 roku) zanotował 476,5 miliona dolarów przychodu i 29,8 miliona dolarów straty. Jest to rezultat lepszy niż rok wcześniej, a wpłynęły na niego takie hity jak GTA V, WWE 2K17, NBA 2K17 i Sid Meier’s Civilization VI.

Wyniki finansowe

GTA V, WWE 2K17, NBA 2K17 i Civilization VI największymi hitami Take-Two Interactive (raport finansowy) - ilustracja #1

Koncern Take-Two Interactive opublikował raport finansowy za trzeci kwartał roku podatkowego 2017 (okres od 1 października do końca grudnia 2016 roku). Firma zanotowała 15% wzrost przychodu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej – wyniósł on 476,5 miliona dolarów. 240,2 miliona pochodzi z cyfrowej dystrybucji, co oznacza 64% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału roku podatkowego 2016. Koniec końców firma zanotowała stratę 29,8 miliona dolarów, co jest wynikiem lepszym niż poprzednio, kiedy to koncern był do tyłu o 42,4 miliona dolarów. Krótko pisząc, nie jest źle, a na koniec roku podatkowego, który potrwa do 31 marca, włodarze przewidują zysk na poziomie 108-117 milionów dolarów.

Wyniki finansowe Take-Two Interactive.
Wyniki finansowe Take-Two Interactive.

Gry

Mikrotransakcje i dodatki stanowią 39% przychodów firmy Take-Two Interactive z cyfrowej dystrybucji. Nic dziwnego więc, że Grand Theft Auto Online jest rozwijane w najlepsze i nie zanosi się, by twórcy mieli porzucić ten projekt. - GTA V, WWE 2K17, NBA 2K17 i Civilization VI największymi hitami Take-Two Interactive (raport finansowy) - wiadomość - 2017-02-09
Mikrotransakcje i dodatki stanowią 39% przychodów firmy Take-Two Interactive z cyfrowej dystrybucji. Nic dziwnego więc, że Grand Theft Auto Online jest rozwijane w najlepsze i nie zanosi się, by twórcy mieli porzucić ten projekt.

Na pozytywne wyniki wpłynęły oczywiście największe hity koncernu. Wśród gier przynoszących mnóstwo pieniędzy wymienia się Grand Theft Auto V (75 milionów wysłanych do sklepów egzemplarzy) wraz z sieciowym modułem Grand Theft Auto Online, WWE 2K17, NBA 2K17 oraz Sid Meier’s Civilization VI (1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy).

Zawiodła za to trzecia Mafia, która została wysłana do sklepów w liczbie 5 milionów egzemplarzy, co dla wydawcy jest porażką, gdyż wymienione wyżej tytuły przyniosły więcej pieniędzy.

Na koniec przypominamy jeszcze o 15 milionach sprzedanych egzemplarzy gry Red Dead Redemption, ale wynik ten wypracowano w ciągu niemal 7 lat i kondycja tej gry nie miała żadnego wpływu na rezultaty Take-Two Interactive w ostatnim kwartale.