18. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 18. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
NASCAR Rumble
Wyścigi 31 stycznia 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, która choć korzysta z licencji popularnej serii zawodów NASCAR, to zdecydowanie nie jest nastawiona na realizm. Kierowcy mogą m.in. korzystać z zebranych na trasie power-upów, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo.
Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.
Akuji the Heartless
Akcji 31 grudnia 1998
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem TPP, w której posiadacze konsoli wcielają się w zamordowanego wojownika i kapłana voodoo, starającego się uciec z piekieł i uratować swoich bliskich.
Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.
Street Skater 2
Sportowe 1 marca 2000
Kontynuacja gry sportowej z 1999 roku. Podobnie jak pierwowzór, Street Skater 2 skupia się na pokonywaniu za pomocą deskorolki różnorodnych tras. Zadaniem gracza jest nie tylko osiągnięcie jak najlepszych wyników czasowych, ale także wykonywanie efektownych trików.
Tomorrow Never Dies
Akcji 16 listopada 1999
Oparta na licencji kinowego hitu „Jutro nie umiera nigdy” gra akcji z widokiem z trzeciej osoby. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i pozwala wziąć udział w wydarzeniach prezentowanych w hollywoodzkiej produkcji.
Vandal Hearts II
RPG 8 lipca 1999
Wprowadzająca liczne zmiany w systemie zabawy oraz oferująca udoskonaloną oprawę audiowizualną kontynuacja turowego japońskiego RPG-a. Produkcja Konami ponownie opowiada trudną, poruszającą wątki polityczne historię.
Jumping Flash!
Zręcznościowe 29 października 1995
Pierwsza w historii trójwymiarowa gra platformowa. Produkcja pozwala graczowi na wcielenie się w rolę mechanicznego królika, który stara się uratować świat poprzez zbieranie specjalnych obiektów, rozrzuconych po sześciu światach. Akcja gry ukazana została z perspektywy pierwszej osoby, a jej protagonista został wyposażony w umiejętność strzelania w przeciwników oraz wykonywania podwójnych i potrójnych skoków.
NBA ShootOut 2000
Sportowe 30 listopada 1999
Czwarta odsłona popularnego cyklu gier sportowych poświęconych koszykówce. Produkcja oferuje oryginalne składy NBA z lat 1998 i 1999 oraz możliwość rozgrywania meczy w trybach symulacyjnym i zręcznościowym. Najnowsza odsłona wprowadza m.in. popisowe ruchy znanych sportowców oraz profesjonalny komentarz Iana Eagle'a.
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
Armored Core: Project Phantasma
Akcji 4 grudnia 1997
Kontynuacja wydanej w 1997 roku produkcji Armored Core, gry akcji z widokiem TPP. Projekt rozwija elementy oryginału, pozwalając graczom wypróbować nowe typy broni i mechów na rozmaitych mapach.
Armored Core: Master of Arena
Akcji 4 lutego 1999
Trzecia gra z serii Armored Core, w której posiadacze konsoli toczą dynamiczne potyczki za sterami nowoczesnych robotów. Kontynuacja oferuje nowe tryby zabawy i działa na zmodyfikowanym silniku graficznym.
Chocobo Racing
Wyścigi 18 marca 1999
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której postacie znane z cyklu Final Fantasy rywalizują ze sobą za sterami rozmaitych pojazdów. Kolorytu zmaganiom na wymyślnych trasach dodają używane przez uczestników czary oraz umiejętności specjalne.
Bishi Bashi Special
Towarzyskie 7 lipca 2000
Kompilacja dwóch wydanych wyłącznie w Japonii gier - Bishi Bashi Special oraz Bishi Bashi Special 2. Produkcja oferuje w sumie 85 imprezowych minigier testujących refleks graczy i stawiających ich przed zwariowanymi wyzwaniami. Tytuł charakteryzuje się szybkim tempem akcji oraz mangową oprawą wizualną.
Hi-Octane
Wyścigi 29 grudnia 1995
Osadzona w realiach science-fiction futurystyczna gra wyścigowa, stanowiąca poboczny projekt doświadczonego studia Bullfrog. W grze zasiadamy za sterami 6 futurystycznych bolidów, rywalizując na 6 zróznicowanych trasach, pełnych skrótów i rozgałęzień. Zabawę urozmaica możliwość używania broni oraz konieczność uzupełniania zapasów paliwa.
GEX
Zręcznościowe 18 grudnia 1995
Klasyczna side-scrollowa platformówka, w której wcielamy się w postać sympatycznej jaszczurki z rodziny gekonów. Nasz bohater zostaje wciągnięty do telewizora przez złowrogiego Reza, który opanował świat mediów i za jego pomocą pragnie osiągnąć władzę nad światem. Aby uwolnić się z pułapki, Gex musi przemierzyć szereg zróżnicowanych światów, inspirowanych różnymi gatunkami filmowymi.
Re-Loaded
Akcji 1 grudnia 1996
Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.
Syphon Filter 3
Akcji 6 listopada 2001
Trzecia część serii opowiadającej o losach tajnych agentów, którzy próbują powstrzymać terrorystów planujących użyć broni biologicznej. Syphon Filter 3 bezpośrednio nawiązuje do wątków z poprzednich odsłon cyklu. Na gruncie mechaniki zabawy nie przynosi większych zmian - to nadal trójwymiarowa gra akcji z elementami skradanki.
Star Wars: Demolition
Akcji 12 listopada 2000
Osadzona w uniwersum Gwiezdnych wojen gra akcji, w której gracz przejmuje kontrolę nad jedną z kilkunastu postaci sterujących różnorodnymi pojazdami i toczy boje na zamkniętych arenach. Celem zabawy jest wyeliminowanie wszystkich oponentów. Rozgrywkę urozmaicają rozsiane po mapach wzmocnienia w rodzaju ulepszenia broni albo urządzenia maskującego.
Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.
Valkyrie Profile
RPG 22 grudnia 1999
Japoński RPG mocno inspirowany mitologią nordycką, który został przygotowany przez specjalistów od gatunku, studio Tri-Ace. Opowiada o losach walkirii, która trafia do Midgardu, by odnaleźć wojowników potrzebnych Odynowi. Tytuł wyróżniają przede wszystkim opracowany specjalnie na potrzeby gry model prowadzenia walk, a także łącząca 2D i 3D oprawa graficzna.
San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.
Micro Maniacs
Wyścigi 5 października 2000
Zręcznościowa gra wyścigowa, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a na trasach ścigają się nie pojazdy, a dziwne postacie. Produkcja stanowi spin-off popularnej serii Micro Machines.
Carnage Heart
Strategiczne 31 stycznia 1997
Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.