Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kingdom Come: Dlaczego zawaliłem zadanie? Kingdom Come poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Kingdom Come wyjaśnia dlaczego może dojść do zawalenia zadania i jak zabezpieczać się przed zakończeniem questu niepowodzeniem.

Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2024

Questy w grze Kingdom Come: Deliverance są bardzo złożone. Dotyczy to nie tylko różnych wariantów ich przejścia, ale także możliwości zawalenia ich w części lub w całości w wyniku zachowania się w niewłaściwy sposób, popełnienia jakiegoś błędu czy nie stawienia się w umówionym miejscu. Na tej stronie poradnika zestawiliśmy najważniejsze informacje na ten temat, które powinny pomóc w unikaniu problemów z zaliczaniem zadań gry.

Jak zepsuć zadanie?

Problemy z questami generalnie można podzielić na dwie zasadnicze kategorie - Kingdom Come: Dlaczego zawaliłem zadanie? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Problemy z questami generalnie można podzielić na dwie zasadnicze kategorie:

  1. Niewykonanie części zadania - Możesz doprowadzić do zawalenia tylko pojedynczego celu misji, np. nie przyjść na umówione spotkanie czy nie towarzyszyć innej postaci w wyprawie. Bardzo często quest może być wtedy nadal kontynuowany. Zmieni się jedynie jego przebieg.
  2. Niewykonanie całego zadania - To o wiele poważniejsza sytuacja, gdyż po zawaleniu całego questu bezpowrotnie tracisz szansę na jego ukończenie. Z questami, które można całkowicie zawalić, ma się na szczęście rzadziej do czynienia.

Jak nie psuć zadań?

  1. Ryzyko zawalenia zadania pojawia się przede wszystkim w pobocznych questach. W głównych zadaniach jest to znacznie rzadsze zjawisko, ale ma też wtedy bardzo poważne konsekwencje, gdyż zawalenie całego głównego zadania automatycznie kończy grę i musisz wczytać poprzedniego sejwa.
  2. Po odblokowaniu jakiegoś questu zawsze zapoznaj się z jego opisem, bo może on sugerować czy występuje ryzyko jego zawalenia. Przykładowo jeśli otrzymasz misję dostarczenia lekarstw rannej osobie, to oczywistą konkluzją jest to, że może ona umrzeć jeśli dostatecznie szybko jej nie pomożesz. Generalnie w przypadku pobocznych zadań najlepiej jest w całości skupiać się na nich po tym jak zostaną odblokowane i nie odkładać sobie ich dokończenia na później.
  3. Misje o charakterze czasowym zaczną Cię "poganiać" dopiero gdy ją odblokujesz i gdy znajdzie się w dzienniku Henryka. Jeśli nie masz na nią czasu to zignoruj jej zleceniodawcę i zainteresuj się nią w dalszej części gry. Będzie ona wtedy czekała na Ciebie i nie zostanie anulowana.
  4. Opisy celów misji też bardzo często sugerują, że możesz doprowadzić do ich zawalenia. Dla przykładu jeśli inny NPC chce spotkać się gdzieś z Tobą w godzinach porannych to nie możesz się spóźnić, bo nie będzie na Ciebie zbyt długo czekał. Korzystaj z opcji odpoczynku lub przyśpieszenia upływu czasu jeśli musisz stawić się w jakimś miejscu o konkretnej godzinie czy porze dnia.
  5. Staraj się zapisywać swoje postępy przed każdą ważniejszą częścią rozgrywanego questu. Dotyczy to nie tylko sytuacji gdy czeka Cię jakaś trudna walka, ale i również rozmowa kiedy to niewłaściwym postępowaniem możesz zrazić do siebie rozmówcę. Na wypadek nieprawidłowego rozegrania sceny możesz wtedy załatwo załadować ostatniego sejwa i ją powtórzyć.
  6. Nie zapominaj też o mniejszych czynnikach, które mogą mieć wpływ na przebieg questów, np. jakimi statystykami bohater dysponuje czy jaką ma aktualnie wartość charyzmy. Możesz niekiedy zapewnić sobie lepszy wynik questu jeśli wykonasz dobry zwiad, wykąpiesz się czy założysz inny strój (np. podnoszący charyzmę albo ułatwiający skradanie się).