20. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Hearts of Iron IV: La Resistance
Strategiczne 25 lutego 2020
Piąte rozszerzenie do osadzonej w drugowojennych realiach globalnej strategii Hearts of Iron IV od Paradox Interactive. Dodatek La Resistance wprowadza do gry możliwość prowadzenia akcji szpiegowskich przez ruchy oporu.
Fire Commander
Strategiczne 27 lipca 2022
Wspólna produkcja studiów Atomic Wolf oraz Pixel Crow. Gracz staje na czele drużyny strażackiej, za zadanie mając gaszenie pożarów oraz ratowanie ludzi. Tytuł kładzie duży nacisk na rozwijanie drużyny i umiejętności bohaterów.
Stellaris: Nemesis
Strategiczne 15 kwietnia 2021
Piąte rozszerzenie do kosmicznej strategii. Stellaris: Nemesis wprowadza szpiegostwo oraz urozmaica końcowy etap rozgrywki, pozwalając graczom zmierzyć się z ogromnym kryzysem albo też samemu zagrozić całej galaktyce.
Stronghold Legends: Steam Edition
Strategiczne 15 września 2016
Specjalna edycja samodzielnego rozszerzenia do drugiej odsłony cyklu Stronghold pod tytułem Stronghold: Legends. Za jej produkcję odpowiada zespół Firefly Studios. Oprócz szeregu zmian i usprawnień wprowadzonych w jej podstawowej wersji, znalazło się tutaj miejsce na ekskluzywną zawartość dostępną na platformie firmy Valve – między innymi bonusowe mapy i kampanie, zestaw osiągnięć oraz karty kolekcjonerskie.
Kingdoms and Castles
Strategiczne 20 lipca 2017
Strategia ekonomiczna opracowana przez studio Lion Shield, założone przez byłych pracowników zespołu Maxis, czyli twórców serii SimCity. W odróżnieniu od tamtej marki, Kingdom and Castles osadzone jest w krainie fantasy. Gracz wciela się w zarządcę niewielkiej wioski, którą stopniowo rozwija i przekształca w prosperujące miasto z zamkiem zdolnym odpierać ataki wrogich armii. Podczas zabawy gracz gromadzi surowce, które wykorzystuje do stawiania nowych budynków.
Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.
Close Combat III: The Russian Front
Strategiczne 12 stycznia 1999
Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.
Ancient Conquest: Quest for the Golden Fleece
Strategiczne 8 czerwca 1999
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w mitologicznych realiach. Twórcy przygotowali 14 misji składających się na kampanię o Złotym Runie i mnóstwo pojedynczych scenariuszy. Podczas zabawy zbieramy surowce, walczymy z mitycznymi bestiami, werbujemy herosów i rozwijamy flotę. Oprócz tego, w grze jest dostępny edytor map i misji.
Rome: Total War - Barbarian Invasion
Strategiczne 27 września 2005
Oficjalny dodatek do trzeciej odsłony popularnej serii strategicznej Total War studia Creative Assembly. Rome: Total War – Barbarian Invasion koncentruje się na bardzo niekorzystnym dla Imperium Rzymskiego okresie pomiędzy 363 a 476 rokiem naszej ery. Wtedy to na terenie Europy pojawiło się zagrożenie ze strony plemion barbarzyńskich, zaś na wschodzie wyrosła wrogo nastawiona potęga w postaci Imperium Perskiego.
Twierdza Deluxe
Strategiczne 19 maja 2006
Twierdza Deluxe to specjalne wydanie cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach średniowiecza. Edycja ta zawiera grę Twierdza oraz przygotowany przez studio deweloperskie FireFly oficjalny dodatek Excalibur Pack, w którym znalazły się legendarne i historyczne warownie na czele z zamkiem Camelot oraz słynną Tower of London.
Kingdom Rush Origins
Strategiczne 19 listopada 2014
Trzecia odsłona popularnej serii strategii tower defence, stanowiąca swoisty prequel całego cyklu. W grze prowadzimy elfie armie przeciw złowrogiemu Vez’nanowi, który za pośrednictwem potężnego klejnotu władzy zagraża całemu królestwu. Podczas rozgrywki stawiamy czoła nieznanym wrogom, wykorzystując nowych bohaterów, jednostki, ulepszenia i moce.
Crossfire: Legion
Strategiczne 8 grudnia 2022
RTS osadzony w uniwersum serii Crossfire. Crossfire: Legion jest efektem współpracy firmy Smilegate oraz studia Blackbird Interactive – autorów gry Homeworld: Deserts of Kharak. Tytuł oferuje rozbudowaną kampanię fabularną i złożony tryb multiplayer.
Total War: Warhammer III - Forge of the Chaos Dwarfs
Strategiczne 13 kwietnia 2023
Forge of the Chaos Dwarfs to duże rozszerzenie do strategii Total War: Warhammer III. Wprowadza ono do tytułu rasę krasnoludów Chaosu oraz powiązane z nią jednostki i mechaniki rozgrywki.
Grand Tactician: The Civil War
Strategiczne 24 września 2021
Grand Tactician: The Civil War to RTS osadzony w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej. Produkcja koncentruje się na wiarygodnym ukazaniu realiów historycznych i oferuje przyzwoity poziom głębi strategicznej. Jej twórcą jest niezależny deweloper Oliver Keppelmuller.
War Room
Strategiczne 18 listopada 2020
War Room to realistyczny RTS, w którym przyjmujemy rolę dowódcy wojsk amerykańskich w Afganistanie. Gracz stara się zapewnić bezpieczeństwo w prowincji o powierzchni przeszło 1000 km2. Produkcję opracowało studio Binge Gaming OU z pomocą polskiego Wastelands Interactive.
War for the Overworld
Strategiczne 2 kwietnia 2015
Osadzona w realiach fantasy humorystyczna strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą legendarnej gry Dungeon Keeper z 1997 roku. Tytuł jest debiutem niezależnego studia Subterranean Games. W grze wcielamy się w demonicznego władcę podziemnego królestwa, a naszym zadaniem jest rozbudowanie go do rangi prawdziwego imperium zła. W wykonaniu tego zadania spróbują przeszkodzić nam siły dobra pod dowództwem cesarza Stockingtona.
Twierdza Legendy
Strategiczne 13 października 2006
Stronghold Legends stanowi odświeżoną, ale i mocno zmodyfikowaną wersję oryginału. Twórcy wprowadzili w mechanice rozgrywki szereg zmian, zbliżających grę w stronę rasowej strategii RTS. Tym razem zrezygnowano z mocno rozbudowanej warstwy ekonomicznej, upraszczając model gospodarczy oraz system rozbudowy zamku i koncentrując się w szczególności na sferze batalistycznej. W odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, fabułę nasycono także silnymi elementami fantasy.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.
Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.
Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.
Kozacy: Powrót na Wojnę
Strategiczne 25 września 2002
Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.
World War I: Battlefields
Strategiczne 25 listopada 2003
Strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do czasów I Wojny Światowej, w lata 1914-1918, gdzie mogą objąć dowodzenie nad siłami jednego z pięciu krajów uwikłanych w ten konflikt zbrojny.
Warlords: Battlecry
Strategiczne 5 lipca 2000
Warlords: Battlecry to wyprodukowana przez ekipę Strategic Studies Group strategia czasu rzeczywistego (RTS) z domieszką cRPG. Akcja gry osadzona została w świecie fantasy. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który ma za zadanie zniszczyć dwie Łzy Nieba zanim te sprowadzą kataklizm na mieszkańców wyspy Dawn. Tytuł wykorzystuje elementy mechaniki systemu fabularnego Dungeons & Dragons.