21. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 21. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Elements (1994)
Logiczne 20 marca 1994
Elements to niezwykle trudna ale wciągająca gra logiczna, w której naszym zadaniem jest pokierować małą, zieloną kulką przez labirynt korytarzy i uważając, aby nie stracić energii, dotrzeć do wyjścia.
Przygody Prosiaczka Kwika: Powrót do Przyszłości
Logiczne 11 listopada 2000
Gra logiczna dla najmłodszych graczy. Tym razem prosiaczek Kwik poszukuje swojej rodziny. Po drodze czeka na niego wiele trudności i niebezpieczeństw. Napotkane zagadki wymagają manipulacji różnorodnymi mechanizmami i urządzeniami.
Archer Maclean's Mercury
Logiczne 6 kwietnia 2005
Archer Maclean’s Mercury to gra logiczna wymagająca od graczy niezwykle zręcznych palców. Polega na doprowadzeniu do mety... płynnej rtęci, której wszelkie właściwości fizyczne zostały tu zachowane w niemal 100%.
X-Tetris
Logiczne 23 lutego 1996
Bez wątpienia, X-Tetris to najoryginalniejszy klon Tetrisa w dziejach komputerowej rozrywki. Rolę klocków zastąpiły tutaj kobiety oraz mężczyźni, a zadaniem gracza jest kojarzenie ich w „pary”. Program zahacza niemal o pornografię i nie jest polecany młodszym użytkownikom.
Telltale Texas Hold'em
Logiczne 30 września 2005
Telltale Texas Hold'em to gra karciana stworzona przez firmę Telltale Games, która w świadomości graczy zaistniała przy okazji przygodowej gry Bone. Opisywana produkcja to poker, w odmianie zwanej Texas Hold'em, jednak tym razem został on potraktowany z przymrużeniem oka.
Activision Casino
Logiczne 10 maja 2001
Symulacja gier hazardowych, które spotkać można w największych kasynach Las Vegas, wyróżniająca się wieloma wariacjami oraz wzrastającym stopniem trudności.
The $100,000 Pyramid
Logiczne 12 marca 2001
The $100,000 Pyramid to gra logiczna stanowiąca adaptację popularnego teleturnieju "Piramida". Deweloperzy ze studia Sierra przygotowali zestaw 700 kategorii, w których pytania ułożone są w piramidę i opatrzone animowanym wstępem. Zabawie, przeznaczonej dla maksymalnie 4 graczy, towarzyszy muzyka i scenografia rodem z telewizyjnego show.
Warcaby
Logiczne 15 czerwca 1998
Komputerowa wersja znanej gry logicznej dla dwóch graczy, umożliwia rozgrywkę ze sztuczną inteligencją na wielu stopniach trudności lub z innym człowiekiem przez Internet.
Penthouse Electric Jigsaw
Logiczne 23 maja 1991
Penthouse Electric Jigsaw to komputerowe wydanie puzzli dla dorosłych, nad którymi patronat objął znany, amerykański magazyn erotyczny – co już samo w sobie powinno być niezłą rekomendacją.
Mah Jongg III: The Ultimate Quest
Logiczne 25 marca 2001
Trzecia adaptacja klasycznej chińskiej strategicznej gry planszowej, polegającej na wyszukiwaniu bliźniaczych par wśród rozsypanych cegiełek.
Deep Fritz 8
Logiczne 11 kwietnia 2003
Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).
Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.
Lemmings 2: The Tribes
Logiczne 21 lipca 1993
Kolejna gra ze słynnej serii Lemmings, znacznie rozbudowana w stosunku do pierwowzoru. Głównym zadaniem gracza jest zdobycie dwunastu części potężnego talizmanu, które zostały rozrzucone po całej krainie.
Atomix
Logiczne 10 listopada 1990
Skomplikowane w budowie labirynty kryją atomy popularnych pierwiastków, z których trzeba ułożyć określone z góry związki chemiczne, np. wodę, czy metan. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się założenia produktu firmy SoftTouch o nazwie Atomix – wymagającej gry logicznej, próbującej połączyć rozrywkę z edukacją.
Moja Strona WWW
Logiczne 3 listopada 2001
Gra edukacyjna, która ma za zadanie ułatwić dzieciom naukę tworzenia stron internetowych. W opanowaniu podstaw tej sztuki pomagają dwaj bohaterowie – Duszek i Ślimaczek Wolniaczek. Pierwszy z nich sam chce się nauczyć potrzebnych do tego umiejętności, a drugi mu w tym pomaga tłumacząc funkcje elementów interfejsu i odpowiadające na wszystkie pytania.
Matmoludki: Wielki powrót
Logiczne 15 września 2005
Wielki powrót (ang. Island Odyssey) to kolejna, trzecia już gra serii edukacyjnej Matmoludki (Zoombinis), która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych).
Zróbmy Grę
Logiczne 12 maja 2005
Zróbmy Grę to ciekawie zrealizowany program edukacyjny, który w sporym stopniu przypomina Cartoon Makera. Tym razem jednak, zamiast filmów animowanych, najmłodsi użytkownicy komputerów zajmują się tworzeniem własnych gier komputerowych.
Adventures of Cookie & Cream
Logiczne 1 maja 2001
Nietypowa gra logiczno-platformowa w trójwymiarowej oprawie. Gracz otrzymuje dość niecodzienne zadanie: musi przeprowadzić jednocześnie dwie postacie znajdujące się na równoległych planszach. Zadanie nie jest łatwe, gdyż trzeba opanować skomplikowane sterowanie i wykazać się niebywałą podzielnością uwagi.
Magiczny Album Wujka Alberta
Logiczne 1 grudnia 2002
Pozycja przygotowana z myślą o młodszych użytkownikach komputerów (od 7 lat). Program jest połączeniem gry przygodowej z elementami logicznymi oraz zręcznościowymi. Na całość zabawy składają się liczne, pasjonujące eksperymenty, różnorakie łamigłówki i zagadki.
Tajemnicza Wyspa Wujka Alberta
Logiczne 10 sierpnia 2003
Kolejna część, trzecia już, programu z tytułowym wujkiem w roli głównej, a stworzonego z myślą o młodych graczach. Tym razem dzięki sympatycznemu staruszkowi dzieci przenoszą się na odległą, zagadkową wyspę, a ich zadaniem jest odkrycie, jaki przedziwny sekret przywiózł ze sobą wujek Albert ze swojej podróży po owym tajemniczym miejscu.
Meteos
Logiczne 28 czerwca 2005
Meteos to gra logiczna, zaprojektowana przez studio Q Entertainment. W produkcji tego tytułu udział wziął także Tetsuya Mizuguchi, ojciec takich dzieł, jak Space Channel 5 oraz Sega Rally Championship.
Przygody Prosiaczka Kwika: Zaginiony świat
Logiczne 12 marca 2001
Kolejna odsłona programu z prosiaczkiem Kwikiem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wraz ze swoim przyjacielem Kwakiem właśnie odpoczywają po zabawie, gdy nagle zrywa się dziwny wir i przenosi ich do tajemniczego Zaginionego Świata.
Przygody Prosiaczka Kwika: Rośliny i owady
Logiczne 15 czerwca 2001
Kolejna część przygód sympatycznego prosiaczka o imieniu Kwik. Tym razem nasz bohater staje przed nie lada zadaniem – jego rodzinna wioska stoi przed widmem głodu, a Kwik chcąc pomóc swoim przyjaciołom i ocalić ich od wspomnianych kłopotów, decyduje się wyruszyć w niezwykle długą podróż, która zaprowadzi go na farmę pana Rzodkiewki.
Hoyle Majestic Chess
Logiczne 14 sierpnia 2003
„Hoyle Majestic Chess” to gra komputerowa, umożliwiająca graczowi toczenie potyczek szachowych z żywym przeciwnikiem (za pomocą sieci Internet) bądź wirtualnym oponentem (kilkustopniowy wybór poziomu trudności).