sprzedaż gier Najnowsze wiadomości i informacje

Terraria - sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy

Góral, 18 lutego 2017, 09:17

Terraria, często określana mianem "dwuwymiarowego Minecrafta", okazała się ogromnym hitem. Do dziś sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy produkcji, z czego aż 8,5 miliona na PC-tach w ciągu 18 miesięcy od momentu premiery wersji 1.3.

Resident Evil VII: Biohazard zdominowało w styczniu amerykański rynek gier

Adrian Werner, 17 lutego 2017, 12:25

W styczniu amerykański rynek gier należał do Resident Evil VII: Biohazard i PlayStation 4. Dosyć niespodziewanie do pierwszej trójki najlepiej sprzedających się konsol przebiło się 8-bitowe NES Classic Edition.

Resident Evil VII: Biohazard - zwróciły się koszty produkcji

Góral, 15 lutego 2017, 20:12

Capcom, deweloper i wydawca gry Resident Evil VII: Biohazard, wyjawił, że koszty produkcji zwróciły się jeszcze przed wysłaniem do sklepów 2,5 miliona egzemplarzy. Warto jednak zauważyć, że do 10 lutego do sprzedawców trafiły już 3 miliony sztuk, więc firma ma powody do zadowolenia.

Forza Horizon 3 - sprzedano 2,5 miliona egzemplarzy gry

Góral, 13 lutego 2017, 19:35

Forza Horizon 3, bardzo ciepło przyjęta przez media gra wyścigowa z zeszłego roku, rozeszła się w liczbie 2,5 miliona egzemplarzy. Ponadto cała marka Forza wygenerowała ponad miliard dolarów przychodu w sprzedaży detalicznej.

Conan Exiles - sprzedaż przekroczyła 320 tysięcy kopii

Movis, 10 lutego 2017, 20:54

Studio FunCom ma się z czego cieszyć. W informacji na swoim blogu zespół ogłosił, że gra Conan Exiles sprzedaje się jak świeże bułeczki i już zaczyna przynosić twórcom czysty zysk. Autorzy wspominają także o rozwiązaniu problemów z serwerami oraz udostępniają narzędzia moderskie.

Raport finansowy Ubisoftu - sukces The Division i Rainbow Six: Siege

Góral, 10 lutego 2017, 12:57

Najnowszy raport finansowy firmy Ubisoft przyniósł dość zaskakujące informacje. Okazało się, że największe sukcesy odniosły starsze gry koncernu, w tym Tom Clancy's The Division i Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, a Watch Dogs 2 nie spełniło oczekiwań.

Rekordowy rok Activision Blizzard

Entelarmer, 10 lutego 2017, 11:50

Koncern Activision Blizzard opublikował raport finansowy za 2016 rok. Dzięki wykupieniu firmy King oraz sukcesom wydanych produkcji w minionych dwunastu miesiącach spółka odnotowała rekordowy przychód, nawet jeśli Call of Duty: Infinite Warfare zawiodło. Imponujące są też statystyki gier firmy.

Watch Dogs 2 - debiut poniżej oczekiwań

Góral, 10 lutego 2017, 09:34

Szef firmy Ubisoft, Yves Guillemot, wyjawił, że debiut gry Watch Dogs 2 nie spełnił oczekiwań wydawcy. Zaznaczył jednak, że tytuł cały czas sprzedaje się nieźle, więc w dłuższej perspektywie może okazać się sukcesem.

Resident Evil VII - do sklepów trafiły 3 mln egzemplarzy gry

Adrian Werner, 10 lutego 2017, 09:11

Firma Capcom poinformowała, że do sklepów powędrowały trzy miliony sztuk Resident Evil VII: Biohazard. Według wydawcy gra sprzedaje się w bardzo stabilnym tempie, co ma być zasługą wysokich not recenzentów oraz pozytywnych opinii fanów.

GTA V, WWE 2K17, NBA 2K17 i Civilization VI największymi hitami Take-Two Interactive (raport finansowy)

Góral, 8 lutego 2017, 14:51

Koncern Take-Two Interactive w trzecim kwartale roku podatkowego 2017 (okres od 1 października do końca grudnia 2016 roku) zanotował 476,5 miliona dolarów przychodu i 29,8 miliona dolarów straty. Jest to rezultat lepszy niż rok wcześniej, a wpłynęły na niego takie hity jak GTA V, WWE 2K17, NBA 2K17 i Sid Meier’s Civilization VI.

Raport finansowy NCsoftu - Lineage na plus, WildStar bez statystyk

Entelarmer, 8 lutego 2017, 14:25

Firm NCsoft opublikowała raport finansowy za okres od października do grudnia, jak i cały miniony rok. Zestawienie pokazuje znaczną poprawę wyników serii Lineage oraz Blade & Soul oraz dalsze straty Guild Wars 2. Natomiast zupełnie pominięto wyniki gry WildStar.

Fallout 4 "musi być najbardziej udanym projektem" wypuszczonym przez Bethesdę

Góral, 8 lutego 2017, 11:45

Tuż po premierze Fallouta 4 dowiedzieliśmy się, że Bethesda wysłała do sklepów 12 milionów egzemplarzy produkcji. Od tamtej pory wydawca nie chwali się wynikami sprzedaży, ale Pete Hines, wiceprezes ds. marketingu, stwierdził, że tytuł "musi być najbardziej udanym projektem" w historii firmy.

Grand Theft Auto V rozeszło się w 75 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 8 lutego 2017, 10:55

Studio Rockstar i firma Take-Two Interactive mają powody do zadowolenia. Grand Theft Auto V rozeszło się już w ponad 75 milionach egzemplarzy, a tempo sprzedaży gry w zeszłym roku było większe niż w 2015 r.

Final Fantasy XV - koszt produkcji zwrócił się już pierwszego dnia sprzedaży

Entelarmer, 8 lutego 2017, 10:50

Serwis DualShocker przeprowadził rozmowę z Hajime Tabatą, reżyserem Final Fantasy XV. Japoński twórca zdradził, że koszt produkcji ostatniej odsłony kultowej serii jRPG zwrócił się w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery. Przy okazji zapowiedziano wsparcie dla PlayStation 4 Pro i fabularne dodatki DLC do gry.

Civilization VI sprzedane w 1,5 miliona egzemplarzy

AlexB, 8 lutego 2017, 10:35

Civilization VI najszybciej sprzedającą się odsłoną cyklu. Według ostatniego raportu finansowego opublikowanego przez firmę Take-Two Interactive, w ręce graczy trafiło ponad 1,5 miliona egzemplarzy tytułu. Poinformowano również, że wszystkie gry z serii sprzedały się w 40 milionach sztuk.

Red Dead Redemption sprzedało się w około 15 milionach egzemplarzy

Góral, 8 lutego 2017, 09:35

Poznaliśmy najnowsze wyniki sprzedaży gry Red Dead Redemption. Wydana w 2010 roku na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 produkcja rozeszła się w około 15 milionach egzemplarzy.

Sprzedaż Mafii III poniżej oczekiwań. Do sklepów trafiło 5 milionów egzemplarzy gry

Jakub Mirowski, 8 lutego 2017, 09:32

Z raportu finansowego firmy Take-Two Interactive wynika, że choć prognozy tuż po premierze zapowiadały komercyjny hit, do końca ubiegłego roku do sklepów trafiło "zaledwie" 5 milionów egzemplarzy gry Mafia III.

Fire Emblem Heroes - pierwszy dzień przyniósł 2 mln pobrań i 2,9 mln dolarów przychodu

Adrian Werner, 6 lutego 2017, 11:10

Firma Nintendo może się pochwalić kolejnym mobilnym sukcesem. W ciągu pierwszych 24 godzin od premiery taktyczne RPG Fire Emblem Heroes zostało pobrane dwa miliony razy i przyniosło prawie trzy miliony dolarów przychodu.

Titanfall 2 nie spełnił oczekiwań wydawcy

Movis, 2 lutego 2017, 11:20

Dyrektor finansowy Electronic Arts potwierdza, że gra Titanfall 2 nie osiągnęła oczekiwanego poziomu sprzedaży. Prezes EA zaznacza jednak, że nie zamierza wywieszać białej flagi i liczy na długoterminowy zwrot inwestycji.

FIFA 17 najlepiej sprzedającą się grą konsolową 2016 roku - raport finansowy Electronic Arts

Góral, 1 lutego 2017, 15:56

Kolejną dzisiejszą wiadomością z obozu Electronic Arts jest ta związana z wynikami finansowymi firmy za trzeci kwartał 2016 roku. Dodatkowo w newsie znajdziecie informacje o sukcesach gier FIFA 17 i Battlefield 1.

Dead by Daylight zmierza na konsole

Arantasar, 1 lutego 2017, 12:05

Firma Starbreeze ogłosiła, że gra Dead by Daylight jeszcze w 2017 roku ukaże się na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Jednocześnie wydawcy poinformowali, że jak dotąd tytuł znalazł 1,8 miliona nabywców.

Raport finansowy Nintendo - duży zysk, 78 mln ściągnięć Super Mario Run, śmierć Wii U [news zaktualizowany]

Góral, 1 lutego 2017, 09:41

Z najnowszych danych opublikowanych przez Nintendo wynika, że firma zaliczyła świetne trzy kwartały, notując od 1 kwietnia do końca 2016 roku zysk większy o 154% niż w tym samym okresie rok wcześniej. Dowiedzieliśmy się także o 78 milionach pobrań gry Super Mario Run i śmierci Wii U w Japonii.

Mass Effect 3 znalazł 6 mln nabywców. EA planuje wysłać do sklepów 3 mln egzemplarzy Andromedy

Góral, 1 lutego 2017, 09:40

Firma Electronic Arts ujawniła, że Mass Effect 3 rozszedł się w nakładzie 6 milionów egzemplarzy. Ponadto koncern zamierza w pierwszym tygodniu sprzedaży wysłać do sklepów 3 miliony sztuk gry Mass Effect: Andromeda.

Resident Evil VII: Biohazard - dobra gra to jednak za mało

Entelarmer, 31 stycznia 2017, 12:05

Resident Evil VII: Biohazard radzi sobie dobrze, ale firma Capcom nie ma powodów do świętowania. Od ostatniego ogłoszenia japońskiego dewelopera jego akcje na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spadły o ponad 6%, zapewne w związku z wysłaniem do sklepów "tylko" 2,5 miliona egzemplarzy gry.

Pokemon Sun i Moon rozeszły się w ponad 14 milionach egzemplarzy

Góral, 31 stycznia 2017, 10:51

Poznaliśmy najnowsze dane dotyczące sprzedaży gier Pokemon Sun i Moon. Do końca 2016 roku rozeszło się aż 14,69 miliona egzemplarzy - wynik jest imponujący, również na tle innych odsłon serii Pokemon (pełne zestawienie w rozwinięciu wiadomości).

World of Warcraft najbardziej dochodową grą w historii – Wieści MMO (30/01/2017)

moir, 30 stycznia 2017, 20:00

Dzisiaj piszemy m.in. o najnowszych aktualizacjach Black Desert, Blade & Soul i Star Wars: The Old Republic, a także przyglądamy się dotychczasowym postępom zamkniętych beta-testów Revelation Online.

Resident Evil VII: Biohazard - do sklepów trafiło 2,5 miliona egzemplarzy

Entelarmer, 27 stycznia 2017, 11:20

Firma Capcom poinformowała o wysłaniu do sklepów 2,5 miliona kopii Resident Evil VII: Biohazard. Ponadto dowiedzieliśmy się, że do dziś rozeszło się 75 milionów egzemplarzy gier z kultowej serii survival horrorów.

Starbound sprzedał się w 2,5 mln egzemplarzy

Góral, 24 stycznia 2017, 10:22

Studio Chucklefish pochwaliło się, że gra Starbound, której oficjalna premiera odbyła się w lipcu 2016 roku, sprzedała się w nakładzie przekraczającym 2,5 miliona egzemplarzy.

Sprzedano ponad 400 mln gier na PlayStation 4

Góral, 23 stycznia 2017, 09:45

Podczas targów Taipei Game Show przedstawiciel Sony Interactive Entertainment Japan ujawnił, że od momentu premiery konsoli PlayStation 4 sprzedano ponad 400 milionów kopii gier przeznaczonych na to urządzenie.

W USA grudzień i cały 2016 rok należał do Call of Duty: Infinite Warfare

Adrian Werner, 20 stycznia 2017, 09:55

Dzięki firmie NPD Group poznaliśmy wyniki amerykańskiego rynku gier za ubiegły miesiąc oraz za cały miniony rok. Nikogo chyba nie zdziwi informacja, że największą popularnością cieszyło się Call of Duty: Infinite Warfare.

Pokemon GO zarobiło w 2016 roku 950 milionów dolarów

Entelarmer, 18 stycznia 2017, 13:05

Grupa analityczna App Annie opublikowała raport na temat rynku gier mobilnych w 2016 roku. W tekście znalazła się informacja o osiągnięciu przez Pokemon GO 950 milionów dolarów przychodu oraz o rekordowej ilości czasu spędzanego w grze. Odkryto też plany dalszego rozwoju produkcji studia Niantic.

Astroneer - sprzedaż wersji PC przekroczyła pół miliona egzemplarzy

Adrian Werner, 16 stycznia 2017, 10:49

Traktujący o eksplorowaniu i zagospodarowywaniu obcych planet sandbox Astroneer cieszy się dużą popularnością. W ciągu miesiąca od premiery sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy wersji pecetowej gry.

The Banner Saga 3 – finał trylogii ma powstać za wszelką cenę

Movis, 12 stycznia 2017, 14:39

John Watson – założyciel studia Stoic Games – jest przekonany o konieczności zakończenia fabuły serii The Banner Saga za pomocą trzeciego tytułu, niezależnie od rynkowego sukcesu. W udzielonym wywiadzie wspomina także o powodach niezadowalającej sprzedaży gry The Banner Saga 2.

Final Fantasy XV – gracze odkryli teren przyszłego fabularnego DLC?

AlexB, 10 stycznia 2017, 13:40

Niecałe dwa miesiące po premierze Final Fantasy XV na konsolach PlayStation 4 i Xbox One graczom udało się odkryć zawartość, która może być zapowiedzią przyszłego fabularnego rozszerzenia. Ponadto firma Square Enix ujawniła, że sprzedało się dotąd 6 milionów kopii gry.

Job Simulator - gra VR z 3 mln dolarów przychodu i 250 mln wyświetleń na YouTube

Adrian Werner, 9 stycznia 2017, 11:00

Studio Owlchemy Labs poinformowało, że opracowana przez nie gra VR Job Simulator wygenerowała już 3 miliony dolarów przychodu, a filmiki z niej wyświetlono na YouTube ponad 250 mln razy.

Rocket League najlepiej sprzedającą się grą 2016 roku w europejskim PlayStation Store

Góral, 7 stycznia 2017, 11:58

Na europejskim blogu PlayStation opublikowano listę najlepiej sprzedających się gier 2016 roku w PlayStation Store. Zwycięzcą okazała się motoryzacyjna piłka nożna Rocket League.

Podsumowanie roku 2016 na Steamie według serwisu Steam Spy

Arantasar, 6 stycznia 2017, 12:50

Serwis Steam Spy opublikował swoje szacunkowe dane dotyczące sprzedaży gier na Steamie w 2016 roku. Według wyliczeń portalu najbardziej dochodowym tytułem ostatnich dwunastu miesięcy była najnowsza odsłona serii Civilization. Zaskakująco dobrze radziła sobie także niezależna produkcja Erica Barone’a – Stardew Valley.

Minecraft - sprzedano 25 mln egzemplarzy gry na PC-tach

Góral, 6 stycznia 2017, 10:52

Minecraft, pomimo ponad 6 lat na karku, cały czas sprzedaje się jak szalony. Do tej pory rozeszło się ponad 25 milionów egzemplarzy wersji komputerowej, z czego blisko 9 tysięcy tylko podczas ostatniej doby.

Uncharted 4: Kres Złodzieja z 8,7 mln sprzedanych egzemplarzy

Góral, 5 stycznia 2017, 10:13

Uncharted 4: Kres Złodzieja, najlepiej oceniana gra 2016 roku, odniosła wielki sukces. Podczas targów CES 2017 poinformowano, że do 21 grudnia 2016 rozeszło się 8,7 mln egzemplarzy gry studia Naughty Dog.

Valve ujawnia sto najlepiej zarabiających gier PC w 2016 roku

g40, 2 stycznia 2017, 07:25

Wraz z najnowszym cotygodniowym notowaniem listy bestsellerów Steama, Valve zdecydowało się na ujawnienie listy stu gier z największymi przychodami w 2016 roku.

Super Mario Run z 40 mln pobrań i 21 mln dolarów przychodu w ciągu pierwszych czterech dni

Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 16:59

Super Mario Run okazało się wielkim przebojem. W ciągu czterech dni od premiery mobilną platformówkę firmy Nintendo pobrano ponad 40 mln razy, a przychody przekroczyły 21 mln dolarów.

Wyniki cyfrowego rynku gier w 2016 r. - dominacja produkcji mobilnych i pecetowych

Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 11:50

Firma SuperData Research opublikowała podsumowanie wyników cyfrowej części rynku gier za jedenaście pierwszych miesięcy tego roku. Największe przychody dały produkcje mobilne, a tuż za nimi znalazły się tytuły pecetowe. Poznaliśmy również dane o sprzedaży urządzeń do wirtualnej rzeczywistości.

Shovel Knight sprzedał się w 1,5 mln kopii

Movis, 20 grudnia 2016, 14:08

W udzielonym niedawno wywiadzie członkowie Yacht Club Games – studia odpowiedzialnego za platformówkę retro Shovel Knight – wyjawili, że gra nadal sprzedaje się dobrze. Za przyczynę sukcesu w dużej mierze uznają długie wsparcie dla tytułu. Przy okazji poznaliśmy nowe szczegóły na temat dodatku Specter of Torment.

Call of Duty: Infinite Warfare – sprzedaż pudełkowych egzemplarzy o połowę niższa niż w 2015 roku

Ender, 10 grudnia 2016, 15:45

Dane z amerykańskiego rynku wskazują na to, że sprzedaż pudełkowych egzemplarzy Call of Duty: Infinite Warfare jest o połowę niższa niż Black Ops III w ubiegłym roku. Niezbyt dobrą dla producentów sytuację równoważy jednak nieco większa popularność cyfrowych egzemplarzy gry.

Call of Duty: Infinite Warfare radzi sobie gorzej od Black Ops III

YouRec, 9 grudnia 2016, 13:20

Analiza wyników sprzedażowych gry Call of Duty: Infinite Warfare może sugerować, że tytuł radzi sobie o 20 procent gorzej od poprzedniej części serii. Słabe rezultaty nadrabiają mikropłatności.

Pokemon Sun i Moon z przeszło 2 mln egzemplarzy sprzedanych w Europie

Góral, 9 grudnia 2016, 10:19

Firma Nintendo pochwaliła się, że liczba sprzedanych w Europie egzemplarzy gier Pokemon Sun i Pokemon Moon dobiła do 2,1 miliona w ciągu dwunastu dni od premiery.

Zamówienia przedpremierowe The Last Guardian przewyższyły oczekiwania Sony

Patryk Batko, 2 grudnia 2016, 22:59

W przyszłym tygodniu zadebiutuje gra The Last Guardian. Przedstawiciel Sony podzielił się informacją o pierwszych zamówieniach na nową grę Fumito Uedy. Gracze bardzo chętnie sięgają po wersję kolekcjonerską.

Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Rocket League, Dragon Quest Builders) 2/12/2016

Draug, 2 grudnia 2016, 14:09

Dziś piszemy o terminie udostępnienia Red Dead Redemption w usłudze PlayStation Now, pełnej zapowiedzi grudniowej aktualizacji do Rocket League (Starbase ARC) i o wynikach sprzedaży gry Dragon Quest Builders. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Final Fantasy XV najszybciej sprzedającą się odsłoną serii, 5 milionów sztuk gry w sklepach

Ender, 1 grudnia 2016, 18:28

Square Enix pochwaliło się, że Final Fantasy XV zostało najszybciej sprzedającą się odsłoną serii w jej historii. Producent ogłosił również, że wysłał do sklepów 5 milionów egzemplarzy gry.

Gry Pokemon Sun i Pokemon Moon biją rekordy sprzedaży w Europie

Ender, 30 listopada 2016, 18:37

Nintendo poinformowało, że gry Pokemon Sun i Pokemon Moon pobiły rekordy sprzedaży na Starym Kontynencie. Od czasu ubiegłotygodniowej premiery do europejskich graczy trafiło w sumie ponad 1,5 miliona sztuk obu tytułów.