sprzedaż gier Najnowsze wiadomości i informacje

Astroneer - sprzedaż wersji PC przekroczyła pół miliona egzemplarzy

Adrian Werner, wczoraj, 10:49

Traktujący o eksplorowaniu i zagospodarowywaniu obcych planet sandbox Astroneer cieszy się dużą popularnością. W ciągu miesiąca od premiery sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy wersji pecetowej gry.

The Banner Saga 3 – finał trylogii ma powstać za wszelką cenę

Movis, 12 stycznia 2017, 14:39

John Watson – założyciel studia Stoic Games – jest przekonany o konieczności zakończenia fabuły serii The Banner Saga za pomocą trzeciego tytułu, niezależnie od rynkowego sukcesu. W udzielonym wywiadzie wspomina także o powodach niezadowalającej sprzedaży gry The Banner Saga 2.

Final Fantasy XV – gracze odkryli teren przyszłego fabularnego DLC?

AlexB, 10 stycznia 2017, 13:40

Niecałe dwa miesiące po premierze Final Fantasy XV na konsolach PlayStation 4 i Xbox One graczom udało się odkryć zawartość, która może być zapowiedzią przyszłego fabularnego rozszerzenia. Ponadto firma Square Enix ujawniła, że sprzedało się dotąd 6 milionów kopii gry.

Job Simulator - gra VR z 3 mln dolarów przychodu i 250 mln wyświetleń na YouTube

Adrian Werner, 9 stycznia 2017, 11:00

Studio Owlchemy Labs poinformowało, że opracowana przez nie gra VR Job Simulator wygenerowała już 3 miliony dolarów przychodu, a filmiki z niej wyświetlono na YouTube ponad 250 mln razy.

Rocket League najlepiej sprzedającą się grą 2016 roku w europejskim PlayStation Store

Góral, 7 stycznia 2017, 11:58

Na europejskim blogu PlayStation opublikowano listę najlepiej sprzedających się gier 2016 roku w PlayStation Store. Zwycięzcą okazała się motoryzacyjna piłka nożna Rocket League.

Podsumowanie roku 2016 na Steamie według serwisu Steam Spy

Arantasar, 6 stycznia 2017, 12:50

Serwis Steam Spy opublikował swoje szacunkowe dane dotyczące sprzedaży gier na Steamie w 2016 roku. Według wyliczeń portalu najbardziej dochodowym tytułem ostatnich dwunastu miesięcy była najnowsza odsłona serii Civilization. Zaskakująco dobrze radziła sobie także niezależna produkcja Erica Barone’a – Stardew Valley.

Minecraft - sprzedano 25 mln egzemplarzy gry na PC-tach

Góral, 6 stycznia 2017, 10:52

Minecraft, pomimo ponad 6 lat na karku, cały czas sprzedaje się jak szalony. Do tej pory rozeszło się ponad 25 milionów egzemplarzy wersji komputerowej, z czego blisko 9 tysięcy tylko podczas ostatniej doby.

Uncharted 4: Kres Złodzieja z 8,7 mln sprzedanych egzemplarzy

Góral, 5 stycznia 2017, 10:13

Uncharted 4: Kres Złodzieja, najlepiej oceniana gra 2016 roku, odniosła wielki sukces. Podczas targów CES 2017 poinformowano, że do 21 grudnia 2016 rozeszło się 8,7 mln egzemplarzy gry studia Naughty Dog.

Valve ujawnia sto najlepiej zarabiających gier PC w 2016 roku

g40, 2 stycznia 2017, 07:25

Wraz z najnowszym cotygodniowym notowaniem listy bestsellerów Steama, Valve zdecydowało się na ujawnienie listy stu gier z największymi przychodami w 2016 roku.

Super Mario Run z 40 mln pobrań i 21 mln dolarów przychodu w ciągu pierwszych czterech dni

Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 16:59

Super Mario Run okazało się wielkim przebojem. W ciągu czterech dni od premiery mobilną platformówkę firmy Nintendo pobrano ponad 40 mln razy, a przychody przekroczyły 21 mln dolarów.

Wyniki cyfrowego rynku gier w 2016 r. - dominacja produkcji mobilnych i pecetowych

Adrian Werner, 22 grudnia 2016, 11:50

Firma SuperData Research opublikowała podsumowanie wyników cyfrowej części rynku gier za jedenaście pierwszych miesięcy tego roku. Największe przychody dały produkcje mobilne, a tuż za nimi znalazły się tytuły pecetowe. Poznaliśmy również dane o sprzedaży urządzeń do wirtualnej rzeczywistości.

Shovel Knight sprzedał się w 1,5 mln kopii

Movis, 20 grudnia 2016, 14:08

W udzielonym niedawno wywiadzie członkowie Yacht Club Games – studia odpowiedzialnego za platformówkę retro Shovel Knight – wyjawili, że gra nadal sprzedaje się dobrze. Za przyczynę sukcesu w dużej mierze uznają długie wsparcie dla tytułu. Przy okazji poznaliśmy nowe szczegóły na temat dodatku Specter of Torment.

Call of Duty: Infinite Warfare – sprzedaż pudełkowych egzemplarzy o połowę niższa niż w 2015 roku

Ender, 10 grudnia 2016, 15:45

Dane z amerykańskiego rynku wskazują na to, że sprzedaż pudełkowych egzemplarzy Call of Duty: Infinite Warfare jest o połowę niższa niż Black Ops III w ubiegłym roku. Niezbyt dobrą dla producentów sytuację równoważy jednak nieco większa popularność cyfrowych egzemplarzy gry.

Call of Duty: Infinite Warfare radzi sobie gorzej od Black Ops III

YouRec, 9 grudnia 2016, 13:20

Analiza wyników sprzedażowych gry Call of Duty: Infinite Warfare może sugerować, że tytuł radzi sobie o 20 procent gorzej od poprzedniej części serii. Słabe rezultaty nadrabiają mikropłatności.

Pokemon Sun i Moon z przeszło 2 mln egzemplarzy sprzedanych w Europie

Góral, 9 grudnia 2016, 10:19

Firma Nintendo pochwaliła się, że liczba sprzedanych w Europie egzemplarzy gier Pokemon Sun i Pokemon Moon dobiła do 2,1 miliona w ciągu dwunastu dni od premiery.

Zamówienia przedpremierowe The Last Guardian przewyższyły oczekiwania Sony

Patryk Batko, 2 grudnia 2016, 22:59

W przyszłym tygodniu zadebiutuje gra The Last Guardian. Przedstawiciel Sony podzielił się informacją o pierwszych zamówieniach na nową grę Fumito Uedy. Gracze bardzo chętnie sięgają po wersję kolekcjonerską.

Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Rocket League, Dragon Quest Builders) 2/12/2016

Draug, 2 grudnia 2016, 14:09

Dziś piszemy o terminie udostępnienia Red Dead Redemption w usłudze PlayStation Now, pełnej zapowiedzi grudniowej aktualizacji do Rocket League (Starbase ARC) i o wynikach sprzedaży gry Dragon Quest Builders. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Final Fantasy XV najszybciej sprzedającą się odsłoną serii, 5 milionów sztuk gry w sklepach

Ender, 1 grudnia 2016, 18:28

Square Enix pochwaliło się, że Final Fantasy XV zostało najszybciej sprzedającą się odsłoną serii w jej historii. Producent ogłosił również, że wysłał do sklepów 5 milionów egzemplarzy gry.

Gry Pokemon Sun i Pokemon Moon biją rekordy sprzedaży w Europie

Ender, 30 listopada 2016, 18:37

Nintendo poinformowało, że gry Pokemon Sun i Pokemon Moon pobiły rekordy sprzedaży na Starym Kontynencie. Od czasu ubiegłotygodniowej premiery do europejskich graczy trafiło w sumie ponad 1,5 miliona sztuk obu tytułów.

Farming Simulator 17 z milionem nabywców

luckie, 24 listopada 2016, 16:24

Farming Simulator 17 może pochwalić się rekordową sprzedażą. W niecały miesiąc od premiery na PC, PlayStation 4 i Xboksie One gra znalazła ponad milion nabywców.

Pokemony rządzą i sprzedają się w zawrotnym tempie

Entelarmer, 23 listopada 2016, 11:52

Amerykańska sieć sklepów GameStop opublikowała raport za okres od 1 lipca do 29 października. Firma odnotowała spadek sprzedaży i przychodu w porównaniu z zeszłym rokiem, a większość nowych gier sprzedała się gorzej, niż oczekiwano. Z jednym wyjątkiem - debiutujące dziś w Europie Pokemon Sun i Pokemon Moon nie tylko pobiły na głowę wszelkie tegoroczne produkcje dostępne w sklepie, lecz okazały się też najczęściej zamawianymi tytułami przed premierą w ciągu ostatnich pięciu lat.

Wieści ze świata (Dishonored 2, Fallout 4, Dead Island 2, Pokemon Sun/Moon) 22/11/2016

Draug, 22 listopada 2016, 15:13

Dziś piszemy o wersji beta patcha 1.2 do Dishonored 2 na PC, statusie gier Fallout 4 VR i Dead Island 2 (wciąż w produkcji), ujawnieniu mobilnej odsłony serii Dead Island oraz o świetnej sprzedaży Pokemon Sun i Moon w Japonii. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Watch Dogs 2 - wyniki sprzedaży rozczarowują

Adrian Werner, 22 listopada 2016, 09:55

Firma Ubisoft potwierdziła krążące od kilku dni plotki o niższej niż się spodziewano sprzedaży Watch Dogs 2. Wydawca nie traci jednak pewności siebie i wierzy, że ostatecznie gra okaże się dużym sukcesem kasowym.

Premiera Pokemon Sun i Pokemon Moon - ponad 10 milionów egzemplarzy rozesłanych do sklepów

Entelarmer, 18 listopada 2016, 11:42

Seria Pokemon kończy obchody dwudziestolecia powstania z przytupem. Pokemon Sun i Pokemon Moon doczekały się dziś światowej premiery, a do sklepów rozesłano ponad 10 milionów egzemplarzy. Tym samym siódma generacja arcypopularnej serii ustanowiła nowy rekord dla produkcji przeznaczonych na konsolę Nintendo 3DS.

Ponad dwie trzecie osób kupiło Infinite Warfare na PC w wersji z remasterem Modern Warfare

Jakub Mirowski, 13 listopada 2016, 09:45

Jak duży wpływ miał remaster Modern Warfare na wyniki sprzedaży Infinite Warfare? Okazuje się, że niemały - choć edycje z odświeżoną wersją czwartej części serii są sporo droższe, według Steam Spy zdecydowało się na nie ponad dwie trzecie osób, które kupiły grę.

Battlefield 1 największą premierą w historii studia DICE

Movis, 8 listopada 2016, 12:45

W ramach podziękowania dla aktywnych graczy Battlefield 1 szwedzcy twórcy z DICE podsumowali pierwszy tydzień gry na rynku za pomocą różnych statystyk. Nie zapomnieli też wspomnieć, że to największa premiera w historii studia.

Wieści ze świata (Skyrim Special Edition, Warhammer: End Times - Vermintide, Bastion) 4/11/2016

Draug, 4 listopada 2016, 14:07

Dziś piszemy o patchu poprawiającym udźwiękowienie w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition (1.1.51), darmowym weekendzie z Warhammer: The End Times - Vermintide oraz o zapowiedzi gry Bastion w wersji na Xboksa One i prawie 4 milionach sprzedanych egzemplarzy tego tytułu. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Watch Dogs 2 – liczba pre-orderów poniżej oczekiwań Ubisoftu

Meehow, 4 listopada 2016, 12:10

Jak wynika z informacji udzielonych inwestorom przez firmę Ubisoft, liczba zamówień przedpremierowych na grę Watch Dogs 2 nie spełnia oczekiwań francuskiego giganta, choć ten uspokaja i porównuje sytuację do tej z Far Cry 3.

Ubisoft ujawnia wyniki finansowe oraz liczbę graczy w swoich sieciowych produkcjach

Jakub Mirowski, 4 listopada 2016, 11:21

Podczas spotkania z inwestorami firma Ubisoft ujawniła wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2017 i ogłosiła, że każda z jej najważniejszych gier sieciowych - The Division, Rainbow Six: Siege oraz The Crew - ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Darkest Dungeon - milion sprzedanych egzemplarzy i duża popularność gry w Polsce

Góral, 3 listopada 2016, 21:09

Studio Red Hook poinformowało, że gra RPG Darkest Dungeon rozeszła się w nakładzie przekraczającym milion egzemplarzy. Do grona krajów, w których tytuł cieszy się największą popularnością, zalicza się Polska.

Raport Take-Two Interactive - 70 mln egzemplarzy GTA V w sklepach

Góral, 3 listopada 2016, 12:28

Z najnowszego raportu finansowego firmy Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się, że gra Grand Theft Auto V została wysłana do sprzedawców w 70 milionach egzemplarzy. Świetnie poradziła sobie także Mafia III i NBA 2K17.

Dragon Ball: Xenoverse 2 - w kilka dni do sklepów wysłano 1,4 mln egzemplarzy

Góral, 3 listopada 2016, 10:05

Firma Bandai Namco pochwaliła się, że w ciągu kilku dni od premiery gry Dragon Ball: Xenoverse 2 do sklepów wysłano 1,4 miliona egzemplarzy produkcji. W ramach porównania, poprzednia odsłona serii trafiła do sprzedawców w liczbie 1,5 miliona sztuk, ale w ciągu kilku tygodni.

Sid Meier's Civilization VI - sprzedano prawie milion egzemplarzy gry

Góral, 2 listopada 2016, 16:56

Z danych serwisu Steam Spy wynika, że gra strategiczna Sid Meier's Civilization VI znajduje się już w steamowej bibliotece około miliona osób. Wynik osiągnięto w zaledwie kilkanaście dni od momentu premiery.

Sukces FIFA 17 i Battlefield 1 - raport finansowy Electronic Arts

Entelarmer, 2 listopada 2016, 13:06

Koncern Electronic Arts opublikował raport z drugiego kwartału bieżącego roku finansowego, zakończonego 30 września. Zgodnie z wcześniejszymi prognozami firma odnotowała stratę, ale okazała się ona mniejsza, niż przewidywano. Pochwalono się też sporą popularnością gry FIFA 17, jak również wydanego w październiku Battlefield 1.

W Rocket League zagrało już 22 mln graczy; sprzedano ponad 8 mln kopii gry

Patryk Batko, 2 listopada 2016, 11:13

W nowym filmie dokumentalnym o zręcznościowej grze Rocket League od studia Psyonix udostępniono świeże dane dotyczące liczby graczy. W hit z 2015 roku zagrały już 22 mln osób.

Titanfall 2 - analitycy obniżają prognozy sprzedaży

Góral, 29 października 2016, 10:09

Cowen and Company, jedna z najpopularniejszych firm analitycznych, obniżyła prognozę sprzedaży gry Titanfall 2. Wcześniej zakładała, że strzelanka rozejdzie się w nakładzie około 9 milionów egzemplarzy, ale ze względu na niedawną premierę Battlefielda 1 i nadchodzące Call of Duty: Infinite Warfare, FPS studia Respawn Entertainment sprzeda się co najwyżej w 6 milionach sztuk.

Raport SuperData za wrzesień - League of Legends, Destiny oraz Pokemon GO rządzą i dzielą

Adrian Werner, 28 października 2016, 13:00

Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier cyfrowych za wrzesień tego roku. Na pecetach wygrało League of Legends, na konsolach Destiny, a rynek mobilny zdominowało Pokemon GO.

Nintendo ujawniło listy największych bestsellerów na 3DS i Wii U

Adrian Werner, 27 października 2016, 10:45

Firma Nintendo opublikowała sprawozdanie finansowe za ostatnie sześć miesięcy. Znalazły się w nim zestawienia najlepiej sprzedających się gier w historii na konsole 3DS i Wii U - prym wiodą marki Pokemon i Mario.

Sukces Project CARS - gra rozeszła się w 2 milionach egzemplarzy

Góral, 27 października 2016, 10:35

Project CARS, gra wyścigowa na konsole Xbox One, PlayStation 4 oraz komputery osobiste, rozeszła się w nakładzie przekraczającym 2 miliony egzemplarzy - poinformowało studio Slightly Mad.

Rise of the Tomb Raider i XCOM 2 w rękach ponad miliona użytkowników Steama

Meehow, 26 października 2016, 12:50

Jak wynika z danych serwisu SteamSpy, zarówno Rise of the Tomb Raider, jak i XCOM 2 trafiły do bibliotek ponad miliona użytkowników platformy Steam.

Seria The Room sprzedała się w ponad 11 milionach kopii

Movis, 23 października 2016, 12:08

Fireproof Games – twórcy popularnej serii gier logiczno-przygodowych The Room – ogłosili masę informacji związanych z trylogią. Oprócz imponującej liczby sprzedanych kopii poczytać można także o innych statystykach i trendach.

Shadow Warrior 2 czterokrotnie przebił początkową sprzedaż poprzedniej części

Movis, 22 października 2016, 11:09

Studio Flying Wild Hog ma co świętować. Shadow Warrior 2 - ich najnowsza produkcja FPS - sprzedaje się bowiem nadzwyczaj dobrze. Twórcy dodatkowo zapowiedzieli darmowe aktualizacje, wprowadzające dodatkowe misje i bronie, w tym znaną fanom katanę – Nobitsura Kage.

Oceanhorn - konkurent The Legend of Zelda z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy

Góral, 16 października 2016, 13:15

Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas, czyli gra w stylu serii The Legend of Zelda, rozeszła się na konsolach PlayStation 4, Xbox One, iOS, Apple TV oraz komputerach osobistych w ponad milionie egzmeplarzy - poinformowała firma FDG Entertainment.

Wieści ze świata (Turok 2, Resident Evil 4–6, Cuphead) 12/10/2016

Draug, 12 października 2016, 15:56

Dziś piszemy o potwierdzeniu przez Night Dive Studios prac nad remasterem Turoka 2, sukcesie sprzedażowym gier Resident Evil 4, 5 i 6 w wersji na konsole ósmej generacji oraz o przesunięciu premiery Cupheada na przyszły rok. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Persona 5, Bloodstained, Gravity Rush 2, Voodoo Vince) 6/10/2016

Draug, 6 października 2016, 14:55

Dziś piszemy o sukcesie sprzedażowym gry Persona 5 w Japonii, mianowaniu 505 Games wydawcą Bloodstained: Ritual of the Night, opóźnieniu premiery Gravity Rush 2 i o zapowiedzi Voodoo Vince: Remastered (odświeżonej wersji platformówki 3D z 2003 roku). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Grand Theft Auto V - 700 mln dolarów przychodu w ostatnim roku

Góral, 5 października 2016, 11:44

Popularność Grand Theft Auto V nie maleje. Według informacji opublikowanych przez Daniela Ahmada z firmy analitycznej Niko Partners, produkcja tylko w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wygenerowała 700 milionów dolarów przychodu.

Firewatch z ponad milionem sprzedanych kopii. Adaptacja filmowa w drodze

Entelarmer, 27 września 2016, 13:00

Studio Campo Santo zapowiedziało współpracę z niezależną wytwórnią Good Universe. Pierwszym projektem obu firm będzie ekranizacja gry Firewatch, która według twórców rozeszła się w ponad milionie egzemplarzy.

SOMA znalazła ponad 450 tysięcy nabywców

Arantasar, 24 września 2016, 12:09

Ekipa studia Frictional Games poinformowała, że ich ostatni tytuł – utrzymany w stylistyce science-fiction horror SOMA – znalazła blisko pół miliona nabywców. Tym samym koszty produkcji zwróciły się z nawiązką, co jeszcze pół roku temu nie było takie pewne.

DayZ - sprzedano 3,7 mln egzemplarzy; wersja konsolowa cały czas powstaje

Góral, 23 września 2016, 11:52

Brian Hicks, dyrektor kreatywny gry DayZ, wyjawił podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Eurogamer, że tytuł rozszedł się w nakładzie około 3,7 milionów egzemplarzy. Zapewnił też, że wersja konsolowa cały czas powstaje.

Pokemon GO straciło 79% płacących graczy, ale i tak masakruje mobilną konkurencję

Adrian Werner, 17 września 2016, 15:02

Najnowsze analizy pokazują, że Pokemon GO straciło 79% płacących graczy, ale i tak kompletnie dominuje na rynku mobilnym, zostawiając konkurencję daleko w tyle.